Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Valg av diett

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-03-09, 12:38   #1
Charl8
Medlem
 
Charl8 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 152
Charl8 er på en erverdig vei

Valg av diett

Hei, jeg har problemer med å velge hvilken diett jeg skal gå på. Målet mitt er å gå ned 15 kg frem til sommeren, og driver å prøver meg på lavkarbo, men har problemer med frokost og lunsj. Av de brødene jeg har prøvd å bake synes jeg alle smaker vondt, og savner virkelig knekkebrød. Så jeg driver å vurderer litt fedon, men der går man vel ikke ned nok?
Hva hvis jeg spiser knekkebrød til frokost (wasa fiber plus) og har med meg fedon brød som matpakke (som har 18,2 kbh pr 100 gr) Noe jeg også savner er å spise frukt.

__________________
Startvekt : 76,4 kg
Nå: 74,6 kg
Delmål 1 : 70 kg
Charl8 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Usikker Svar med sitat
Gammel 09-03-09, 12:49   #2
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Valg av diett

Fedon tillater ett c-måltid om dagen, og både fedonbrød og knekkebrød regnes som c-måltider.

Her er en masse tips til andre frokoster uten brød: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=2494

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-03-09, 15:31   #3
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Valg av diett

Jeg spiser ketolysevennlig med unntak av wasa fiber pluss/fedon brød når det kniper, f.eks hvis jeg er en plass jeg ikke kan mekke sammen salat/steke mat ol. (gjerne skolen, har ikke skikkelig kantine). Men dette har jeg eksperimentert med, og det fungerer for meg. Kan godt være at det ikke gjør det for deg! Men det er viktig å prøve seg fram til man finner en plass man trives i, samt går ned i vekt.

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 09-03-09, 18:24   #4
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Valg av diett

Et spørsmål er vel kanskje hvor mange kg du skal ta av totalt?

__________________
Følg gjerne min journal:
Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 09-03-09, 18:35   #5
Hild
Juniormedlem
 
Hild sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Bergen
Alder: 65
Innlegg: 32
Hild er på en erverdig vei

Sv: Valg av diett

Det går an å gå raskt ned i vekt med Fedondietten (uten å bruke Eurodiett). Jeg har gått ned 34 kg. siden beg av juni. I begynnelsen raste jeg ned i vekt, tok av 14 kg de første 10 ukene. Det går mye saktere nå.

Jeg har hele tiden gått til legen på Fedonklinikken i Bergen, og syns det har vært til god hjelp.

Det er mulig det går saktere når du bare har 15 kg. å ta av. Men jeg er ingen ekspert på vekttap generelt - bare mitt eget . Det kommer vel også an på om man har insulinresisetens. Jeg hadde ikke det.

Jeg spiser frokostblanding til frokost. Fikk oppskriften av legen og syns den er kjempegod. Har spist den nesten hver dag, Spiser salat til lunch. Lager den kvelden før.

Hild er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 12-03-09, 21:56   #6
aldrimerjollycola
Medlem
 
aldrimerjollycola sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 170
aldrimerjollycola er på en erverdig vei

Sv: Valg av diett

pssst... tenkte å tipse deg om knekkebrøderstattninga mi...
http://forum.lavkarbo.no/showthread....431#post678431

aldrimerjollycola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Din blodtype og ditt valg av diett Marianne Blodtypedietten 36 04-02-09 23:12
Valg av karbohydrater dydde Fysisk og mental helse 14 30-03-08 12:20
Fedon"diett" eller Atkins diett? haukhe Spørsmål og svar 2 01-11-07 21:40
Om kosthold, overvekt, valg og vanskeligheter ... Teletubbien Lavkarbo generelt 11 17-05-07 15:38


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no