Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 22-07-12, 12:56   #15626
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Eg prøvde å knuse kaffibønner med hakkeboksa til stavmiksaren, det vart ikkje finmalt nok, men det kan vere mi maskin som var problemet. Morter funkar nok, men eg ser for meg at det vil ta litt tid og krefter...?

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 22-07-12, 13:06   #15627
synsegulla
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 575
synsegulla har en fantastisk aura rundt segsynsegulla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg lurer på hva ditt beste motivasjonsråd er, uansett utfordring.

__________________




Følg min vei ned i vekt på bloggen min synsegulla.wordpress.com
synsegulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse på vei mot paleo
Gammel 22-07-12, 13:09   #15628
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Dilly, her.

Hvordan gikk det?
Jeg hadde kanskje prøvd en sånn pepperkvern, eller i en bolle til stavmikseren, eller noe.. eller en plastpose med bønner og en kjevle til å slå dem i stykker med.

Opprinnelig lagt inn av Furine, her.

Eg prøvde å knuse kaffibønner med hakkeboksa til stavmiksaren, det vart ikkje finmalt nok, men det kan vere mi maskin som var problemet. Morter funkar nok, men eg ser for meg at det vil ta litt tid og krefter...?

Jeg gikk ut og kjøpte kaffe, jeg. Men jeg har uansett veldig lyst på en kaffekvern, innbiller meg at kaffen blir enda bedre da!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 22-07-12, 16:17   #15629
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Kaffen blir bedre på kvern, så lenge man vet hva den skal stilles på. Jeg har stilt feil på vår endel ganger, og de blir det bare vann hvis det blir for grovt. Ser for meg at det ville vært problemet med å Morte de. Det er veldig stor forskjell på kvernet også. Vi hadde en billig før, og av en aller annen grunn virket kaffen helt tørr i den. Nå har vi en ordentlig fra rancilio, den fungerer.
Du kan jo bare ta med posen til en kaffebar og spørre om å få malt den? Forklare at det ble kjøpt feil. Sikkert enklest der de ble kjøpt.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 22-07-12, 18:15   #15630
elien
Seniormedlem
 
elien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 56
Innlegg: 532
elien er en juvelelien er en juvelelien er en juvel

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg lurer på om jeg skal bekymre meg for merkelig vektstigning de siste dager. Har alltid kunne svinge med ca 2-3 kg. Opp å ned dagen etter. Men denne uken har jeg steget jevnt med 1-1,5 pr dag å ikke noe ned. Har ikke hatt de store utskeielser med mat

Har hørt en skal ta kontakt med lege ved uventet vektnedgang og oppgang.
Men vet ikke helt om jeg bør bekymre meg

Elin

elien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilbake på generell lavkabo
Gammel 22-07-12, 18:20   #15631
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Kaffen blir bedre på kvern, så lenge man vet hva den skal stilles på. Jeg har stilt feil på vår endel ganger, og de blir det bare vann hvis det blir for grovt. Ser for meg at det ville vært problemet med å Morte de. Det er veldig stor forskjell på kvernet også. Vi hadde en billig før, og av en aller annen grunn virket kaffen helt tørr i den. Nå har vi en ordentlig fra rancilio, den fungerer.
Du kan jo bare ta med posen til en kaffebar og spørre om å få malt den? Forklare at det ble kjøpt feil. Sikkert enklest der de ble kjøpt.

Takk for tips om kvern!
Jeg kjøpte kaffen på Kiwi, så tviler på at de fikser dét for meg. Men om jeg kjøper meg kvern, kan den jo bare ligge så inntil videre.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 22-07-12, 18:53   #15632
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Ja, noe annet jeg lurer på. Jeg er jo liksom i gang med å finne vei i vellinga med alt av registrering og sånn på UiO. Det neste jeg må gjøre nå, er å registrere meg på studentweb, som jeg forstår må jeg gjøre det før jeg får betalt semester- og kopiavgift, lage studieplan eller noe som helst annet. Jeg har takket ja til plassen min, har mottatt velkomstmail og brosjyre i posten. Det står at jeg skal motta et brukernavn på sms til å registrere meg på studentweb, men ikke noe om når. Noen som vet?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 22-07-12, 22:23   #15633
ElisaT
Medlem
 
ElisaT sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Telemark
Alder: 53
Innlegg: 383
ElisaT er en juvelElisaT er en juvelElisaT er en juvel

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Ja, noe annet jeg lurer på. Jeg er jo liksom i gang med å finne vei i vellinga med alt av registrering og sånn på UiO. Det neste jeg må gjøre nå, er å registrere meg på studentweb, som jeg forstår må jeg gjøre det før jeg får betalt semester- og kopiavgift, lage studieplan eller noe som helst annet. Jeg har takket ja til plassen min, har mottatt velkomstmail og brosjyre i posten. Det står at jeg skal motta et brukernavn på sms til å registrere meg på studentweb, men ikke noe om når. Noen som vet?

