Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Hvor kan man kjøpe magnesium og krom/kalium-tabletter billig?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-01-11, 18:05   #1
sam03
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: skien
Innlegg: 28
sam03 er på en erverdig vei

Hvor kan man kjøpe magnesium og krom/kalium-tabletter billig?

noen som vet hvor man kan kjøpe disse billige?
jeg går på lavkarbo, og regner med at ketolyse sine tabletter er dyre å bruke, i forhold til andre, eller?
noen som har noen gode råd?
er det viktig å gå på de, når en går på lavkarbo?
vet at magnesiumen er for leggkramper/urolige bein, men ikke noe mere enn det.
ser det også er annbefalt å ta sink/selen også. har noen noe hjelp på vektnedgangen, med å gå på disse tablettene?


Sist redigert av sam03 : 23-01-11 kl 18:12.
sam03 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 18:20   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: hvor kan man kjøpe magnesium og krom/kalium tabletter billgg?

Ketolyse sine er 7 ukers bokser, og koster i løpet av en uke 52-53 kroner
Det er dyrere med tilsvarende på helsekost/apotek. ( I vertfall her i bygda )

Litt om vitaminer:

(Utdrag fra Etter slankekuren, Torkil Andersen)

Sitat:
"Magnesium:
Her har vi enda et viktig mineral av stor betydning for energiomstningen i kroppen. Mer enn 300 kjente enzymer er avhengig av magnesium for å fungere optimalt. Flertallet av disse deltar i de kjemiske prosessene som er avgjørende for forbrenningen av karbohydrater og fettstoffer. Av alle mineralene er magnesium antagelig det viktigste for kroppens energiprodukjsjon. Magnesium har viktige effekter på hjerte-og karsystemet. Det virker avslappende på musklene i blodårene og medfører senkning av blodtrykket. Magnesium motvirker rytmeforstyrrelser, for eksempel hjerteflimmer. " Sitat slutt.

Sitat:
Kalsium:
Kalsium er viktig for normal funksjon av muskler og nerver. Kalsiummangel medfører muskelkramper, spesielt viss det samtidig er magnesiummangel. Mineralet er viktig for nerveledningen, og ved mangel kan man få prikkende fornemmelser i hender og føtter.”Sitat slutt

Sitat:
Kalium:
Kalium er et viktig mineral som er av stor betydning for kjemiske reaksjoner inne i cellene. Det har betydning for muskelvekst, hjerte og nervesystem.
Balansen mellom kalium, kalsium og magnesium bestemmer musklenes spenning/tonus. Ubalanse kan gi slapphet, eller det motsatte-nemlig kramper.”Sitat slutt


Sitat:
Selen:
Selen er et av de sterkeste antioksidander vi har i kroppen. Den styrker den antioksidantiske effekten av vitamin E. Dette er svært viktig for forbrenningen av fettstoffer. Utover disse egenskaper er det mye som tyder på at selen forbygger hjerteinfarkt og hjerneslag ved å ha positive effekter på kolesterolet.” Sitat slutt


Sitat:
Sink:
Sink spiller en viktig rolle inne i kroppens celler, der det har betydning for funksjonen til over 300 forskjellige enzymer. Sink deltar på denne måten indirekte i omsetningen av karbohydrater, proteiner og fett. Sink er viktig for immunforsvaret og har betydning som antioksidant. Relativ sinkmangel kan vise seg ved gjentatte infeksjonssykdommer.
Ved sinkunderskudd i kroppen oppstår bl.a. håravfall.”Sitat slutt

(Kalsium hemmer opptak av sink i kroppen og disse to bør ikke tas samtidig)


Sitat:
Krom:
I forbindelse med overvekt og vektstabilisering er dette mineralet kanskje det viktigste vi kjenne. Krom øker effekten av insulin, nor som medfører at bukspyttkjertelen slipper mindre insulin ut i blodet. Siden insulin øker fettlagring og reduserer fettforbrenningen-altså gjør oss fete- er det ikke rart at undersøkelser har vist at kromtilskudd alene kan redusere kroppsvekten. Når det i tillegg klarer å redusere søthungeren, forstår all at dette er et viktig mineral i kampen mot fedme.” Sitat slutt.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 18:37   #3
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: hvor kan man kjøpe magnesium og krom/kalium tabletter billgg?

Jeg kjøper alt fra ketolyse bortsett fra magnesium. Den kjøper jeg på helsekost.. Den ble billigere på helsekost og inneholder mer magnesium enn det ketolysetabbissene inneholder. Jeg bruker magnesium 500 mg fra Kloster.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 20:05   #4
Timiane
Seniormedlem
 
Timiane sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Lørenskog
Innlegg: 513
Timiane er en juvelTimiane er en juvelTimiane er en juvel

Sv: hvor kan man kjøpe magnesium og krom/kalium tabletter billgg?

