Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Mulig å ikke være i ketose selv med <15 kh om dagen?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-02-14, 17:23   #1
princess92
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 7
princess92 er på en erverdig vei

Mulig å ikke være i ketose selv med <15 kh om dagen?

Hei!

Jeg har nylig begynt på ketolysekuren (ca 1 uke), men har enda ikke fått den omtalte acetonånden eller noenting. Men er det mulig å IKKE være i ketose selv når man spiser så lite karbohydrater? Er under 15 kh om dagen, spiser kanskje litt lite grønnsaker, men resten ser greit ut. Dette er hva jeg spiser i løpet av en dag:

Hjemmelaget vaniljesaus (3 kh fra 100 g kremfløte)
1 questbar (netto 3 kh)
2 hjemmelaget karamellstenger med tilnærmet 0 kh

5 kavli ost osteskiver (0 kh)
Apetina feta ost i olje oppå osteskivene (0 kh)
En salat på siden av med 100 g isbergssalat (1,5 kh), 100 g agurk (1,2 kh) og 120 g tomat (1,4 kh) og 20 g extra virgin olivenolje

2 grillede kyllinglår i 30g kokosolje (sikker 2 kh)
Dressing med 40 g seterrømme (1,2 kh)

Har av og til 2 spiseskjeer fløteis med cacaonibs på kvelden som er maks 1,5 kh tenker jeg.

Drikker minst 2 liter vann hver dag og drikker ingenting annet.

Har enda ikke gått ned noe fett, gikk ned rundt 1 kg helt i begynnelsen som jeg tenker er vannvekt, og siden er det stått på stedet hvil. Har ikke vondt i hodet eller er helt utmattet for energi eller acetonånde, så kan det være jeg ikke er kommet i ketose enda siden jeg bare har spist sånn i en uke? Og er det mulig å være i ketose uten å få acetonånde f.eks?

princess92 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-02-14, 17:28   #2
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Mulig å ikke være i ketose selv med <15 kh om dagen?

Opprinnelig lagt inn av princess92, her.

Hei!

Jeg har nylig begynt på ketolysekuren (ca 1 uke), men har enda ikke fått den omtalte acetonånden eller noenting. Men er det mulig å IKKE være i ketose selv når man spiser så lite karbohydrater? Er under 15 kh om dagen, spiser kanskje litt lite grønnsaker, men resten ser greit ut. Dette er hva jeg spiser i løpet av en dag:

Hjemmelaget vaniljesaus (3 kh fra 100 g kremfløte)
1 questbar (netto 3 kh)
2 hjemmelaget karamellstenger med tilnærmet 0 kh

5 kavli ost osteskiver (0 kh)
Apetina feta ost i olje oppå osteskivene (0 kh)
En salat på siden av med 100 g isbergssalat (1,5 kh), 100 g agurk (1,2 kh) og 120 g tomat (1,4 kh) og 20 g extra virgin olivenolje

2 grillede kyllinglår i 30g kokosolje (sikker 2 kh)
Dressing med 40 g seterrømme (1,2 kh)

Har av og til 2 spiseskjeer fløteis med cacaonibs på kvelden som er maks 1,5 kh tenker jeg.

Drikker minst 2 liter vann hver dag og drikker ingenting annet.

Har enda ikke gått ned noe fett, gikk ned rundt 1 kg helt i begynnelsen som jeg tenker er vannvekt, og siden er det stått på stedet hvil. Har ikke vondt i hodet eller er helt utmattet for energi eller acetonånde, så kan det være jeg ikke er kommet i ketose enda siden jeg bare har spist sånn i en uke? Og er det mulig å være i ketose uten å få acetonånde f.eks?

Blir du mett av dette da??

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 28-02-14, 17:46   #3
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Mulig å ikke være i ketose selv med <15 kh om dagen?

Spis mat, ikke mesteparten godterier og desserter.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-02-14, 18:15   #4
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Mulig å ikke være i ketose selv med <15 kh om dagen?

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Spis mat, ikke mesteparten godterier og desserter.

Signerer den

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-02-14, 18:15   #5
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Mulig å ikke være i ketose selv med <15 kh om dagen?

Enig med Nellie - frokosten og kveldsen din er jo bare godis! Spis mat som inneholder næringsstoffer kroppen din trenger og spar godiset til lørdag.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 28-02-14, 18:45   #6
princess92
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 7
princess92 er på en erverdig vei

Sv: Mulig å ikke være i ketose selv med <15 kh om dagen?

Takk for svar alle sammen!

