Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Magen er i total ubalanse

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-04-12, 18:48   #1
seffa123
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 25
seffa123 er på en erverdig vei

Magen er i total ubalanse

Etter at jeg gikk på lavkarbo i to måneder i fjor sommer, så har magen vært i total ubalanse i snart ett år. De to første månedene var jeg plaget med sinnsykt mye luft, ikke artig å sitte i timene når alle er stille å man hører bulder og brak fra sin egen mage. Etter dette begynte jeg få ganske normal mage igjen med avføring 1-3 ganger i uken, som var normalt for meg. Deretter snudde det rett vest, så nå har jeg hadd løs avføring, mye luft og avføring 5+ ganger om dagen og dette har vart i 3-5 måneder.

Hvordan kan jeg få det normalt igjen?
Fikk utskrevet immodium comp av legen, men det virker ikke på meg lengre og en normal mage var der bare i noen dager før jeg fikk tilbakefall.

Har også prøvd å gått på nycopro for en roligere mage en stund, men det virker ikke heller.
Er forferdelig lei av å stikke på do så ofte å sliter veldig mye med magen.

seffa123 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen :S Svar med sitat
Gammel 13-04-12, 18:50   #2
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Magen er i total ubalanse

Jeg blir også dårlig i magen når jeg ikke spiser lavkarbo.. eneste som funker for meg er å spise lavkarbo

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 13-04-12, 19:07   #3
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: Magen er i total ubalanse

Mange oppever at de ikke lenger tåler hvete eller meieirprodukter hvis de har unngått dette lenge, fordi kroppen slutter å produsere enzymene som er nødvendig for å fordøye disse matvarene. Kan det være du har utviklet en intoleranse for hvete/gluten? Har du prøvd å unngå hveteprodukter en periode, for å se om det hjelper? Ellers kan jo eliminasjonsdietten kan jo være noe å prøve, hvis legen din er til like stor hjelp som det høres ut.. Har du forklart for han hvor store og langvarige problemer du har hatt med magen? At han ikke gjør annet enn å skrive ut Imodium til deg høres merkelig ut, hva med prøver eller koloskopi for å få satt en diagnose? Det kan jo også være irritabel tarm du har, hvis du/dere ikke finner noen spesifikke intoleranser..

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-04-12, 19:19   #4
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Magen er i total ubalanse

Opprinnelig lagt inn av seffa123, her.

Etter at jeg gikk på lavkarbo i to måneder i fjor sommer, så har magen vært i total ubalanse i snart ett år. De to første månedene var jeg plaget med sinnsykt mye luft, ikke artig å sitte i timene når alle er stille å man hører bulder og brak fra sin egen mage. Etter dette begynte jeg få ganske normal mage igjen med avføring 1-3 ganger i uken, som var normalt for meg. Deretter snudde det rett vest, så nå har jeg hadd løs avføring, mye luft og avføring 5+ ganger om dagen og dette har vart i 3-5 måneder.

Hvordan kan jeg få det normalt igjen?
Fikk utskrevet immodium comp av legen, men det virker ikke på meg lengre og en normal mage var der bare i noen dager før jeg fikk tilbakefall.

Har også prøvd å gått på nycopro for en roligere mage en stund, men det virker ikke heller.
Er forferdelig lei av å stikke på do så ofte å sliter veldig mye med magen.

Din mage høres ut som min til tider.
Jeg har i det siste forsøkt medisinsk kull istedetfor immodium (immodium er knallhard kost for magen og kan gi enorme magesmerter. men fjerner diare da)

I tillegg bruker jeg Dolphilcillus bakterier (tror det heter det) i form av tabletter som gir en god tarmflora. Bruker også Kefir og eller Biola som hjelper godt på.

Jeg tror rett og slett du må tenke mer langsiktig og forebyggende. Bruke kull til å renske opp og binde (samme som immodium gjør, men snillere)
Deretter spise ris i en periode for å binde mageinnholdet og samtidig begynne ta disse tarmbakterietablettene.
Så gå over på lavkarbokost igjen.

Dette har jeg måttet gjøre nå etter 4 døgns helvete med diare og helvete ifm lungebetennelse. Men oppskriften hjalp.
Så nå tar jeg kun bakterietarmtablettene og er over på normal steinalderkost igjen. Og da har jeg det man kan kalle fast, fin poop og normalregulert mage uten luft ut over det normale.

