Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold

Hjelp til fettfastemeny

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-05-11, 04:18   #1
Fofa
Seniormedlem
 
Fofa sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Alder: 44
Innlegg: 746
Fofa er ny på veien

Hjelp til fettfastemeny

Noen som kan hjelpe meg med en dags meny i fettfaste?
synes dette var vanskelig.. Prøver meg frem her med regning og mye tenking...
Tenkte på egg, cocosa, fløte, koffeinfri kaffe, vann og macadamianøtter... Blir det ok?
Det er jo svært begrensa da det kun skal være 1000 kalorier...

__________________
Fofa

Jillian Michaels 30 day Shred 30/30
Fofa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-05-11, 06:19   #2
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp til fettfastemeny

Du burde finne en del tips på engelskspråklige lavkarboforum om du tar et googlesøk på atkins fat fast, også. Kremost (tine sine små firkanta pakker) og litt avocado kan du også bruke. Jeg brukte fettfasten i 4-5 dager i høst, da jeg hadde stått helt stille på vekta i 7 måneder. Tror dagsmenyene mine var noe sånt som: 1/2 boks kremost, 1/2 avocado, 50g macadamianøtter, 1 speilegg.

Må bare slenge med en påminnelse til eventuelle lesere av denne tråden som ikke kjenner til fettfasten: Dette er IKKE et konsept tiltenkt utålmodige nybegynnere. Kun et hjelpemiddel for dem som har hatt mange måneders stillstand på vekta, og ubestridelig har flere kilo å gå ned. Skal heller ikke benyttes over lengre tid enn 4-5 dager.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 21-05-11, 08:38   #3
Fofa
Seniormedlem
 
Fofa sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Alder: 44
Innlegg: 746
Fofa er ny på veien

Sv: Hjelp til fettfastemeny

Tusen takk for tips!!

Viktig poeng du har der! Greit å minne om det!
jeg har gått til ernæringsterapeut, og det var han som mente at jeg kunne få hjelp av denne type ekstremdiett. Har ikke gått ned på mange måneder, men har faktisk gått opp, til tross for streng lavkarbo/tidvis ketose.
Så, nå er dette som en siste utvei for meg her...

Jeg skal kun prøve dette i 5 dager. Men synes det er vanskelig nok å finne "gode" menyer pga alle begrensinger..

__________________
Fofa

Jillian Michaels 30 day Shred 30/30
Fofa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-05-11, 08:50   #4
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp til fettfastemeny

Ja, det blir ikke akkurat vanlige måltider av det - og det er vel ikke alle som har helt sansen for å spise en halv boks kremost med skje. Men det virket for meg, da - det løsnet på platået jeg hadde, da jeg ennå hadde BMI over 30.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 21-05-11, 10:15   #5
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp til fettfastemeny

Jeg tenker at eggemelk må være veldig bra til fettfaste, om du bruker kardemomme, eller kanel eller noe til smak( - og ikke søtning)

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 21-05-11, 11:23   #6
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp til fettfastemeny

Opprinnelig lagt inn av Fofa, her.

Tusen takk for tips!!

Viktig poeng du har der! Greit å minne om det!
jeg har gått til ernæringsterapeut, og det var han som mente at jeg kunne få hjelp av denne type ekstremdiett. Har ikke gått ned på mange måneder, men har faktisk gått opp, til tross for streng lavkarbo/tidvis ketose.
Så, nå er dette som en siste utvei for meg her...

Jeg skal kun prøve dette i 5 dager. Men synes det er vanskelig nok å finne "gode" menyer pga alle begrensinger..

Kan jeg dele min egen erfaring som er litt lik? Stått stille i evigheter - og begynte og gå opp litt selv om jeg ikke spiste store mengder. Drikker du lettbrus/-saft med aspartam kan det være verdt og ta et par ukers pause og se hva som skjer med vekta - det løsnet ihvertfall litt for meg etter den første uka - så får vi se framover om dette fortsetter Bare som et tips

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 21-05-11, 11:56   #7
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp til fettfastemeny

Opprinnelig lagt inn av Zincite, her.