Jeg skjønner hva dere mener når dere sier godterier og desserter, men det blir jo ikke som en høykarbodessert. Vaniljesaus f.eks er jo laget på kun kremfløte, egg, vaniljepulver og sukrin, så næring i det er det jo og jeg spiser det igrunnen også for å få i meg nok fett for sliter med det. Samme gjelder isen på kvelden, den er kun lagd på is, eggeplommer og sukrin i tillegg til rå cacao nibs som er sunt, så jeg ser egentlig ikke på det som noe dessert da egg er veldig næringsrikt i tillegg til at fløte bidrar med kalorier og fett. Proteinbaren er også næringsrik med 20 g proteiner og ingen fæle ingredienser, kun naturlig søtning også.

Om jeg blir mett på dette, ja det gjør jeg men jeg mistenker at det blir for lite kalorier og er derfor jeg prøver å få i meg nok med fløte og rømme og lignende da de er veldig kaloririke matvarer.

Har noen tips til hvordan jeg kan forbedre dagsmenyen så tar jeg imot med stor takk Kanskje eksempler fra hvordan deres egen dagsmeny ser ut hadde vært fint!

EDIT: La til litt info om proteinbar.

princess92 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-02-14, 18:59   #7
Elvira
Medlem
 
Elvira sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 62
Elvira er på en erverdig vei

Sv: Mulig å ikke være i ketose selv med <15 kh om dagen?

Selv om det ikke er karbohydrater så trenger kroppen mer næringsstoffer enn det du gir den.
Spis mer kjøtt og mer grønnsaker.
Jeg merker det med en gang på vekta når jeg ikke får ikke meg nok skikkelig mat, men kjører sånne varianter.
Det handler ikke om kalorier vel? Men om proteiner og fett.
Fløte og rømme stanser ofte vektnedgangen om man får i seg for mye har jeg hørt.

I dag har jeg spist

frokost
2 egg med majones
1 Nannas knekkebrød
3 cherrytomater

Lunsj
2 knekkebrød med reker og majones
noen valnøtter

Lunsj nr 2 (etter trening. Holdt på å dø av sult)
samme som lunsj nr 1
te med kokosfett og litt fløte

Middag
Lavkarbolasagne


For øvrig vil jeg anbefale på det varmeste å lese en av bøkene om lavkarbo, husker ikke i farta titler men det finner du med et søk eller to her inne.

__________________
Dagboken

Sist redigert av Elvira : 28-02-14 kl 19:04.
Elvira er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 28-02-14, 20:40   #8
LMPH
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 24
LMPH er på en erverdig vei

Sv: Mulig å ikke være i ketose selv med <15 kh om dagen?

Jeg signerer de øvrige forumdeltakerne. Fokuser på rene råvarer med et naturlig høyt fettinnhold. Videre er det viktig å spise masse grønt.

Angående Quest-barene: Enkelte, meg selv inkludert, opplever å ikke havne i ketose ved inntak av disse. Jeg har også registrert blodsukkerøkning like etter inntak. På bakgrunn av dette vil jeg anbefale deg å utelate barene fra kostholdet en periode og se hvorvidt dette gir utslag.

__________________


LMPH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo Svar med sitat
Gammel 28-02-14, 20:59   #9
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Mulig å ikke være i ketose selv med <15 kh om dagen?

Den menyen din har ingenting med ketolyse å gjøre.
Ketolysekuren innebærer å spise naturlig, fet mat.
I boka står det oppskrifter og menyforslag. Lurt å starte med de

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 28-02-14, 21:36   #10
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Mulig å ikke være i ketose selv med <15 kh om dagen?

Hei, jeg ser du har fått flere gode råd. Men jeg må bare kommentere spesielt dette med med meieriprodukter. Jeg tenker litt om meieriprodukter som enkelte andre land (dvs. ikke Norge. ) tenker om brød: Man spiser det ikke SOM et måltid, men spiser det TIL et måltid. Merieriprodukter, så sant man tåler det ifm. vektnedgang og ellers, bør være en ingrediens, ikke et måltid i seg selv. Dette sier jeg med utgangspunkt i at du oppgir ketolyse som kostholdsfilosofi, men av hva du sier du spiser ser jeg mye som ikke går overens med den.
Jeg sier ikke at du ikke bør spise sånn, det må være opp til deg, men ønsker du vektnedgang, bør du kanskje revurdere en del. Kjøtt/egg og grønnsaker til hvert måltid, helfete meieriprodukter som supplement: en skvett fløte/en klatt rømme i sausen, ost som garnityr på ovnsretten etc. Meieriprodukter kan i det hele tatt gi mye energi ift. metthetsfølelsen du sitter igjen med.
Det er mange, og bedre primærkilder til fett: velg de feteste kjøttypene (typ koteletter og andre kjøttstykker med mye marmorering), kylling med skinnet på, fete fisketyper som laks og makrell, oljedressinger til salaten, litt smeltet smør/eggesmør/sandefjordssmør etc. over grønnsakene. Det er da heller ikke snakk om at maten skal svømme i fett, men at hovedandelen av energitotalen skal komme fra fett. Ettersom fett har over dobbelt så mye energi som karbohydrater, skal det mindre til enn man skulle tro. Synes du det er vanskelig å venne seg til et fettrikt kosthold - ta det gradvis.