  Svar med sitat
Gammel 13-04-12, 19:22   #5
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Re: Magen er i total ubalanse

Opprinnelig lagt inn av shailene, her.

Mange oppever at de ikke lenger tåler hvete eller meieirprodukter hvis de har unngått dette lenge, fordi kroppen slutter å produsere enzymene som er nødvendig for å fordøye disse matvarene. Kan det være du har utviklet en intoleranse for hvete/gluten? Har du prøvd å unngå hveteprodukter en periode, for å se om det hjelper? Ellers kan jo eliminasjonsdietten kan jo være noe å prøve, hvis legen din er til like stor hjelp som det høres ut.. Har du forklart for han hvor store og langvarige problemer du har hatt med magen? At han ikke gjør annet enn å skrive ut Imodium til deg høres merkelig ut, hva med prøver eller koloskopi for å få satt en diagnose? Det kan jo også være irritabel tarm du har, hvis du/dere ikke finner noen spesifikke intoleranser..

Ja, dette er også noe jeg har testet litt og det virker. Særlig hveteprodukter og glutenprodukter samt overdreven melkedrikking/produkter.
Høres ut som gode tips Shailene kommer med her ja.

Immodium er noe dritt ifølge kona som er helsesøster, men det er en rakettkur som fikser symptomet der og da, men ikke årsaken til problemet.

  Svar med sitat
Gammel 13-04-12, 19:25   #6
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Magen er i total ubalanse

Opprinnelig lagt inn av seffa123, her.

Etter at jeg gikk på lavkarbo i to måneder i fjor sommer, så har magen vært i total ubalanse i snart ett år. De to første månedene var jeg plaget med sinnsykt mye luft, ikke artig å sitte i timene når alle er stille å man hører bulder og brak fra sin egen mage. Etter dette begynte jeg få ganske normal mage igjen med avføring 1-3 ganger i uken, som var normalt for meg. Deretter snudde det rett vest, så nå har jeg hadd løs avføring, mye luft og avføring 5+ ganger om dagen og dette har vart i 3-5 måneder.

Hvordan kan jeg få det normalt igjen?
Fikk utskrevet immodium comp av legen, men det virker ikke på meg lengre og en normal mage var der bare i noen dager før jeg fikk tilbakefall.

Har også prøvd å gått på nycopro for en roligere mage en stund, men det virker ikke heller.
Er forferdelig lei av å stikke på do så ofte å sliter veldig mye med magen.

Juster kostholdet ditt i lavkarboretning. Kutt de verste karbohydratkildene. Du kan fint spise mer moderat lavkarbo hvis du ønsker det heller enn ketogent (nå vet ikke jeg hvordan du spiste på lavkarbo da...).

Jeg har chrons og MÅ spise lavkarbo, ellers blir jeg veldig dårlig i magen.

Ellers burde legen henvist deg til spesialist for kolonskopi og andre prøver for å se om du kan ha noen tarmsykdommer. Sannsynligvis om de ikke finner noe spesielt, får du diagnosen irritabel tarm. Den eneste måten å bli symptomfri (som jeg vet om), er å spise lavkarboish...

Jeg ble symptomfri på 4 uker bare, og var ekstremt syk før den tid.

Anbefaler at du forsøker 4-8 uker på ganske strikt lavkarbo før du ber legen om å gå videre. Merker du bedring etter en mnd, så har du sannsynligvis et fordøyelsessystem som ikke tolerer karbohydrater i særlig grad... Husk at korn bla inneholder antibeitestoffer som ødelegger fordøyelsessystemet ditt, så begynn med fjern korn og melmat og se om det hjelper. Kutt all sukkerholdig mat og brus. Reduser fruktinntaket, øk på med grønnsaker og spis gode rene proteinkilder.

Det er IKKE lavkarbokostholdet som har "ødelagt" fordøyelsen din, men sannsynligvis fikk kroppen din 2 mnd "pause" fra mat den ikke tolererer særlig godt, og når du så begynte å spise silk du gjorde før igjen - ble det en voldsom overgang til kroppen din og du merker nå i mye klarer grad at dette LIKER ikke kroppen din...

