Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Barns kosthold

Er det farlig med lchf på barn på lang sikt?

Barns kosthold Et karbohydratkontrollert kosthold er det optimale for alle - også for barna våre!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-02-11, 12:50   #1
hope10
Seniormedlem
 
hope10 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 656
hope10 er ny på veien

Er det farlig med lchf på barn på lang sikt?

Jeg la over ifjor etter sommeren, men har noe igjen så skal 100 % over på lchf for hele familien (bortsett fra meg som skal på ketolyse) neste uke.
Vi liker maten, å syns det går greit, å er klar for å ha dette som en ny livstil, men blir møtt av så mye motstand fra folk, at det ikke er bra for barn å være på lchf på lang sikt??

Kan dere hjelpe meg litt der, med mer info om det er skadelig for barn å være på lchf???
jeg gjør det fordi vi har en med ADHD, å det nytter ikke å legge om maten for kun han, så derfor legger i over hele gjengen...

__________________


hope10 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 12:57   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Er det farlig med lchf på barn på lang sikt???

Har du bestemt deg for at de skal spise ketogent?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 13:00   #3
hope10
Seniormedlem
 
hope10 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 656
hope10 er ny på veien

Sv: Er det farlig med lchf på barn på lang sikt???

Jeg har bestemt meg for å ha de på lavkarbo, men jeg skal ikke ha de i ketose, så de får det jo mye friere enn meg, men ja jeg vil ha mat med mye fett og lite karbohydrater, kun jeg som skal i ketose.

men jeg møter så mye motstand fra andre voksne når barna skal på lavkarbo,den maten var farlig i lengden, å du skal vel ikke la barna dine spise DET??? osv osv de er skikkelig bekymret over at barna skal over på det.

__________________



Sist redigert av hope10 : 22-02-11 kl 13:40.
hope10 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 13:06   #4
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Er det farlig med lchf på barn på lang sikt?

Dette har du vel egentlig fått svar på her inne før. Jeg har ikke sett noen studier som viser at det er skadelig for barn å spise LAVKARBO og ikke engang være i ketose.. Men har heller ikke sett noen anbefale at barn skal spise strikt lavkarbo (som i ketogent)

Gi dem karbohydrater i form av store havregryn, fullkornsprodukter (med masse proteiner og fett til), grovt brød, masse grønnsaker osv. Ingen som tar skade av det

Jeg ville heller vært bekymret for å gjøre kosthold til noe sånn veldig spesielt for dem og legge mye vekt på den forandringen som nå skal komme. Tror det lønner seg å gjøre det gradvis og naturlig, sånn at ikke det oppleves som en stor forandring for dem.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 13:11   #5
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Er det farlig med lchf på barn på lang sikt?

Hadde jeg vært deg hadde jeg skrevet en PM til Torkil her inne og spurt om hans synspunkter på saken. Han bør vite hva han snakker om

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 13:15   #6
hope10
Seniormedlem
 
hope10 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 656
hope10 er ny på veien

Sv: Er det farlig med lchf på barn på lang sikt?

ja hadde en lignende tråd, men nå er det enda sterkere meninger ute å går, om at de ikke kan ha det, å jeg har hatt de på fullkornprodukter, men har nå tatt det bort. vard erfor jeg ville ha et rett ut svar, om ja det er farlig, elelr nei det har ingen betydning,

eller et som du sier at nei så lenge somd e har fullkorn e.l produkter i tillegg..

kan sende en Pm å høre

__________________


hope10 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 13:20   #7
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Er det farlig med lchf på barn på lang sikt?

Ja, folk skal mene så mye om så mangt.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 13:23   #8
hope10
Seniormedlem
 
hope10 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 656
hope10 er ny på veien

Sv: Er det farlig med lchf på barn på lang sikt?

