Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Tror ikke lavkarbo virker på meg

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-07-11, 23:01   #1
seffa123
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 25
seffa123 er på en erverdig vei

Tror ikke lavkarbo virker på meg

Det gikk helt fint i starten, gikk 5 dager og jeg hadde gått ned 2 kg. Spiste ihvertfall under 40gr karbo hver dag, kanskje under 15 også. Så skeiet jeg ut med en energidrikke en dag som gidde over 40 gr med karbo, deretter har jeg fortsatt akkurat som jeg gjorde i starten. Nå rikker ikke vekta seg, og det har gått 10 dager.

Gjør jeg noe galt? Her er mitt kosthold.
Frokost: Salat med en halv tomat, fetaost, kylling og skinke med litt rømme.
Middag: Egg og bacon, eller løvstek med bernaise saus.
Kveldsmat: Cottage cheese eller Skyr yoghurt.

Dette er jo under 40gr

seffa123 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen :S Svar med sitat
Gammel 14-07-11, 23:06   #2
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Tror ikke lavkarbo virker på meg.

Nå skriver du jo ingenting om mengden mat, men hvor er grønnsakene?

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-07-11, 23:08   #3
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Tror ikke lavkarbo virker på meg.

Du må gi det minst tre uker før du kan si om det fungerer! Kroppen trenger tid på å omstille seg.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-07-11, 23:25   #4
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Tror ikke lavkarbo virker på meg.

2kg på 10 dager er veldig bra, det tenk!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 14-07-11, 23:33   #5
seffa123
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 25
seffa123 er på en erverdig vei

Sv: Tror ikke lavkarbo virker på meg.

Må jeg være i ketose for å gå ned i vekt da?
Mengden mat er ikke stor, litt over en neve med salat, 2 løvstek og cottage cheesen/yoghurten er jo ikke stor.
Er ikke så mye grønnsaker nei, litt redd for at de skal være fulle av karbohydrater.
åh ja, har en liten dash med salat til løvsteken også

seffa123 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen :S Svar med sitat
Gammel 14-07-11, 23:42   #6
Cassiopeia
Seniormedlem
 
Cassiopeia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 582
Cassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snill

Sv: Tror ikke lavkarbo virker på meg.

Opprinnelig lagt inn av seffa123, her.

Må jeg være i ketose for å gå ned i vekt da?
Mengden mat er ikke stor, litt over en neve med salat, 2 løvstek og cottage cheesen/yoghurten er jo ikke stor.
Er ikke så mye grønnsaker nei, litt redd for at de skal være fulle av karbohydrater.
åh ja, har en liten dash med salat til løvsteken også

2 kilo på 10 dager er supert det, men jeg tror ikke du kan regne med å gå ned mye på den menyen der. Jeg synes det ser alt for lite ut. Du går antakelig på sparebluss fordi kroppen din tror det er hungersnød i landet.

Spis når du er sulten, og stopp når du er mett, og pass på å få en god fordeling mellom fett, protein og karbohydrater. Tilpass fordelinga til den filosofien du følger. OG: Husk at vi teller energiprosent som er noe helt anna enn vektprosent.

__________________



Journalen min
Cassiopeia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert er vel beste ordet. Nesten ketogent, men ligger nærmere Lindberg enn Ketolyse nå Svar med sitat
Gammel 14-07-11, 23:45   #7
seffa123
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 25
seffa123 er på en erverdig vei

Sv: Tror ikke lavkarbo virker på meg.

Energiprosent?
Jeg synes jeg spiser bra, spiser når jeg er sulten og blir jo mett.
Spiser også flæskesvær, drikker pepsi max, atkins barer og annen mat som er lov.
Må jeg stappe i meg såå mye da? :/

seffa123 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen :S Svar med sitat
Gammel 14-07-11, 23:45   #8
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Tror ikke lavkarbo virker på meg.

Nei, du trenger så absolutt ikke være i ketose for å gå ned i vekt. Men med så lite mat, er det ingen tvil om at du kommer i ketose!