Jeg vet at ved UiA får jeg ikke registrert meg på studentweb før 5. august, kanskje det er en slik frist ved UiO? Ikke får jeg tilgang til Fronter, heller.

__________________
Best som gjest!
ElisaT er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 22-07-12, 23:42   #15634
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Ja, noe annet jeg lurer på. Jeg er jo liksom i gang med å finne vei i vellinga med alt av registrering og sånn på UiO. Det neste jeg må gjøre nå, er å registrere meg på studentweb, som jeg forstår må jeg gjøre det før jeg får betalt semester- og kopiavgift, lage studieplan eller noe som helst annet. Jeg har takket ja til plassen min, har mottatt velkomstmail og brosjyre i posten. Det står at jeg skal motta et brukernavn på sms til å registrere meg på studentweb, men ikke noe om når. Noen som vet?

På NTNU så kan man bare stikke innom it-tjenesten og få fiksa det. Det kan du nok gjøre på UiO også! Da jeg registrerte meg på studweb for uhm.. alt for mange år siden, så trykte jeg på den der fine "send pin med e-post" eller hva det var for noe, og så kom alt på mail.

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 23-07-12, 00:58   #15635
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

På NTNU så kan man bare stikke innom it-tjenesten og få fiksa det. Det kan du nok gjøre på UiO også! Da jeg registrerte meg på studweb for uhm.. alt for mange år siden, så trykte jeg på den der fine "send pin med e-post" eller hva det var for noe, og så kom alt på mail.

Ah, ja. Jeg så den. Da gjør jeg det! Takk!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 23-07-12, 19:47   #15636
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

.. Det er jo en del av valget man tar med å få barn å ofre sitt eget liv.

Vent da, finnes det ikke en animasjons-smiley som ruller med øynene hele tiden??!!

Ofre sitt eget liv??
Umm, nei takk.
Det er klart det hjelper med barnevennlige hobbyer og livsstil. Men alvorlig talt, ofre livet ditt? Nei, livet ditt blir annerledes (i perioder utrolig sakte feks, eller ekstremt A-menneske) men det skal være ditt liv, altså. med trykk på DITT. Og her er to test-spørsmål; hva gjør far til barnet? Og virker det som en god ide og en balanse? De sier det på fly: Hjelp deg selv før du hjelper barnet. Jesper Juul ville vel mene at da lærer du bort at man må hjelpe seg selv, ved eksempelets makt.
Og det andre; Hva når det kommer fler barn? Har du mer å ofre?
Sanneheten er at det går over, den intense baby og småbarnstida, over på tre-fire år og da må du ta tilbake offeret allikevel... Fordi det er andre ting som skal skje, og du skal være glad på ungens vegne.

Hvis du er mer glad og fornøyd, blir du en mere glad og tålmodig mamma.

__________________
You say I'm a bitch like it's a bad thing!!



KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen
Gammel 23-07-12, 20:38   #15637
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av KarMa40, her.

Vent da, finnes det ikke en animasjons-smiley som ruller med øynene hele tiden??!!

Ofre sitt eget liv??
Umm, nei takk.
Det er klart det hjelper med barnevennlige hobbyer og livsstil. Men alvorlig talt, ofre livet ditt? Nei, livet ditt blir annerledes (i perioder utrolig sakte feks, eller ekstremt A-menneske) men det skal være ditt liv, altså. med trykk på DITT. Og her er to test-spørsmål; hva gjør far til barnet? Og virker det som en god ide og en balanse? De sier det på fly: Hjelp deg selv før du hjelper barnet. Jesper Juul ville vel mene at da lærer du bort at man må hjelpe seg selv, ved eksempelets makt.
Og det andre; Hva når det kommer fler barn? Har du mer å ofre?
Sanneheten er at det går over, den intense baby og småbarnstida, over på tre-fire år og da må du ta tilbake offeret allikevel... Fordi det er andre ting som skal skje, og du skal være glad på ungens vegne.