Jeg bestiller alle vitamin tbl på Iherb, utenom de ketolyse krom tbl.
Det er mye billigere der og frem til 31 januar betaler du bare 3 dollar i porto om du varen ikke veier mere enn 1300 gram. Bestillinger under 200 kr betaler du ikke toll for.

Disse magnesium tbl bruker jeg; http://www.iherb.com/Country-Life-Ca...lets/1759?at=0

Om du bruker koden: JAK292 Får du 5 dolliar i rabatt på første bestilling.

__________________
Timiane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse og redusert inntak av kunstige søtningsmidler og mere trim i hverdagen! Svar med sitat
Gammel 24-01-11, 01:04   #5
sam03
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: skien
Innlegg: 28
sam03 er på en erverdig vei

Sv: hvor kan man kjøpe magnesium og krom/kalium tabletter billgg?

tusen takk for flotte svar alle sammen. kjempe snilt gjort av dere :-)

er litt redd for å handle fra utlandet jeg da. en pyse, det er meg..tenk hvis.....jeg gjør feil,at det blir dyrere og må betale toll osv. huff, det er skummelt. skulle ønske jeg var tøffere der, for man kan få mye billig, hvis man bare tør, og vet hvordan.

sam03 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 13:53   #6
maynard
Medlem
 
maynard sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 40
Innlegg: 133
maynard har en fantastisk aura rundt segmaynard har en fantastisk aura rundt seg
Smile

Sv: hvor kan man kjøpe magnesium og krom/kalium tabletter billgg?

Opprinnelig lagt inn av sam03, her.

tusen takk for flotte svar alle sammen. kjempe snilt gjort av dere :-)

er litt redd for å handle fra utlandet jeg da. en pyse, det er meg..tenk hvis.....jeg gjør feil,at det blir dyrere og må betale toll osv. huff, det er skummelt. skulle ønske jeg var tøffere der, for man kan få mye billig, hvis man bare tør, og vet hvordan.

Jeg linker til denne i denne tråden og; http://mjuuugly.blogg.no/1295744008_...alle_iher.html
Les dette og følg reglene, så går det nok bra skal du se
Handle for maks 199 +frakt så slipper du toll og mva. Det må du betale om verdien er 200 eller mere.
På iherb er det greit å handle varer som veier under ca 1.3kg, for da er frakten bare 4$ (3$ ut januar). Veier varene mer, blir frakten en del dyrere (Da kan det ofte lønne seg å heller bestille 2 pakker).
Om du bestiller for feks 199 og får beskjed om å betale toll på pakken fra posten, så sender du mail til ksutland@posten.no med et kopi av kvittering da du betalte. Det er viktig å ta vare på den konverterte kvitteringa for å vise hva du betalte i norske kroner. Når du betaler får du gjerne en mail som viser feks total 32$, frakt 2$ og valutaen omregnet i norske kroner og trekt er feks 1$=6NOK. Da har du betalt 30$ for varene, og i norske kroner er det i eksempelet 30*6=180NOK. Grunnen til dette er at valuttakursene endrer seg, og når pakken ankommer norge kan plutselig 1$=7NOK og verdien er plutselig 30*7=210NOK.
Som sagt må du betale mva og evt toll (ganske mange varer er ikke tollpliktige) på varer over 200NOK. Da blir fraktprisen medregnet i totalsummen før toll, dvs pakke på 300,-+frakt 100,- =400 som du da må betale toll og mva på (10,7% og 25%) I tillegg til moms og toll så må du betale et fortollingsgebyr til posten på 110,- under 1000kr, og 210 over 1000kr (mener det satsene var nå).
Dvs totalt for pakken på 300+100frakt blir da +mva (25%mva*400=100)
+toll (10,7%*400=42,8)+110kr i fortollingsgebyr. Totalt 300+100+100+42.8+110=652,8
Da lønner det seg som regel å bestille i 2 omganger
Man kan også fortolle varer selv, og slippe postens gebyr på 110,- Det har jeg aldri gjort selv, så kan ikke beskrive fremgangsmåte, men gå inn på toll.no for å lese om du vil.
Dette ble meget langt og litt innviklet, men håper det er til hjelp Og bare å spørre om du lurer på noe

maynard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-jevnt blodsukker Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 13:55   #7
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvor kan man kjøpe magnesium og krom/kalium tabletter billig?

Jeg kjøper magnesium på ebay. Søker på lavest frakt og pris.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 13:58   #8
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Hvor kan man kjøpe magnesium og krom/kalium tabletter billig?

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Jeg kjøper magnesium på ebay. Søker på lavest frakt og pris.

kan plutselig bli høy da jo hehehe. se etter om det er en smiley på tablettene:P

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 17:41   #9
LIBBA
Seniormedlem
 
LIBBA sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 63
Innlegg: 1.458
LIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlys

Sv: hvor kan man kjøpe magnesium og krom/kalium tabletter billgg?

