Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Vafler med JBKM

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-11-09, 13:09   #76
bringebærsnipp
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 11
bringebærsnipp er på en erverdig vei

Sv: Vafler med JBKM

man kan få kjøpt vaniljepulver i helsekost og på nett. koster 50 kr for 10 gr men den er drøy. er ekte vaniljekorn, det smaker himmelsk!!!

bringebærsnipp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman, GI null Svar med sitat
Gammel 28-02-10, 19:47   #77
Idamor
Medlem
 
Idamor sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Eidsvoll
Alder: 38
Innlegg: 200
Idamor er på en erverdig vei

Sv: Vafler med JBKM

Lagde disse i dag. Kjempegode. Tynne, og fettete, men utrolig gode. Samboeren spiste flere av disse vaflene enn han gjør av de "vanlige", og fikk også lov til å servere disse til ikke lavkarbere.

__________________
Gravid som prøver å komme tilbake til lavkarbo...
Idamor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-03-10, 20:01   #78
Idamor
Medlem
 
Idamor sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Eidsvoll
Alder: 38
Innlegg: 200
Idamor er på en erverdig vei

Sv: Vafler med JBKM

Opprinnelig lagt inn av Distrea, her.

Siden en tidligere bruker valgte å slette oppskriften og alle innleggense sine i den "gamle" vafeltråden lager jeg herved en ny.

3 dl rømme.. eller bland med fløte ca 10 karber
4 egg ca 2 karber
2 ts bakepulver
5-6 ts johannesbrødkjernemel.. fåes på helsekost, lite glass ca 60 kr 0
1 ts kardemomme... kan sløyfes seff 0
1 ss natreen... jeg brukte litt mer 1
50 gr smeltet smør

Svelles 20 min i kjøleskap

Jeg mener å huske det er under 15 karber i hele røra, men er usikker på hvor mye det er i bakepulver, så jeg klarer ikke regne eksakt.
Men litt hjelp er det jo

kom gjerne med innspill til forbedring

Bare lurer på om disse vaflene kan stekes i panne? Evt. brukes som en form for pannekake liksom`?

__________________
Gravid som prøver å komme tilbake til lavkarbo...
Idamor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 12:33   #79
Jorkla
Medlem
 
Jorkla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Drammen sammen med <3 Kjetil <3
Alder: 36
Innlegg: 383
Jorkla har en fantastisk aura rundt segJorkla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vafler med JBKM

Fy faderrullandeihuheihei!!!!!!!!! Detta var godt.. De forsvant før jeg rakk å ta bilde..:-P Tilogmed min bedre halvdel likte disse.. og han er VEEEELDIG glad i høycarb vaffler...

Jorkla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Så lite karbohydrater som mulig. Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 09:32   #80
Vimp
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 16
Vimp er på en erverdig vei

Sv: Vafler med JBKM

Fy søren, disse var nydelige!! Røra ble SVÆRT tykk, men den klarte fordele seg fint inne i jernet, likevel.
Disse skal lages ofte.

__________________




Startdato: 16 okt. 2010
Vimp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 03:54   #81
Fofa
Seniormedlem
 
Fofa sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Alder: 44
Innlegg: 746
Fofa er ny på veien

Sv: Vafler med JBKM

Wow!! Spennende å lese om deres erfaringer med denne oppskrifta..Skjønner jo at jeg må ut å kjøpe vaffeljern i morgen

__________________
Fofa

Jillian Michaels 30 day Shred 30/30
Fofa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 07:44   #82
Augustina
Seniormedlem
 
Augustina sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Alder: 40
Innlegg: 555
Augustina har en fantastisk aura rundt segAugustina har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vafler med JBKM

Er det best å bruke fiberhusk eller JBKM? Jeg har begge deler i skapet nemlig og skal lage vafler til svigers i kveld.

__________________
Titt gjerne innom min personlige blogg: Gladpuls.wordpress.com

Eller Motivated - en felles trenings- og motivasjonsblogg med 6 fantastiske jenter.
Augustina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - med oppmot 70 karbs pr. dag Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 08:29   #83
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Vafler med JBKM

Jeg liker Fiberhusk bedre og bedre. Man må bare tilsette forsiktig, ellers blir røra plutselig en deig!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 09:12   #84
Augustina
Seniormedlem
 
Augustina sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Alder: 40
Innlegg: 555
Augustina har en fantastisk aura rundt segAugustina har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vafler med JBKM

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Jeg liker Fiberhusk bedre og bedre. Man må bare tilsette forsiktig, ellers blir røra plutselig en deig!