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 13-04-12, 19:47   #7
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: Sv: Magen er i total ubalanse

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Juster kostholdet ditt i lavkarboretning. Kutt de verste karbohydratkildene. Du kan fint spise mer moderat lavkarbo hvis du ønsker det heller enn ketogent (nå vet ikke jeg hvordan du spiste på lavkarbo da...).

Jeg har chrons og MÅ spise lavkarbo, ellers blir jeg veldig dårlig i magen.

Ellers burde legen henvist deg til spesialist for kolonskopi og andre prøver for å se om du kan ha noen tarmsykdommer. Sannsynligvis om de ikke finner noe spesielt, får du diagnosen irritabel tarm. Den eneste måten å bli symptomfri (som jeg vet om), er å spise lavkarboish...

Jeg ble symptomfri på 4 uker bare, og var ekstremt syk før den tid.

Anbefaler at du forsøker 4-8 uker på ganske strikt lavkarbo før du ber legen om å gå videre. Merker du bedring etter en mnd, så har du sannsynligvis et fordøyelsessystem som ikke tolerer karbohydrater i særlig grad... Husk at korn bla inneholder antibeitestoffer som ødelegger fordøyelsessystemet ditt, så begynn med fjern korn og melmat og se om det hjelper. Kutt all sukkerholdig mat og brus. Reduser fruktinntaket, øk på med grønnsaker og spis gode rene proteinkilder.

Det er IKKE lavkarbokostholdet som har "ødelagt" fordøyelsen din, men sannsynligvis fikk kroppen din 2 mnd "pause" fra mat den ikke tolererer særlig godt, og når du så begynte å spise silk du gjorde før igjen - ble det en voldsom overgang til kroppen din og du merker nå i mye klarer grad at dette LIKER ikke kroppen din...

Selv om hun merker bedring av lavkarbo, er det jo ikke nødvendigvis slik at hun MÅ spise lavkarbo for å holde seg frisk? Det kan jo være en eller flere høykarbo matvarer hun reagerer på, uten at hun nødvendigvis må kutte ut all høykarbomat av den grunn.. Hvis lavkarbo fører til bedring kan hun jo forsøke å gjeninnføre en og en matvare, til hun finner ut hva hun reagerer på, og om det eventuelt er all høykarbomat.

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-04-12, 19:54   #8
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Magen er i total ubalanse

spiste du maltitol da du hadde mye luft i magen? eller mer grønnsaker ellr frø enn du var vant til?

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-04-12, 20:44   #9
seffa123
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 25
seffa123 er på en erverdig vei

Sv: Magen er i total ubalanse

Jeg er en han
Jeg spiser egentlig helt vanlig, en brødskive med leverpostei til frokost kl 8, lunsj kl 11 kan være enten to brødskiver med eggsalat, eller salat med en brødskive med salami til. Til middag er det mye forskjellig hver dag går i fra alt fra klubb og dubbe til laks
Kveldsmat går i brødmat igjen

seffa123 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen :S Svar med sitat
Gammel 13-04-12, 20:55   #10
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: Sv: Magen er i total ubalanse

Opprinnelig lagt inn av seffa123, her.

Jeg er en han
Jeg spiser egentlig helt vanlig, en brødskive med leverpostei til frokost kl 8, lunsj kl 11 kan være enten to brødskiver med eggsalat, eller salat med en brødskive med salami til. Til middag er det mye forskjellig hver dag går i fra alt fra klubb og dubbe til laks
Kveldsmat går i brødmat igjen

Ah, beklager

Ser du spiser mye brød. Hvis du ikke har særlig lyst å spise lavkarbo igjen, ville jeg rett og slett prøvd å kutte ut brødet og andre kornvarer i første omgang, for å se om det kan være "synderen".

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-04-12, 21:08   #11
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Magen er i total ubalanse

Opprinnelig lagt inn av seffa123, her.

Jeg er en han
Jeg spiser egentlig helt vanlig, en brødskive med leverpostei til frokost kl 8, lunsj kl 11 kan være enten to brødskiver med eggsalat, eller salat med en brødskive med salami til. Til middag er det mye forskjellig hver dag går i fra alt fra klubb og dubbe til laks
Kveldsmat går i brødmat igjen

Jepp, ville også prøvd med noe mindre megde brød. Er det mye melk også til alle måltider? Jeg fikk vesentlig bedret mageregulering når jeg kutta ut melk til alle måltider.