Hadde jeg vært deg, hadde jeg tatt boka fatt, og fulgt den slavisk inntil jeg fikk det hele i fingrene, og eventuelt gått tilbake til et kosthold du skisserer over her på sikt. Akkurat nå tror jeg at du, dersom du faktisk ønsker å gå ned i vekt, gjør deg selv en bjørnetjeneste med å spise så mye fløte, ost og rømme, samt søtsaker i form av barer og småkaker.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 02-03-14, 13:32   #11
princess92
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 7
princess92 er på en erverdig vei

Sv: Mulig å ikke være i ketose selv med <15 kh om dagen?

Tusen, tusen takk for gode svar alle sammen! Ser tydelig at jeg har misforstått litt ja, jeg har vel kanskje lagt veldig mye vekt på meieriprodukter og lagd måltider utifra dem istedenfor å ha dem som et slags tilbehør. Har også kuttet ut questbarene nå da det kan kanskje være grunnen til at jeg ikke har havnet i ketose som en over her sier. Har tatt til meg rådene deres og fikset på dagsmenyen både igår og idag (spiser bare to måltider siden det passer egentlig best, er ikke så glad i å spise hver 3. time osv):

Frokost/lunsj: 2 speilegg stekt i 10g kokosolje med salat av 100g isbergssalat, 100g agurk og 100g tomat + 20g olivenolje

Middag: 2 grillede kyllinglår smørt i 10g kokosolje når jeg varmer de (disse er ferdiggrillet fra FirstPrice, ser det er sukker i krydderblandingen men det står likevel 0 karber, så tror dere det går fint?) og fløtegratinert sellerirot laget på 50g sellerirot, 50g fløte, 30g løk, 40g ost og rundt 20g smør til å steke grønnsakene i først.

Drikker fortsatt 2-3 liter vann og holder meg mett gjennom dagen.

Jeg regnet ut kaloriinnholdet i dette også bare for å være sikker på at jeg ikke får i meg for MYE kalorier heller da det kan sikkert gjøre at ting går litt saktere, og landet på rundt 1400 (er 164 cm og veier 65 kg).

Ser det bedre ut nå eller gjør jeg fortsatt noe feil? Er ikke så lett å alltid vite hvordan ting skal gjøres på best mulig måte når man er nybegynner så jeg er overlykkelig over at dette forumet finnes hvor man kan spør kloke folk med mer erfaring!


Sist redigert av princess92 : 02-03-14 kl 13:42.
princess92 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-03-14, 13:39   #12
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Mulig å ikke være i ketose selv med <15 kh om dagen?

Det ser veldig mye bedre ut! Du kan godt steke maten din i vanlig meierismør også (spørs jo akkurat på hva du foretrekker, smør har så lite rest av laktose og melkeprotein at det ikke har særlig mye å si ift. fløte, ost, rømme etc).
Spiser også to ganger i løpet av dagen, så lenge jeg ikke blir veldig sulten mellom måltidene er det helt uproblematisk. De fleste som spiser ketogent holder seg da også til 2-3 måltider daglig.
Du finner du jo også gode menyforslag i boka! Ellers har Gerd, som liksom er ketolysedronninga her på forumet, mange og gode menyforslag som du kan finne i hovedinnlegget i journalen hennes (Her)

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 02-03-14, 14:25   #13
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Mulig å ikke være i ketose selv med <15 kh om dagen?

Jeg har også begynt å steke mat i kokosfett. Det gir en mye finere skorpe enn mat stekt i meierismør. Og ikke minst er stekepanna mye lettere å rengjøre etterpå. Jeg har ofte en klatt smør i panna ETTER at maten er ferdigstekt bare for å få smørsmaken
Men kokosfett er SÅ mye bedre enn smør å steke i (min mening) at jeg kommer til å fortsette med det.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 02-03-14, 15:09   #14
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Mulig å ikke være i ketose selv med <15 kh om dagen?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Det ser veldig mye bedre ut! Du kan godt steke maten din i vanlig meierismør også (spørs jo akkurat på hva du foretrekker, smør har så lite rest av laktose og melkeprotein at det ikke har særlig mye å si ift. fløte, ost, rømme etc).