Hvis du er mer glad og fornøyd, blir du en mere glad og tålmodig mamma.

Faren er i høyeste grad til stede. Men han har jo i ganske stor grad ofret det vanlige livet sitt han også.
Men det er endel enklere for han. Nå etter vi flytta har jeg halvannen times vei til jobb, mens han har førti minutter (i tillegg til at han har alle vennene sine i samme bransje, så han sosialiserer med dem på jobb og trenger ikke bruke fritid på det). Dvs at det går ganske mye mer utover jobben min når jeg må gå for å hente i barnehage. Heldigvis skal han ta seg av leveringa, siden han begynner seinere enn meg, men jeg må likevel gå kl tre for å rekke toget. Siden det tidligste jeg klarer å være på jobb er halv åtte, betyr det at jeg må jobbe inn en halv til en time hver kveld hjemmefra. Og alle vet at når man logger seg på jobben tar det veldig sjelden bare en halvtime å få unna ting. så jeg må regne med et par timer hver kveld på det. I tillegg føler jeg jo at jeg skylder de endel siden jeg "lurte de" og viste seg å være gravid da jeg begynte der. Oppå det kommer det å måtte bevise at man ikke nødvendigvis er lat og dum selv om man er overvektig....
Siden jeg må opp klokka fem bør jeg være i seng litt tidligere enn tolv-ett også, så det forsvinner mye tid i den enden også.
10-11t på reise/jobb, et par timer med junior før leggetid, et par timer jobb, husarbeid, forberedelser til neste dag og søvn... Blir ikke mye egentid mellom her.
Vennene mine bor 30-40 min unna, nærmeste ok treningssenter er minimum 30 min unna. Vennene mine ser jeg uansett ikke noe til etter jeg fikk unge, men. selv om jeg er av de yngste var jeg den første som fikk barn, og da skygga de banen.
Observante lesere vil kunne hevde at det er flyttinga mer enn å bli mamma som er tidstyven min, men vi hadde aldri flytta (hvertfall ikke hit!) om det ikke var for han. Vi har flytta nærmere familien, men jeg vil ikke mase på de heller. Særlig siden mamma ikke er særlig i form om dagen.
Også føles det veldig feil å prioritere en ettermiddag i byen etter jobb når man bare har et par timer i døgnet med arvingen. Spesielt når man leser alle artiklene om hvor grusomt stressende det et for ett og toåringene med barnehage hver dag. (og får høre det nesten daglig av min mor som har jobba i småbarnsbarnehage i femten år Hvor uforsvarlig det er å jobbe de to første årene når man har barn )
Og flere er det nok liten sjanse for at det blir. Når skulle vi rekke å lage det? og det var jo veldig tilfeldig at det ble noen i det hele tatt, og med så høye stressnivået som jeg har nå kan jeg hvertfall bare glemme det.
Dere som får hverdagen til å gå i hop, hvordan får dere det til!?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 23-07-12, 20:45   #15638
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Dere som får hverdagen til å gå i hop, hvordan får dere det til!?

Bruker de ressursene vi har tilgjengelig.. Sikkert for mye, men.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Gammel 23-07-12, 21:57   #15639
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Dere som får hverdagen til å gå i hop, hvordan får dere det til!?

Ikke ha dårlig samvittighet! Dårlig samvittighet ødelegger for mye...

For å være ærlig så har jeg gangvei til jobben og gangvei til barnehagen og får gangvei til skolen. Samboer kjører og henter og bringer minst like mye som meg. Og allikevel kjekler vi om hvem som gjør mest og best og bla.

Men jeg sier ja til hans guttemiddager og flere timers motorsykkelturer innimellom og skihelger og til og med lan-party for 40 åringer. Og imorgen skal jeg på konsert med venninner og jeg har vært i Italia uten barn. Og det går bra hver gang.

Og det er toppen for barn å være hos besteforeldre og bli dullet med og beundret og foret med is og pannekaker og ketsjup på alt.

Og det er supert for action-kidsa i barnehagen, mine unger trives med mer baluba enn jeg kan lage hjemme i hvert fall.

__________________
You say I'm a bitch like it's a bad thing!!



KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen
Gammel 23-07-12, 22:26   #15640
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av KarMa40, her.

Ikke ha dårlig samvittighet! Dårlig samvittighet ødelegger for mye...

