Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Den optimale smoothie

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-01-05, 15:52   #51
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Nille

Min smoothie med 100 gram frosne bringebær, 1 ss kesam, 1 ss avocado olje og 2 egg kommer oppi 11 karber ...........

Ja.. så når man bruker melke-ting oppi, og følger lavkarbo.. så ergo lurt å bruke bær med minst mulig karber..

*note to self*

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 16-04-05, 09:40   #52
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Prøver iherdig å finne en smoothie som jeg kan like, og håper at noen kan se på denne og si om den er OK. Har tenkt å ta den etter trening i dag:

1 egg
1 scoop proteinpulver (25 ml, ca 20 gram protein)
50 gram frosne bringebær
1 ss vaniljekesam
1 ss olivenolje
evt. en bit banan
en neve mandler

Jeg er en smoothiejomfru, og skal ut på min første kjøretur...spennende!

  Svar med sitat
Gammel 16-04-05, 09:54   #53
Roy82
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Østfold
Alder: 41
Innlegg: 67
Roy82 er ny på veien

ca 1 dl frossen bær
3-4 egg
4-5 ss olje
litt natreen
litt naturell youghurt(ca 5kh) eller vanlije (15kh)

Kan også ha i fløte, nøtter evt også kostilskuddet man tar.

Mett hele dagen

Roy82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 16-04-05, 13:28   #54
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Opprinnelig lagt inn av Albertine

Prøver iherdig å finne en smoothie som jeg kan like, og håper at noen kan se på denne og si om den er OK. Har tenkt å ta den etter trening i dag:

1 egg
1 scoop proteinpulver (25 ml, ca 20 gram protein)
50 gram frosne bringebær
1 ss vaniljekesam
1 ss olivenolje
evt. en bit banan
en neve mandler

Jeg er en smoothiejomfru, og skal ut på min første kjøretur...spennende!

Prøvde denne, med unntak av bananen, og den smakte aldeles grusomt. Tror det var olivenoljen som gjorde den så usmakelig for meg. Prøver igjen en annen dag, med en annen variant. Skal se om jeg finner Udo's choise. Vaniljekesam derimot, var en himmelsk opplevelse.

  Svar med sitat
Gammel 16-04-05, 13:32   #55
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Kansje du kan ha noe søtstoff i? '

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 16-04-05, 13:33   #56
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Neida, den var søt nok i massevis, det var smaken av oljen som var så grusom. Proteinpulveret smakte ikke akkurat Stratos det heller, men det klarer jeg nok å venne meg til.

  Svar med sitat
Gammel 16-04-05, 13:36   #57
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

lurt å få seg en olje som ikke har smak, ja!

Smoothie med nøtter.. det har jeg ikke prøvd! Blir den ikke innmari grøtete?

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 16-04-05, 13:43   #58
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Roy82

ca 1 dl frossen bær
3-4 egg
4-5 ss olje
litt natreen
litt naturell youghurt(ca 5kh) eller vanlije (15kh)

Kan også ha i fløte, nøtter evt også kostilskuddet man tar.

Mett hele dagen

Blir du virkelig mett hele dagen? Eller mener du at du ikke får sug?
Jeg blir rimelig godt mett fra ca kl 9 når jeg spiser den til ca 13 tiden.. (jeg har ikke youghurt i, men 3-4 egg og 4-5 ss olje og 120 g bær (omtrent en dl.)

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 16-04-05, 13:45   #59
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Øh... Albertine.... bruker du proteinpulver MED smak?

Mofe: jeg hadde walnøtter (ja, jeg fastholder på dobbelt v jeg) i, og det ble en bitter ikke særlig god bismak. - Min smak,- men smaken er som baken osv...

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 16-04-05, 15:03   #60
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Opprinnelig lagt inn av Lise

Øh... Albertine.... bruker du proteinpulver MED smak?

Kjøpte på apoteket. Sikkert ikke verdens beste, men jeg har nå en gang kjøpt det og har ikke lyst til å bare kaste det. Sjokoladesmak.

  Svar med sitat
Gammel 16-04-05, 15:08   #61
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Albertine

Kjøpte på apoteket. Sikkert ikke verdens beste, men jeg har nå en gang kjøpt det og har ikke lyst til å bare kaste det. Sjokoladesmak.

*knegg*

Garantert ikke det beste kjøpet du har gjort nei..

*ler godt* det var nok ikke oljen du reagerte på nei,- for DET der høres bare *grøss* ut...

Dersom du skal ha shake me smak: velg noe noen andr eher inne er fornøyd med.
Dersom du skal lage smoothie: Lag uten proteinpulver, med bare egg (=sorbet)
Dersom du skal ha pulver til å ha i mat: Prøv det smakløse soyaproteinpulveret Torkil selger på siden sin..

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 16-04-05, 15:14   #62
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Men jeg liker ikke olivenolje, så jeg vet at den smaken bør jeg holde meg unna.

  Svar med sitat
Gammel 16-04-05, 15:15   #63
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Hvilket merke bruker du da?
Jeg har funnet en som er skikkelig mild og god på smak.. Mens andre bare er vemmelige.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 16-04-05, 15:18   #64
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Du kan jo tenke deg hvilket fantastisk utvalg vi har her oppe..... Må bare kjøpe det som er tilgjengelig, både når det gjelder pulver og oljer og andre ting. Når jeg blir stor og flytter tilbake til urbane strøk skal jeg kjøpe olje som er presset av tretten jomfruer og som dufter rosenblad.