Opprinnelig lagt inn av sam03, her.

tusen takk for flotte svar alle sammen. kjempe snilt gjort av dere :-)

er litt redd for å handle fra utlandet jeg da. en pyse, det er meg..tenk hvis.....jeg gjør feil,at det blir dyrere og må betale toll osv. huff, det er skummelt. skulle ønske jeg var tøffere der, for man kan få mye billig, hvis man bare tør, og vet hvordan.

Full forståelse for den
Er pyse selv når det gjelder handel fra utenlandske nettbutikker
Jobber med saken

LIBBA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 19:26   #10
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: hvor kan man kjøpe magnesium og krom/kalium tabletter billgg?

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Ketolyse sine er 7 ukers bokser, og koster i løpet av en uke 52-53 kroner
Det er dyrere med tilsvarende på helsekost/apotek. ( I vertfall her i bygda )

Litt om vitaminer:

(Utdrag fra Etter slankekuren, Torkil Andersen)

Sitat:
"Magnesium:
Her har vi enda et viktig mineral av stor betydning for energiomstningen i kroppen. Mer enn 300 kjente enzymer er avhengig av magnesium for å fungere optimalt. Flertallet av disse deltar i de kjemiske prosessene som er avgjørende for forbrenningen av karbohydrater og fettstoffer. Av alle mineralene er magnesium antagelig det viktigste for kroppens energiprodukjsjon. Magnesium har viktige effekter på hjerte-og karsystemet. Det virker avslappende på musklene i blodårene og medfører senkning av blodtrykket. Magnesium motvirker rytmeforstyrrelser, for eksempel hjerteflimmer. " Sitat slutt.

Sitat:
Kalsium:
Kalsium er viktig for normal funksjon av muskler og nerver. Kalsiummangel medfører muskelkramper, spesielt viss det samtidig er magnesiummangel. Mineralet er viktig for nerveledningen, og ved mangel kan man få prikkende fornemmelser i hender og føtter.”Sitat slutt

Sitat:
Kalium:
Kalium er et viktig mineral som er av stor betydning for kjemiske reaksjoner inne i cellene. Det har betydning for muskelvekst, hjerte og nervesystem.
Balansen mellom kalium, kalsium og magnesium bestemmer musklenes spenning/tonus. Ubalanse kan gi slapphet, eller det motsatte-nemlig kramper.”Sitat slutt


Sitat:
Selen:
Selen er et av de sterkeste antioksidander vi har i kroppen. Den styrker den antioksidantiske effekten av vitamin E. Dette er svært viktig for forbrenningen av fettstoffer. Utover disse egenskaper er det mye som tyder på at selen forbygger hjerteinfarkt og hjerneslag ved å ha positive effekter på kolesterolet.” Sitat slutt


Sitat:
Sink:
Sink spiller en viktig rolle inne i kroppens celler, der det har betydning for funksjonen til over 300 forskjellige enzymer. Sink deltar på denne måten indirekte i omsetningen av karbohydrater, proteiner og fett. Sink er viktig for immunforsvaret og har betydning som antioksidant. Relativ sinkmangel kan vise seg ved gjentatte infeksjonssykdommer.
Ved sinkunderskudd i kroppen oppstår bl.a. håravfall.”Sitat slutt

(Kalsium hemmer opptak av sink i kroppen og disse to bør ikke tas samtidig)


Sitat:
Krom:
I forbindelse med overvekt og vektstabilisering er dette mineralet kanskje det viktigste vi kjenne. Krom øker effekten av insulin, nor som medfører at bukspyttkjertelen slipper mindre insulin ut i blodet. Siden insulin øker fettlagring og reduserer fettforbrenningen-altså gjør oss fete- er det ikke rart at undersøkelser har vist at kromtilskudd alene kan redusere kroppsvekten. Når det i tillegg klarer å redusere søthungeren, forstår all at dette er et viktig mineral i kampen mot fedme.” Sitat slutt.

Takk for utdypning, Gerd, dette var nyttig lesning! Selv hater jeg å ta tabletter, og alle typer kosttilskudd blir maks tatt i en uke her i huset Men nå har jeg jo kuttet den viktigste kilden til bl.a. magnesium ved å slutte å spise kornprodukter - og jeg vet IKKE nok om ernæring til å kunne kompensere gjennom kosten. Vi har noen magnesium tyggetabletter i skapet, disse kan jeg kanskje få i meg. De inneholder nok endel søtstoff (smaker litt søtt/syrlig) og har ikke så høy dose, men jeg regner med at alt er bedre enn ikkeno'

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Krom/kalium og magnesium-tabletter Idamor Ketolysekuren 3 22-10-10 07:20
Hvor kan jeg kjøpe billig soyaprotein? Nillomien Generell diskusjon 1 06-01-10 20:51
Krom-kalium pillene? breeze Ketolysekuren 21 06-03-08 20:45
Vondt i magen av krom-kalium? terry Ketolysekuren 2 21-11-07 14:17
Kalium og Magnesium jeef-micro Kosttilskudd 5 25-09-07 09:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no