Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold

Hvorfor går jeg ikke ned? Spiser jeg for mye?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-09-11, 16:15   #1
vidin
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 6
vidin er på en erverdig vei

Hvorfor går jeg ikke ned? Spiser jeg for mye?

Hei,
jeg er ny her, og ny med kostholdet, har holdt på ca én uke, dette har jeg spist:

Frokost:
2 egg, 2 tomater, 1 liter vann

Lunch:
ca 100g paprika
ca 70 g salat
ca 100g agurk
ca 50g ost
olje el til "dressing"
litt kjøtt, av og til.

Middag:
kjøtt, 150-200g?
rå kål med fransk dressing (eddik, olje og sennep)
en salat med salat, paprika, agurk, stangseleri, brokoli el.

Er dette for mye, feil, jeg går ca 2 timer hver dag i tilleg.

Litt småundrende

vidin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 08-09-11, 16:16   #2
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: hvorfor går jeg ikke ned? spiser jeg for mye?

Hvor er fettet ditt da?

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-09-11, 16:29   #3
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: hvorfor går jeg ikke ned? spiser jeg for mye?

Enig med Charlott, du får sende ut en etterlysning på fettet ditt Ta også med at du spiser ALTFOR lite proteiner.

Har du lest atkinsboka? Og sjekket ut sidene her inne som omfatter atkins og atkins induksjon?

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 08-09-11, 16:46   #4
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: hvorfor går jeg ikke ned? spiser jeg for mye?

Gulper du i deg en liter vann til frokost?

  Svar med sitat
Gammel 08-09-11, 17:12   #5
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: hvorfor går jeg ikke ned? spiser jeg for mye?

Opprinnelig lagt inn av Bulldog, her.

Gulper du i deg en liter vann til frokost?

Har alltid fått i meg en liter vann før jeg er klar for å spise frokost, jeg. Ingen gulping involvert.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 08-09-11, 17:23   #6
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: hvorfor går jeg ikke ned? spiser jeg for mye?

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Har alltid fått i meg en liter vann før jeg er klar for å spise frokost, jeg. Ingen gulping involvert.

Jøssenam... Jeg hadde følt meg som en vannballong, tror jeg.

  Svar med sitat
Gammel 08-09-11, 19:18   #7
Dollsine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hvorfor går jeg ikke ned? Spiser jeg for mye?

Hei Vidin! Velkommen med i denne gjengen!

Jeg sier som de andre; hvor er fettet ditt? Du anbefales å lese deg opp; du kan gjerne også titte innom denne tråden (og lenkene i den) http://forum.lavkarbo.no/showthread....ht=arnakristin

Og så håper jeg du drikker vann flere ganger senere på dagen og?

Og så ser jeg at du bare har holdt på en uke. Det er nok altfor kort tid til å si at du ikke går ned. Gi deg selv tid, gi kroppen din tid til å omstille seg. Vit at dess mindre du har for mye, dess lengre tid tar det. Bruk denne tiden til å lære mer om lavkarbo, så kommer det nok etterhvert skal du se.

Lykke til!

  Svar med sitat
Gammel 08-09-11, 19:36   #8
vidin
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 6
vidin er på en erverdig vei

Sv: Hvorfor går jeg ikke ned? Spiser jeg for mye?

OK, jeg har lest ganske mye i "den nye atkins dietten" men de føles så unaturlig å spise mye fett :S jeg steker jo selvfølgelig i fett, men mer fett og kjøtt???? høres jo fint ut (veeldig glad i kjøtt) men..?
Og selvfølgelig drikker jeg mer, det er bare at til frokost har jeg ett litersglass som jeg fyller opp, og det skal være tomt etter frokosten

lurte på om det var noe galt, du har liksom de som "oj, 1.5 kg på ei uke!!" derfor lurte jeg.
takk for svar

vidin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 08-09-11, 19:53   #9
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor går jeg ikke ned? Spiser jeg for mye?

