Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Andre dietter

Kan jeg forvente å gå ned med dette? HJELP!

Andre dietter Her er det plass til dietter som ikke har fått sin egen kategori over.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-11-12, 00:32   #1
maulie
Medlem
 
maulie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Notodden
Alder: 32
Innlegg: 65
maulie er på en erverdig vei

Kan jeg forvente å gå ned med dette? HJELP!

Hei hei!

Jeg går jo på diett nå da, holdt på siden mandag, PSMF vil jeg tro! Er en ganske stor kar på 130kg (), 21 år og som vil helst ned 20-30kg innen juli/august! Prøve hvertfall! Kjempe motivert for dette, og aldeles klar for dette!

Spiser null brød, knekkebrød, snacks, brus, light brus, pasta, ris, frukt, poteter osv.

Spiser for det meste egg, kyllingfilet, kyllingkjøttdeig, skyr yoghurt, blomkålsupper, kyllingwok, grønnsaker, osv. Til et kjapt måltid en sjelden gang jeg har dårlig tid kan jeg ta meg en eller to skyr yoghurt eller blande en proteinshake (milkshake, whey-80). Fikk tips om det, men bra?

Drikker mye farris, melk, fun light saft og vann, skulle kanskje drukket mer men.

Fram til nå har det dagelige kallori inntaket ligget på ca 900-1000, mens det står jeg skal spise 3600 dagelig om jeg trener 1-3 ganger i uka (noe som jeg gjør, hvis ikke mer. pleier å gå tur hver dag eller annenhver på 4-5km, så forbrenner 400 kallorier ca annenhver dag). Og karbohydrater om dagen ligger ca på 40g om dagen. Fett ligger på ca 45-50g dagen, er dette mye? Proteiner pr dag ligger på ca 100-110g.

Har også to bokser CLA Advanced (mot forbrenning) http://www.claslankepiller.com/ <-- sto så mye bra der, men man vet jo aldri med slikt. Får også en boks grønn te/chili tabletter med koffein. Får også omega-3 kapsler og "All-in-1 vitaminer" kapsel! Tips, erfaringer? Noe jeg ikke burde, noe jeg burde prøve/ikke prøve?

Ett par matvarer jeg også er skeptisk på:
Toro Fløtesaus: Denne var den eneste sausen jeg fant nesten som innholdt under 10g fett og under 6g karbo pr 100g saus, er ikke det rart om det er fløte oppi den og alt?
Rema 1000's Brokkoli- og blomkålgrateng: Kjempe god, inneholder bare 4g fett og 4g karbo pr 100g står det bakpå, men det er jo ostesaus i den også, står bakpå at det er 50% ostesaus også i innholdet står det 5% eller noe, men står jo disse karboene osv på innholdet da, så jeg vet ikke? Kjempe godt hvertfall.
God og mager kjøttpølse og go og mager wienerpølse: Disse var "sunnere" enn kylling/kalkun pølser faktisk, men er det bra forde? Var bare 8g fett pr. 100g og 3-4g karbo. Noen som vet noe om disse faktisk kan være greie å spise uten å legge på seg?

Jeg er ikke så smart på energi inntak/uttak, proteiner, karbo, og hva som gjør hva egentlig, så tar gjerne imot tips og slikt.

Takk for alle svar!!

maulie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: "Egenkomponert" Svar med sitat
Gammel 23-11-12, 08:45   #2
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.195
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Kan jeg forvente å gå ned med dette? HJELP!

Du får i deg alt for lite fett, og for lite kalorier også! Vær forsiktig med karbohydratene, øk fettmengden og spis mer så skal du se at det går bra! Egg er bra, det inneholder rundt 50% fett og det trenger du. Men om du spiser kylling er det viktig å spise de feteste delene, som vinger og lår. Og spis skrellet, det er der mesteparten av fettet sitter. Når du kutter ned på karbohydrater så må du øke på fett, ellers får ikke kroppen nok energi. Og med et så lavt kaloriinntak som du har så setter du kroppen i sultmodus, forbrenningen går ned og du blir trøtt og slapp. Så spis riktig og nok mat så skal du se at vekttapet skyter fart og energininvået tar av...

