Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Ingen karbo - mye protein for vegetarianere...

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-05-07, 01:47   #1
Spirea
Medlem
 
Spirea sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Innlegg: 59
Spirea er ny på veien

Ingen karbo - mye protein for vegetarianere...

Nå har jeg vel dratt dette spørsmålet rundt noen ganger, men jeg føler liksom ikke helt at jeg får svar.

Det er sånn at jeg er overvektig og trenger å gjøre noe med det. Skal melde meg inn på SPENST imorgen, men jeg trenger råd og veiledning i forhold til høyproteinkost for vegetarianere - om det finnes. Jeg har vært flink noen dager... tror jeg. Har hatt omelett av to egg og en spiseskje kremfløte til frokkost - iblandet litt sopp eller paprika og pillede reker. Har hatt tunfisk på boks til lunsj... jeg avskyr egentilg tunfisk etter siste Lindberg- kur. Jeg prøver å tenke lurt og proteinvennlig. Har for lengst innsett at mye protein og ingen karber er løsningen. Men jeg skullel så gjerne hatt en meny, noen forslag til dagsmeny, noe som kunne inspirere meg til å holde ut, for jeg vil ha til en varig livsstilsendring.

Jeg er veggis, det vil i mitt tilfelle si at jeg er mest gla i vegetabilsk kost, men kan tåle fisk og skalldyr.

Hjelp. Og nå mener jeg Hjelp!! Har noen en ketolysedag med bare vegetarkost? Eller en Atkinsdag med bare grønnsakmat og bønner eller noe.... *opprådd og feit*

__________________
Still hungry after all these years...
Spirea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Din filosfi/hvilken du følger Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 07:27   #2
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Ingen karbo - mye protein for vegetarianere...

viss du spiser fisk og skalldyr, så er det jo bare å variere med disse? Tunfisk kan man jo ha til middag også

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 08:35   #3
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Ingen karbo - mye protein for vegetarianere...

Sjekk journalen til Jorun (photobscura), hun følger atkins med vegetar-tilnærming!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 16:56
Melk Kristian Generell ernæringsdebatt 39 06-06-05 04:52
Har svart en journalist i VG idag jeg.... Nille Nyheter / media 9 20-09-04 17:02
Mat&trim Tidligere bruker Trening 5 07-09-04 00:25


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no