Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Er det flere enn meg som begynner å bli lei?(noen som har konstruktive tips?)

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-06-06, 21:06   #1
paprika
Medlem
 
paprika sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Sandnes
Alder: 46
Innlegg: 343
paprika er en juvelpaprika er en juvelpaprika er en juvel
Unhappy

Er det flere enn meg som begynner å bli lei?(noen som har konstruktive tips?)

Etter at jeg kom hjem fra sykehuset synes jeg det har vært vanskelig å komme inn i de gamle vanene igjen. Det hjelper litt med dette Wasa fiber dittendatten med 4 karbo pr til frokost, men jeg synes plutselig det er vanskelig å følge dietten. I vår har det gått så bra fordi jeg har hatt studier hele tiden, men nå er det brått slik at man skal andre ting på dagtid, og det er ikke alltid like lett å få kjøpt en god salat. Det er ikke noe problem å ta det med seg, men på stranden er den ikke alltid like god når det nærmer seg lunsjtid.

Jeg er rett og slett litt lei av hele kuren, og ønsker meg å spise normalt igjen. Det som er, er at det fortsatt er et stykke igjen til målet mitt, og jeg vil og skal ikke gi meg. Jeg tror denne sommeren kommer til å bli en utfordring, men jeg skal nok klare det!

__________________






Paprika, mamma til to
paprika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-06-06, 21:47   #2
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Er det flere enn meg som begynner å bli lei?

Hva er å spise normalt igjen?

Noen dager er jeg lei, lei av å leve på 20 karber, lei av å lage mat fordi det ikke bare er å stikke innom en bensinstasjon for å kjøpe seg noe å bite i.

Samtidig så er jeg innstilt på at lavkarbo er min nye livsstil, det er det beste for kroppen min og jeg synes det er utrolig deilig å ikke være sukkerslave lenger...

Jeg gleder meg til jeg kan spise noen flere karber hver dag, mulighetene virker nesten uendelig bare det å doble til 40 per dag

Ja, innimellom er jeg lei, men det er definitivt verdt det når jeg ser på vekta og ser meg selv i speilet, det er det som driver meg...

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 17-06-06, 21:48   #3
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Er det flere enn meg som begynner å bli lei?(noen som har konstruktive tips?)

Når vi drar til stranden har vi ofte med engangsgrill. Har du tenkt på å begynne å bruke kjølebag?

Ellers, så kan du jo enkelt ha med omelett med agurk og tomat ( de er ikke så påvirkelige av varmen). En frokostpannekake med lit blåbær på pakket inn i plastfolie er også godt. Og knekkebrødsak med tubeost.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 17-06-06, 22:00   #4
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Er det flere enn meg som begynner å bli lei?

Lei ?? Spise "normalt" igjen ?

Det handler om valg og muligheter - ikke om offer.

Må le litt, for du høres akkurat ut som svigers. De lurer fælt på når jeg skal begynne å spise "normalt" (dvs. brød, ris, pasta og poteter) igjen. De la ikke merke til at jeg alltid har spist veldig lite av det. Men når jeg IKKE spiser det i det hele tatt - ja da kommenteres det. Samtidig skryter de av hvor flott jeg har blitt og hvor flink jeg har vært. De forstår ikke at jeg aldri kan gå tilbake til å spise slik jeg gjorde før. Gjør jeg det ender jeg opp ved utgangspunktet igjen. Med en overvektig kropp jeg ikke trives med. Hvorfor begynne å spise det som gjorde meg feit og i tillegg sjuk ! ?

Ketolysekuren er en kur, - hvor man kan (og det er meningen at man skal) gå gradvis over til enten Atkins vedlikehold, Fedon Lindberg eller Grete R kosthold etterpå - for å vedlikeholde vekten og holde kroppen i balanse (hvordan man gjør det med Grete R, har jeg ikkehelt klart å finne ut. Det overlater jeg til andre). Atkins er en kostomlegging hvor man gradvis legger til mer og mer karber, slik at man til slutt ender opp på vedlikehold (der jeg er nå) som er så og si det samme som et Lindberg kosthold.

