Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ønsker noen tips...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-02-07, 20:29   #1
Traxior
Medlem
 
Traxior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Bø i Telemark
Alder: 45
Innlegg: 291
Traxior er ny på veien
Lightbulb

Ønsker noen tips...

På førstkommende mandag så starter jeg mitt nye liv, men jeg trenger noen tips/råd.

Jeg veier nå 139 kg hvorav vann er satt til 71 kg og fett er 22 kg for mye. Selvsagt er det individuelt, men siden vannmengden er så stor, er det dermed stor sjans for at jeg vil ha en for rask vektnedgang med ketolyse? (Tenker på iht mentalitet og løs hud.)

Jeg er også blodgiver, og pleier å være meget avhengig av å få i meg sukker etter jeg har tappet blod. Hva er alternativet for det på ketolyse? (Skal tappe blod en gang i uken 3 uker fremover)

Og hvordan er nikotintyggegummi å bruke på ketolyse? Strengt forbudt, eller går det? (hvis det ikke går, alternativer annet enn plaster?)

Og til slutt så hadde det vært vakkert med noen ukesmenyer. Jeg prøver å sette opp, men finner det vanskelig uten at det koster meg altfor mye penger som jeg ikke har..

Hva mer.. Jo, alternativer til ketolysepillene? (har ikke mulighet til å betale med visa for øyeblikket, bor forøvrig i Moss)

Og ellers om det er noe annet å bidra med, så er det bare å komme med tips.. (har boka, men ikke tilgang til diskusjonsforumet på ketolyse.no)

Puuh.

Traxior er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert med inspirasjon fra ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-02-07, 15:46   #2
Gamla
Potius sero, quam numquam
 
Gamla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 1.103
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs

Sv: Ønsker noen tips...

Velkommen Traxior!
Følger du ketolysekuren etter boken tror jeg at du vil gå ganske raskt ned i vekt. Er du mann og kanskje ikke har gått på mange kurer tidligere går det raskere enn om du er kvinne og har utallige kurer bak deg.
Det med løs hud er veldig individuellt, du ser det underveis om det blir et problem. Personlig har jeg gått ned mange kilo uten særlige problemer etterpå.
Sukker skal du jo helt klart ikke ha mens du går på kuren. Trodde(men vet ikke) at det viktigste var å erstatte væsken. Jeg vet heller ikke hvorvidt det er tilrådelig i det hele tatt, men å tappe blod hver uke synes jeg er veldig ofte! Snakk med legen om det!

Har ingen ukemeny å gi deg, men en er oppført i boken. Bruk den og lag dine egne varianter,- da får du et kosthold som passer din egen smak og pengepung. Vei maten til å begynne med og husk å bruke mesteparten av KH til varierte salater og grønnsaker.

Ketolysetablettene er produsert spesielt for kuren og er selvsagt det beste, men hvis du går inn på nettbutikken på www.ketolyse.no og forstørrer preperatene så kan du lese hva de inneholder. Tror disse blir de billigste. Kontakt Ketolyse og hør om det er mulig å bestille uten Visa, - eller kanskje du rett og slett skulle skaffe deg Visa. Like viktig som å følge dietten er det å trimme hver dag!

Ble visst ikke mye hjelp i dette, men tilslutt vil jeg bare anbefale deg ketolyseforumet, det er iallefall kjempeflott, .... men der trenges jo også Visa!
Lykke til!

__________________
Stor klem fra Gamla!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Gammel 03-02-07, 19:49   #3
Fridolina
Seniormedlem
 
Fridolina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 1.514
Fridolina er en juvelFridolina er en juvelFridolina er en juvel

Sv: Ønsker noen tips...

Tips: se i journalene til de som går på ketolyse,og se va de spiser

__________________
1/6 -5/10 Nådd mitt mål 65 kg

Er på mine siste "ønskekilon" nå Mål: 60 kg
ca 3,5 år senare och uppe i 73 kg igensucks
[/IMG]
Fridolina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-02-07, 15:07   #4
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Ønsker noen tips...

Opprinnelig lagt inn av Traxior, her.

