Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Optimal Ernæring

Dette er jo optimalt genialt

Optimal Ernæring Et kosthold basert på Jan Kwasniewski og Wolfgang Lutz sine anbefalinger. Boka "Bedre uten brød" er skrevet av Wolfgang Lutz.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-04-09, 12:57   #1
Gobolla
Gjest
 
Innlegg: n/a

Dette er jo optimalt genialt

Dette fungerer jo kjempebra! Spiser kjøtt, fisk, grønnsaker, salat, ost, rømme, olje + at jeg tilogmed kan spise en liten håndfull druer, et pitabrød osv.

Det er så deilig å "nesten" ikke telle karbohydrater, holder meg stort sett unna der hvor det er over 5 karbo pr 100 gram, men da kan jeg jo som sagt unne meg noen druer, kanskje en is en eller annen dag. Og vekten rusler nedover.

Nå har jeg holdt på snart 2 uker, og allerede mistet 1, 7 kg. Jeg har en intoleranse mot brød og kornvarer, slitt med magen i maange år, oppblåst, vondt, mye luft. Men når jeg ikke spiser brød og pasta så har jeg ikke hatt vondt i det hele tatt.

Nei, dette var helt fantastisk altså

  Svar med sitat
Gammel 30-04-09, 20:00   #2
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Sv: Dette er jo optimalt genialt

Jeg er også veldig glad i OE, faktisk nesten litt frelst.

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 01-05-09, 12:51   #3
Gobolla
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Dette er jo optimalt genialt

Hei Nalana
Ja, nesten litt euforisk. Etter mange år med lavkalori slanking, og i fjor vinter prøvde jeg ketolyse, men ketolyse var for strengt for meg. Jeg har heller ikke så veldig mange kilo å ta av, så OE ser ut til å være midt i blinken.

Frokost i dag: omelett med fløte, salat med olivenolje og så lagde jeg en kålsalat i går kveld, og den gikk til omelett også den. Sønnen min på 16 storkoste seg til frokost, for han spiste det samme som meg.

Og, som jeg sa tidligere; magen er ikke vond, oppblåst og heller ikke luft i magen.

Suget etter godteri/snacks merker jeg også forsvinner, for jeg er god og mett etter måltidene. Det er vel fettet det da?

Jeg spiser to hovedmåltider pr dag, lunsj og middag, et lite kveldsmåltid. Jeg går utifra at det holder? for jeg føler at kroppen har det veldig bra.

Jeg føler nesten at jeg bobler over av friskhet og glede. (hørtes nesten litt "religiøst" ut dette her)

  Svar med sitat
Gammel 01-05-09, 17:13   #4
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Sv: Dette er jo optimalt genialt

Høres ut som du kan stryke "muligens" i kostholdsfilosofiboksen din nå!

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er lavkarbo et optimalt kosthold? kamp Lavkarbo generelt 3 16-04-09 13:07
Mulig dette er feil forum for dette spm. (ticker) Momsa Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 6 26-08-08 23:36
Er dette for mye? Smurfine Lavkarbo generelt 5 16-03-08 15:27
Noe genialt jeg kan lage til bursdagsfeiring imorgen? Isemor Ketolysekuren 10 19-02-08 22:37
Hva er dette? Fedonisten Kosttilskudd 27 25-09-04 12:05


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no