Poenget er at man skal føle det "naturlig" og spise riktig når man spiser lavkarbo, men mange må endre vane og oppfatning av matinntak - kanskje har det bare vært snakk om kalorier tidligere

Proteinmessig bør man ha i seg rundt 1 g protein pr kilo kroppsvekt (generelt) pr dag, helst mer om man trener mye og tungt. 100 g biff inneholder ikke mer enn rundt 20 gram protein, så da skjønner du kanskje? Atkins har faktisk en egen tabell i boka si som omfatter proteininntak i forhold til vekt Protein er viktig fordi det inneholder 9 essensielle aminosyrer som kroppen MÅ få inn via mat, den kan ikke produsere det selv

Når det gjelder fett, trenger du ikke pøse på med fett i massevis. Tenk heller at jo magrere du spiser ellers, jo mer fett må til for å nå opp til en 5% kh - 20%protein - 75% fett fordeling av næringsstoffene.

Spiser du en saftig entrecote som er full av fett, trenger du ikke drukne maten i fløtesaus, men spise så du føler det er naturlig. Spiser du derimot ren svinefilet, må det balanseres med litt mer fett ellers i måltidet. Laks er naturlig på fett, mens torsk er magert. Derfor kan du feks spise bacon til torsken din med god samvittighet, mens til laksen holder det med grønnsaker og kanskje litt rømme til for smakens skyld.

Du har nok ikke gått ned særlig den første uka - sannsynligvis fordi du har vært flink til å drikke mye vann fra før av? Eller du har spist veldig magert og kalorifattig fram til nå? Eller sannsynligvis fordi du ikke har gitt kroppen fett til energi - og den dermed har satt ned foten?

Jo mer du leser jo mer forstår du. I nybegynnertråden er det masse fine linker til blogger og artikler som forklarer HVORFOR og HVORDAN lavkarbo påvirker kroppen, for meg har denne kunnskapen hjulpet på å forstå hva og hvordan jeg bør spise på lavkarbo

Vi har alle vært ferske i faget - så vær tålmodig og les!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 10-09-11, 15:48   #10
Marina
Seniormedlem
 
Marina sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 603
Marina har en fantastisk aura rundt segMarina har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvorfor går jeg ikke ned? Spiser jeg for mye?

Ser ut som du er litt skeptisk til fett? Kanskje du trenger å bli kvitt fettforbien? Les f.eks på hjerte- og lungekirurg Thomas Geisner sin blogg. Han overbeviste meg (i tillegg til de 1000 andre artiklene jeg leste). Jeg legger in all maten jeg spiser på diett.no (lettere enn man skulle tro!). Dersom jeg ikke har spist nok fett mot slutten av dagen tar jeg meg gjerne litt dessert. F.eks hurtigis (300gr bær, 3 dl kremfløte og 1 dl sukrin i kjøkkenmaskinen) eller en kremdott med raspet mørk sjokolade el... Når kroppen din ikke lenger bruker kh på å forbrenne, men fett vil ofte vektnedgangen bli stor en periode (glykogenlagrene tømmes og betennelser og vann i kroppen forsvinner). Selv gikk jeg ned 3,5 kg første uken..

__________________




Min journal
Marina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-09-11, 18:18   #11
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvorfor går jeg ikke ned? Spiser jeg for mye?

Du kan benytte diett.no for å se hvor mye du får i deg. Det er greit å bruke i begynnelsen. Om du skal ned bare få kg tar det lengre tid. De første 1,5 kg du skriver om er bare vann uansett.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-09-11, 23:05   #12
vidin
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 6
vidin er på en erverdig vei

Sv: Hvorfor går jeg ikke ned? Spiser jeg for mye?

Hei takk for svar !
jeg har lest en del, men spurte for å finne ut hvordan jeg spiser i forhold til det som er "meningen"
når det gjelder drikke, drikker jeg mye mer enn før, har bestemt meg for å drikke mer. (før drakk jeg av og til så lite som 1 liter daglig, til frokost, og det var alt.. :S)

Takk for hjelp og råd, jeg fortstter med ny iver og lyst!

vidin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 10-09-11, 23:17   #13
vidin
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 6
vidin er på en erverdig vei

Sv: Hvorfor går jeg ikke ned? Spiser jeg for mye?

Opprinnelig lagt inn av vidin, her.

