Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Alkohol på diett/lavkarbo?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-06-11, 08:05   #1
ettena88
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Bergen
Alder: 35
Innlegg: 2
ettena88 er på en erverdig vei

Alkohol på diett/lavkarbo?

alkohol på lavkarbo, eller egentlig hvilken som helst diett er fyfy... sies det vertfall i mange artikkler. men er det virkelig det ? alle vil jo kose seg. jeg har personlig ingen problem med å kutte ut karbo når det kommer til mat, det er heller verre med den kosen jeg har med den god bok eller med venner/familie eller å gå på byen. Men hvordan opplever dere at alkohol påvirker dietten deres, som foreksempel lavkarbo?

ettena88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-06-11, 10:52   #2
Anitra
Seniormedlem
 
Anitra sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Skien
Alder: 53
Innlegg: 817
Anitra har en fantastisk aura rundt segAnitra har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Alkohol på diett/lavkarbo?

Jeg holdt meg unna alkohol den 1. mnd, etter det har jeg hatt det sånn av og til. Da har det vært fest, og jeg har blitt litt fortere full enn vanlig rett og slett. Tar etpar dager å komme i ketose igjen, iom at kroppen forbrenner ut alkoholen først. Vektnedgangen stopper også opp litt, gjerne en uke. Men alt dette er individuellt fra person til person. Nå til lørdag skal vi ha firmafest, og da skal jeg kose meg med øl faktisk! Jeg unner meg det av og til, iom at lavkarbo for meg er en livsstil og ikke en diett

__________________
Bloggen
Anitra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-06-11, 14:00   #3
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Alkohol på diett/lavkarbo?

Vet om flere som stagnerer i vektnedgangen etter inntak av alkohol. Men man skal jo kose seg innimellom også da. Man kan jo drikke vin med lite sukker i og slike ting også så det ikke blir så veldig gale.
Men klart hvis du er hekta på å gå ned i vekt slik som meg ja da venta du litt hehe. Neida jeg har ikke prøvd alkohol enda, men har kjøpt meg vin med lite sukker i som jeg skal prøve nå i sommer. Har bare ikke lyst at vekta skal stoppe opp enda...

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 14-06-11, 14:01   #4
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Alkohol på diett/lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Anitra, her.

Jeg holdt meg unna alkohol den 1. mnd, etter det har jeg hatt det sånn av og til. Da har det vært fest, og jeg har blitt litt fortere full enn vanlig rett og slett. Tar etpar dager å komme i ketose igjen, iom at kroppen forbrenner ut alkoholen først. Vektnedgangen stopper også opp litt, gjerne en uke. Men alt dette er individuellt fra person til person. Nå til lørdag skal vi ha firmafest, og da skal jeg kose meg med øl faktisk! Jeg unner meg det av og til, iom at lavkarbo for meg er en livsstil og ikke en diett

Er veldig enig med deg. Av og til bør man unne seg slike ting sånn at det hele blir faktisk en livsstil.

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 14-06-11, 16:05   #5
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Alkohol på diett/lavkarbo?

Holder du deg til drinker med ren alkohol og sukkerfritt blandevann, viner med mindre karbo i (feks har tørr hvitvin mindre sukker enn søt), karboredusert øl om du ønsker og drikke det, så kan du drikke alkohol innimellom på lavkarbo. Siden det ikke er sukker som øker blodsukkeret, får man bare ofte en utsettelse av fettforbrenning fordi alkoholen forbrennes først.

Skaldeman sier at det kan lønne seg og komme halvveis til vektmålet sitt før man inntar slike ting som alkohol, men dette er jo et personlig valg man kan ta

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 11:51   #6
sirib
Medlem
 
sirib sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 172
sirib er ny på veien

Sv: Alkohol på diett/lavkarbo?

Det viktigste er vel å finne noe som fungerer for en selv. Om en synes det er "drastisk" å droppe alkohol resten av livet, så ikke gjør det. Finn et kosthold/diett/"kall det hva du vil" som du vet er til å leve med.
Jeg tar meg en øl (LITE) til grillmaten og gjerne 5 om det er fest.

__________________


sirib er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 00:00   #7
Cardio
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Sandnes
Innlegg: 9
Cardio er på en erverdig vei

Sv: Alkohol på diett/lavkarbo?

Vodka+Fun light= 0 carbs om jeg husker rett? I tilfelle vodka+farris blir litt hardt

Cardio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min egen,prøver å kutte ned på carbs,tilpasser kostholdet etter treningsmengde. Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 00:08   #8
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Alkohol på diett/lavkarbo?

Å lese bøker og henge med venner familie er veldig koselig uten å drikke alkohol også da... Kanskje mer faktisk!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 05:27   #9
Glorfinia
Medlem
 
Glorfinia sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Tønsberg
Alder: 41
Innlegg: 361
Glorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snill

Sv: Alkohol på diett/lavkarbo?

Jeg var på byen for et par helger siden, og klarte vel å tylle i meg nærmere to flasker vin. (Noe som forøvrig var mye mer enn nødvendig.) Men jeg holdt meg faktisk i ketose. Jeg gikk ikke noe særlig ned den påfølgende uka, men desto mer ned denne uka, uten at jeg kan si det nødvendigvis har noen direkte sammenheng.

Men det er altså fullt mulig å drikke alkohol om man vil det, dog hemmer det nok i de fleste tilfeller vektgangen noe. Mange tåler forresten mindre, det kan også være noe å tenke på.

Glorfinia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 12:25   #10
Cardio
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Sandnes
Innlegg: 9
Cardio er på en erverdig vei

Sv: Alkohol på diett/lavkarbo?

Jeg klarer ikke helt å gi slipp på alkoholen, reduserer mengden betraktelig, men jeg tror det er viktig å kunne ta seg noen drammer i helgene! Finnes endel typer som har lite eller ingen karbohydrater, som fks tørr hvitvin,vodka etc.

Cardio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min egen,prøver å kutte ned på carbs,tilpasser kostholdet etter treningsmengde. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Alkohol, lavkarbo og ketose Aline Lavkarbo generelt 198 21-03-13 11:40
Lavkarbo og alkohol bobbla Lavkarbo generelt 8 09-04-11 11:31
Alkohol og vektreduksjon med lavkarbo gjenil Spørsmål og svar 2 17-11-10 22:55
Alkohol og lavkarbo alatariel Spørsmål og svar 9 03-10-10 16:25
Alkohol og lavkarbo Paris Spørsmål og svar 4 10-06-10 15:06


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no