Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Studentmiddag

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-05-12, 19:54   #1
laikamor
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2012
Alder: 29
Innlegg: 5
laikamor er på en erverdig vei

Studentmiddag

Jeg skulle gjerne hatt oppskrifter på middag som ikke koster allverden. Må være nok til 2 stk. Har ikke mer enn ca. 500kr i uka, så veldig billig må det være, og gjerne enkelt og kjapt å lage... Setter også utrolig pris på om dere skriver med hvor mye karber det er i retten ( skal holde meg på 20-25 daglig)

__________________


laikamor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På leting etter den rette Svar med sitat
Gammel 18-05-12, 09:27   #2
bligravid?
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: Nord for Sinsenkrysset
Innlegg: 151
bligravid? er ny på veien

Sv: Studentmiddag

Har ikke noen konkrete middagstips. Er litt lat når det kommer til oppskrifter.

Men wok er en slager her. Bruker kylling, first price o.l. har billige 2kg pakker. Svinekoteletter er ofte billige, spesielt nordfjordkjøtt sine. Fisk er det også mulig å finne billig om du velger de med litt større krav til tilberedning.

Så steker jeg grønnsaker. Velger ikke ferdigpose med wokgrønnsaker, siden det da er vanskelig å vurdere hvor mye av grønnsaker med høyt karboinnhold det er i de. Joda innholdsfortegnelse gir en pekepinne, men jeg liker å ha bedre oversikt. Ved å kjøpe ferske grønnsaker, kan jeg også velge ut kun de grønnsakerene jeg vil ha. Billigere er det også.

Kjøper ikke ferdigsaus, men har i litt soyasaus, eller bare krydrer, topper med litt ost, eller lager en variant av "kremet"wok med litt fløtesaus. Fløtesaus er bare ren fløte over maten.. Jeg digger kremfløte..

Vet som sakt ikke karbo-innholdet 100%, men om fløte og ost begrenses så er det kun antall karber i grønnsakene som vil spille inn. De karboene har du bare godt utav

__________________
Delmål 1 - Under 100. I MÅL!!! (etter 2 uker og 4,5kg ned)

Delmål 2 - 90

Delmål 3 - normalvekt 70-75
bligravid? er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse? Svar med sitat
Gammel 18-05-12, 20:00   #3
mysil
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Akershus
Alder: 43
Innlegg: 201
mysil er på en erverdig vei

Sv: Studentmiddag

Kanskje du finner noen middagsideer her http://lavkarbo.blogg.no/1200061803_...thold_p_l.html

__________________







mysil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 18-05-12, 22:44   #4
bligravid?
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: Nord for Sinsenkrysset
Innlegg: 151
bligravid? er ny på veien

Sv: Studentmiddag

Får for tiden 1kg svinekoteletter på spar, fra gilde til 30kr.

Det er billig middag for 2 i to dager det Totalt karbofri!! (Utenom valgfrie grønnsaker)

Bare å hive på panna (evt. grillen) kan det bli lettere?

__________________
Delmål 1 - Under 100. I MÅL!!! (etter 2 uker og 4,5kg ned)

Delmål 2 - 90

Delmål 3 - normalvekt 70-75
bligravid? er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse? Svar med sitat
Gammel 19-05-12, 01:25   #5
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Studentmiddag

Er vel ikke noen tråder med billige oppskrifter, men det finnes i hvert fall noen med billig mat:
Lavkarbo på studentbudsjett
Ketolyse på lavbudsjett
Er så blakk
Hvor er ting billigst?

Du kan jo lese gjennom og se om det er noe som passer for dere og så finne frem oppskirfter i oppskriftsdelen av forumet. Eller spørre om du slett ikke finner noe!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 19-05-12, 07:45   #6
Imp
Seniormedlem
 
Imp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 45
Innlegg: 1.075
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Sv: Studentmiddag

Gerds blomkålsuppe er lettvint og billig, og varer til mer enn ên middag. Og veldig god!

__________________

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!



Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-05-12, 19:06   #7
Mithila
Medlem
 
Mithila sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Hordaland
Alder: 39
Innlegg: 368
Mithila er på en erverdig vei

Sv: Studentmiddag

Då eg var student åt eg mykje tunfisksalat. Bland 1-2 boksar tunfisk med majones og/eller rømme og ha i litt hakka løk. Lag deg ein blanda salat av det du likar og ha øver olivenolje, salt og pepar.

Kjøpte også inn frosne kyllingfiletar og tok opp etterkvart som eg trengte. Laga salat, wok osv.

Dersom du bur nærme KIWI, har du jo mulighet til å kjøpte datovarer billig, samt Go Helg-produkta er ok.

__________________




Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=39309
Mithila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dahlquist/Hexeberg Svar med sitat
Gammel 21-05-12, 22:22   #8
Ziltoidia
Seniormedlem
 
Ziltoidia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: London
Alder: 34
Innlegg: 1.080
Ziltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt av

Sv: Studentmiddag

Vel... ettersom jeg er student på lavkarbo selv.. burde jeg vel ha noen råd, men jeg sliter egentlig med mye av det samme selv. Det meste jeg spiser til middag går enten i stekepannen eller i ildfast form. Her det jeg handler inn som oftest:

- kyllingfilet
- kjøttdeig
- egg
- ost
- brokkoli
- rødløk
- purreløk
- hvitøk
- grønn paprika
- grønne bønner
- avokado
- aubergine
- squash (courgette)
- tomat
- sellerirot
- bladsalat
- laksefilet

Blir ofte at jeg steker opp kyllingfilet med løk og paprika. Så er det krydderet og meieriproduktene/kokoskremen som bestemmer hva slags rett det blir. F eks er det nydelig med tandori masala eller garam masala og philadelphiaost eller tyrksisk/gresk yoghurt :3

__________________

Min kokebok // Ravelry // Min journal // Strikkeblogg
Ziltoidia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 2010-12 ketogent, siden mer liberal med frukt, belgfrukter og mer grønnsaker Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no