Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > PCOS og karbohydratkontroll

PCOS og herbalife

PCOS og karbohydratkontroll Lurer du på om du har rett kost? Et kontrollert karbohydratinntak ser ut til å ha gunstig påvirkning på denne hormonelle lidelsen.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-02-10, 12:41   #51
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: PCOS og herbalife

Jeg håper det! Særlig med tanke på at jeg har for store mengder androgener og testosteron i kroppen, typisk pcos-kropp, enn om det er kraftig forbedret med kostholdet . Blir spennende å se

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 20-02-10, 12:49   #52
Indiekid
Medlem
 
Indiekid sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 39
Innlegg: 96
Indiekid er på en erverdig vei

Sv: PCOS og herbalife

Med tanke på hva Diane blir brukt til vanligvis, så burde det jo virke for deg. Vet flere som har hatt gode resultater med Diane, iallefall på kviser og sånt.

Indiekid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 20-02-10, 15:04   #53
Manina
Utforsker
 
Manina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Akershus
Alder: 58
Innlegg: 4.561
Manina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastisk

Sv: PCOS og herbalife

Vil bare si at Yasmin også har god effekt på kviser. Det er en annen type p-pille/hormonpille, men virker ikke så sterkt på humøret mitt som Diane.
Ellers så jeg anbefalt Roaccutane her i tråden, men vil bare si at jeg fikk umåtelig sterke bivirkninger av det. (Blant annet på psyken og øynene). Og da jeg tok det, ville ingenting av det jeg alt hadde av kviser gro, så huden ble veldig arrete og stygg. Dessverre har ikke noe skjedd på den fronten siden Roaccutane kom, og det er synd.
Når det er snakk om kurer for akne av forskjellige former, så er det å velge mellom det som er det minste ondet.

__________________
Maninas metode
Manina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med naturlig mat Svar med sitat
Gammel 20-02-10, 16:07   #54
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: PCOS og herbalife

Takk for info Manina . Jeg tror ikke jeg har ''råd'' til å prøve noe som virker negativt inn på verken syn eller psyke ... . (Jeg er veldig nærsynt fra før, og er utdanna fotograf, er litt katastrofe for meg å skulle få problemer med synet ...).
Jeg tror jeg prøver med Diane først. Må nesten stole på det Dr Willumsen anbefalte i utgangspunktet. Det er jo først og fremst for pcos-en jeg fikk reseptet, og jeg antar at talgcystene mest sannsynlig er på grunn av noe hormonelt.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 20-02-10, 22:21   #55
Indiekid
Medlem
 
Indiekid sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 39
Innlegg: 96
Indiekid er på en erverdig vei

Sv: PCOS og herbalife

Opprinnelig lagt inn av Manina, her.

Vil bare si at Yasmin også har god effekt på kviser. Det er en annen type p-pille/hormonpille, men virker ikke så sterkt på humøret mitt som Diane.
Ellers så jeg anbefalt Roaccutane her i tråden, men vil bare si at jeg fikk umåtelig sterke bivirkninger av det. (Blant annet på psyken og øynene). Og da jeg tok det, ville ingenting av det jeg alt hadde av kviser gro, så huden ble veldig arrete og stygg. Dessverre har ikke noe skjedd på den fronten siden Roaccutane kom, og det er synd.
Når det er snakk om kurer for akne av forskjellige former, så er det å velge mellom det som er det minste ondet.

Anbefalt og anbefalt..jeg nevnte det bare. Trodde først det var kviser som var problemet, og da synes jeg det var rart at hun ikke var blitt satt på roaccutan. Men å direkte anbefale roaccutan ville jeg nok ikke gjort, med mindre alt annet var prøvd. Jeg fikk også en god del av de bivirkningene. Blant annet ble jeg veeeeldig lysømfintlig, og det har faktisk enda ikke gått over. Men det hjalp huden min veldig. Tho, jeg ville aldri slengt meg på en ny runde med mindre det var virkelig, virkelig, virkelig nødvendig. Derav vil jeg i så tilfelle prøve alt annet før jeg gjør det igjen. For den er som du sier ganske heftig. Men hva mener du med at huden ikke grodde? Hvis det blir arr, så har det jo grodd..? Og de fleste som har hatt veldig mye problemer med kviser sitter jo igjen med litt små arr her og der...gøy er det ikke, men jeg har jo litt jeg og.