Jeg tenker at eggemelk må være veldig bra til fettfaste, om du bruker kardemomme, eller kanel eller noe til smak( - og ikke søtning)

Det er et godt tips! med vanilje,kanel, kaffe burde smaken bli fin.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 21-05-11, 12:43   #8
herregud
Medlem
 
herregud sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 227
herregud er en juvelherregud er en juvelherregud er en juvel

Sv: Hjelp til fettfastemeny

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Kan jeg dele min egen erfaring som er litt lik? Stått stille i evigheter - og begynte og gå opp litt selv om jeg ikke spiste store mengder. Drikker du lettbrus/-saft med aspartam kan det være verdt og ta et par ukers pause og se hva som skjer med vekta - det løsnet ihvertfall litt for meg etter den første uka - så får vi se framover om dette fortsetter Bare som et tips

Hei Nerthus. Mulig jeg spør feil person nå men..
Var det du som postet en lang liste med ganske alvorlige symptomer her for et par uker siden..? (finner ikke tråden) Men hvis det var deg, hjalp det noe å kutte ut aspartam/lettbrus?

__________________


herregud er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren/naturlig mat Svar med sitat
Gammel 21-05-11, 12:57   #9
Fofa
Seniormedlem
 
Fofa sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Alder: 44
Innlegg: 746
Fofa er ny på veien

Sv: Hjelp til fettfastemeny

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Kan jeg dele min egen erfaring som er litt lik? Stått stille i evigheter - og begynte og gå opp litt selv om jeg ikke spiste store mengder. Drikker du lettbrus/-saft med aspartam kan det være verdt og ta et par ukers pause og se hva som skjer med vekta - det løsnet ihvertfall litt for meg etter den første uka - så får vi se framover om dette fortsetter Bare som et tips


Takk!
Jeg slutta helt med kunstig søtning i fjor sommer, og da gikk jeg faktisk ned jeg og..etter lang tid uten vektreduksjon.
Men, denne gangen funker det ikke. Har ikke drukket brus på flere uker nå, og har siden da gått opp 4 kg..

__________________
Fofa

Jillian Michaels 30 day Shred 30/30
Fofa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-05-11, 13:37   #10
Idarull
Seniormedlem
 
Idarull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Jevnaker
Alder: 36
Innlegg: 1.123
Idarull har en fantastisk aura rundt segIdarull har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hjelp til fettfastemeny

Her er fra et amerikansk forum:

Fat Fast Meal ideas
* One ounce macadamia nuts or macadamia nut butter
* Two ounces cream cheese or Brie
* One ounce of tuna or chicken salad with 2 t mayo served in one quarter of an avocado
* Two devilled eggs made with 2 t mayonnaise
* Two ounces sour cream and 2 T black or red caviar
* Two and a half ounces whipped heavy cream topped with sucralose syrup
* Two ounces of pate
* Two egg yolks (hard boiled) with 1 T of mayonnaise
* low carb (5-10 grams) yogurt w/added cream to bring up fats
* 1/4 c cream in 8 oz diet soda
* 1/4 c cream with diet jello
* 1/4 c cream whipped, add LC syrup or Splenda for flavoring
* 1/3 c Almond Accents
* 1 T sf peanut butter mixed with 1 oz cream cheese, Splenda or DaVinci to taste
* 10 pecans w/ 2 T heavy cream
* 1 oz cream cheese mixed with 2 T coconut
* modified flax cereal: 2 T ground flax, 1 T designer whey protein powder, 1/4 t salt. Mix well and add 1/2 c water. Microwave on high for 2 minutes or until no longer soupy. Add 1 pat butter and 1 T cream
* 1/3rd of an avocado with 1 T caesar salad dressing
* Low Carb Johnnycake with butter
* Low Carb bread pudding
* Sherrielee's Low Carb pancakes, made with nut flour
* Cheesecake muffin with some pecans
* Dagwood Roll-up: 1 slice bologna, spread with half T of sf peanut butter. 1 thin slice tomato, spread with half a T mayonnaise. Put tomato on top of bologna and roll it up.
* 0.5 oz feta cheese crumbled, 1/4 avocado diced, and 1 T olive oil, mixed as a salad 227 calories, 92% fat, 2 carbs ECC
* 1/4 c Gram's Gourmet Flax 'N Nut Crunchies
*Peanut Butter Shake: 2T half&half, 2T Vanilla DaVinci, 1/2t Vanilla extract, 3 ice cubes, 2T sf peanut butter. Place into blender in that order and Mix/Frappe.

