Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Etikk og økt inntak av kjøtt/fisk/egg

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-02-11, 11:10   #151
Tittit
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Etikk og økt inntak av kjøtt/fisk/egg

alle dyr har denne ettervirkning,men de må ikke nødvendigvis ha det.

  Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 18:03   #152
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: Etikk og økt inntak av kjøtt/fisk/egg

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Litt nysgjerrig på om du spiser egg? For om man skal gå ut fra dyrevelferd har definitivt ikke "eggleggermaskinene" det særlig bra heller.

I og med at det står veganer i filosofiboksen hennes, tror jeg nok ikke det går så mye egg

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 18:06   #153
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 56
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Etikk og økt inntak av kjøtt/fisk/egg

Opprinnelig lagt inn av lifejack, her.

I og med at det står veganer i filosofiboksen hennes, tror jeg nok ikke det går så mye egg

Hehe, der ser du! Er så vant til at det står "vektoperert Lutzer" der, så at det er forandret har ikke jeg fått med meg serru

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 18:11   #154
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: Etikk og økt inntak av kjøtt/fisk/egg

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Hehe, der ser du! Er så vant til at det står "vektoperert Lutzer" der, så at det er forandret har ikke jeg fått med meg serru

Nei, det er ikke så lett å få med seg alle de små forandringene. Lurer til og med på om hun ikke hadde "vektoperert vegetarianer" en liten stund også? (correct me if I'm wrong, Iset!)

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 22:12   #155
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Etikk og økt inntak av kjøtt/fisk/egg

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Hehe, der ser du! Er så vant til at det står "vektoperert Lutzer" der, så at det er forandret har ikke jeg fått med meg serru

Hehe ja, jeg levde jo mer etter Lutz-prinsippene før jeg ble veganer. Ja, jeg er veganer og spiser ikke egg, honning, melkeprodukter eller annet som kommer fra dyr. Dog kjøper jeg ull til barna, så 110 % konsekvent er jeg ikke, men jeg prøver.

Opprinnelig lagt inn av lifejack, her.

Nei, det er ikke så lett å få med seg alle de små forandringene. Lurer til og med på om hun ikke hadde "vektoperert vegetarianer" en liten stund også? (correct me if I'm wrong, Iset!)

Nei du har helt rett. Jeg var vegetarianer i en ukes tid før jeg gikk helt over til veganismen. Hadde egentlig ikke tenkt å bli veganer før jeg så film av og leste om melkeindustrien, da var jeg veganer på sekundet og har vært det siden. Jeg trodde det skulle være vanskelig, men det har gått over all forventning og jeg stortrives.

... Og så klinger det så fint i filosofiboksen min atte ... Hehe. Jeg har jo ikke så mye å gjøre her på forumet lenger, men jeg er jo en av de første som ble medlem her da forumet startet, så det er litt vanskelig å forsvinne helt og, liksom.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 22:20   #156
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 56
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Etikk og økt inntak av kjøtt/fisk/egg

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Dog kjøper jeg ull til barna, så 110 % konsekvent er jeg ikke, men jeg prøver.

Ull er vel greit? Den blir jo bare klippet av sauene?

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 22:38   #157
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Etikk og økt inntak av kjøtt/fisk/egg

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Ull er vel greit? Den blir jo bare klippet av sauene?

Nja, det er mye jævelskap der også, med klipping på akkord, sauer med store sår osv. Det har vært endel om disse australske sauene (husker ikke navnet på rasen) som ble mishandlet under klipping. Og sauene blir slaktet etterhvert for å havne i fårikålgryta. Men jeg har mindrer skrupler med ull enn med kjøtt og egg og melk, for å si det sånn, selv om jeg ikke kommer til å kjøpe ull kritisk fremover slik som før.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kiwi sitt fantastiske fredagstilbud (kjøtt og fisk)! Iset Generell diskusjon 25 23-03-09 09:15
Kjøtt, fisk og annet kre soladi Induksjonen 7 13-01-09 13:15
Vilt kjøtt/fisk Nike Generell ernæringsdebatt 9 24-06-08 16:18
Regner man 1 gr karbo pr 100 g i kjøtt, fisk, skalldyr og bacon? Madeleine Ketolysekuren 9 25-03-08 21:20
Hva er din favoritt innen kjøtt og fisk? Fjonken Lavkarbo generelt 11 04-07-06 17:14


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no