Det kan være lurt å lese litt om hva du holder på med. Du bør spise dine minimum 15 karber om dagen i grønnsaker, få i deg nok fett og nok væske.

Du kan kan heller ikke klage på at lavkarbo ikke virker på deg, om du ikke gjør det "riktig"! Så lenge du ikke følger noen spes kostholdsfilosofi, er det også vanskelig å gi deg noen råd på veien!

Om du ikke alt har gjort det, anbefaler jeg på det varmeste å lese denne nybegynnertråden svært grundig!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 14-07-11, 23:47   #9
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Tror ikke lavkarbo virker på meg.

Opprinnelig lagt inn av seffa123, her.

Energiprosent?
Jeg synes jeg spiser bra, spiser når jeg er sulten og blir jo mett.
Spiser også flæskesvær, drikker pepsi max, atkins barer og annen mat som er lov.
Må jeg stappe i meg såå mye da? :/

Pepsi max og Atkinsbarer kan hindre vektnedgang! Mange som har opplevd det!
Du skal ikke stappe i deg mat, men passe på at det du får i deg er riktig mat!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 14-07-11, 23:47   #10
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Tror ikke lavkarbo virker på meg.

Opprinnelig lagt inn av seffa123, her.

Spiser også flæskesvær, drikker pepsi max, atkins barer og annen mat som er lov.

De tingene du nevner kan hemme vektnedgangen for en del av oss. Greit å være obs på....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-07-11, 23:54   #11
<insert_scary_name_here>
Seniormedlem
 
<insert_scary_name_here> sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.313
<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill

Sv: Tror ikke lavkarbo virker på meg.

Synes du spiser alt for lite. Og selv om pepsi max og atkinsbarer er "lov" i teorien, er det ikke nødvendigvis å anbefale. Prøv deg uten det, og øk på med den ordentlige maten. Kan hende det endrer seg litt da. Og gi det mer tid!

__________________
<insert_scary_name_here> er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-07-11, 23:58   #12
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Tror ikke lavkarbo virker på meg.

Og spis grønnsaker! En hel del av karbene du inntar skal komme fra grønnsaker.....

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-07-11, 01:01   #13
seffa123
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 25
seffa123 er på en erverdig vei

Sv: Tror ikke lavkarbo virker på meg.

Tusen takk for hjelpen. Har vært innom nybegynner-tråden, men man får liksom ikke en grunndig innledning i det hele. Må man spise minst 15 karber, oy da.. :/ tror jeg har spist for lite da ja, skal kutte ut pepsi max og atkins barene neste uke så får vi se. Også flæskesvær da, litt synd siden det er eneste godisen man kan spise

seffa123 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen :S Svar med sitat
Gammel 15-07-11, 07:51   #14
GrønnPepper
Medlem
 
GrønnPepper sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Alder: 45
Innlegg: 77
GrønnPepper er på en erverdig vei

Sv: Tror ikke lavkarbo virker på meg.

Jeg tenker at det er lettere å legge om kosten når man har lest seg til litt kunskap og vet hva man gjør. Det er lettere å spise riktig og variert nok mat, og det er lettere å holde oppe motivasjonen når det butter i mot, fordi man da vet mer hva karbohydratene gjør med kroppen.

I tillegg kan det være lurt å legge en plan og skrive ned en plass. F.eks en journal her.
Skriv ned hvilke mål du har med å legge om kosten, og hvilke virkemidler du tenker å bruke for å komme dit.

Hvis du ikke er vant til å lese mye informasjon og trekke ut det relevante, og heller ikke så bevandret på kjøkkenet vil jeg som de andre anbefale deg å velge deg ut en kostholdsrettning og følge den i hvertfall til du er blitt trygg på maten og hva den gjør med kroppen din.