Jeg har levd lavkarbo i mange år, flere enn de fleste her inne. På grunn av ytre omstendigheter som sykdom og andre viderverdigheter, har jeg falt av noen ganger. Men nå er det snart fire år siden sist og jeg er ikke lei enda. Jeg spiser mat jeg liker, som kroppen min vil ha og liker. Jeg har store helsemessige fordeler ved å spise som jeg gjør. Så hvorfor skal jeg spise mat andre vil jeg skal spise ? For å glede dem ? Jeg har gjort en vellykket kostomlegging - det er det det handler om.

Men da er det jo viktig at man liker maten man spiser, - at man ser muligheter istedenfor hindringer/problemer og at man føler på kroppen at dette er det rette.

Og når jeg ser meg selv i speilet ser jeg at det er verdt det, at jeg har valgt riktig. Og valget var enkelt......

Nei....... jeg begynner ikke å bli lei !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 17-06-06, 22:05   #5
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Er det flere enn meg som begynner å bli lei?(noen som har konstruktive tips?)

Åja, tips ja..... det må jeg tenke litt på !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 17-06-06, 22:21   #6
paprika
Medlem
 
paprika sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Sandnes
Alder: 46
Innlegg: 343
paprika er en juvelpaprika er en juvelpaprika er en juvel

Sv: Er det flere enn meg som begynner å bli lei?(noen som har konstruktive tips?)

Normalt for meg vil si ca et vedlikeholdskosthold. Før jeg begynte på Ketolyse kunne jeg spise to knekkebrød til frokost, salatlunsj evt brødskiver til lunsj, frukt til mellommåltid og middag med masse grønnsaker, kjøtt/fisk/kylling og litt karbo a la poteter, pasta, ris uten å legge på meg. Grunnen til at jeg har lagt på meg, er at jeg har spedd på med uante mengder godteri, altså veldig mye sukker (fikk vanvittig søtsug, og var konstant sulten pga noen medisiner jeg gikk på - Risperdal), og jeg må si at det er helt fantastisk å ikke være sugen på noe søtt hele tiden. Bortsett fra godteri i bøtter og spann, kan jeg nok gå gradvis tilbake til mitt gamle kosthold (Som egentlig hadde begrenset mengde karbo, minus godteriet). Det vil si; overspising og oppkast skal jeg ikke tilbake til, men det har heldigvis blitt bedre og bedre det siste året.

Når jeg er ferdig med kuren kommer jeg nok til å være forsiktig for all fremtid, jeg vil for all del ikke opp i vekt igjen, men jeg kommer ikke til å ha et kosthold som er drastisk endret fra det jeg hadde før.

__________________






Paprika, mamma til to
paprika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-06-06, 22:24   #7
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Er det flere enn meg som begynner å bli lei?(noen som har konstruktive tips?)

Så lenge du går over til lavkarbokosthold, så er det jo ikke noe problem. Det kan være slitsomt å gå lenge på så lite karber som i ketolysekuren. Du kjenner jo litt på hva som veier mest. Og om det å spise litt mer karber gir gjenklang hos deg, og du ikke går opp i vekt av det, så er kansje det det som er det riktige for deg akkurat nå?

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 17-06-06, 22:48   #8
paprika
Medlem
 
paprika sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Sandnes
Alder: 46
Innlegg: 343
paprika er en juvelpaprika er en juvelpaprika er en juvel
Smile

Sv: Er det flere enn meg som begynner å bli lei?(noen som har konstruktive tips?)

Ja, du har kanskje rett, Lise...

Jeg tror noe av problemet også er at jeg ikke er i form etter gallesteinsoperasjon (12 juni). I dag viste det seg at det har blitt infeksjon i det ene såret, dvs det har dannet seg en abscess (En slags lomme som inneholder puss og blod under huden) over såret. Det er smertefullt, og jeg er veldig sliten etter tre uker med mye smerter. Nå er det antibiotika som står på tapetet (det er en spesiell type antibiotika som bare skal skrives ut av spesialist, og som man blir helt slått ut av i tillegg til at man ikke skal oppholde seg i sollys når man går på den), men dersom det ikke har blitt bedre innen i morgen kveld, må jeg tilbake til sykehuset for å drenere det hele.

