Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Livets lyse side

Istanbul - reisetips?

Livets lyse side Har du en suksesshistorie, nådd et delmål, gått ned et kilo eller to? Føler du for å dele suksess og glede, så er dette stedet.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-05-12, 22:59   #1
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Istanbul - reisetips?

Vi skal på cruise i juli, og jeg er mest gira på Istanbul a plassene vi skal besøke. Men, vi har jo kun ca 7t i land! Hvordan få med seg mest mulig? (vi har i tillegg med en ettåring...)
Åpen for tips om Venezia, Bari, Olympia, Izmir og Dubrovnik også.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-05-12, 10:39   #2
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Istanbul - reisetips?

Istanbul:
Du må dessverre få med deg Topkapi-palasset. Dessverre fordi du slett ikke er alene der og må regne med kø. Forsøk å være så tidlig ute som mulig. Fin utecafé der med flott utsikt over Bosporos-stredet og den asiatiske delen av Istanbul. Rett ved siden av Topkapi finner du Hagia Sophia som er et must hvis du er det minste interessert i ekstremt overdådige katedraler. Imponerende. Det samme med den blå Moské. Klarer dette i løpet av 7 timer med en ettåring på slep er du god!

Venezia:
Rusle rundt i byen, få med deg de to ”Markusene” (Markusplassen + Markuskirken). Har du tid til overs etter det, så ta en båttur på kanalene.

Dubrovnik:
Her er det enkelt. Her er det bare gamlebyen som gjelder, og den er veldig kompakt. Den var helt unik og godt bevart – festningsverket hadde aldri vært i krig inntil serberne bombet byen i 1991. Jeg har ikke vært i Dubrovnik etter 1991, men skadene er visstnok reparert på en fin måte.

Jeg har ikke vært i Bari, Olympia eller Izmir.

Håper du ikke har lett for å få heteslag! God tur!


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-05-12, 22:39   #3
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Istanbul - reisetips?

Ja, det er en idiotisk tid å reise på, men faren min spanderer fordi han blir seksti. Så man overlever nok . Satser på aircondition på båten.

Og ettåringen stroppes i bæremeis så han får henge på uansett. Og jeg og sambo er mestere i hurtigsightseeng!

Men er det sant at det svømmer rotter rundt båtene i kanalene i Venezia? Eller er det bare skremselspropanganda?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-05-12, 00:46   #4
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Istanbul - reisetips?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Ja, det er en idiotisk tid å reise på, men faren min spanderer fordi han blir seksti. Så man overlever nok . Satser på aircondition på båten.

Og ettåringen stroppes i bæremeis så han får henge på uansett. Og jeg og sambo er mestere i hurtigsightseeng!

Men er det sant at det svømmer rotter rundt båtene i kanalene i Venezia? Eller er det bare skremselspropanganda?

Jeg så ingen da vi var der for noen år siden i hvert fall. Men - at jeg ikke så noen, behøver jo ikke bety at de ikke var der da

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 26-05-12, 11:05   #5
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Istanbul - reisetips?

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Jeg så ingen da vi var der for noen år siden i hvert fall. Men - at jeg ikke så noen, behøver jo ikke bety at de ikke var der da

Betryggende! De jeg hørte det fra ga inntrykk av at man nærmest måtte pløye seg gjennom rotter og søppel som fløt rundt...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-05-12, 23:15   #6
akas
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Ålesund
Alder: 70
Innlegg: 1.097
akas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt likt

Sv: Istanbul - reisetips?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Men er det sant at det svømmer rotter rundt båtene i kanalene i Venezia? Eller er det bare skremselspropanganda?

Jeg var i Venezia sist sommer, og da bl.a. på sightseeing med gondol (med mine tre jenter). Ingen av oss så så mye som en liten rottehale. Du kan være sikker på at jeg hadde fått høre det om de hadde sett noen!
Nyt turen! Alle mine tre vil gjerne tilbake til Venezia.

akas er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no