Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > LCHF

Hvordan reagerer dere på EL og mensen?

LCHF Low Carb High Fat – Lavkarbokosthold slik Annika Dalquist, Sofie Hexeberg og Dr. Andreas Eenfeldt anbefaler

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-10-12, 22:18   #1
Sugarmom
Medlem
 
Sugarmom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: mellom de 7 fjell
Alder: 37
Innlegg: 157
Sugarmom er på en erverdig vei

Hvordan reagerer dere på EL og mensen?

sist jeg hadde mensen gikk vekten opp 1,5 kg... da mensen var over gikk jeg ned 2,5 kg ila et døgn omtrent. ved eggløsning har jeg gått opp 0,5-1 kg... for så å gå ned 1-1,5 kg...

hvordan reagerer dere andre ved mensen og EL??

__________________
Startet med ketolysekur 03.09.12

Sugarmom er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-10-12, 22:27   #2
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: hvordan reagerer dere på EL og mensen??

Opprinnelig lagt inn av Sugarmom, her.

sist jeg hadde mensen gikk vekten opp 1,5 kg... da mensen var over gikk jeg ned 2,5 kg ila et døgn omtrent. ved eggløsning har jeg gått opp 0,5-1 kg... for så å gå ned 1-1,5 kg...

hvordan reagerer dere andre ved mensen og EL??

Jeg har aldri reagert noe videre vektmessig ved mens og eggløsning, men for noen uker siden veide jeg plutselig 2 kg mindre en dag, men var tilbake på vanlig vekt igjen dagen etter. Helt uten at jeg klarte å sette det i sammenheng med noe og jeg gikk på vekta gjentatte ganger og den fortsatte like sta å vise ca. 2 kg ned fra dagen før.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 26-10-12, 22:59   #3
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan reagerer dere på EL og mensen?

Merket det første gangen da jeg gikk på GR og skulle føre diagram over vekttapet. Jeg gikk mye ned en uke, for så å stå så og si stille en uke før jeg igjen gikk greit ned en del og så stoppet det nesten helt opp igjen uken etter.
Fant ut at det var veldig syklusavhengig.

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 26-10-12, 23:38   #4
Sugarmom
Medlem
 
Sugarmom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: mellom de 7 fjell
Alder: 37
Innlegg: 157
Sugarmom er på en erverdig vei

Sv: Hvordan reagerer dere på EL og mensen?

ja det er det jeg også har kommet frem til ) Disse hormonene, disse hormonene! føler meg skikkelig oppblåst og grusom når jeg har mensen... fysj!! den er nok like rundt hjørnet nå tenker jeg...bah!!!

__________________
Startet med ketolysekur 03.09.12

Sugarmom er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-10-12, 11:47   #5
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan reagerer dere på EL og mensen?

Ikke så ille egentlig. Går opp en kilo eller to de siste par dagene før mensen, og så renner det av igjen så fort festen er skikkelig i gang. Ikke noe særlig endring i forhold til EL, som jeg har lagt merke til.
Det er helt vanlig å trekke litt vann før mensen. Tipper kroppen faktisk trenger det også.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 27-10-12, 12:18   #6
Lavkarboforlivet
Medlem
 
Lavkarboforlivet sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Innlegg: 352
Lavkarboforlivet er en juvelLavkarboforlivet er en juvelLavkarboforlivet er en juvel

Sv: Hvordan reagerer dere på EL og mensen?

Som det sies her, helt normalt:-) har det slik selv, både ved EL og mensen. Men bryr meg ikke, da det bare er sånn liksom. Alt renner jo av igjen like fort, og gjerne litt "ekstra" også. Så vi damer er vel bare sånn:-)

__________________
Bloggen min



Lavkarboforlivet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Dere som har vært 120+, hvordan reagerer folk ..? lucifine Fysisk og mental helse 5 11-11-11 14:47
Dere som reagerer på sukkerfri sjokolade ... Ravna Lavkarbo generelt 9 01-09-11 23:27
Dere som reagerer negativt på partystoppere! Tøsa! Ketolysekuren 8 02-12-10 22:10
Har dere hatt dårligere nedgang når dere har mensen? Cec Ketolysekuren 9 16-10-07 14:44
Hvordan reagerer dere på Karbohydrater? lokkebiff Lavkarbo generelt 19 15-03-07 09:49


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no