På førstkommende mandag så starter jeg mitt nye liv, men jeg trenger noen tips/råd.

Jeg veier nå 139 kg hvorav vann er satt til 71 kg og fett er 22 kg for mye. Selvsagt er det individuelt, men siden vannmengden er så stor, er det dermed stor sjans for at jeg vil ha en for rask vektnedgang med ketolyse? (Tenker på iht mentalitet og løs hud.)

(Vektnedgangen er individuell og avhenger av kjønn, og ikke minst om du har slanket deg mye fra før eller aldri før. Menn som aldri har slanket seg før går mest ned, kvinner som skal på N´te kur minst. MEN rekodrene på 113 og 103 kg med ketolysekuren innehas av to jenter)

Jeg er også blodgiver, og pleier å være meget avhengig av å få i meg sukker etter jeg har tappet blod. Hva er alternativet for det på ketolyse? (Skal tappe blod en gang i uken 3 uker fremover)

( Det er mineralvann (Volum) ikke sukker du er avhengig av etter tapping)

Og hvordan er nikotintyggegummi å bruke på ketolyse? Strengt forbudt, eller går det? (hvis det ikke går, alternativer annet enn plaster?)

(OK med nicotintyggis - men det er jo seigpining som holder deg avhengig av nicotin - men selvfølgelig er det bedre enn røykens 4000 kjemiske stoffer)

Og til slutt så hadde det vært vakkert med noen ukesmenyer. Jeg prøver å sette opp, men finner det vanskelig uten at det koster meg altfor mye penger som jeg ikke har..

Hva mer.. Jo, alternativer til ketolysepillene? (har ikke mulighet til å betale med visa for øyeblikket, bor forøvrig i Moss)

(Alternativet er å vente til du får råd til tablettene, jeg anbefaler deg ikke å starte uten, spesiellt ikke når du samtidig skal tappe blod! Det finnes tilsvarende tabletter i helsekost, men de er dyrere. Du kan evt starte BARE med kromtabletten, den inneholder i hvert tilfelle både kalsium og kalium som er svært viktige i starten)

Og ellers om det er noe annet å bidra med, så er det bare å komme med tips.. (har boka, men ikke tilgang til diskusjonsforumet på ketolyse.no)

(Du finner masse oppskrifter her i forumet helt gratis. Etterhvert blir du mindre opptatt av mat det hele blir enklere for deg)

Puuh.

(Lykke til MVH Torkil)

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 05-02-07, 10:45   #5
Traxior
Medlem
 
Traxior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Bø i Telemark
Alder: 45
Innlegg: 291
Traxior er ny på veien

Sv: Ønsker noen tips...

Takker og bukker, både for svar fra eksperten og allmenheten med de x antall spørsmål jeg hadde. Nå er er det bare å spise frokost :P

( Det er mineralvann (Volum) ikke sukker du er avhengig av etter tapping)

---> Nei, ikke direkte. Jeg drikker minst 3 liter sukkerfri væske hver dag uansett, og det har jeg gjort i flere år, så væskebalanse etter tapping har jeg ikke hatt noen større problemer med, men forhåpentligvis fjerner krom'en søthungeren. Begynte å ta noen kromtabletter for ett par uker siden, og hungeren har vært gansker laber siden det.

(Vektnedgangen er individuell og avhenger av kjønn, og ikke minst om du har slanket deg mye fra før eller aldri før. Menn som aldri har slanket seg før går mest ned, kvinner som skal på N´te kur minst. MEN rekodrene på 113 og 103 kg med ketolysekuren innehas av to jenter)

---> Vel, noen rekord setter jeg nok ikke, isåfall ligger jeg i respirator, alternativt 6 fot under bakken. Men jeg har har aldri vært på slankern før, annet enn under studietidene hvor det kunne bli litt tynt med penger frem mot sommeren, men da var jo slanking ren karbo i altfor lite mengder...

(OK med nicotintyggis - men det er jo seigpining som holder deg avhengig av nicotin - men selvfølgelig er det bedre enn røykens 4000 kjemiske stoffer)

---> Jeg fant ut at det var acesulfam i de, så da var jo det greit. Grunnen til at jeg skulle ha de er fordi jeg ble anbefalt av min lege å ta røykekutt fra samme dag som jeg skulle begynne å slanke meg, så får vi se om han hadde rett, røyksugen er jeg nå uansett.

