Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Nybegynnerspørsmål

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-04-10, 22:59   #1
Lenel
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Østlandet
Innlegg: 40
Lenel er på en erverdig vei
Question

Nybegynnerspørsmål

Hei!

Jeg vil gjerne få spørre om ting jeg lurer på
Oppdaterer med flere spørsmål om jeg kommer på noen

  • Man kan sikkert ikke drikke Juice, siden man ikke skal spise frukt? Hva kan man drikke som tørstedrikk?
  • Har pleid å kjøpe meg en Nutrilett bar som erstatning for sjokolade, er det lov på denne kuren?
  • Kan man spise Mandler? ubehandlet. som snacks.
  • Hva med erstatning for brød? hvilke knekkebrød kan man spise? Ser det er mange som spiser omelett osv til frokost, men det er vel greit med knekkebrød med pålegg også?
  • Hvilke kjøttpålegg kan man spise? Mager Servelat feks? (eller kanskje den feteste på denne kuren.heh)
  • Hvilket smør bruker dere på knekkebrod/steke med? (fått med meg at man ikke skal bruke Melange..
  • Hvor får man kjøpt boka, og pris på den? nødvendig?
  • Bør alle bruke sticks og de andre Ketolyse produktene? Eller går det greit med å følge kuren uten dette?
  • Bør man sette seg veldig godt inn i dette, så man ikke spiser FOR LITE fett?
  • Kan man få "bivirkninger" i starten på kuren?
Takker masse for svar fra dere damer, og gleder meg til å begynne!

__________________




Start: 07.04.10
Første delmål: -10 kg
Skal ned ca 28kg
Lenel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 23:10   #2
Atir
Medlem
 
Atir sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 298
Atir er på en erverdig vei

Sv: Nybegynner spørsmål

Hei og velkommen Lenel!
Tørstedrikk: Vann og farris.
Nutrilett er ikke bra, da er det bedre med en atkins bar.
Litt mandler går vel bra, prøv deg fram.
Hvis du trenger brøderstatning, kan du prøve oppskriftene på lavkarbobrød. Oopsirolls er fine.
Bruk smør, fks: tine er bra.
Boka kan du bestille på www.ketolyse.no der får du stics, mineraler og det du trenger. Noen opplever bivirkninger i starten, men gi ikke opp, det går over. Lykke til!

__________________


Atir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 23:15   #3
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Nybegynner spørsmål

De flesste svarene står i boka

Anbefaler deg å skaffe den
Her kan du lese og ev. kjøpe: www.ketolyse.no
Boka kan også lånes på bibilotek.

.........................
Noen kjappe svar, i rødt

Man kan sikkert ikke drikke Juice, siden man ikke skal spise frukt? Hva kan man drikke som tørstedrikk? Vann, gjerne farris.
Har pleid å kjøpe meg en Nutrilett bar som erstatning for sjokolade, er det lov på denne kuren? Nei.
Kan man spise Mandler? ubehandlet. som snacks. Litt, av og til
Hva med erstatning for brød? hvilke knekkebrød kan man spise? Ser det er mange som spiser omelett osv til frokost, men det er vel greit med knekkebrød med pålegg også? Ikke kjøpeknekkebrød. Det finnes lavkarbo brød og knekkebrød-oppskrifter her inne.
Hvilke kjøttpålegg kan man spise? Mager Servelat feks? (eller kanskje den feteste på denne kuren.heh) Ikke mager mat i heletatt på denne kuren
Hvilket smør bruker dere på knekkebrod/steke med? (fått med meg at man ikke skal bruke Melange.. SMØR
Hvor får man kjøpt boka, og pris på den? nødvendig? Jeg, av personlig erfaring, mener at boka er nødvendig, for å skjønne kuren og lære den. Forumet er veldig nyttig som tillegg. Her er det personlige anbefalinger som kommer frem.
Bør alle bruke sticks og de andre Ketolyse produktene? Eller går det greit med å følge kuren uten dette? Stiks er ingen nødvendighet. Anbefaler å bruke vitaminer i tillegg. Ketolysevitaminene er spesiallaget for ketogen kur. Du kan bruke andre også. Jeg har brukt/bruker ketolysevitaminene fordi de er godt sammensatt og billige ( ca 51 kr. pr uke)
Bør man sette seg veldig godt inn i dette, så man ikke spiser FOR LITE fett? Ja, uansett hva slags kur man velger så bør man sette seg godt inn i det, så man vet hva man driver med. Ketolysekuren er i utgangspunktet en slankekur, men også en flott måte å endre kostholdet på. Kunnskap er makt.
Kan man få "bivirkninger" i starten på kuren? Ja, man kan få diverse bivirkninger.(svimmelhet,sliten,uvel,diare...mm) Går vanligvis over etter et par uker

