Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Bakst

Mitt beste knekkebrød

Bakst Her finner du, og poster du oppskrifter på lavkarbovenlig bakst, som lavkarbo-brød, pannekaker, vafler, muffins, og andre gode ting du kommer på som kan bakes på et lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-05-14, 16:06   #1
Sivensvans
Seniormedlem
 
Sivensvans sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.112
Sivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastisk

Mitt beste knekkebrød

Etter å ha testet forskjellige varianter av knekkebrød har jeg nå kommet frem til en oppskrift som jeg er så fornøyd med at jeg vil dele den med de som vil

I en bolle blander du:

2 dl glutenmel
2 dl knuste linfrø (jeg kjøper disse hos Europris)
1 dl solsikkekjerner
1 dl sesamfrø
1 dl gresskarkjerner
1 1/2 dl kruskakli
1 ts salt
3 1/2 dl vann
(Jeg hadde også oppi karve, for jeg er så glad i det)

La blandingen svelle en halvtimes tid.
Fordel på to stekeplater med bakepapir, jeg pleier å bre blandingen utover v å legge bakepapir også oppå blandingen og stryker det hele utover - veldig enkelt og papiret glir lett av igjen.
Sett ovnen på 200 g varmluft, senk til 150 g når du setter inn brettene.
Stek 20 min - bytt plass og stek videre i 25 minutter.

Jeg synes disse ble veldig gode, håper de smaker for deg som vil prøve også!


Sist redigert av Sivensvans : 20-05-14 kl 10:40.
Sivensvans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Minst mulig stivelse i maten min, takk! :) Svar med sitat
Gammel 15-05-14, 15:03   #2
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.187
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Mitt beste knekkebrød

Hvor mange karber blir det av dette? Havregryn er vel ikke helt ketolysevennlig?

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 20-05-14, 10:32   #3
Sivensvans
Seniormedlem
 
Sivensvans sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.112
Sivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastisk

Sv: Mitt beste knekkebrød

Du har helt rett, havregryn er ikke det første man bruker på ketolyse - jeg lagde en ny blanding i går hvor jeg heller tok i mer knuste linfrø og det ble like bra

Jeg vet desverre ikke hvor mange karber det er i røra tilsammen.

Sivensvans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Minst mulig stivelse i maten min, takk! :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mitt aller beste brød Karin Bakst 515 28-03-17 05:40
Ang Mitt aller beste brød sumabless Bakst 5 28-04-10 19:02
Mitt beste motivasjonstips Eva Fysisk og mental helse 18 14-08-06 23:17
Dette er absolutt det beste lavkarbobrødet jeg har smakt i hele mitt liv! Iset Lavkarbo generelt 59 28-06-06 00:54
Mitt beste tips mot godtesyke. :) Iset Lavkarbo generelt 12 19-09-04 02:01


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no