Det er det jeg erfarer også, blir plutselig helt umulig å jobbe med. Hvor mye fiberhusk bruker du da?

__________________
Titt gjerne innom min personlige blogg: Gladpuls.wordpress.com

Eller Motivated - en felles trenings- og motivasjonsblogg med 6 fantastiske jenter.
Augustina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - med oppmot 70 karbs pr. dag Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 09:14   #85
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Vafler med JBKM

Er en stund siden jeg laget akkurat disse, men mener jeg først hadde en toppet teskje, lot den stå en stund og så hadde bare litt til!
Gode er de i hvert fall!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 10:54   #86
Augustina
Seniormedlem
 
Augustina sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Alder: 40
Innlegg: 555
Augustina har en fantastisk aura rundt segAugustina har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vafler med JBKM

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Er en stund siden jeg laget akkurat disse, men mener jeg først hadde en toppet teskje, lot den stå en stund og så hadde bare litt til!
Gode er de i hvert fall!

Smart, da prøver jeg det. Gleder meg syyykt til vafler. Superlenge siden sist nå Håper virkelig de smaker nærmest som vafler, hehe.

__________________
Titt gjerne innom min personlige blogg: Gladpuls.wordpress.com

Eller Motivated - en felles trenings- og motivasjonsblogg med 6 fantastiske jenter.
Augustina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - med oppmot 70 karbs pr. dag Svar med sitat
Gammel 03-11-10, 20:36   #87
Peaches
Juniormedlem
 
Peaches sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 38
Peaches er på en erverdig vei

Sv: Vafler med JBKM

Opprinnelig lagt inn av Idamor, her.

Bare lurer på om disse vaflene kan stekes i panne? Evt. brukes som en form for pannekake liksom`?

ehh det lurer eg også på? Noen som vet?

Peaches er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo.. Svar med sitat
Gammel 06-11-10, 12:55   #88
christine76
Medlem
 
christine76 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 426
christine76 har en fantastisk aura rundt segchristine76 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vafler med JBKM

Disse var gode! Beste lavkarbovaflene jeg har smakt til nå

__________________

Har gått ned ca 40 kg og driver og vedlikeholder
christine76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Xtravaganza/generel lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-11-10, 13:32   #89
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Vafler med JBKM

Har prøvd å steike som tjukk pannekake, synest dei blir veldig lause og vanskelege å snu. Mykje meir praktisk med steiking i jern, sidan den då blir steikt på begge sider samtidig.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-11-10, 23:20   #90
Hillemoi
Juniormedlem
 
Hillemoi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østlandet
Alder: 38
Innlegg: 19
Hillemoi er på en erverdig vei

Sv: Vafler med JBKM

Opprinnelig lagt inn av Lindabtn, her.

Tror jeg får ca 8-10 + vafler. Kommer an på om jeg sper røren ut med litt vann eller ikke (den kan bli litt tykk)

Hei
Jeg laget disse vaflene ikveld,lot de stå i kjøleskapet i 20min,da var røren bare suppe,lot de stå 20 til,fortsatt bare suppe! tenkte at,-jaja de skal vel være sånn? men da jeg hadde de var ferdige var de så tynne at jeg måtte lirke de ut,hjerte for hjerte,allikevel røk de,man kunne faktisk se gjennom dem!! Hva har gått galt? Hvis du til og med må ha vann i dem for å tynne de ut,må jeg jo ha gjort noe feil?
(fulgte oppskriften hele veien,og er vanligvis ganske god på kjøkkenet..helt til denne lavkarbo"bakingen" startet...)

__________________
Det motsatte av kjærlighet er ikke hat,men likegyldighet
Hillemoi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon,ny lavkarbo"kanin" Svar med sitat
Gammel 08-11-10, 11:14   #91
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Vafler med JBKM

Opprinnelig lagt inn av Hillemoi, her.