__________________
Mål: -10 kilo
Startvekt: 68 kg
Vekt: 66 kg
Ønske-vekt: 58 kg
Idarull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - max 20 gram karbo om dagen Svar med sitat
Gammel 21-05-11, 23:44   #11
Fofa
Seniormedlem
 
Fofa sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Alder: 44
Innlegg: 746
Fofa er ny på veien

Sv: Hjelp til fettfastemeny

Tusen takk!!!!

Men Idarull, er det sånn at disse måltidene har alle sammen den samme sammensetningen næringsmessig?
Skal man plukke 4 av de måltidene tilsammen i løpet av en dag? Eller må noen måltider være mindre enn det som står der?

__________________
Fofa

Jillian Michaels 30 day Shred 30/30
Fofa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 10:47   #12
Idarull
Seniormedlem
 
Idarull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Jevnaker
Alder: 36
Innlegg: 1.123
Idarull har en fantastisk aura rundt segIdarull har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hjelp til fettfastemeny

Jeg trooor hvert av måltidene er 200 kalorier men er ikke helt sikker. Jeg skal sjekke etterpå!

__________________
Mål: -10 kilo
Startvekt: 68 kg
Vekt: 66 kg
Ønske-vekt: 58 kg
Idarull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - max 20 gram karbo om dagen Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 15:28   #13
Fofa
Seniormedlem
 
Fofa sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Alder: 44
Innlegg: 746
Fofa er ny på veien

Sv: Hjelp til fettfastemeny

Opprinnelig lagt inn av Idarull, her.

Jeg trooor hvert av måltidene er 200 kalorier men er ikke helt sikker. Jeg skal sjekke etterpå!


Du hadde vært en engel om du gjorde det!

Jeg starta i dag på denne fettfasten, men jeg vet virkelig ikke om jeg klarer å holde meg til den...er sulten!!!!!! det er jo så begrensa med mat....selv om den består av mest fett, så er det så små mengder at jeg ikke klarer å holde meg mett

__________________
Fofa

Jillian Michaels 30 day Shred 30/30
Fofa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 16:52   #14
kiril
Medlem
 
kiril sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 41
Innlegg: 398
kiril er på en erverdig vei

Sv: Hjelp til fettfastemeny

har du prøvd og drikke eggemelk som foreslått?eggemelk med 50 gram smør holder meg mett i maaangen timer...

__________________
Første mål er å forandre mat-livstil.
Andre mål bmi 25
Holder meg på riktig vei med å ikke presse meg selv
kiril er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 17:27   #15
Fofa
Seniormedlem
 
Fofa sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Alder: 44
Innlegg: 746
Fofa er ny på veien

Sv: Hjelp til fettfastemeny

Jeg har satt opp meny for de neste 5 dagen, og eggmelk står på menyen i morgen.
Men, jeg har mulighet til å lage det i dag og egentlig...fordi jeg har 1 egg og cocosa og fløte igjen for i dag.. Kanskje jeg kunne bytta ut cocosa med smør også heller lage eggmelk i stedet for feit eggerøre..
Det blir nok litt mer kalorier da, fordi jeg trenger litt mer smør enn det jeg har igjen av cocosa...lurer på om jeg ødelegger alt da?? Om jeg kommer over 1000 kalorier..