Lykke til

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 23:23   #4
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 56
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Nybegynner spørsmål

Farris og vann er bra, noen tåler også brus/saft uten sukker.
Nutrilett er IKKE lavkarbo og no-no.
Mandler er ok, bare husk å ta med karbene i dagens karbohydratregnskap.
Her finner du oppskriftsdelen hvor du bla finner brøderstatninger samt oppskrifter på knekkebrød.
Ikke noe mager pålegg her nei! Servelat er ikke særlig bra fordi den er blandet ut med stivelsesprodukter. Alle typer pålegg som i hovedsak består av rent kjøtt er bra. Kokt skinke, spekeskinker, fleskepølse osv...
Er kun smør som er smør Altså skikkelig meierismør!
På ketolyse.no finner du det du trenger av bok og tilskudd.
Stix kan være greit til å begynne med, men ingen nødvendighet.
Tilskudda vil jeg på det varmeste anbefale!
For lite fett og for lite vann er 2 av de vanligste begynnerfeila, så ja, sett deg godt inn i kuren. Kunnskap er makt.
Vanlige bivirkninger er kvalme, svimmelhet etc. Kroppen får rett og slett karbohydratabstinenser, men det gir seg forholdsvis fort

Forøvrig - velkommen og lykke til!

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 23:23   #5
Lenel
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Østlandet
Innlegg: 40
Lenel er på en erverdig vei

Sv: Nybegynner spørsmål

Tusen takk for svar hittill!
Tar imot flere erfaringer=)

Så man kan IKKE spise kjøpe- knekkebrød?
Er det ingen knekkebrød i butikken som er ok? Hmm.. må begynne å bake da. hehe

__________________




Start: 07.04.10
Første delmål: -10 kg
Skal ned ca 28kg
Lenel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 23:25   #6
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 56
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Nybegynner spørsmål

Dette er knallgode og ikke minst lettlagde knekkebrød! Ett tygg og du er hekta

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 23:31   #7
Lenel
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Østlandet
Innlegg: 40
Lenel er på en erverdig vei

Sv: Nybegynner spørsmål

Takk for tips!
Blir nok en shoppingrunde i morgen

__________________




Start: 07.04.10
Første delmål: -10 kg
Skal ned ca 28kg
Lenel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 20:52   #8
Lenel
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Østlandet
Innlegg: 40
Lenel er på en erverdig vei

Sv: Nybegynnerspørsmål

  • Når det gjelder dressing, hvilken bruker dere, og hva er greit?
  • Om det er en maks grense på 15-20 karber pr dag, og det er 6 karber pr skive brød, er det da ok å spise 2 skiver av det brødet en dag? Selvom det ikke er et brød som er bakt av oppskriftene her inne.

__________________




Start: 07.04.10
Første delmål: -10 kg
Skal ned ca 28kg
Lenel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 20:54   #9
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Nybegynnerspørsmål

Karbohydratene bør i hovedsak komme fra grønnsaker slik at du får i deg vitaminer og andre næringsstoffer.
Brødskiver à 6 gram karbo er ikke å anbefale, nei.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 20:55   #10
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Nybegynnerspørsmål

Opprinnelig lagt inn av Lenel, her.

