Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Smoothies / drikke

Melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)

Smoothies / drikke Her kan du dele dine opprkrifter på drikker som er gode å drikke på et lavkarbokosthold. Har du funnet den optimale smoothie?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-05-09, 22:40   #51
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)

Opprinnelig lagt inn av Energibombe, her.

Juksa litt å tok kakao siden jeg ikke liker kaffe, ble veldig god og litt uvant fet

Jeg bruker ofte litt kakaopulver i, bakekakao, kjempegodt både med og uten kaffe. Med mye kakaopulver i, blir det skikkelig kakao.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 24-05-09, 22:49   #52
Tidl. medlem
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Jeg bruker ofte litt kakaopulver i, bakekakao, kjempegodt både med og uten kaffe. Med mye kakaopulver i, blir det skikkelig kakao.

Bra det ikke er bare meg, hehe. Fant 100% kakao fra Lindt, den var god og fyldig trengte bare en lite skje

  Svar med sitat
Gammel 24-05-09, 22:58   #53
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)

Opprinnelig lagt inn av Energibombe, her.

Bra det ikke er bare meg, hehe. Fant 100% kakao fra Lindt, den var god og fyldig trengte bare en lite skje

Wow, finnes det? Det har jeg ikke sett, men kakao fra Lindt må være godt!

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 24-05-09, 23:03   #54
Tidl. medlem
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Wow, finnes det? Det har jeg ikke sett, men kakao fra Lindt må være godt!

Fant den på Ultra, tror prisen var grei også om jeg ikke blingsa helt

  Svar med sitat
Gammel 25-05-09, 11:54   #55
fjanni
Seniormedlem
 
fjanni sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 529
fjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snill

Sv: Melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)

jeg lurer litt på det samme som photo her, skal den være tjukk? min blir liksom bare flytende med litt skum på toppen. forøvrig spruter det da haller ikke ut av bollen om man tar en svær bakebolle. hehe.

fjanni er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/fettfestivalen! Svar med sitat
Gammel 25-05-09, 11:55   #56
fjanni
Seniormedlem
 
fjanni sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 529
fjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snill

Sv: Melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)

og som alt annet på lavkarbo smaker det egg, egg, egg! greit nok, men det smaker egg! ;p

fjanni er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/fettfestivalen! Svar med sitat
Gammel 25-05-09, 11:56   #57
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)

Hvordan er denne å lage kvelden før og varme opp igjen? Vil den skille seg? Er i koma på morran, så tar ikke sjansen på å koke vann og greier så tidlig...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-05-09, 12:02   #58
fjanni
Seniormedlem
 
fjanni sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 529
fjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snill

Sv: Melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)

var noen som sa det gikk helt fint å ha den i kjøleskap slik at det bare kunne brukes som en fløteskvett. sikkert bare å riste litt på den. hehe.

fjanni er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/fettfestivalen! Svar med sitat
Gammel 25-05-09, 12:04   #59
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)

Opprinnelig lagt inn av fjanni, her.

jeg lurer litt på det samme som photo her, skal den være tjukk? min blir liksom bare flytende med litt skum på toppen. forøvrig spruter det da haller ikke ut av bollen om man tar en svær bakebolle. hehe.

Min blir ikke spesielt tjukk, men litt tykkere enn vann... Jeg drikker alltid med en gang og lar den aldri stå kaldt ( jeg fikk det ikke til, den skilte seg, men jeg har bare prøvd det en gang og vet andre får til ).

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 25-05-09, 12:09   #60
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)

Kom akkurat på at jeg har kaffemaskin som varmer vannet... Regner med jeg kan bruke den like greit

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-05-09, 12:11   #61
fjanni
Seniormedlem
 
fjanni sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 529
fjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snill

Sv: Melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)

hehe. jeg brukte vannkoker. funka greit det altså! ;p slipper jeg å stresse med å slå av plater..

fjanni er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/fettfestivalen! Svar med sitat
Gammel 25-05-09, 12:18   #62
Liv:)
Medlem
 
Liv:) sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Alder: 38
Innlegg: 172
Liv:) er ny på veien

Sv: Melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)

Dette var en fantastisk idé, fungerer sikkert supert til å få opp fett-mengden min på dager der jeg spiser lite. Foreløpig har jeg bare tatt fire egg, en ts. kakaopulver og en ts. splenda i smoothiemakeren. Det blir nam det også.

Skal prøve dette nå, men er vanlig Tine smør saltet eller usaltet?

__________________


Liv:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generell Svar med sitat
Gammel 25-05-09, 12:23   #63
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)

Opprinnelig lagt inn av Liv:), her.


Skal prøve dette nå, men er vanlig Tine smør saltet eller usaltet?