Hei
Jeg laget disse vaflene ikveld,lot de stå i kjøleskapet i 20min,da var røren bare suppe,lot de stå 20 til,fortsatt bare suppe! tenkte at,-jaja de skal vel være sånn? men da jeg hadde de var ferdige var de så tynne at jeg måtte lirke de ut,hjerte for hjerte,allikevel røk de,man kunne faktisk se gjennom dem!! Hva har gått galt? Hvis du til og med må ha vann i dem for å tynne de ut,må jeg jo ha gjort noe feil?
(fulgte oppskriften hele veien,og er vanligvis ganske god på kjøkkenet..helt til denne lavkarbo"bakingen" startet...)

Denne røra funka heller ikkje for meg. Rør inn ei skei eller to med fiberhusk, då blir det andre bollar!

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-11-10, 18:15   #92
Hillemoi
Juniormedlem
 
Hillemoi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østlandet
Alder: 38
Innlegg: 19
Hillemoi er på en erverdig vei
Thumbs up

Sv: Vafler med JBKM

Opprinnelig lagt inn av Furine, her.

Denne røra funka heller ikkje for meg. Rør inn ei skei eller to med fiberhusk, då blir det andre bollar!

Takker og bukker det skal jeg prøve!!

__________________
Det motsatte av kjærlighet er ikke hat,men likegyldighet
Hillemoi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon,ny lavkarbo"kanin" Svar med sitat
Gammel 09-11-10, 18:50   #93
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Vafler med JBKM

Og så hjelper det at røra er TJUKK, og så putte i berre ei spiseskei med røre i midten av jernet, det sprer seg fint utover - i alle fall som eg har erfart.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 15:06   #94
Rangelet
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 67
Rangelet er på en erverdig vei

Sv: Vafler med JBKM

mmmmm disse pannekakene husker jeg godt, kanskje på tide å lage noen ) men er det mulig å bruke fiberhusk istede for jbkm?

Rangelet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo funker Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 15:10   #95
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Vafler med JBKM

Ja fiberhusk funkar. Som eg skreiv lenger oppe så måtte det til for at eg i det heile tatt skulle få vafler av det, og ikkje florlette, nesten gjennomsiktige, tynne "pannekaker"...

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-01-11, 17:28   #96
Kaija
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Telemark
Innlegg: 23
Kaija er på en erverdig vei

Sv: Vafler med JBKM

Tusen takk for kjempegode vafler! Godt for en nybegynner å finne oppskrifter på noe som virkelig smaker bakverk og helgekaffekos. Nydelig, særlig med rømme og et par markjordbær på toppen.

__________________



Startvekt: 82 kg. Første mål: 72 kg før sommeren. Langsiktig mål: 65 kg.
Kaija er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-01-11, 22:20   #97
Idarull
Seniormedlem
 
Idarull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Jevnaker
Alder: 36
Innlegg: 1.123
Idarull har en fantastisk aura rundt segIdarull har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vafler med JBKM

Kan jo ikke spise vaffel uten brunost

__________________
Mål: -10 kilo
Startvekt: 68 kg
Vekt: 66 kg
Ønske-vekt: 58 kg
Idarull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - max 20 gram karbo om dagen Svar med sitat
Gammel 10-01-11, 09:15   #98
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Vafler med JBKM

Jauda det kan du, vafle med smør og litt splenda (eller liknande) er digg.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 18:33   #99
krepso
Juniormedlem
 
krepso sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Os i hordaland
Innlegg: 26
krepso er på en erverdig vei

Sv: Vafler med JBKM

Tusen takk for en super vaffel oppskrift. Har nettop laget den, men jeg delte røren i to, den ene med jbkm. den andre med fiberhusk. Smakte helt likt men den med fiberhusk var mye lettere å steke. Barnas kommentarer :1. Denne var mye bedre en vanlige vaffler. (Mor veldig fornøyd)2. ÆSJ denne likte jeg ikke. Ja ja alle kan ikke like det samme. Lager to rører meste gang da.

__________________


krepso er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-04-11, 23:18   #100
HenrikBooe
Medlem
 
HenrikBooe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Alder: 29
Innlegg: 122
HenrikBooe er på en erverdig vei

Sv: Vafler med JBKM

Laget denne oppskriften med dama idag

Den ser ganske lovendes ut

HenrikBooe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
En litt lengre innføring i PCOS Albertine PCOS og karbohydratkontroll 1 27-10-08 00:03
Steinalderkost/Lavkarbokost/Høyfettkost/optimal ernæring cozymum Kostholdsfilosofier 1 17-11-07 16:14


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no