Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Trening etter en sprekk

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-01-10, 19:36   #1
BitTorres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 553
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Trening etter en sprekk

Jeg kjøpte ei flaske vin igår, for å feire. Jeg fikk gjennom et vedtak hos NAV som jeg har slåss litt for. Og til middag hev jeg innpå vin. Et helt glass. Og ble rimelig full, for å være ærlig. Jeg har aldri vært noen dranker, men etter at jeg begynte på lavkarbo, er jeg nok Norges billigste mann å få full. Og ungene satt der med sitt fredags - godt (vi har fredags godt og ikke lørdags godt, ungene har bestemt det) og far var raskt der med hånda oppi sjokoladeskåla.
Jeg satt der da, og hev innpå bortimot ti biter sjokolade. Løsgodis. Og en halv time etterpå kom insulinpåslaget, PANG! Som å bli skutt. Jeg falt sammen som en vaskeklut i sofaen, og sov sikkert en time. Kanskje to. Helt ødelagt. Av et glass vin og ti sjokoladebiter.
Løpeturen idag var langt fra den beste, men med vitende og vilje la jeg opp en hard løype, og løp rolig. Fikk jeg svi? JA. Jeg er ikke metabolsk syk, men jeg tror at kroppen har utviklet en slags sunn insulinresistens etter at jeg begynte på lavkarbo, for å sikre hjernen og nyrene eventuelt sukkers om skulle havne i magesekken.
Men jeg har altså merket at fra NO carb til en liten sprekk, medfører elendig treningsforhold i kroppen. På meg. Kanskje ikke på andre.
Men jeg har sprukket på LOW CARB også, og da får det ikke på langt nær sånne konsekvenser. Men da klarer jeg heller ikke å trene like hardt vanligvis som på NO CARB.

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 23:22   #2
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: Trening etter en sprekk..oi oi oi

På meg er forskjellen at jeg blir tett i brystet og jeg slutter å svette, altså etter en sprekk. Da er jeg helt kokt i ansiktet, får vondt i hodet (sikkert fordi svette og varme ikke klarer å komme ut) og jeg puster så brystet er vondt.

Det er utrolig forskjell altså! Jeg har ikke god kondis, men i ketose blir jeg ikke så andpusten at jeg får vondt. Og jeg svetter.

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Grusom mageknip etter sprekk! Advarsel! kirrino Generell diskusjon 5 21-09-13 17:19
Symptomer etter sprekk Sandy Lavkarbo generelt 7 21-12-08 05:25
SPREKK! Desperat etter svar ... Dippsey Atkins kosthold 10 12-04-08 13:07
Hva er best å spise før og etter trening? Spesielt etter. Iset Trening 35 22-06-06 21:42
Syk etter sprekk Roy82 Atkins kosthold 5 30-03-05 20:03


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no