Hadde visst melkeintoleranse (lett versjon). Mindre melk=mindre luft og vondt i magen

Jeg levde lykkelig på normal sunn kost jeg og ble kvitt mage/tarmproblemer med mindre justeringer av produkter jeg spiste. Helt uten lavkarbo tanker.


Sist redigert av Photobscura : 15-04-12 kl 16:36. Årsak: Fjernet off topic-tekst.
  Svar med sitat
Gammel 13-04-12, 23:15   #12
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Re: Sv: Magen er i total ubalanse

Opprinnelig lagt inn av shailene, her.

Selv om hun merker bedring av lavkarbo, er det jo ikke nødvendigvis slik at hun MÅ spise lavkarbo for å holde seg frisk? Det kan jo være en eller flere høykarbo matvarer hun reagerer på, uten at hun nødvendigvis må kutte ut all høykarbomat av den grunn.. Hvis lavkarbo fører til bedring kan hun jo forsøke å gjeninnføre en og en matvare, til hun finner ut hva hun reagerer på, og om det eventuelt er all høykarbomat.

Nei selvfølgelig er det ikke det. Jeg deler bare av min erfaring, samtidig som at TS sier han var symptomfri på lavkarbo. Da er vel det det beste utgangspunktet for å finne ut hva han reagerer på? Jeg forsøkte pre-lavkarbo å kutte enkeltmatvarer for å finne ut hva JEG reagerte på, men det ga ingen resultater. Siden TS allerede er vant med og har kjennskap til lavkarbo, antar jeg at han med de problemer han har i dag veldig gjerne vil forsøke det meste for å finne en løsning, til og med å starte på lavkarbo igjen.
Han kan jo da når han har stabilisert symptomene forsøke seg på enkeltmatvarer for å se hva han reagerer på.

Han ber jo pent om råd til å bli "normal" igjen, og da antar jeg at vi alle kan komme med våre innspill og erfaringer uten at vi skal bruke tid på å kritisere hverandre? Han klarer helt sikkert selv å plukke ut de råd som han ser kan være relevante

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 13-04-12, 23:30   #13
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Magen er i total ubalanse

Det er to store syndere når det gjelder ukjente intoleranser.

1) melintoleranse.
Denne blir som regel bedre/bra når man går over til lavkarbo rett og slett fordi de aller fleste kutter det aller meste av mel. Da blir det lettere å oppdage hva som utløser problemet.

2) melkintoleranse.
Denne blir ofte verre på lavkarbo da mange begynner å spiser mer melkeprodukter. I tillegg bør man finne ut om det er melkesukker eller melkeproteinet man reagerer på.

Videre kan man ha en mage som ikke tåler stress.... eller kunstig søtning. Det siste er veldig vanlig ifht sukkeralkoholer.

Med den kosten du har så ville jeg ha satt meg på 1-2 måneder uten melk og mel. Om du så blir symptomfri fortsetter du med å teste melvarer en uke. (F.eks spist brød til hvert måltid.) Når du så har avgjort om mel fungerer/ikke fungerer går du tilbake til en melk&melfri diett til du igjen er symptomfri. Test så med melkevarer som melk, ost osv til hvert måltid i en uke.

Etter dette bør du ha svaret ditt.... Ellers kan du dra til en lege som gjennomfører en intoleransetest og ser på den og gir deg en lengre liste over hva som bør unngås for så å teste ut disse tingene på samme systematiske måte.

Men - mel og melk er altså de vanligste ... om man ikke har direkte allergier.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 14-04-12, 00:09   #14
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: Sv: Re: Sv: Magen er i total ubalanse

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Nei selvfølgelig er det ikke det. Jeg deler bare av min erfaring, samtidig som at TS sier han var symptomfri på lavkarbo. Da er vel det det beste utgangspunktet for å finne ut hva han reagerer på? Jeg forsøkte pre-lavkarbo å kutte enkeltmatvarer for å finne ut hva JEG reagerte på, men det ga ingen resultater. Siden TS allerede er vant med og har kjennskap til lavkarbo, antar jeg at han med de problemer han har i dag veldig gjerne vil forsøke det meste for å finne en løsning, til og med å starte på lavkarbo igjen.
Han kan jo da når han har stabilisert symptomene forsøke seg på enkeltmatvarer for å se hva han reagerer på.

