Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold

Atkins og aspartam

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-12-11, 23:26   #1
Brokkoli
Medlem
 
Brokkoli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 495
Brokkoli er en juvelBrokkoli er en juvelBrokkoli er en juvel

Atkins og aspartam

Jeg har fått med meg at aspartam ikke er tillatt siden det kan stoppe vekttapet hos mange, og jeg skal holde meg unna iallfall til jeg er ferdig med induksjonen. Jeg lurer bare på om noen andre har erfaringer med aspartam og Atkins? Og er det aspartam i seg selv som kan stoppe vektnedgangen, eller trigger aspartam lysten på "ulovlige" matvarer?

Jeg drikker nesten aldri lettbrus eller annen drikke med kunstig søtning, men nå som jeg plutselig ikke har lov (siden jeg har bestemt meg for å gå på Atkins induksjon) fikk jeg veldig lyst på Fun Light

__________________
Fra feit til heit!



Brokkoli er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins induksjon Svar med sitat
Gammel 08-12-11, 12:47   #2
Thomasina
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2006
Innlegg: 110
Thomasina er ny på veien

Sv: Atkins og aspartam

I induction råder Atkins (spesielt i den gamle boka) at man ikke bruker søtmiddler i det hele tatt, så ikke aspartam, men heller ikke maltitol osv. 2 uker greier du da vell uten???

Etter 2 uker kan du legge litt søttmiddler inn i planen, men siden de fleste av oss vet hvor avhengig vi blir av dem, prøv å holde deg unnå så mye som mulig.

Nå drikker jeg lett brus, og spiser regelmessig søttmiddler, men jeg vet at vekttapet er mye bedre når jeg holder meg unnå.

__________________
-36 kg på Atkins nå, ønsker litt til. Å gå ned i vekt trenger masse motivasjon, og en endring i livsstil, både i mattinntak og bevegelse!!! Men det er sikkert verd det!!!
Thomasina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 08-12-11, 13:04   #3
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Atkins og aspartam

I tillegg så er aspartam ganske skummelt.
De som utvikler intoleranse får rimelig alvorlige symptomer.

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-12-11, 13:43   #4
Brokkoli
Medlem
 
Brokkoli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 495
Brokkoli er en juvelBrokkoli er en juvelBrokkoli er en juvel

Sv: Atkins og aspartam

Ja, jeg klarer meg to uker uten - men jeg skal gå på induksjon i lenger enn to uker.

Jeg trodde aspartam var av de "tryggere" søtningsmidlene, og at det bare kunne trigge appetitten - men at det ikke var farlig i seg selv. Jeg får lese litt rundt her inne så kanskje jeg blir klok på aspartam.

__________________
Fra feit til heit!




Sist redigert av Brokkoli : 08-12-11 kl 13:50.
Brokkoli er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins induksjon Svar med sitat
Gammel 08-12-11, 13:55   #5
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Atkins og aspartam

Jeg hørte om dette i et "verdt og vite" program på NRK (finnes på podcast) en dame som fikk virkelig alvorlige bivirkninger. Legene fant ikke ut av hva det var, og etter det har jeg blitt litt mer forsiktig.

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-12-11, 14:09   #6
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Atkins og aspartam

Opprinnelig lagt inn av Aline, her.

I tillegg så er aspartam ganske skummelt.
De som utvikler intoleranse får rimelig alvorlige symptomer.

Men da skal det vel et ganske høyt forbruk til? Jeg hørte at det skal ganske mye til før aspartamen blir farlig.

Men her er det minimalt inntak uansett, for jeg drikker ikke brus eller saft. Og Atkinsbarene så mange er glad i her inne får jeg ikke i meg engang

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 08-12-11, 14:16   #7
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Atkins og aspartam

Hvor mye som skal til vet jeg ikke. Vil tro det er individuelt?
Programmet er uansett verdt å høre på

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva er det med Aspartam! Veggpryd Generell ernæringsdebatt 14 01-06-08 19:30
Se hva jeg kom over! (Aspartam) sma Artikler 5 03-05-07 21:14
Aspartam musikeren Spørsmål og svar 7 10-05-06 15:27
Aspartam Dorothy Generell ernæringsdebatt 1 10-05-06 15:26
Aspartam Kristian Lavkarbo generelt 1 20-03-04 00:20


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no