Det stemmer ikke om man reagerer på melkeprotein. Smør inneholder mye melkeprotein, men da kan man fjerne proteinene ved og klare smøret (lage ghee).
Har man ingen intoleranse/allergi mot melkeproteiner, så kan selvsagt smør brukses slik det er.
Derimot kan de aller fleste med laktoseintoleranse bruke smøret slik det er, fordi det er mindre laktose der.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 02-03-14, 15:26   #15
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Mulig å ikke være i ketose selv med <15 kh om dagen?

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Det stemmer ikke om man reagerer på melkeprotein. Smør inneholder mye melkeprotein, men da kan man fjerne proteinene ved og klare smøret (lage ghee).
Har man ingen intoleranse/allergi mot melkeproteiner, så kan selvsagt smør brukses slik det er.
Derimot kan de aller fleste med laktoseintoleranse bruke smøret slik det er, fordi det er mindre laktose der.

Nå tenkte jeg på, som jeg også nevnte i det forrige innlegget mitt, de som normalt tåler melkeprotein. Jeg selv har kumelkproteinintoleranse, men tåler fint meiersmør. Jeg vil ikke si at smør inneholder mye protein, akkurat, med sine 1 gram per 100 kontra f.eks. vanlig gulost som har opp mot tredve.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 02-03-14, 15:32   #16
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Mulig å ikke være i ketose selv med <15 kh om dagen?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Nå tenkte jeg på, som jeg også nevnte i det forrige innlegget mitt, de som normalt tåler melkeprotein. Jeg selv har kumelkproteinintoleranse, men tåler fint meiersmør. Jeg vil ikke si at smør inneholder mye protein, akkurat, med sine 1 gram per 100 kontra f.eks. vanlig gulost som har opp mot tredve.

Ved allergier kan selv et gram gi fatale utslag. Ved intoleranse utgjør et gram kanskje ikke riktig så mye.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 05-03-14, 08:00   #17
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Mulig å ikke være i ketose selv med <15 kh om dagen?

Hei
Du kom visst litt galt ut fra start. Kloke Gerd har oppsummert dine feilskjær greit. Spis fet MAT, bruk kuren til å bli kvitt hangen til godteri.
Ta ketolysetablettene, de reduserer insulinresistensen og øker fettforbrenningen. Og vær fysisk aktiv 30 min daglig, evt to litt hardere økter pr uke vil maksimalisere effekten.

140 Kcal pr dag er fint. Jeg ser du tar fett som tilskud? det er sjeldent nødvendig.

For eksempler på mat, tillater jeg meg å be deg sjekke min FB "torkil P Andersen" jeg mener den er åpen slik at alle som har lyst kan se på den.
Der finner du mange oppskrifter på ketolysemat - med bilder.

Lykke til videre

Torkil P Andersen

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 06-10-15, 09:47   #18
Miranda13
Medlem
 
Miranda13 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Vest i Viken
Alder: 61
Innlegg: 298
Miranda13 er ny på veien

Sv: Mulig å ikke være i ketose selv med <15 kh om dagen?

Opprinnelig lagt inn av Torkil, her.

Hei
Du kom visst litt galt ut fra start. Kloke Gerd har oppsummert dine feilskjær greit. Spis fet MAT, bruk kuren til å bli kvitt hangen til godteri.
Ta ketolysetablettene, de reduserer insulinresistensen og øker fettforbrenningen. Og vær fysisk aktiv 30 min daglig, evt to litt hardere økter pr uke vil maksimalisere effekten.

140 Kcal pr dag er fint. Jeg ser du tar fett som tilskud? det er sjeldent nødvendig.

For eksempler på mat, tillater jeg meg å be deg sjekke min FB "torkil P Andersen" jeg mener den er åpen slik at alle som har lyst kan se på den.
Der finner du mange oppskrifter på ketolysemat - med bilder.

Lykke til videre

Torkil P Andersen

Facebooksiden din er kjempefin

__________________
Hovedmål:

Julemål:

Miranda13 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF / Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kan man være i ketose og ikke gå ned i vekt? Knubbelubba Spis deg ned i vekt med Skaldeman 17 24-07-12 19:27
Hvordan kan man være i ketose og ikke gå ned i vekt? Sunda Ketolysekuren 81 05-06-11 10:09
Klarer ikke å være fornøyd med meg selv marithja Generell diskusjon 2 27-08-09 18:06
Kan man være i ketose selv om det ikke slår ut på sticksen? Nitja Ketolysekuren 1 09-12-08 07:18
Utslag på stixs selv om man ikke er i ketose? Gracella Ketolysekuren 12 04-05-08 15:17


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no