Indiekid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 20-02-10, 22:56   #56
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: PCOS og herbalife

Ja, som sagt, jeg har aldri hatt kviseproblemer, bare talgcyster

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 20-02-10, 22:58   #57
Indiekid
Medlem
 
Indiekid sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 39
Innlegg: 96
Indiekid er på en erverdig vei

Sv: PCOS og herbalife

Akkurat.

Indiekid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 19:25   #58
Manina
Utforsker
 
Manina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Akershus
Alder: 58
Innlegg: 4.561
Manina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastisk

Sv: PCOS og herbalife

Opprinnelig lagt inn av Indiekid, her.

Anbefalt og anbefalt..jeg nevnte det bare. Trodde først det var kviser som var problemet, og da synes jeg det var rart at hun ikke var blitt satt på roaccutan. Men å direkte anbefale roaccutan ville jeg nok ikke gjort, med mindre alt annet var prøvd. Jeg fikk også en god del av de bivirkningene. Blant annet ble jeg veeeeldig lysømfintlig, og det har faktisk enda ikke gått over. Men det hjalp huden min veldig. Tho, jeg ville aldri slengt meg på en ny runde med mindre det var virkelig, virkelig, virkelig nødvendig. Derav vil jeg i så tilfelle prøve alt annet før jeg gjør det igjen. For den er som du sier ganske heftig. Men hva mener du med at huden ikke grodde? Hvis det blir arr, så har det jo grodd..? Og de fleste som har hatt veldig mye problemer med kviser sitter jo igjen med litt små arr her og der...gøy er det ikke, men jeg har jo litt jeg og.

Vanligvis gror kviser og byller fort hos meg, bare de bestemmer seg for å gro... Men på Roaccutane så grodde det ikke før jeg også fikk en antibiotikakur. Det sa hudlegen kunne skje, men ikke før etterpå, selvfølgelig. Nå har jeg siden puberteten vært veldig plaget av akne av verste sort, men aldri har jeg fått tilsvarende groproblemer og stygge arr som da jeg gikk på Roaccutane. Som hudlegen sa (etterpå!) vil det være en fordel å først ta en antibiotikakur for å behandle det man alt har, for så å gå over på Roaccutane. Da blir det mye medisinering.
Det var ellers ikke den verste bivirkningen, men noe jeg synes det er viktig å være klar over.

__________________
Maninas metode
Manina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med naturlig mat Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 19:51   #59
Indiekid
Medlem
 
Indiekid sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 39
Innlegg: 96
Indiekid er på en erverdig vei

Sv: PCOS og herbalife

Huff, da har du vært uheldig da. Jeg fikk veldig fin hud etter roaccutan. Hadde jo kjørt på med antibiotika før, og det hjalp jo ikke i det hele tatt, så det var da jeg ble henvendt til hudlege. Etter å ha prøvd alt. Jeg fikk også - samtidig med roaccutan, noen kortisontabeletter, som hjalp veldig underveis. Men den fantastiske virkningen hjalp bare i ca et år. Jeg har litt kviser nå - ikke på langt nær så mye som før roaccutan. Men såpass at jeg kan holde det i sjakk med epiduo.

Indiekid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 20:06   #60
Manina
Utforsker
 
Manina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Akershus
Alder: 58
Innlegg: 4.561
Manina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastisk

Sv: PCOS og herbalife

Indiekid: Det kan jo være at kortisontablettene beskyttet deg nettopp mot det som skjedde med meg. Det høres i grunnen logisk ut. Det er ganske lenge siden jeg tok R.; det har vært uaktuelt for meg siden; det sa min daværende lege også helt klart og tydelig.

__________________
Maninas metode
Manina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med naturlig mat Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 20:08   #61
Indiekid
Medlem
 
Indiekid sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 39
Innlegg: 96
Indiekid er på en erverdig vei

Sv: PCOS og herbalife

Ja, det kan selvfølgelig hende.
Jeg fikk kortisontabelettene i utgangspunktet fordi roaccutanen ikke hadde virket så bra i begynnelsen. Men med litt kortisontabeletter fikk det en skikkelig kickstart. Men som du sier, det er jo logisk om de tabelettene hjalp på med å få det til å gro pent.