__________________
Fofa

Jillian Michaels 30 day Shred 30/30
Fofa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 17:37   #16
MarTar
Medlem
 
MarTar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 165
MarTar er ny på veien

Sv: Hjelp til fettfastemeny

Jeg kjente at jeg ble ganske så nysgjerrig på dette her! Det hadde vært veldig fint om du forteller hvordan det går og om du oppnår resultater. Både umiddelbare, men aller helst langvarige, så klart.
Og kanskje ukesmenyen din også? Hvis du vil dele, mener jeg.

__________________
MarTar
- Enten går det bra, eller så går det over.

Min journal
MarTar er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lite karbohydrater og lite kalorier Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 20:21   #17
Fofa
Seniormedlem
 
Fofa sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Alder: 44
Innlegg: 746
Fofa er ny på veien

Sv: Hjelp til fettfastemeny

Jeg kan godt holde deg oppdatert
Håper virkelig bare at jeg har noen positive resultater å komme med!!! *krysser fingrene*

Jeg hadde mest lyst til å gi opp dette tidligere i dag. Men den verste sulten ga seg etterhvert, og det har gått greit...på et vis

Håper dagen i morgen går litt bedre...selv om i dag ikke har vært så værst, egentlig...hihi

__________________
Fofa

Jillian Michaels 30 day Shred 30/30
Fofa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 21:03   #18
MarTar
Medlem
 
MarTar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 165
MarTar er ny på veien
Talking

Sv: Hjelp til fettfastemeny

Ah, supert!!

For å si det sånn, jeg er møkklei av stillstand! Og det er ikke bare snakk om uker, det er snakk om måneder! Må slutte å lese om de som plukker av seg all vekta bare de legger vekk brødskivene, og heller kjenne på formen.

Men hold ut!! Jeg tenker det blir enklere i morgen allerede!

__________________
MarTar
- Enten går det bra, eller så går det over.

Min journal
MarTar er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lite karbohydrater og lite kalorier Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 21:38   #19
Fofa
Seniormedlem
 
Fofa sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Alder: 44
Innlegg: 746
Fofa er ny på veien

Sv: Hjelp til fettfastemeny

Jeg skjønner hva du mener!!
Jeg har stått stille i laaang tid, men nå har jeg plutselig gått OPP mange kilo siste 2 mnd... Så jeg skjønner ingenting!!
Derfor jeg må ty til denne ekstreme dietten... Så får vi håpe det setter fart på sakene

Utfordringen når det gjelder morgendagen er at jeg skal på jobb...

Noen som vet om det er mulig å varme eggmelka i micro??? Hmm..kanskje jeg må endre litt på opplegget for arbeidsdagene... Godt dette bare er for noen få dager Så lenge det funker er det absolutt verdt litt ekstra "styr"

__________________
Fofa

Jillian Michaels 30 day Shred 30/30
Fofa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 22:13   #20
kiril
Medlem
 
kiril sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 41
Innlegg: 398
kiril er på en erverdig vei

Sv: Hjelp til fettfastemeny

jeg har varma den i micro, bare rist godt...

__________________
Første mål er å forandre mat-livstil.
Andre mål bmi 25
Holder meg på riktig vei med å ikke presse meg selv
kiril er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 22:25   #21
Idarull
Seniormedlem
 
Idarull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Jevnaker
Alder: 36
Innlegg: 1.123
Idarull har en fantastisk aura rundt segIdarull har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hjelp til fettfastemeny

Opprinnelig lagt inn av Fofa, her.

Du hadde vært en engel om du gjorde det!

Jeg starta i dag på denne fettfasten, men jeg vet virkelig ikke om jeg klarer å holde meg til den...er sulten!!!!!! det er jo så begrensa med mat....selv om den består av mest fett, så er det så små mengder at jeg ikke klarer å holde meg mett

Det sto lite konkret, men ser at det ene måltidet er 227 kalorier. Man kan spise 5x200 kalorier, eller 4x250 kalorier. 90% av kaloriene skal komme fra fett.