*sendt*

ja de gjør jo det, men jeg skulle ønske jeg kunne argumentere skikkelig tilbake dersom det ikke er farlig med den varianten vi har valgt, når jeg er usikker så blir det ikke helt det samme, men nå har jeg sendt en mld til han, håper jeg får svar

Takk for tipset

__________________


hope10 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 13:28   #9
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Er det farlig med lchf på barn på lang sikt?

Sukk.

Jeg kan fortsatt ikke fatte og begripe at vi har fjernet oss så langt fra naturen at voksne oppegående mennesker kan få seg til å tro at det skal være farlig for barn å spise ren mat bestående av kjøtt, fisk, grønnsaker, egg og meieriprodukter...

Drit i slike meningsløst lavpanna kommentarer fra folk, du. Det gjør jeg.

Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 13:29   #10
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Er det farlig med lchf på barn på lang sikt?

Har sendt en pm til han ang dette jeg også Har mange spørsmål og svært få svar Er vanskelig å finne noe stoff om dette der ute i WWW

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 13:32   #11
Deanna
Medlem
 
Deanna sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 322
Deanna er et fyrlysDeanna er et fyrlysDeanna er et fyrlysDeanna er et fyrlysDeanna er et fyrlys

Sv: Er det farlig med lchf på barn på lang sikt?

Jeg lurer litt på hva disse folkene mener er sunt når de reagerer på at du gir barna fullkornsprodukter. Stakkars unger som ikke får loff engang?

__________________
Vintereple. Sommerjordbær.



Don't look for happy endings in vicious circles.
Deanna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 13:34   #12
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Er det farlig med lchf på barn på lang sikt?

Er det snakk om at det er feil å gi ungene rene produkter her da? Det går jo ann å gi dem rene, naturlige, sunne, friske produkter og samtidig gi dem f.eks fullkornsprodukter, grovt brød osv?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 13:36   #13
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Er det farlig med lchf på barn på lang sikt?

Fullkornsprodukter er forresten ikke noe sånn særlig sunt i segselv. Høres fint ut og er litt bedre enn "fine" produkter, men det viktigste er å forandre tankegangen litt og gi f.eks en deilig kjøttsaus med masse grønnsaker osv, med litt fullkornspasta til. Kylling med grønnsaker, en fet deilig saus og litt ris til. Osv.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 13:39   #14
hope10
Seniormedlem
 
hope10 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 656
hope10 er ny på veien

Sv: Er det farlig med lchf på barn på lang sikt?

Opprinnelig lagt inn av Nicpins, her.

Sukk.

Jeg kan fortsatt ikke fatte og begripe at vi har fjernet oss så langt fra naturen at voksne oppegående mennesker kan få seg til å tro at det skal være farlig for barn å spise ren mat bestående av kjøtt, fisk, grønnsaker, egg og meieriprodukter...

Drit i slike meningsløst lavpanna kommentarer fra folk, du. Det gjør jeg.




Var jo dette jeg ville høre, men får liksom ikke til å argumentere med bare det Det har jeg gjort, opp og ned i mente, men det faller for døve ører...

__________________


hope10 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 13:43   #15
hope10
Seniormedlem
 
hope10 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 656
hope10 er ny på veien

Sv: Er det farlig med lchf på barn på lang sikt?

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Jeg ville heller vært bekymret for å gjøre kosthold til noe sånn veldig spesielt for dem og legge mye vekt på den forandringen som nå skal komme. Tror det lønner seg å gjøre det gradvis og naturlig, sånn at ikke det oppleves som en stor forandring for dem.

Glemte å si at vi la om ifjor etter sommeren, til steinaldermat, er kun litt pasta og brød igjen, så de får ikke en svær forandring altså.
Å de elsker maten, åd e andre ungene på skolen er misunnelig på lunsjpakkene deres, så det er ikek noe sånn, det er bare de andre voksne som sier at det er farlig, å la de ære uten for mye KH, å at de kommer til å glemme, altså få dårlig hukommelse, å at folk på lavkarbo ble dumme, at det ar som en "sekt" som hjernevasket oss til å tro atd et var sunt osv, å en mengde med sånt, å at de hadde aldri utsatt sine barn for det bla bla bla

så tenkte jeg skulle sjekke det skikkelig, med linker, så jeg kunne si at DERFOR og DERFOR er det BRA!!!!!

