Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Knekkebrød?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-02-09, 01:02   #1
BigButtBeauty
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 17
BigButtBeauty er på en erverdig vei

Knekkebrød?

Hei!
Finnes det en type knekkebrød jeg kan spise tro? Har av og til spist et par Fiberrik, men savner knekkebrødene mine...
Holder meg til et kosthold med lite karboer, ikke ketolyse. Må funke, for jeg er 8 kilo lettere enn jeg var når jeg starta!!!

Takker for svar...
PS! Hvis noen har oppskriften på de her oopsie tingene som blir nevnt her i blant, blir jeg glad...

BigButtBeauty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-02-09, 01:10   #2
LineJM
Seniormedlem
 
LineJM sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 630
LineJM er på en erverdig vei

Sv: Knekkebrød?

Er ikke sikker når det gjelder knekkebrød, men det er en brødoppskrift, Isetbrød, tror jeg som noen har laget knekkebrød av.
Ellers så er her en kopi av posten med oppskriften på Oopsie-roll.

Oopsie-roll

Jeg har sett denne på utenlandske forum og blogger, og orginalen troor jeg kommer herfra: http://cleochatra.blogspot.com/2008/...ol-oopsie.html

Lagde de i dag, og det var lett, billig, og godt! Og det beste av alt: Hovedingrediensen er egg, OG DET SMAKER IKKE EGG!!!

5 Karber i hele oppskriften

"Oopsie-roll"

3 store egg
1/8 Ts bakepulver (eller Kremotartari)
100 gram Kremost (jeg brukte Philadelphia)

Separer eggene. Bland sammen kremost og eggeplommene i en bolle. Visp eggehvitene og bakepulver stivt. (Miks hvitene først, så plommene om du bruker samme mikser) Vende plommene og osten forsiktig i hvitene, vær forsiktig så det ikke faller sammen.
Lag topper på bakepapir, og flat de ut bittelitt.
Avhengig av størrelse blir det 6-10 "rolls"

Stekes på 150 grader i 25-30 minutter.

Kan fryses, og tiner raskt.

De blir veldig "lette", og uten mye smak.
Jeg skal prøve både søt og krydret utgave neste gang, det må jo bli bra [IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Johanne/LOKALE%7E1/Temp/msohtml1/01/clip_image001.gif[/IMG]

Her er en kjempeinspirerende tråd med bilder!
http://www.apinchofhealth.com/forum/...ead.php?t=5230

__________________

"Don't believe anything you read on the net. Except this. Well, including this, I suppose" -Douglas Adams
"Hey, who wouldn't want to find a frog in their coffee? It's not like the stuff is good to drink anyway, and now you have a frog to play with." Hurog-Kyria
LineJM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Neris and India's Idiot Proof Diet Svar med sitat
Gammel 16-02-09, 01:13   #3
Kristin_B
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 41
Innlegg: 41.479
Kristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastisk

Sv: Knekkebrød?

Jah..her har du jo allerede fått den, men tråden er her: http://forum.lavkarbo.no/showthread....ghlight=oopsie
dersom du vil lese folks erfaringer

Knekkebrød er jeg ikke sikker på jeg heller. Rugsprø er sikkert greitt...det er vel neppe noe du spiser til hvert måltid allikevel?

Kristin_B er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-02-09, 01:13   #4
valleygirl
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Knekkebrød?

vet ikke hvor lavkarbo du må være, men rugsprø har 6 karbs per stykk. Wasa delikatess sesam har 5.4. Men de er jo tynne, da. Jeg ville sjekket www.wasa.no hvor de har produktinformasjon for alle typene.

bare søk på oopsierolls, så kommer de opp!

  Svar med sitat
Gammel 16-02-09, 10:27   #5
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Knekkebrød?

Jeg har lest at lindberg anbefaler rugsprø og wasa fiber pluss! Men ikke mer enn en gang til dagen!

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 16-02-09, 19:22   #6
BigButtBeauty
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 17
BigButtBeauty er på en erverdig vei

Sv: Knekkebrød?