  • Når det gjelder dressing, hvilken bruker dere, og hva er greit? Du må sjekke karbohydratinnholdet.
  • Om det er en maks grense på 15-20 karber pr dag, og det er 6 karber pr skive brød, er det da ok å spise 2 skiver av det brødet en dag? Selvom det ikke er et brød som er bakt av oppskriftene her inne. 2 slike skiver gir 12 gram. Og det er aaaltfor mye. Da bruker du karbene på "tull" og kroppen får ikke næringen den trenger fra f.eks grønnsaker.

Man må sjekke karber på allt man kjøper. Kjøp så rene produkt som mulig, unngå ferdig/halverdig mat. Det er for mye stivelse i.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 21:34   #11
Lenel
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Østlandet
Innlegg: 40
Lenel er på en erverdig vei

Sv: Nybegynnerspørsmål

Takk for svar

Sikkert teit spørsmål, men når "alle andre" skal ut å spise Junkfood, kan jeg da spise Vegetar kebab? (spiser jo ikke pitabrødet da). Kun salat med masse dressing, uten mais

Noen som vet åssen kebabkjøttet er? om det er greit eller ugreit? (det er vel forskjellig sikkert).

__________________




Start: 07.04.10
Første delmål: -10 kg
Skal ned ca 28kg
Lenel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 21:51   #12
crystall
Seniormedlem
 
crystall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansand
Alder: 35
Innlegg: 672
crystall er ny på veien

Sv: Nybegynnerspørsmål

tror heller jeg ville satsa på kjøttet, og kutta ned på dressingen...dressingen de bruker på sånne steder er ofte tilsatt endel sukker. Er det ikke noe som heter kyllingkebab..? Ellers har de vell kanskje annen mat enn bare kebab på de stedene også?

__________________
Delmål 1: 90 kg - Delmål 2: 85 kg- Delmål 3: 80 kg - Delmål 4: 75 kg - Det ultimate målet: 70 kg


Min Journal
crystall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 22:47   #13
Lenel
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Østlandet
Innlegg: 40
Lenel er på en erverdig vei

Sv: Nybegynnerspørsmål

Okei tenkte ikke på at det var sukker i dressingen, bare at det var fett hehe

__________________




Start: 07.04.10
Første delmål: -10 kg
Skal ned ca 28kg
Lenel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-04-10, 22:58   #14
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Nybegynnerspørsmål

Opprinnelig lagt inn av Lenel, her.

Når det gjelder dressing, hvilken bruker dere, og hva er greit?

Nå er ikke jeg den beste til å svare på dette siden jeg ikke liker normal dressing, men jeg tenkte å fortelle hva jeg gjør likevel. Pesto er OK på lavkarbo. "Vanner" den ut med ekstra olje da siden jeg som regel har smaksrike ting i salaten likevel. Tar også av og til og rører ut pestoen i crème fraîche. Ellers så funker det også fint med kun en god kaldpresset olje over salaten hvis det er sidesalat. Jeg synes det blir for kjedelig hvis salaten er hele måltidet, men mange liker det da også.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 12:32   #15
Lenel
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Østlandet
Innlegg: 40
Lenel er på en erverdig vei

Sv: Nybegynnerspørsmål

Legger denne her og:

Lagde vafler med Soyaprotein i går, hadde ikke sukkererstatning, så de smakte høgg!
Har Bakemixen mindre rar ettersmak?

Skal kjøpe inn og lage et brød i dag, skal prøve å lage Nøttebrød. Det står Bakemix i oppskriften, men man kan bruke Soyaproteinen? Isåfall, hvor mye, det samme målet?

Om man har spist noe "ulovlig" (feks en lompe og en boks 7UP) men allikevel er i Ketose (50), og har gått ned 0,5kg morgenen etter, hvordan kan jeg tolke det??

Ja, jeg veide meg i dag og har gått ned 0,5 kg til Nå ble jo motivasjonen stor!
1,5kg på 1,5uke er vel akuratt passe.