__________________


hope10 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 13:49   #16
manne
Seniormedlem
 
manne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Fredrikstad
Alder: 47
Innlegg: 564
manne er ny på veien

Sv: Er det farlig med lchf på barn på lang sikt?

Hva er alternativet da? Ferdigprodukter og halvfabrikata? Sukkerholdig drikke og lørdagsgodt?

Som flere sier; hva er galt med å spise rent kjøtt, egg og meieriprodukter?

Hva er det spesifikt de mener barna trenger? Brød og poteter?

Mine barn har aldri likt poteter og vil gjerne slippe å spise brød...

Mulig jeg er blitt så DUM av å leve lavkarbo at jeg ikke ser problemet...

__________________
Mannemannens fulltidskokk og guttemamma til B-des99, J-aug01 og M-nov02
manne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 13:49   #17
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Er det farlig med lchf på barn på lang sikt?

Det er sikkert like greit å bare ta et standpunkt og holde seg til det og ikke diskutere det for mye med folk, hvis det gjør deg usikker Folk kommer jo uansett alltid til å komme med meningene sine, uavhengig om de passer med dine eller ei.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 13:52   #18
manne
Seniormedlem
 
manne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Fredrikstad
Alder: 47
Innlegg: 564
manne er ny på veien

Sv: Er det farlig med lchf på barn på lang sikt?

Forøvrig skjønner jeg ikke helt hvorfor folk skal bry seg med hva andre mennesker spiser...hverken til middag eller ellers...

Er det DU som har valgt å ta opp med folk rundt deg hva dere spiser og ikke?

Jeg tror ikke noen noengang har spurt om min families middagsvaner...

__________________
Mannemannens fulltidskokk og guttemamma til B-des99, J-aug01 og M-nov02
manne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 13:52   #19
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Er det farlig med lchf på barn på lang sikt?

Fostrer alle høykarboforeldre opp barna sine på halvfabrikata, brus og godteri?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 13:53   #20
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Er det farlig med lchf på barn på lang sikt?

Jeg har faktisk fått spørsmål om hvordan jeg kan være sikker på at min lille pode på 8 måneder får det han har behov for når jeg velger å lage maten hans selv i stedet for å kjøpe det på glass

Jeg setter pris på om du kan fortelle oss hvilket svar Torkil gir, for det kunne være interresant å se hva han mener om barn på lavkarbo

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 13:56   #21
manne
Seniormedlem
 
manne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Fredrikstad
Alder: 47
Innlegg: 564
manne er ny på veien

Sv: Er det farlig med lchf på barn på lang sikt?

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Fostrer alle høykarboforeldre opp barna sine på halvfabrikata, brus og godteri?

Man kan jo nesten begynne å lure..siden det virker som om folk synes det er synd på de som må spise lavkarbo...

Det som skiller et høykarboliv fra et lavkarboliv må jo være poteter, brød og pasta... Jeg lurer litt på hvor stor forskjell det faktisk utgjør om man setter seg ned og regner på det...

Hvor mye karbo vil et barn med såkallt normalt kosthold få i seg i løpet av en dag?

__________________
Mannemannens fulltidskokk og guttemamma til B-des99, J-aug01 og M-nov02
manne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 13:58   #22
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Er det farlig med lchf på barn på lang sikt?

Opprinnelig lagt inn av hope10, her.

...at de kommer til å glemme, altså få dårlig hukommelse, å at folk på lavkarbo ble dumme, at det ar som en "sekt" som hjernevasket oss til å tro atd et var sunt osv, å en mengde med sånt, å at de hadde aldri utsatt sine barn for det bla bla bla

Lavt blodsukker pga alt for mye karbohydrater i kosten gjør folk dumme og ukonsentrerte...det er sikkert det som gjør at de kan finne på å komme med slike tåpeligheter.