Her er flere måltidsforslag:

Fat Fast Ideas And Recipes

1/4 cup heavy or whipping cream in a large mug of coffee (I use this to jump start my day and prevent abuse of those near and sometimes dear to me. In the summer I make it the night before and put it in the refrigerator, then pour it over ice. You could also pour it into popsicle molds and freeze it for Coffee Fat Fasticles. Yum!)

4 strips of bacon

Peanut Butter Cream Cheese
1 ounce cream cheese
1 tablespoon sugar free peanut butter
1 tablespoon heavy or whipping cream
10 drops Liquid Sweet & Low (or artificial sweetener of your choice)
1/8 teaspoon ground cinnamon
Blend all ingredients in a small bowl.

Serves 1. Approximately 208 calories.

***Note: If you life this one, make up several servings at one time and stick them into the refrigerator in custard cups for individual servings. That way you only have one cleanup.

2 ounces of cream cheese stuffed in one large celery stalk

1/2 pork rinds with 2 ounces of sour cream

Pork Rinds With Sour Cream Dip (This is not my recipe - Judi (Island Girl) forwarded it to me.)
1/2 ounce plain pork rinds (1/6 of 3-ounce bag)
1/4 cup sour cream
1 tablespoon grated parmesan cheese
Blend parmesan into sour cream and use as dip for pork rinds
- Without Parmesan: 164 calories, 8 grams fat (79%)
- With Parmesan: 187 calories, 15 grams fat (77%)

2 tablespoons of sugar free peanut butter on an approximately 7 1/2-inch stalk of celery.

1/4 cup heavy or whipping cream, whipped, sweetened with artificial sweetener, and flavored with vanilla or some other extract.

2 ounces of sour cream on approximately 1/2 cup sliced cucumber.

Tuna or chicken salad with triple the usually amount of mayonnaise.

I cook the bejeebers out of a whole chicken in the crockpot until the meat is literally falling off the bones, then shred the meat and save it for chicken salad or for soups. I strain the broth carefully (watch for small bones!) and freeze it.

I will usually reuse the broth to cook more than one chicken, which results in a superb, flavorful extra-strength broth which is great to sip on if you're sick.

2 egg yolks mashed up with lots of mayonnaise, salt, and pepper (like you would for deviled eggs), but eaten plain or with a few pork rinds, cucumber slices, or a celery stick

Peanut Butter Pudding (This is Rani Merens' recipe.)
2 tablespoons of sour cream
1 teaspoon sugar free peanut butter
Splenda (to taste)

Combine all the ingredients. This thickens up magnificently, and can either be eaten "as is" or partially frozen, but don't let it get rock hard unless you just want to suck on it.

***Note: If you life this one, make up several servings at one time and stick them into the refrigerator in custard cups for individual servings. That way you only have one cleanup.

1/4 cup heavy or whipping cream in a can of diet soda (any flavor)

1/2 package sugar free Jell-O in 1/2 cup whipped heavy or whipping cream

1/4 cup heavy or whipping cream, whipped, with 1 teaspoon unsweetened cocoa powder and a few drops of liquid artificial sweetener added (to taste).

***Note: If you life this one, make up several servings at one time and stick them into the refrigerator in custard cups for individual servings. That way you only have one cleanup.

Jell-O Whip (Someone named Chris sent this to me a couple of years ago.)
1 small package sugar free Jell-O (any flavor)
1/2 cup boiling water
4 ice cubes
8 ounces cream cheese, at room temperature and cut into cubes
4 tablespoons heavy or whipping cream
Dissolve the Jell-O completely in the boiling water, then add the ice cubes to cool it down and to thicken it.

When the ice cubes are melted, pour the gelatin mixture in the blender and add the cutup cream cheese. Whirl it around until the ingredients are completely blended. Pour the mixture into a mixing bowl.

Whip the four ounces of cream, then fold it into the cream cheese mixture.