Har kjøpt noe som heter Engelsk Ølgjær, det er en boks med pulver som man blander i vann. Den inneholder alle vitaminene vi trenger på denne kuren, så jeg lurer på om det er greit å bruke den istedenfor Ketolyse tablettene?
(Inneholder: Tiamin(B1), Riboflavin(B2), Nikotinamid, Kalium, Magnesium, Kalsium, Krom, Selen og Praba.)

Håper noe kan svare meg

__________________




Start: 07.04.10
Første delmål: -10 kg
Skal ned ca 28kg
Lenel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 12:46   #16
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Nybegynnerspørsmål

Opprinnelig lagt inn av Lenel, her.

Legger denne her og:

Lagde vafler med Soyaprotein i går, hadde ikke sukkererstatning, så de smakte høgg!
Har Bakemixen mindre rar ettersmak?
Syns soyaproteinene smaker greit, jeg. Merket ingen forskjell da jeg gikk fra BAkesmix til proteinene.

Skal kjøpe inn og lage et brød i dag, skal prøve å lage Nøttebrød. Det står Bakemix i oppskriften, men man kan bruke Soyaproteinen? Isåfall, hvor mye, det samme målet?
Jeg har alltid brukt det om hverandre. Samme mengde!

Om man har spist noe "ulovlig" (feks en lompe og en boks 7UP) men allikevel er i Ketose (50), og har gått ned 0,5kg morgenen etter, hvordan kan jeg tolke det??
At du kanskje spiser for lite til vanlig?
Eller så dropper du å tolke det i det hele tatt og ser på det som en tilfeldighet!

Ja, jeg veide meg i dag og har gått ned 0,5 kg til Nå ble jo motivasjonen stor!
1,5kg på 1,5uke er vel akuratt passe.

Har kjøpt noe som heter Engelsk Ølgjær, det er en boks med pulver som man blander i vann. Den inneholder alle vitaminene vi trenger på denne kuren, så jeg lurer på om det er greit å bruke den istedenfor Ketolyse tablettene?
(Inneholder: Tiamin(B1), Riboflavin(B2), Nikotinamid, Kalium, Magnesium, Kalsium, Krom, Selen og Praba.)
Hvorfor vil du bruke det samme kosttilskuddet som jeg gir til hundene mine, når det finnes noe som er spesielt tilpasset ketolyse- kuren?
Du vet ikke om stoffene forekommer i riktige mengder og alt må tas samtidig, så noen stoffer vil du rett og slett ikke ha glede av.

Håper noe kan svare meg

Ble du litt klokere?

Grattis med nedagang, forresten!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 15:32   #17
Lenel
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Østlandet
Innlegg: 40
Lenel er på en erverdig vei

Sv: Nybegynnerspørsmål

Ble litt klokere
hehe.. så det er vanlig å gi Engelsk Ølgjær til hundene altså
Jeg har brukt det nå, fordi jeg ikke har så mye penger for tiden, og Ølgjæren er myye billigere enn Ketolyse-tablettene....
Dumt?

__________________




Start: 07.04.10
Første delmål: -10 kg
Skal ned ca 28kg
Lenel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 15:38   #18
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Nybegynnerspørsmål

Er nok ikke dumt, men du får ikke optimalt utbytte av de forskjellige stoffene når de tas sammen på den måten fordi noen av dem oppveier hverandre.
Men klart det sikkert er bedre enn ikke noe.
Skulle du prioritert å kjøpe noe, ville jeg ha anbefalt magnsium, som hindrer leggkramper, urolige ben og til en viss grad hodepine!

Hundene mine har alltid fått ølgjær om vinteren!
Flinkere med maten til voffisene enn meg selv, vet du!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 15:41   #19
Pal
Juniormedlem
 
Pal sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Porsgrunn, Telemark
Alder: 57
Innlegg: 41
Pal er på en erverdig vei

Sv: Nybegynnerspørsmål

Jeg lurte på om noen kunne hjelpe meg, jeg har vært i Ketose nå i ca 5 uker. De siste ukene har det ikke skjedd så mye, men har vel gått ned ca 6 kg totalt. Trener eller går tur nesten hver dag. Nå tenkte jeg å gå over til generell lavkarbo, det er vel Lindberg eller noe slikt. Er litt grønn på dette, men har forstått jeg må være forsiktig i overgangsperioden. Har dere noen tips på hvordan jeg burde gjøre?