Kjæresten min er en voksen mann (42) med ADHD, og han synes han har fått et nytt liv i gave etter at han sluttet med sukker og karbo. Nå er han rolig inni seg, og kan slappe av, konsentrere seg bedre og ha en normal døgnrytme som andre folk. Han sier han ikke ante at livet kunne være sånn når kroppen bare ble rolig inni seg Beste beviset for meg ihvertfall.

Du kan jo si til dummingene at du spiser vanlig norsk bondekost. Det fantes ikke hverken taco, pasta, yoghurt, juice eller frukt å få i Norge inntil for 60-70 år siden, men at folk ikke ble syke av den grunn. Det er vel de siste årene med all ferdigmaten at vi har blitt syke, allergiske og overvektige alle mann...? Jeg spiser den maten bestemora mi vokste opp med, jeg.

Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 13:58   #23
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Er det farlig med lchf på barn på lang sikt?

Opprinnelig lagt inn av manne, her.

Man kan jo nesten begynne å lure..siden det virker som om folk synes det er synd på de som må spise lavkarbo...

Det som skiller et høykarboliv fra et lavkarboliv må jo være poteter, brød og pasta... Jeg lurer litt på hvor stor forskjell det faktisk utgjør om man setter seg ned og regner på det...

Hvor mye karbo vil et barn med såkallt normalt kosthold få i seg i løpet av en dag?

Det kommer helt ann på hva man legger i begrepet "lavkarbo".
Det er jo veldig diffust og noen mener jo at f.eks Lindberg er høykarbo, så vet ikke helt jeg

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 14:01   #24
manne
Seniormedlem
 
manne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Fredrikstad
Alder: 47
Innlegg: 564
manne er ny på veien

Sv: Er det farlig med lchf på barn på lang sikt?

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Det kommer helt ann på hva man legger i begrepet "lavkarbo".
Det er jo veldig diffust og noen mener jo at f.eks Lindberg er høykarbo, så vet ikke helt jeg

Lavkarbo er vel helt opp til 150 karbo om dagen, er det ikke?

Jeg vil faktisk tro at de fleste barn lever lavkarbo til en viss grad... Om de holdes vekk fra de største sukkerkildene osv i løpet av hverdagen...

__________________
Mannemannens fulltidskokk og guttemamma til B-des99, J-aug01 og M-nov02
manne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 14:08   #25
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Er det farlig med lchf på barn på lang sikt?

Opprinnelig lagt inn av manne, her.

Lavkarbo er vel helt opp til 150 karbo om dagen, er det ikke?

Jeg vil faktisk tro at de fleste barn lever lavkarbo til en viss grad... Om de holdes vekk fra de største sukkerkildene osv i løpet av hverdagen...

Ja, det er jo liksom det som er litt av det store spørsmålet. Hvor mye skal man kutte?
Og i det hele tatt, hvor mye trenger egentlig et barn å kutte?

Tviler på at hvilken som helst unge, som får i seg fornuftige mengder proteiner og fett, spiser engang i nærheten av 150 gram kh om dagen. Men man kan vel ikke akkurat sammenligne en barns inntak og en voksen sitt inntak.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ketose/ut av ketose - ødelagt stoffskifte på sikt? Yatta! Spørsmål og svar 2 05-09-10 19:53
Er ketolyse farlig for barn og unge? Kiss12 Kostholdsfilosofier 4 12-03-09 21:30
Gravid, hva er farlig, hva er ikke farlig? Forvirra ... KatjaBlå Kosttilskudd 3 25-01-09 00:24
Ketolyse-over kor lang tid?? nattinatt Ketolysekuren 6 14-08-08 00:12
Tickeren er for lang? nita58 Spørsmål og svar 2 01-05-07 09:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no