Jeg er sliten og lei av å være syk, og da er det vanskelig å ha energien til å planlegge måltidene nøye også, for ikke å si lage mat. Matlysten er ikke på topp, så det ender med at jeg ikke spiser før jeg plutselig er sulten, og da krever det mye viljestyrke for ikke å bare dukke rett ned i brødskuffen. Huff, jeg klager visst i kveld. Jaja, jeg lover å komme tilbake med positiv enn før

__________________






Paprika, mamma til to
paprika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-06-06, 22:53   #9
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Er det flere enn meg som begynner å bli lei?(noen som har konstruktive tips?)

Opprinnelig lagt inn av paprika

Huff, jeg klager visst i kveld. Jaja, jeg lover å komme tilbake med positiv enn før

Synes nå du faktisk har klagerett jeg.. høres ut som du har hatt mye vondt i det siste

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 17-06-06, 22:55   #10
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Er det flere enn meg som begynner å bli lei?(noen som har konstruktive tips?)

Uffameg. Håper du blir bra fort! Skjønner godt at ting blir vanskelige når en er syk.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 18-06-06, 00:52   #11
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Er det flere enn meg som begynner å bli lei?(noen som har konstruktive tips?)

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 18-06-06, 05:25   #12
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: Er det flere enn meg som begynner å bli lei?(noen som har konstruktive tips?)

Etter diverse utskeielser er det vanskelig å komme på rett kjøl igjen, spesielt når en ikke er i form eller har vondt. Men etter noen dager så føles det enkelt igjen å holde dietten.
Etter kveldsmaten syns jeg du skal unne deg en kopp te som du skal sette deg ned med. Det har du fortjent etter en hel dag med bare 15-20 karber.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 18-06-06, 10:51   #13
Ziggy
Gjest
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 56
Innlegg: 1.123
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Sv: Er det flere enn meg som begynner å bli lei?

Opprinnelig lagt inn av Nille

Lei ?? Spise "normalt" igjen ?

Det handler om valg og muligheter - ikke om offer...



... Ketolysekuren er en kur, - hvor man kan (og det er meningen at man skal) gå gradvis over til enten Atkins vedlikehold, Fedon Lindberg eller Grete R kosthold etterpå - for å vedlikeholde vekten og holde kroppen i balanse (hvordan man gjør det med Grete R, har jeg ikkehelt klart å finne ut. Det overlater jeg til andre). Atkins er en kostomlegging hvor man gradvis legger til mer og mer karber, slik at man til slutt ender opp på vedlikehold (der jeg er nå) som er så og si det samme som et Lindberg kosthold.


Jeg har levd lavkarbo i mange år, flere enn de fleste her inne. På grunn av ytre omstendigheter som sykdom og andre viderverdigheter, har jeg falt av noen ganger. Men nå er det snart fire år siden sist og jeg er ikke lei enda. Jeg spiser mat jeg liker, som kroppen min vil ha og liker. Jeg har store helsemessige fordeler ved å spise som jeg gjør. Så hvorfor skal jeg spise mat andre vil jeg skal spise ? For å glede dem ? Jeg har gjort en vellykket kostomlegging - det er det det handler om.


Men da er det jo viktig at man liker maten man spiser, - at man ser muligheter istedenfor hindringer/problemer og at man føler på kroppen at dette er det rette.


Og når jeg ser meg selv i speilet ser jeg at det er verdt det, at jeg har valgt riktig. Og valget var enkelt......


Nei....... jeg begynner ikke å bli lei !

Må si meg helt enig med Nille her... jeg har det på akkurat samme måte selv...

Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat
Gammel 18-06-06, 14:05   #14
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Er det flere enn meg som begynner å bli lei?

Mock Danishen, har du prøvd den? Den er dødsgod, og jeg blir aaldri lei av den. Nå trenger jeg ikke ha søtstoff i den heller, så alt (unntatt proteinpulveret, men pytt pytt) er naturlig i den. Egg, ost, vaniljeproteinpulver, kanel og blåbær. Og maaasse smør på toppen når den er ferdig, som smelter utover. :mmmmm:

En ting jeg har oppdaget (og som jo Nille også sier) er at man blir lei om man ikke bruker fantasien og virkelig ser hva man kan spise. De fleste som blir lei har kun holdt seg til få matvarer (feks altfor mye egg, egg og atter egg!!), de har fokusert altfor mye på hva de IKKE kan spise og de har kun sett seg blind på vekta istedetfor på omkrets, helse og trivsel.