Lagt til: Og kutt ut de derre tablettene, sunne rene matvarer er det som skal til for å ta av. Ikke lurium i pilleform...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 23-11-12, 10:25   #3
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Sv: Kan jeg forvente å gå ned med dette? HJELP!

For det første- PSMF er ikke noe man bør TRO at man går på, hvis man skal kjøre PSMF så bør man være veldig opplest på det, vite hva man gjør, og spise og bevege seg deretter - og man spiser ikke 3000 kcal om dagen på PSMF - og man holder fett- og karbohydratinntak under 20 gram pr. dag, helst. Det kostholdet du kjører nå er verken fugl eller fisk (lavkarbopun intended). Her er en artikkel om PSMF du kan begynne med å lese, men jeg må si at PSMF ikke er noe du trenger å begynne med når du nå skal gå ned i vekt, sånne "ekstremdietter" er mer nøvendig, og mer egnet for de som har lite fett å gå ned i utgangspunktet, og som er erfarne med diett. Jeg vil foreslå en mindre ekstrem tilnærming til lavkarbo når du er i begynnerfasen, som nå. Og en mann på 130 kg trenger mer enn 900-1000 kcal om dagen. Og selv om artikkelen om PSMF jeg linket til har fine bilder av mat som ser god ut, så er PSMF en GØRRKJEDELIG diett.

Hvis du velger en lavkarbodiett som i det minste har mer kcal, så vil du nok kunne gå ned temmelig kjapt, temmelig mye, siden du er en mann av solid størrelse.


Når du skal endre kosthold totalt, så er det minst smarte i hele verden å bare følge sånt du har fått litt tips om her og der. For å gå ned i vekt på lavkarbo effektivt bør du vite hva du gjør. Det betyr å, som nevnt, lese seg opp. Å begynne på lavkarbodiett uten å tilegne seg kunnskapen som trengs først har blitt sammenlignet her inne med å gå rundt på loftet uten lommelykt- du kommer garantert til å snuble i noe og gå på trynet.

For å svare konkret på spørsmålet ditt: ja, du vil kunne gå ned noe med dette. I begynnelsen. Og bli slapp og supersugen på mat og godteri, og rase opp igjen det du har gått ned, og gjerne litt til.

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Gammel 23-11-12, 10:28   #4
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Sv: Kan jeg forvente å gå ned med dette? HJELP!

Ang. CLA og andre "slankepiller" - hvis de funket, tror du ikke alle ville gått på dem? En god rettesnor å følge når du vurderer slankepiller er at hvis de ikke bare fås på resept, så funker de garantert ikke. Vitaminer kan du gjerne ta, og ta gjerne magnesiumtilskudd, spesielt i begynnelsen på en lavkarbodiett. Men dette er noe du finner ut når du leser deg opp litt. Ved hjelp av en ordentlig bok, helst.

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Gammel 23-11-12, 10:47   #5
avaritia
Juniormedlem
 
avaritia sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 13
avaritia er på en erverdig vei

Sv: Kan jeg forvente å gå ned med dette? HJELP!

Hei Maulie!
Velkommen til forumet, og gratulerer med første steg; Å finne en løsning til et lettere liv!
Det er mange fine ressurser her, og masse nyttig informasjon å hente. Er ganske grønn selv, men vil anbefale deg å ligge på rundt 15-20 karbohydrater ihvertfall i starten.

Masse lykke til!

__________________




avaritia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 23-11-12, 12:54   #6
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Kan jeg forvente å gå ned med dette? HJELP!

Opprinnelig lagt inn av Sugarpill, her.