Divide the mixture into 5 equal portions, cover each with plastic wrap, and put them in the refrigerator to chill.

This makes 5 servings, or all the you need for one day of the Fat Fast. Of course, you wouldn't have to eat all 5 servings in one day. You could alternate them with other food choices.


Cream Cheese Jell-O Chunks (Someone sent me this idea, too, but I've misplaced their name).

10 ounces cream cheese, cut into 20 equal squares (Not softened!) 1 small packet sugar free Jell-O, any flavor

Pour the dry gelatin powder into a small bowl or onto a salad plate. Set aside.

Roll the 20 cream cheese squares into balls. Roll each ball in the dry gelatin mixture. Place the coated balls on a plate, cover them with plastic wrap, and put them in the refrigerator until you're ready to eat them

Each Fat Fast serving is 4 balls.

Alt jeg har posta her er herfra: http://www.lowcarbfriends.com/bbs/lo...challenge.html


Må si det ser litt spennende ut med cola og fløte! Kanskje litt mektig men...

Håper dette hjelper noe! Jeg står ikke stille lenger, har skeia helt ut faktisk. Men skal begynne igjen og etter noen uker så skal jeg kjøre fat fast. Vil ned de siste 3-5 kiloene før bikinien skal på!!!

Lykke til forresten! Dag 2 er som regel mye lettere har jeg hørt.

__________________
Mål: -10 kilo
Startvekt: 68 kg
Vekt: 66 kg
Ønske-vekt: 58 kg
Idarull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - max 20 gram karbo om dagen Svar med sitat
Gammel 23-05-11, 13:31   #22
Fofa
Seniormedlem
 
Fofa sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Alder: 44
Innlegg: 746
Fofa er ny på veien

Sv: Hjelp til fettfastemeny

Tuuuuusen takk!!!!
Men...Cola?? Jeg har forstått det sånn at man ikke kan drikke koffein..?? Har jeg tatt helt feil her? Hmmm...

Jeg veide meg i går morges, og veide meg på nytt i dag. Og jeg har faktisk gått ned 1,6 kilo!! Jeg tar det hele med en klype salt akkurat nå...da jeg vet man kan variere fra dag til dag pga ulike faktorer. MEN, jeg klarte bare ikke la være å veie meg i dag og. Regner med jeg kommer til å veie meg hver dag nå, men prøver å ikke hoppe jublende i taket før jeg er sikker på at jeg faktisk har gått ned i vekt.

Forresten noen som vet om hvilke te-typer som er koffeinfri? (dersom jeg har forstått det rett, at jeg ikke kan drikke koffein)

__________________
Fofa

Jillian Michaels 30 day Shred 30/30
Fofa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-05-11, 13:59   #23
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp til fettfastemeny

Har du kikket på denne linken? runereiersen.com/ALTERNATIV/Fettfaste.doc

Forsøkte å kopiere inn menyforslagene her, men det ble bare rot

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-05-11, 14:44   #24
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp til fettfastemeny

Spennende å følge med på denne og skal ha den i bakhodet dersom jeg havner på et evigvarende platå. Urteteer er koffeinfrie. På helsekosten får du kjøpt urtete av merket Pukka, og disse (de jeg har smakt i hvert fall) er veldig gode Min favoritt er After Dinner teen deres.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 23-05-11, 15:25   #25
Fofa
Seniormedlem
 
Fofa sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Alder: 44
Innlegg: 746
Fofa er ny på veien

Sv: Hjelp til fettfastemeny

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Har du kikket på denne linken? runereiersen.com/ALTERNATIV/Fettfaste.doc

Forsøkte å kopiere inn menyforslagene her, men det ble bare rot

Ja, det er faktisk han som har skrevet det menyforslaget som har anbefalt meg å teste dette opplegget
Men takk uansett!

__________________
Fofa

Jillian Michaels 30 day Shred 30/30
Fofa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hjelp hjelp! Noen med medisinutdannelse? Photobscura Fysisk og mental helse 23 17-11-09 11:02


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no