  Svar med sitat
Gammel 16-04-05, 15:22   #65
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Albertine

Men jeg liker ikke olivenolje, så jeg vet at den smaken bør jeg holde meg unna.

Prøv rapsolje istedet. Mange mener den har mer riktig næringstoffer enn olivenolje

__________________
Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 16-04-05, 15:26   #66
Muskat
Seniormedlem
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Uren Luren Himmelturen
Innlegg: 1.338
Muskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastisk

Jeg skjønner at smoothie er en kunst jeg ikke har klart å utforske. Mitt forsøk for tiden er basert på proteinpulveret jeg kjøpte inn for en stund siden, og brukte til baking (ikke mitt mest geniale prosjekt). Det har litt banansmak, men det synes jeg ikke gjør noe når jeg blander det med frukt eller bær.

3 dl melk
3 ss soyaproteinpulver m banansmak
en dæsj naturall youghurt
en generøs håndfull frosne bringebær
mix med stavmixer eller i hurtigmixer/blender

Hittil har jeg brukt den som redning for alle de sultne menneskene som holder på å drepe hverandre rett før middag. Det virker beroligende på samtlige - et glass av denne, og det er mulig å lage mat på en vennlig og sivilisert måte. Timen etter at alle er hjemme fra jobb og skole, og før maten er på bordet kan lett bli litt - amper.

Muskat

__________________
'I don't see this being settled with logic.' - Buffy, Earshot

Muskat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Montignac Svar med sitat
Gammel 16-04-05, 21:34   #67
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Albertine

Men jeg liker ikke olivenolje, så jeg vet at den smaken bør jeg holde meg unna.

kan anbefale MCT-olje. Den er smak og luktfri og er i basis den viktigste/den akrive ingrediensen i kokosolje, skilt ut. Problemet er at den må bestilles på apoteket, den er ikke lagervare. Du har den i løpet av et par dager. Den brukes bl.a i dietten til barn med epilepsi (fett og lavkarbo diett som gjør at anfallene blir færre og svakere) på grunn av at den er sunn, smak- og luktfri.... se her: http://forum.lavkarbo.no/showthread....light=MCT+olje

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 16-04-05, 23:59   #68
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Mofe, hva med denne til frokost???


2 egg 1 net carb 11 protein
2 ss olivenolje 0 net carb 0 protein
2 ts kanel 1 net carb 0 protein
60 g tine yoghurt 3 net carb 2 protein
100g bringebær 3,2 net carb 1 protein (endret )
14 halve valnøtter 2 net carb 4 protein
1/2 porsj prot pulver 2 net carb 23 protein

41 gram proteiner, litt mye...

bytt ut pulveret med et egg til, og 40 gram cottage cheese, så blir det 29 gram protein.
legg til en ss peanøttsmør, og du får 36 gram protein.

kcal pluss minus 1000
mellom 60 og 70 % fett på alle

testes på tirsdag

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-04-05, 00:02   #69
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

hm.. litt mye karber på bringebærene dine, Aline? De har 3,2...

Og kanel oppi smoothie blir litt voldsomt for meg.. Og nøttene.. de tror jeg at jeg sløyfer, heller ha oppi mere olje?

*fundere*

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 17-04-05, 00:03   #70
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Og PEANØTTSMØR i smoothie? Fysj!

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 17-04-05, 00:05   #71
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

nøtter og peanøttsmør er skikkelig jammy, blir ikke mye smak, men et lite hint
og kanel er jo himmelsk i smoothies

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-04-05, 12:56   #72
magdalena
Seniormedlem
 
magdalena sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Langt Nord
Innlegg: 1.852
magdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressurs

Sitat:

men da er det lurt å drikke godt i tillegg...- bare spør Musti.... ))

Hvorfor drikke mye hvis en bruker proteinpulver?

__________________



Justice for Baby P!
magdalena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 17-04-05, 13:20   #73
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av magdalena

Hvorfor drikke mye hvis en bruker proteinpulver?

Fordi ddt blir veeldig kompakt i magen Skal tynnes ut med drikke..Hvis ikke kan du bli forstoppet.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 17-04-05, 14:32   #74
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Opprinnelig lagt inn av Nille

kan anbefale MCT-olje. Den er smak og luktfri og er i basis den viktigste/den akrive ingrediensen i kokosolje, skilt ut. Problemet er at den må bestilles på apoteket, den er ikke lagervare. Du har den i løpet av et par dager. Den brukes bl.a i dietten til barn med epilepsi (fett og lavkarbo diett som gjør at anfallene blir færre og svakere) på grunn av at den er sunn, smak- og luktfri.... se her: http://forum.lavkarbo.no/showthread....light=MCT+olje

Skal se om jeg får bestilt den på medisinutsalget her oppe. Skal også bestille et bedre proteinpulver, problemet er bare å finne ut hvilket....

  Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 16:56
Melk Kristian Generell ernæringsdebatt 39 06-06-05 04:52
En liten själ talar med Gud Fedonisten Livets lyse side 1 05-05-04 19:57


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no