For det første- PSMF er ikke noe man bør TRO at man går på, hvis man skal kjøre PSMF så bør man være veldig opplest på det, vite hva man gjør, og spise og bevege seg deretter - og man spiser ikke 3000 kcal om dagen på PSMF - og man holder fett- og karbohydratinntak under 20 gram pr. dag, helst. Det kostholdet du kjører nå er verken fugl eller fisk (lavkarbopun intended). Her er en artikkel om PSMF du kan begynne med å lese, men jeg må si at PSMF ikke er noe du trenger å begynne med når du nå skal gå ned i vekt, sånne "ekstremdietter" er mer nøvendig, og mer egnet for de som har lite fett å gå ned i utgangspunktet, og som er erfarne med diett. Jeg vil foreslå en mindre ekstrem tilnærming til lavkarbo når du er i begynnerfasen, som nå. Og en mann på 130 kg trenger mer enn 900-1000 kcal om dagen. Og selv om artikkelen om PSMF jeg linket til har fine bilder av mat som ser god ut, så er PSMF en GØRRKJEDELIG diett.

Hvis du velger en lavkarbodiett som i det minste har mer kcal, så vil du nok kunne gå ned temmelig kjapt, temmelig mye, siden du er en mann av solid størrelse.


Når du skal endre kosthold totalt, så er det minst smarte i hele verden å bare følge sånt du har fått litt tips om her og der. For å gå ned i vekt på lavkarbo effektivt bør du vite hva du gjør. Det betyr å, som nevnt, lese seg opp. Å begynne på lavkarbodiett uten å tilegne seg kunnskapen som trengs først har blitt sammenlignet her inne med å gå rundt på loftet uten lommelykt- du kommer garantert til å snuble i noe og gå på trynet.

For å svare konkret på spørsmålet ditt: ja, du vil kunne gå ned noe med dette. I begynnelsen. Og bli slapp og supersugen på mat og godteri, og rase opp igjen det du har gått ned, og gjerne litt til.

Til TS: PSMF er dog effektiv hvis den følges til punkt og prikke som beskrevet kombinert med styrketrening. Veldig enig med sugarpilla, du VET når due r på PSMF eller ikke. Det er ingen mellomting egentlig.
CLA er vel bortimot det største jukset jeg har vært borti som slankemiddel. Skal du ha effekt av CLA (om noen) så krever det i tillegg jevnlig trening, typisk kardio. Marius Bakken og en del friidrettsløpere bruker CLA, men om det er CLA eller de utallige mil de tilbakelegger hver uke langs asfalten som slanker deg...tja si det?
Dyrt er det også, så jeg ville spart de pengene og heller kjøpt meg mer grønnsaker og mat med lavt karbohydratinnhold.

PSMF tror jeg ikke jeg ville anbefalt til deg heller siden du skal ned såpass mye, men kan være effektivt når du nærmer deg målet og skal redusere din fettprosent. Vi snakker altså de siste 4-5 kiloene. Men andre har gått på en slik kur under veiledning av lege, da den er temmelig ekstrem om du må gå på noe slikt over maaange uker.

Jeg ville nå begynt å se på hva du spiser av sukker og karbohydratholdig mat ellers i hverdagen før du begynte på PSMF liknende diett og så skrevet ned det du ikke skal spise basert på tips her inne.

Så kan du begynne sette opp matplaner som inneholder ca 60-70% fett, 20% karb og 10-20% proteiner totalt sett.
Alternativt gå inn på et ketogent kosthold siden du skal ned såpass mye.

  Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ketose, hva kan man forvente av vektnedgang? Kebabslasken Spørsmål og svar 0 09-09-10 22:42
Når kan jeg forvente å begynne å gå ned? Hopsidaisy Spørsmål og svar 7 08-04-10 17:44
I ketose-når kan jeg forvente vektreduksjon Kpia Ketolysekuren 5 22-01-09 13:35


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no