Tusen takk for svar! =o) Tror jeg våger meg på et knekkebrød eller 2 en gang i blandt!!

BigButtBeauty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 00:36   #7
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: Knekkebrød?

jeg lager meg knekkebrød av lappeoppskrifta mi.
Litt tidkrevende, men skikkelig godt.

Du trenger:

3 egg
30 gram kruskakli
2-3 ts jbk-mel
1 dl vann
3-4 ss knuste linfrø
en dæsj sesamfrø
2 ts bakepulver

Stekes først på 200 grader i 20 - 25 minutter. ta de deretter ut og skru ned tempen til 100 grader.
Deretter lar jeg de ligge på rist i et par timer, så blir de sprøø og god.
Mye bedre enn vanlig knekkebrød.

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 10:22   #8
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Knekkebrød?

liker denne kjeksoppskriften jeg; husker ikke hvem som postan?
"90 g sesamfrø
50 g bakemix, proteinpulver, bakepro eller det man har
10 g psyllumfrø
1 kr mål salt
1/2 ts timian Dette kan byttes med krydder du liker, karve, muskat o.l
3 egg
50 g smør

Bland det tørre , ha i eggene og så det smeltede smøret
Hell røren ut på bakepapir og og dra den utover med en slikkepott så tynt du kan
Stek midt i ovnen ved 175 g i 15-20 min. Følg med og ta de ut når de er lysebrune. Del opp med pizzahjul i passe størrelse med en gang, og avkjøl på rist

Jeg fikk 16 kjeks ut av denne røren med 10 g karber for hele. Det vil variere med hvilken "meltype" man bruker"

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 18:35   #9
Adriane
Medlem
 
Adriane sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 398
Adriane har en fantastisk aura rundt segAdriane har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Knekkebrød?

Den oppskriften kommer fra meg, og jeg spiser ikke noe annet nå. Det eneste jeg endrer er krydderet. Sist så hadde jeg i basilikum, og strødde valmuefrø på toppen

Jo tynnere du får dratt massen utover bakepapiret, jo sprøere blir kjeksen.
Del opp med pizzarulle mens den er varm.

Behøver ikke å stå i kjøleskap. Har hatt de i en boks på kjøkkenbenken i opptil 10 dager uten at de mugner. Krydderet kanskje?

__________________
"I love work, it fascinates me - I can watch it for hours"
Adriane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 21:28   #10
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Knekkebrød?

ja jeg også! Flott oppskrift!

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 21:34   #11
karboking
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 23
karboking er på en erverdig vei

Sv: Knekkebrød?

Jeg er helt lik deg. Jeg er på lavkarbo, men tror ikke jeg har vært i ketolyse enda? Jeg spiser generelt bare lite produkter med karbo, ynner meg selvfølgelig litt en gang og 2, men det er jo ingenting i forskjell til før i tiden når jeg var spiste 4 lefser til tacoen, mens jeg nå får dårlig samvittighet av 1 eller 2. Angående wasa knekkebrød så har jeg meg et par fiberrik til frokost eller matpakke, er ikke alltid like lett/appetittelig med egg og bacon.

karboking er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-02-09, 00:21   #12
BigButtBeauty
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 17
BigButtBeauty er på en erverdig vei

Sv: Knekkebrød?

Tusen takk alle!!!! nå skal jeg prøve meg frem å bake litt ja! Vært på helsekosten i dag og kjøpt inn litt ymse jeg trenger. Dette blir spennende!

TAKK TAKK

BigButtBeauty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Knekkebrød? Ramboline Ketolysekuren 12 13-09-10 13:45
Knekkebrød? Nola Spørsmål om matvarer og oppskrifter 7 28-06-09 10:19
Knekkebrød Susse Dr Lindbergs 6 18-01-09 16:47
Knekkebrød? trude.lutt Dr Lindbergs 6 08-04-08 18:52
Knekkebrød? Livsglede Oppskrifter 2 31-03-08 10:38


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no