Hei takk for svar !
jeg har lest en del, men spurte for å finne ut hvordan jeg spiser i forhold til det som er "meningen"
når det gjelder drikke, drikker jeg mye mer enn før, har bestemt meg for å drikke mer. (før drakk jeg av og til så lite som 1 liter daglig, til frokost, og det var alt.. :S)

Takk for hjelp og råd, jeg fortstter med ny iver og lyst!

OG, jeg har spist forholdsvis mye i forhold til andre,men ikke i forhold til meg selv, og ikke spesielt magert

vidin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 00:10   #14
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvorfor går jeg ikke ned? Spiser jeg for mye?

Er du redd for at du ikke går ned fordi du har spist mer enn du gjorde før? Om du vil kan du svare på:

Hvor mye veier du og hvor høy er du? Hvor mye mer spiser du? Hvordan har du reget at du spiser mer?
Kan du legge inn det du skriver på diett.no og gi oss gram, energi og prosentfordeling mellom næringsstoffene? Det er vanlig å være mer sulten i begynnelsen før omstillingen til fett som hovedkilde til energi er ferdig.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 21:14   #15
vidin
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 6
vidin er på en erverdig vei

Sv: Hvorfor går jeg ikke ned? Spiser jeg for mye?

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Er du redd for at du ikke går ned fordi du har spist mer enn du gjorde før? Om du vil kan du svare på:

Hvor mye veier du og hvor høy er du? Hvor mye mer spiser du? Hvordan har du reget at du spiser mer?
Kan du legge inn det du skriver på diett.no og gi oss gram, energi og prosentfordeling mellom næringsstoffene? Det er vanlig å være mer sulten i begynnelsen før omstillingen til fett som hovedkilde til energi er ferdig.

hm,
veier 66 kg, er 160 cm høy, og spiser, tja, det som jeg skrev først er vel ganske typisk, rundt 1700-2000 kcal, tydeligvis en hel masse vitaminer, men alt for lite sink, noen forslag til hva jeg kan spise som inneholder mye sink?

vidin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 21:24   #16
Marina
Seniormedlem
 
Marina sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 603
Marina har en fantastisk aura rundt segMarina har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvorfor går jeg ikke ned? Spiser jeg for mye?

Opprinnelig lagt inn av vidin, her.

hm,
veier 66 kg, er 160 cm høy, og spiser, tja, det som jeg skrev først er vel ganske typisk, rundt 1700-2000 kcal, tydeligvis en hel masse vitaminer, men alt for lite sink, noen forslag til hva jeg kan spise som inneholder mye sink?

fullkorn Jeg har begynt med sinktabletter. Da fyller jeg opp med en gang

__________________




Min journal
Marina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 22:48   #17
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvorfor går jeg ikke ned? Spiser jeg for mye?

For å være spesifikk. To tomater er for mye (om du er i induksjonen). Du kan spise en halv. Paprika (rød) skal også spises litt av. Listen finner du her. Og reglene finner du her. Tell KH, bruk gjerne vekt og mål alt og regn ut i begynnelsen.

Spis minst en håndflatestor bit protein i hvert måltid. Spis mat som er bra for deg når du er sulten. Ha smør og gode oljer på alt du spiser.

Og dessuten kommer dette til å ta tid fordi du ikke trenger å bli så veldig mye mer tynn, det er de som har 30 å miste som går ned kilovis i begynnelsen.

Du kommer til å bygges om, så mål i tillegg med målebånd. Det er gøy!

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 12-09-11, 22:20   #18
vidin
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 6
vidin er på en erverdig vei

Sv: Hvorfor går jeg ikke ned? Spiser jeg for mye?

takk for at du gjorde meg oppmerksom på at den står listet over mulige grønnsaker,ikke annbefallede, samme med paprikaene

__________________
dagens lesestoff, "den nye atkins-dietten"
vidin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvorfor spiser DU akkurat som du gjør? Summer Lavkarbo generelt 36 14-08-11 19:30
Hvorfor spiser jeg så mye i startfasen? henriettelavkarbo Lavkarbo generelt 4 25-03-11 11:17
Hvorfor går jeg opp, - spiser jeg for mye? silje_rs Spørsmål og svar 32 19-02-11 17:38
Hvorfor spiser dere Bacongull? smosje Lavkarbo generelt 47 27-05-10 21:36


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no