Han ber jo pent om råd til å bli "normal" igjen, og da antar jeg at vi alle kan komme med våre innspill og erfaringer uten at vi skal bruke tid på å kritisere hverandre? Han klarer helt sikkert selv å plukke ut de råd som han ser kan være relevante

Jeg mente det da på ingen måte som kritikk til deg, beklager hvis du oppfattet meg sånn. Ville bare påpeke at TS ikke nødvendigvis må leve på lavkarbo resten av livet for å holde magen i sjakk, hvis det nå er slik at det bare er hvete eller en eller annen matvare han reagerer på, som tilfeldigvis er blant de man utelukker på lavkarbo. Virket som han helst ville unngå det, ellers ville han vel fortsatt med lavkarbo

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-04-12, 16:20   #15
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Magen er i total ubalanse

Opprinnelig lagt inn av seffa123, her.

Etter at jeg gikk på lavkarbo i to måneder i fjor sommer, så har magen vært i total ubalanse i snart ett år. De to første månedene var jeg plaget med sinnsykt mye luft, ikke artig å sitte i timene når alle er stille å man hører bulder og brak fra sin egen mage. Etter dette begynte jeg få ganske normal mage igjen med avføring 1-3 ganger i uken, som var normalt for meg. Deretter snudde det rett vest, så nå har jeg hadd løs avføring, mye luft og avføring 5+ ganger om dagen og dette har vart i 3-5 måneder.

Hvordan kan jeg få det normalt igjen?
Fikk utskrevet immodium comp av legen, men det virker ikke på meg lengre og en normal mage var der bare i noen dager før jeg fikk tilbakefall.

Har også prøvd å gått på nycopro for en roligere mage en stund, men det virker ikke heller.
Er forferdelig lei av å stikke på do så ofte å sliter veldig mye med magen.

Det holder forresten på å bli en del (private) leger med bra kompetanse på mage-tarm. Om du har råd kan jo det være en mulighet? Uansett så er det greit å ta tak i det når det ikke ser ut til å rette seg selv.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 15-04-12, 14:17   #16
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Magen er i total ubalanse

Jeg har også hatt mange problemer med magen i maaange år, alt fra 5 ganger om dagen til en gang i uka, masse luft, oppblåst osv.
Da jeg hadde sterk diare tok jeg idoform og kalium i noen måneder (anbefalt av legen), og det hjalp. Og til den oppblåste og vonde magen tok jeg i en preiode på 2 uker planteenzymer til hvert måltid, det hjalp faktisk veldig bra.
Men nå viser det seg at jeg har gallestein og kronisk galleblærebetennelse, og det er kanskje hoveårsaken til all magetrøbbelet.

Jeg lever på moderat lavkarbo, men det har forøvrig hjulpet da jeg tilførte noe mer fett i kostholdet enn jeg spiste før. Dvs meierismør på brødskiven (lavkarbobrød), oljer osv.

Ønsker deg lykke til!


Sist redigert av Photobscura : 15-04-12 kl 16:35. Årsak: Fjernet off topic-tekst.
Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 15-04-12, 16:39   #17
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Magen er i total ubalanse

Har slettet innlegg og redigert vekk tekst som ikke har noe med trådtema å gjøre. Sånn drittslenging og personangrep kan vi virkelig holde oss for gode for!

-Mod

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Total mangel på matlyst/sultfølelse Porla Lavkarbo generelt 2 26-08-11 12:49
Total forvirring - trenger gode råd Bixi Spørsmål og svar 29 07-04-11 23:51
Jeg synes det er så vanskelig med lavkarbo! Total forvirring! Fru Fløteskvett Lavkarbo generelt 5 06-04-11 01:13
Total kolesterol karikins Spørsmål og svar 7 20-06-10 01:16
Mivi Total plus magdalena Kosttilskudd 15 14-05-06 13:59


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no