Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Barns kosthold

Allergi?

Barns kosthold Et karbohydratkontrollert kosthold er det optimale for alle - også for barna våre!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-11-11, 12:28   #1
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Allergi?

Lillesnupp får veldig ofte utslett og prikker her og der. De forsvinner like fort som de kom.. Virker ikke plagsomt, men med prikkene følger det ofte vondt i magen og av og til mye luft.

Dette skjer aldri da hun har vært hjemme hele dagen.. Bare etter barnehagen. Så da tenker jeg at hun er intolerant mot noe hun får der. Da tenker jeg brødet de får der.. Her hjemme får hun for det meste Lindbergbrød. Da skjer det ikke. Eller kan man reagere på lettmelk og ikke helmelk?

Frukt får man vel ikke vondt i magen av, som oftest?

Pålegget de får der er stortsett det samme som hjemme.

Neei, det er rett og slett umulig å tenke seg frem til hva det kan være..

Er det bare til å ringe til fastlegen og få time til allergitesting eller hva må jeg gjøre?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-11-11, 12:29   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Allergi?

Hvis det hadde vært melk hadde hun vel fått vondt i magen av ost?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-11-11, 12:38   #3
Engledans
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Hedmark
Innlegg: 1.141
Engledans har en fantastisk aura rundt segEngledans har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Allergi?

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Hvis det hadde vært melk hadde hun vel fått vondt i magen av ost?

Du får prøve å utelate ting i kosten og se, men det er litt vanskelig med barnehagen kansje.Tror noen er greiere enn andre på det egentlig, med så mye allergi i vår moderne verden.

__________________
Me myself and I
Engledans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-11-11, 12:45   #4
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Allergi?

Begge mine har reagert på melk hele livet, men aldri på ost!
Hadde en barnelege som mente kumelk var for kalver og ba oss ikke gi ungene melk som drikke.

Mange reagerer på frukt, da særlig sitrus, men også epler feks, og jordbær!

Snuppa ble utredet for et eller annet med magen, men legene på Riksen kom frem til at det var en kombinasjonsallergi/intoleranse og ga henne milde allergitabletter. Hun gikk på disse i mange år og prøvde seg nettopp uten etter eget ønske(12 år gammel), men måtte krype til korset og begynne med dem igjen, gitt. Var kvalm med magesmerter i flere uker, så hun fant ut at det var verdt å ta den ene lille pillen før sengetid i stedefor!

Hun hadde utsalg på noen prøver, men ikke andre og det ble tatt prøver av henne hvert halvår fra hun var 6 måneder pga enormt mye allergi på fars side av familien + astma!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 08-11-11, 12:58   #5
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Allergi?

Som sagt så skjer det ikke her hjemme og her får hun 1-2 glass helmelk om dagen. (i helgene altså!) I barnehagen/på ukedagene drikker hun like mye melk, men da lettmelk.

Det synes ikke å henge sammen. Har prøvd å kartlegge litt, men ser liksom ingen sammenheng.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-11-11, 13:04   #6
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Allergi?

Men er det bare til å ringe til fastlegen for å bli testet?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-11-11, 13:07   #7
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Allergi?

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Hvis det hadde vært melk hadde hun vel fått vondt i magen av ost?

Intoleranse behøver ikke bety vondt i magen, det kan vise seg som tørr hud, konsentrasjonsvansker, sinne/agresjon, stahet osv.

Intoleranse og allergi kan gi samme symptomer, men intoleranse gir ikke alltid utslag på vanlige allergitester, heller en test som heter noe med peptid urinprøve.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 08-11-11, 13:10   #8
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Allergi?

Men det er fastlegen man må ringe?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-11-11, 13:14   #9
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Allergi?

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Men det er fastlegen man må ringe?

Start hos fatslegen så kan han evt sende dere videre.

Jeg synes du skal lese på denne siden, kanskje det er noe der som du kjenner igjen.
http://www.npif.no/

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 08-11-11, 13:16   #10
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Allergi?

Takk!

I går trodde de hun hadde fått vannkopper i barnehagen. Hun hadde en prikk på hvert lår og en på ryggen. De ligna litt på vannkopper. På kvelden så klaget hun over vondt i magen. Og i dag var både prikker og magevondt borte. Holdt henne hjemme for å se ann, men formen er på topp og alt virker fint.

Det trenger jo ikke være allergi det heller liksom.. Men det skjer liksom ganske ofte at hun klager på vondt i magen og har en eller annen form for utslett samtidig.

Synes det er helt umulig å finne ut hva det er.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-11-11, 13:58   #11
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Allergi?

Jeg har allergiske barn og ble henvist videre fra fastlege. Datteren min er allergisk mot pollen, pelsdyr og laktoseintolerant. Hun tåler ost, syrnede melkeprodukter og smør - det er altså melkesukkeret som gir mageknip. Jo fetere meieriprodukt jo mer protein og mindre laktose, så helmelk går bedre enn lettmelk osv.

Sønnen min har også flere allergier/-intoleranser: Eggehvitestoffer, soya, peanøtter og pollenallergi. Han har hatt alvorlige allergiutslag med ekstremt hovne slimhinner og reagerer åpenbart voldsomt på enkelte ting.

Felles for dem begge er litt dårlige luftveier, atopisk eksem (mild grad) og utslett fra tid til annen. Ida reagerer med utslett og tørre flekker særlig i pollensesongen. Men begge får eksem og prikker om de utsettes for noe de er allergiske mot. Ida blir i tillegg astmatisk ved anstrengelse eller når hun har vært i kontakt med særlig hest og katt.

Ville definitivt bedt om full utredning av datteren din. Det er mange blodprøver og en kjip prosess, men det er nesten umulig å finne ut alt på egen hånd. Jeg var klar over at Ida reagerte på katt og pollen og at Kristian kanskje var pollenallergisk, men prøvene ga jo mye fyldigere svar på hva vi burde være forsiktig med. Begge får allergimedisin i pollensesongen, men ellers sjelden.

Håper du finner ut av det

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Allergi og astma kris Spørsmål og svar 3 07-07-10 07:12
Allergi og Atkins Queen of Wands Atkins kosthold 2 17-05-10 00:48
Allergi Jærvsøstintan Spørsmål og svar 2 02-05-10 00:52
Allergi Gladimat Spis deg ned i vekt med Skaldeman 4 18-04-07 13:04


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no