(Alternativet er å vente til du får råd til tablettene, jeg anbefaler deg ikke å starte uten, spesiellt ikke når du samtidig skal tappe blod! Det finnes tilsvarende tabletter i helsekost, men de er dyrere. Du kan evt starte BARE med kromtabletten, den inneholder i hvert tilfelle både kalsium og kalium som er svært viktige i starten)

---> Neida, jeg har noen her som inneholder alle de forskjellige tilskuddene som jeg får ta inntil videre, dog med litt variasjoner på innhold, men ikke værre enn at jeg tror det kan gå.

(Lykke til MVH Torkil)

---> Takker og bukker, har tenkt på dette siden jeg leste artikkelen i viMenn for noen år siden, og jo mer jeg har tenkt, jo fler kilo har kommet på, så nå er det slutt på tenkning....
----------------------------------

(Ketolysetablettene er produsert spesielt for kuren og er selvsagt det beste, men hvis du går inn på nettbutikken på www.ketolyse.no og forstørrer preperatene så kan du lese hva de inneholder. Tror disse blir de billigste. Kontakt Ketolyse og hør om det er mulig å bestille uten Visa, - eller kanskje du rett og slett skulle skaffe deg Visa. Like viktig som å følge dietten er det å trimme hver dag! )

---> Jeg har visa, men det er ikke noe særlig med penger der i studielånmånedene... Hva angår trimming, så får jeg ikke gjort det. Jeg kan ikke belaste mage i det hele tatt, (en eller annen form for sykdom de ikke finner ut av) så det eneste jeg gjør er å gå meg en tur, noe jeg mener ikke er trim...

(Har ingen ukemeny å gi deg, men en er oppført i boken. Bruk den og lag dine egne varianter,- da får du et kosthold som passer din egen smak og pengepung. Vei maten til å begynne med og husk å bruke mesteparten av KH til varierte salater og grønnsaker. )

---> Jeg er fullstendig klar over at det er en i boka, men jeg tenkte mer om det fantes noen som hadde satt opp noen litt mer interessante alternativer da det er lettere å følge noen sånt når man skal ut å handle. Skal til Sverige nå, og kjøpe inn for ett par uker...

(Jeg vet heller ikke hvorvidt det er tilrådelig i det hele tatt, men å tappe blod hver uke synes jeg er veldig ofte! Snakk med legen om det! )

--> Det er overhodet ikke noe probmlem i det hele tatt, kroppen bruker bare noen få timer på å stille seg inn igjen etter tapping. De gangene jeg har tatt en fest samme dag som jeg har tappet meg, så har jeg ikke merket noen forskjell i mengde alkohol som jeg har tålt. Når jeg hadde 21.4/0.68 så tappet jeg meg 9 ganger på 9 uker, og det var intet problem.

Traxior er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert med inspirasjon fra ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-02-07, 14:50   #6
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Ønsker noen tips...

Bare av ren nysgjerrighet...hvorfor må du ha sukker etter tapping av blod?

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 08-02-07, 08:11   #7
Traxior
Medlem
 
Traxior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Bø i Telemark
Alder: 45
Innlegg: 291
Traxior er ny på veien

Sv: Ønsker noen tips...

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro, her.

Bare av ren nysgjerrighet...hvorfor må du ha sukker etter tapping av blod?

Fordi jeg blir så fryktelig dau i kroppen etter å ha tappet meg, uavhengig om jeg drikker en halv eller fem liter med mineralvann.

__________________



Besøk bloggen til Traxior på http://feitmann.com
Traxior er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert med inspirasjon fra ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noen som har tips ang kjøp av vaskemaskin? Bea Generell diskusjon 9 09-09-06 14:43
Et bedre forhold Marianne Fysisk og mental helse 4 21-02-06 02:15
Noen spørsmål (fase 1) prinsesse Fase I 11 22-11-04 00:55
Noen ønsker Begod Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 1 29-01-04 10:26


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no