__________________



Pal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-04-10, 15:37   #20
Lenel
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Østlandet
Innlegg: 40
Lenel er på en erverdig vei

Sv: Nybegynnerspørsmål

Må innrømme at jeg sprakk litt i går, spiste Panda lakris..
Det merkelige, og bra(?) var at det ikke smakte som det gjorde før.
Sjekket med Ketostix på kvelden og var fortsatt i ketose (50). åssen går det an?

Ja, jeg vet jeg er svak

__________________




Start: 07.04.10
Første delmål: -10 kg
Skal ned ca 28kg
Lenel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-05-10, 14:28   #21
Fruitdrops
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Ørje, Østfold
Innlegg: 73
Fruitdrops er på en erverdig vei

Sv: Nybegynnerspørsmål

Håper det er greit at jeg slenger meg på denne og spør litt..
Har lest mye her inne, og fått masse svar egentlig, men er litt usikker på noen ting enda.
Jeg har planer om a begynne på en lavkarbo diett iløpet av helga/begynnelsen av neste uke(må bare få handlet inn litt diverse først).

1. Mange sier de bruker olje på salat/grønnsaker osv. Hvilke type oljer er det snakk om da? Og bruker dere den samme til alt?
2. Bruker man også merierismør på "brødskiva"? Eller annet smør? Før så har jeg heller droppet smør hvis vi kun har hatt meierismør :P
3. Mange oppskrifter inneholder fløte. Men er det kun kremfløte, eller matfløte også?
4. Hva burde man ta av vitaminer/kosttilskudd?
5. Og, vet dette er variert på person til person, men ca hvor mange karber bør en nybegynner ligge på? Og eventuelt hvor mye fett?

Jeg er 20 år og har en bmi på 39, så trenger virkelig dette. Har lest om lavkarbo flere ganger før, men har liksom ikke giddi når jeg har lest at man ikke kan spise pasta, ris og poteter som jeg ser såå glad i! Men etter å ha lest litt her inne nå ser jeg at det ikke trenger være kjedelig å spise lavkarbo ;P


Føler meg litt teit, men er vel bedre å spørre litt for mye enn for lite.

Fruitdrops er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 22-05-10, 14:47   #22
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Nybegynnerspørsmål

Ingen spørsmål er teite!

1. Olje på salaten kan være en god, litt dyr olivenolje om du liker det, ellers så bruker noen MCT- olje som fås kjøpt i noen helsekost- butikker eller bestilles på apotek. Den smaker lite/ingenting, har jeg hørt!

2. Meierismør er det eneste som gjelder!!! Og Kvitseidsmør ol. Altså bare det som er SMØR, ikke margarin i det hele tatt!

3. Fløte er kremfløte, ja. Rømme er seterrømme etc, majones er vanlig majones. Bare fete, ekte varianter, takk!

4. Krom, selen og magnesium er viktig å ta.

5. Skal du i ketose, bør du begynne på ca 15 karber. Ellers kalles det lavkarbo opp til 150 karber.
Jo mer karber, jo mindre fett. 15 karber trenger du ca 100-200g fett.

Du kan begynne med å lese denne tråden! Veldig fin intro til lavkarbo- livet!

Masse lykke til!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Et par nybegynnerspørsmål... lillefixen Lavkarbo generelt 1 29-03-10 18:39
Nybegynnerspørsmål Indiekid Spørsmål og svar 26 01-02-10 05:10
Ny her - nybegynnerspørsmål! Addict Spørsmål og svar 9 20-01-09 20:01
Nybegynnerspørsmål K@rin Spørsmål og svar 5 11-07-08 00:34
Nybegynnerspørsmål Agate Spis deg ned i vekt med Skaldeman 8 02-02-06 22:53


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no