Som et siste råd vil jeg anbefale å ikke starte så drastisk som du har gjort. Vi er mange som ikke går på ketolyse men som allikevel går ned og har helsegevinster av det. Jeg tror det er større sjanse for å sprekke og falle tilbake til gamle vaner når du går ut så drastisk som du virker å gjøre, uten å ha bakgrunnskunnskap og kosterfaring.

GrønnPepper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-07-11, 07:53   #15
GrønnPepper
Medlem
 
GrønnPepper sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Alder: 45
Innlegg: 77
GrønnPepper er på en erverdig vei

Sv: Tror ikke lavkarbo virker på meg.

Og en ting til, bruk diett.no og legg inn alt du spiser, hver eneste nøtt, så får du fort en fin oversikt over hvilken mat som er riktig og ikke.

GrønnPepper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-07-11, 08:17   #16
Ueland
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 36
Ueland er på en erverdig vei

Sv: Tror ikke lavkarbo virker på meg.

Opprinnelig lagt inn av seffa123, her.

Tusen takk for hjelpen. Har vært innom nybegynner-tråden, men man får liksom ikke en grunndig innledning i det hele. Må man spise minst 15 karber, oy da.. :/ tror jeg har spist for lite da ja, skal kutte ut pepsi max og atkins barene neste uke så får vi se. Også flæskesvær da, litt synd siden det er eneste godisen man kan spise

Finn ut hvilken diett du planlegger å følge først. Felles for alle er vel uansett at de 2 første ukene skal du spise minst mulig karber, for så å øke -sakte-.

__________________


Ueland er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkalori Svar med sitat
Gammel 16-07-11, 12:55   #17
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Tror ikke lavkarbo virker på meg

Syns du spiser altfor lite jeg og få inn mer grønnsaker. Ikke glem å drikk masse vann. Skyr kan jo være en stopper også. Den inneholder ikke fett heller

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 16-07-11, 13:49   #18
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Tror ikke lavkarbo virker på meg

Mange gode råd - jeg føyer meg til rekken og sier at du spiser for lite mat OG ikke minst for lite fett

Velg en retning og følg slavisk til du forstår prinsippet, både med hva du kan og ikke kan spise og ikke minst HVORDAN lavkarbo fungerer på kroppens metabolisme

Er du reelt overvektig eller ligger du innefor normal BMI? LAvkarbo er vektregulerende, og er du normalvektig er det vanskeligere og gå ned mer i vekt. Er du reelt overvektig, spiser du ihvertfall altfor lite mat for kroppens behov... husk at du også må spise minst like mye protein i gram som kroppsvekten, og selv om du ikke skriver mengde ser det tynt ut

Har du i tillegg spist lite mat og lite fett i lang tid - tar det lengre tid for kroppen og stole på at den får nok mat til at den tør og slippe fett fra kroppen din. Man skal ikke kimse av kroppens overlevelsestriks - og det å redusere forbrenning pga for lite energiinntak er en av de viktigste

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 16-07-11, 15:50   #19
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Tror ikke lavkarbo virker på meg.

Opprinnelig lagt inn av seffa123, her.

Tusen takk for hjelpen. Har vært innom nybegynner-tråden, men man får liksom ikke en grunndig innledning i det hele. Må man spise minst 15 karber, oy da.. :/ tror jeg har spist for lite da ja, skal kutte ut pepsi max og atkins barene neste uke så får vi se. Også flæskesvær da, litt synd siden det er eneste godisen man kan spise

Du skal ikke kutte ut flæskesvær....

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Klikk.no's medarbeider konkluderer med at Lavkarbo ikke virker Serenio Generell diskusjon 12 20-03-10 08:55
30 slankemyter som ikke virker Spungeworthy Nyheter / media 5 04-04-07 10:39
Det virker jo ikke! Melankolibri Ketolysekuren 42 05-10-06 00:00
Lavkarbo som ikke virker. Trenger ekspertenes hjelp! Carbokiller Spørsmål og svar 22 09-04-06 19:54
hvorfor virker det ikke?? siv_a Lavkarbo generelt 7 10-05-05 18:38


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no