Et godt tips er å virkelig sette seg ned en kveld, tråle alle oppskriftene her på forumet, skrive ned de du liker best og kommer til å prøve og ha alt i en spesiell lavkarboperm. Der har du KUN de oppskriftene du LIKER, tips til frokost, lunsj, middager, mellommåltider, kvelds og snacks/kaker som DU og familien din liker! Blir du lei, slå opp i den og se på alle de lekre rettene du kan lage.

Lag også en plan søndags kveld over hele uka, iallefall middager. Bare spis middager du LIKER. Ikke spis omelett fordi "det er lite karber i den". Da blir du fort lei. Spis det du liker! :Iset liker å gjenta seg selv:

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 18-06-06, 23:17   #15
bikini
Medlem
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 55
Innlegg: 50
bikini er på en erverdig vei

Sv: Er det flere enn meg som begynner å bli lei?(noen som har konstruktive tips?)

Godt å komme inn på sidene her igjen og få litt "pepping"...jeg har nemlig vert litt demotivert selv i det siste, lei av å alltid måtte tenke nøye på hva jeg skal spise...og selv om vekta ikke beveger seg så mye, går jeg nå inn i alle buksene jeg ikke har kommet inn i de siste par årene ! Og favorittskjørtet mitt fra ifjor sommer datt rett og slett ned over hoftene forledene dag når jeg skulle ta det på...I love it!!!

Men, jeg må gjøre som Iset sier, gå inn og skrive opp alle oppskriftene som frister, for jeg gjentar menyene litt for ofte....

__________________





bikini er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg generelt, ketolysekuren når jeg må! Svar med sitat
Gammel 18-06-06, 23:52   #16
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Er det flere enn meg som begynner å bli lei?(noen som har konstruktive tips?)

.....har jeg fortalt at jeg svinser rundt i bukse størrelse 38 idag ?

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 18-06-06, 23:56   #17
manikken
Medlem
 
manikken sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: østlandet
Innlegg: 150
manikken er ny på veien

Sv: Er det flere enn meg som begynner å bli lei?(noen som har konstruktive tips?)

Opprinnelig lagt inn av Nille

.....har jeg fortalt at jeg svinser rundt i bukse størrelse 38 idag ?

..så deilig da..

__________________

start: 28.nov 2008

manikken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-06-06, 10:24   #18
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Er det flere enn meg som begynner å bli lei?(noen som har konstruktive tips?)

Opprinnelig lagt inn av bikini

Men, jeg må gjøre som Iset sier, gå inn og skrive opp alle oppskriftene som frister, for jeg gjentar menyene litt for ofte....

Ja, det samme har jeg erfart. Dersom menyen blir den samme dag ut og dag inn mister i allefall jeg motivasjonen og blir temmelig matlei. Derfor viktig å søke rundt og finne ny mat hver dag.. Ny mat er spennende og utfordrende og pirrer kreativiteten på kjøkkenet. Dessuten er ny mat også ny matmotivasjon. Det er i grunnen masse vi kan spise, bare vi evner å sette det sammen på stadig nye og spennende måter. Og blir vi ekstremt matleie kan vi gå litt utenom det oppsatte lovelige matbudsjettet og spe på med litt friske bær og litt nøtter hist og pist.. Ja, så lenge det ikke utarter seg altså.

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 19-06-06, 13:29   #19
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Er det flere enn meg som begynner å bli lei?(noen som har konstruktive tips?)

siden du foelger ketolyse saa er det mere begrensninger naa enn naar du skal over paa vedvarende... da kan du jo velge i litt lindbergbroed, og en del andre ting som du naa ikke kan spise, men som de andre sier, saa henger man seg kanskje litt opp i en spesiell sort til feks frokost, og da blir man kanskje lei ogsaa...

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sukker - en ulv i fåreklær HP Artikler 15 03-04-09 09:23
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34
Glutamin friflex Kosttilskudd 9 08-02-05 14:50


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no