Livet mitt er bygget på dårlig samvittighet og skyldfølelse jeg vet ikke hvordan man fungerer uten...

Også dukker det opp sånne som Breivik... Og det snakkes om omsorgssvikt og lite voksenoppfølging. Så ser man liksom framtida da, når man har ca ti timer i uka med junior + helgene.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 24-07-12, 09:42   #15641
ElisaT
Medlem
 
ElisaT sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Telemark
Alder: 53
Innlegg: 383
ElisaT er en juvelElisaT er en juvelElisaT er en juvel

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Livet mitt er bygget på dårlig samvittighet og skyldfølelse jeg vet ikke hvordan man fungerer uten...

Også dukker det opp sånne som Breivik... Og det snakkes om omsorgssvikt og lite voksenoppfølging. Så ser man liksom framtida da, når man har ca ti timer i uka med junior + helgene.

Jeg har to barn som er i slutten av tenårene. Da de gikk i barnehage delte vi, som dere, en leverte og den andre hentet. Vi jobbet også begge 80%, det var selvfølgelig litt trangere økonomisk, men dagene ble så mye lettere. Vi hadde kortere dager i istedet for en dag fri.

Jeg tror at hvis dere har en god og trygg atmosfære hjemme, så vil alle tjene på at dere prioriterer dere selv også. Jeg vet at etter en jentekveld eller liknende er jeg storfornøyd, har fått fylt opp skravlekvoten, osv, og det tror jeg alle tjener på !

Jeg har også alltid vært slik som trenger litt alenetid. Selv nå, med store, selvgående barn, hender det at mannen min foreslår at jeg feks tar en helg i Oslo. Han merker på meg at jeg trenger litt annen "luft". Til høsten skal jeg studere i en annen by, og jeg må ukependle. Jeg gleder meg som en unge! Akkurat passe alenetid, da kan jeg studere, lese, sosialisere, trene så mye jeg vil, uten å tenke på noen andre ! Det høres kanskje litt egoistisk ut, men nå er barna mine i flytteklar alder. Tror de knapt kommer til å merke at jeg er borte, faktisk!

__________________
Best som gjest!
ElisaT er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 24-07-12, 15:16   #15642
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

De vil, absolutt. Vi har hatt endel barnevakt i forbindelse med flyttinga og sånn. Og siden vi langt i fra er ferdig installert føles det utrolig egoistisk å bruke det bare til meg selv.... Det er jo en del av valget man tar med å få barn å ofre sitt eget liv.
I tillegg er ikke mamma i så god form om dagen, med astma i dette fuktige været, men hun vil jo så gjerne henge med junior. Så da blir det til at jeg ikke vil være ego og la de være alene, så blir jeg bare irritert og dobbelt sliten av å henge med de begge så mye

Om du ofrer ditt liv ufrivillig blir også barnet et offer, fordi du vil være sliten, uoppmerksom og gretten etc. Om jeg ikke får min tiltrengte tid uten barnet mitt oppfører jeg meg som om jeg skulle ønske han var et annet sted, nettop fordi det er hva jeg faktisk ønsker, og det er kjipt for han. Derfor er det viktig at jeg får nok avlastning og gjerne mange dager i strekk uten han innimellom. Behovet for alenetid er høyt for meg men det må jeg bare akseptere istedenfor å kalle meg egoistisk. Jeg blir ikke annerledes av det. Når jeg får nok tid fra barnet mitt har jeg glede ved å være ammen med han og overskudd. Da får jeg vist at jeg er glad i han. Det får jeg ikke om jeg må være sammen med han mot min vilje. Å nyte fritiden min har jeg virkelig ikke noe problemer med heldigvis.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
Gammel 24-07-12, 16:11   #15643
elien
Seniormedlem
 
elien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 56
Innlegg: 532
elien er en juvelelien er en juvelelien er en juvel

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av elien, her.

Jeg lurer på om jeg skal bekymre meg for merkelig vektstigning de siste dager. Har alltid kunne svinge med ca 2-3 kg. Opp å ned dagen etter. Men denne uken har jeg steget jevnt med 1-1,5 pr dag å ikke noe ned. Har ikke hatt de store utskeielser med mat

Har hørt en skal ta kontakt med lege ved uventet vektnedgang og oppgang.
Men vet ikke helt om jeg bør bekymre meg

Elin

Å vannet steg, å vannet steg......