Indiekid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 09-08-10, 23:18   #62
Otto
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Steinkjer
Innlegg: 5
Otto er ny på veien
Smile

Sv: PCOS og herbalife

Heisann! Nå er det lenge siden jeg har vært inne på Lavkarbo.no
I en periode på ca. 2 år gikk jeg ned 38 kilo, med LAVKARBO !
Halvveis i prosessen ble jeg treningsfrik, og var flink! For 1 1/2 år siden begynte jeg å si ja takk begge deler. Resultatet for 14 dager siden var 14,5 kg opp i vekt. Min samboer er Herbalife distributør, og har i 8 mnd. oppfordret meg til å prøve. Med tanke på de erfaringer jeg gjorde meg forrige gang, tiltalte Herbalife meg over hodet ikke.Jeg syntes ikke noe om produktene, og slettes ikke omsetningsformen.(MLM). Jeg var "fanatisk" imot, og smakte ikke på shake, eller barrer! For 14 dager siden satte jeg meg ned for å forklare min sambo hvorfor.Først måtte jeg lese alle innholdfortegnelser, og beregne fett,
protein, og KARBOHYDRATER.
Save my Soul, jeg er blitt delvis overbevist spesielt på Shake
og proteinpulver. På Herbalifes "Tropisk frukt" Shake, er det oppgitt pr.porsjon 26 g pulver med 250 ml lettmelk: 22 g karbo.
Når jeg bruker Fun saft istedet for lettmelk, kan jeg trekke fra 11,75 karbo,
og sitter igjen med 10,25 karbo.
(Fun saft med granateplesmak synes jeg gir en nydelig smak)
26 g pulver = 2 strøkne måleskjeer (spiseskjeer), jeg bruker 1 skje- altså
13 g pulver som gir et fradrag på det halve = 10,25-5,125 = 5,125 karbo.
Oppgitt kostfiber av 13 g pulver = 1,25 g trekkes deretter ifra,
og sitter igjen med 3,875 karbo.
I tillegg mixer jeg i 3 (!) måleskjeer Herbalife proteinpulver og plusser på
tilsammen 0,66 karbo. Jeg tømmer i en god skvett med matolje, etter smak,
Fettet gir den en nydelig fløteaktig smak og konsistens.
Det blir en shake på ca. 4,5 karbo!
Denne tar jeg 2 ganger om dag, frokost (viktigst) så lunsj, og spiser
fisk, kylling eller annet kjøtt til middag. Denne gangen har jeg redusert salat
inntaket til ca. 3 dl til middag.
Det jeg synes er viktigst er at jeg får i meg ca. 24 vitaminer og mineraler i noe som er godt, og METTENDE. Og det funker så det FYKER!
MEN !!! Jeg rører ikke barrene til Herbalife, mens jeg skal gå ned i vekt!
Når tiden kommer skal jeg vurdere det på vedlikehold.
Og så godt humør sambo'n har blitt. Jeg har ikke endret syn på MLM, og
det er utenkelig at jeg skal begynne å selge, selv om jeg ser at sambo'n etter hvert har begynt å tjene godt, og vel så det.
Dette ble et langt svar/innlegg. Unnskyld, jeg blir bare som dere andre, når jeg finner noe som funker!
med hilsen Otto

Otto er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generelt lite karbo Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 16:04   #63
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: PCOS og herbalife

Heisann jeg må bare få fortelle at jeg også brukte herbalife-barer og shake og vanlig lavkarbomat i 5 uker nå før ferien, bare for å teste og gikk ned 4,2 kg etter å ha brukt 9 mnd( 5 mnd ketolyse, 4 mnd med toppen 50 karbo fra gr.saker hovedsaklig)med det nette resultat av 100 gr +.Litt av et kick!!! Skal på lindbergklinikken om noen dager, så da blir det vel en type eurodiett som blir satt sammen for meg- men fungerer ikke det, vet ihvertfall jeg at det blir lavkarbomat og shaker og barer igjen for min del!Enig med deg da, i at MLM er noe dritt- få det i butikken istedet(men de som tjener på det synes nok dette er en grei form for salg selvsagt)

Lykke til videre!

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 20:10   #64
trude.lutt
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 180
trude.lutt er på en erverdig vei

Sv: PCOS og herbalife

"dumt" spm, hva er MLM?

trude.lutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 18:56   #65
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: PCOS og herbalife

MLM = Mulit-level marketing = nettverksmarkedsføring = "pyramide"

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Herbalife ... Trenger noen argumenter Maz Generell diskusjon 19 14-03-11 19:40
Herbalife! Millsi Andre dietter 21 19-01-11 21:25
Herbalife og annet pulvertull Bee Generell diskusjon 72 25-10-09 11:40
Herbalife? medas Dr Lindbergs 8 11-07-08 12:45


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no