Var sjå lege i dag, har hatt en merkelig vektkurve.
Har nå fått vanndrivende å skal tilbake i morgen formiddag å ta en del forskjellige prøver.

Håpe det ikke er noe som varer lenge, for dette føles som jeg har byttet ut føttene med to vedkubber.

Men lurer på, trenger jeg egentlig ligge med føttene høyt når jeg har vanndrivende? For jeg ligger ikke noe godt på ryggen.


Elin

elien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilbake på generell lavkabo
Gammel 24-07-12, 19:00   #15644
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av elien, her.

Å vannet steg, å vannet steg......

Var sjå lege i dag, har hatt en merkelig vektkurve.
Har nå fått vanndrivende å skal tilbake i morgen formiddag å ta en del forskjellige prøver.

Håpe det ikke er noe som varer lenge, for dette føles som jeg har byttet ut føttene med to vedkubber.

Men lurer på, trenger jeg egentlig ligge med føttene høyt når jeg har vanndrivende? For jeg ligger ikke noe godt på ryggen.

Du trenger da slett ikke ligge på ryggen! Har faktisk aldri hørt om det en gang!
Sitte med bena opp på dagtid, ja, men ikke noe om natten annet enn at man kan gjøre motsatt av det man gjør med ørebarn, nemlig legge noe under den nederste delen/bena av sengen slik at den blir hevet aldri så lite.
Husk å drikke mye selv om du går på vanndrivende!
Lykke til med å finne ut hva dette kan komme av!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 24-07-12, 19:59   #15645
elien
Seniormedlem
 
elien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 56
Innlegg: 532
elien er en juvelelien er en juvelelien er en juvel

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Du trenger da slett ikke ligge på ryggen! Har faktisk aldri hørt om det en gang!
Sitte med bena opp på dagtid, ja, men ikke noe om natten annet enn at man kan gjøre motsatt av det man gjør med ørebarn, nemlig legge noe under den nederste delen/bena av sengen slik at den blir hevet aldri så lite.
Husk å drikke mye selv om du går på vanndrivende!
Lykke til med å finne ut hva dette kan komme av!

Flott å takk for svar, å ja jeg drikker myyyye

Men hvor rask "tilbaketrekking" av vann i kroppen kan jeg forvente, på samme tidsramme som det kom på?

Det er vel kanskje mangel på sol å varme, og det fuktige været som gjør vannet stiger sjå meg

Elin

elien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilbake på generell lavkabo
Gammel 24-07-12, 20:12   #15646
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av elien, her.

Flott å takk for svar, å ja jeg drikker myyyye

Men hvor rask "tilbaketrekking" av vann i kroppen kan jeg forvente, på samme tidsramme som det kom på?

Det er vel kanskje mangel på sol å varme, og det fuktige været som gjør vannet stiger sjå meg

Elin

Jeg merket bedring bare noen timer etter at jeg tok tabletten, jeg da, men brukte bare å ta 2 ganger i uken fordi legen min var litt bekymret for hjertet mitt med såpass mye vann i kroppen! Hvor for t det går hos den enklete avhenger nok av årsaken til at man samler væske!

Ofte så er det varmen som gir vann i kroppen, da. Ville ikke spekulert i hva det kan være før legen har fått svar på prøvene, var jeg deg! Det kan være så mangt, så vent heller på prøvesvarene.

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 24-07-12, 21:49   #15647
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hvorfor svetter jeg så forferdelig, når jeg har våkne nattevakter.. Ikke bare på natten, men hele dagen også?
Temperaturreguleringa er jo helt på bærtur.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Gammel 25-07-12, 20:17   #15648
kennygirl
Seniormedlem
 
kennygirl sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 37
Innlegg: 946
kennygirl er ny på veien

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Er det noen som vet hvor jeg kan henvende meg når det er en butikk som holder åpent på søndager? Det er vell ikke lov?!?

__________________


kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg
Gammel 25-07-12, 20:23   #15649
Egwene
Seniormedlem
 
Egwene sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Nord-Trøndelag
Alder: 33
Innlegg: 692
Egwene er ny på veien

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Noen butikker har lov til å ha søndagsåpent, men kommer nok litt an på.

__________________
Egwene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo og styrketrening
Gammel 25-07-12, 21:08   #15650
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Det er lov hvis den er så og så liten, selger så og så mye planter og greier og greier..

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no