Vanlig smør heter normalsaltet, den grønne pakka. Du skal velge den lille pakka på 250 g, som det står usalta på. Jeg synes det er stor forskjell på smaken, dvs jeg kan kutte ut kunstig søtning ved usalta smør, men må ha søtning i ved salta smør.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 25-05-09, 12:26   #64
Liv:)
Medlem
 
Liv:) sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Alder: 38
Innlegg: 172
Liv:) er ny på veien

Sv: Melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)

Aha, takk!
Har bare den vanlige i hus nå, og må bruke den opp før jeg bytter. Men da skal jeg huske på det.

__________________


Liv:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generell Svar med sitat
Gammel 25-05-09, 15:08   #65
Liv:)
Medlem
 
Liv:) sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Alder: 38
Innlegg: 172
Liv:) er ny på veien

Sv: Melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)

Prøvde nå, og det var knallgodt. Men neste gang vil jeg ha mer smør og mindre vann. Gadd ikke finne kjøkkevekten, så tok smør bare på slump, og var litt redd for skikkelig smørsmak, så jeg tok ikke så mye.

Smeltet smøret, tømte i vannet og lot det koke opp. Vispet det litt, før jeg hadde i ett egg, litt splenda og to ts. kakao. NAM!

__________________


Liv:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generell Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 21:45   #66
nomma
Seniormedlem
 
nomma sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 51
Innlegg: 1.942
nomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt likt

Sv: Melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)

Bruker en melkeskummer, blir masse godt skum av den. En slik bitte liten visp som går på batteri.

__________________
Ho Nomma



"her we go again"
nomma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 22:11   #67
Bæret
Medlem
 
Bæret sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 308
Bæret har en fantastisk aura rundt segBæret har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Hvordan er denne å lage kvelden før og varme opp igjen? Vil den skille seg? Er i koma på morran, så tar ikke sjansen på å koke vann og greier så tidlig...



Jeg lager av 50 gr usalta meierismør, 3 dl vann, to eggeplommer og noen dråper vaniljeessens i en tupperwaremugge. Kjøler ned, setter på lokket og setter den i kjøleskapet.
Bruker en god skvett i kaffen, men rører godt først.

__________________


Bæret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 22:46   #68
Mjauritz
Medlem
 
Mjauritz sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 51
Innlegg: 209
Mjauritz er ny på veien

Sv: Melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Vanlig smør heter normalsaltet, den grønne pakka. Du skal velge den lille pakka på 250 g, som det står usalta på. Jeg synes det er stor forskjell på smaken, dvs jeg kan kutte ut kunstig søtning ved usalta smør, men må ha søtning i ved salta smør.

Der er smaken som baken jeg foretrekker salta smør!!

__________________



Mjauritz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-06-09, 00:19   #69
troya
Juniormedlem
 
troya sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 23
troya er på en erverdig vei

Sv: Melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)

jeg prøvde denne i kveld. 1 egg, 2 dl vann, ca 50gr smør, søtstoff og 1 ss kakao. dem smakte bare egg og var veldi tynn. fikk litt vondt i magen av den og blei ikke så mette. fikk skikkeligt søtsug etter på og ente med å spise to små kjeks etter på

Skal den bli tykk?? og hvordan får dere den tykk då??

__________________
troya er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GI-null/Atkins Svar med sitat
Gammel 08-06-09, 01:02   #70
Liv:)
Medlem
 
Liv:) sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Alder: 38
Innlegg: 172
Liv:) er ny på veien

Sv: Melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)

Den blir jo ikke tykk, men får vanlig kakao-konsistens.

Skjønner inne hvordan du har klart å få eggesmak, men vil kanskje gjette på at du ikke kjørte det lenge nok med visp?

__________________


Liv:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generell Svar med sitat
Gammel 09-06-09, 17:03   #71
Fero
Medlem
 
Fero sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 130
Fero er ny på veien

Sv: Melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)

Første post her inne, og første oppskrift prøvd!

Var veldig fornøyd Tok ca 35g usaltet meierismør, 2.5dl vann, en liiiten dæsj kremfløte, halv teskje natreen og et helt egg. Vispet til den store gullmedaljen og raspet oppi ørlittegrann 86% sjokolade. Ble nesten to store glass, så holdt fint til frokost, ble mett som fy! ^^

__________________
Det er bedre å prøve og feile, enn å ikke prøve i det hele tatt!


Handle på iHerb.com? Bruk gjerne min kode og få $5 i rabatt første gang! **TAD607**
Fero er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert ketogen diett Svar med sitat
Gammel 27-06-09, 01:35   #72
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)

Opprinnelig lagt inn av danish, her.

Lag først eggemelk. Smelt 35-50 gram smør og kok opp 2-3 dl vann. Bland og kjør med stavmikser. Tilsett 1-2 eggeplommer, evt. 1 egg. mens du bruker stavmikseren. Det vil skumme masse.

Hm...altså, ha rå egg oppi kokvarmt vann/smør...vil ikke egget begynne å stivne"/koke før det blir utblandet? Er det kanskje t.o.m poenget, eller?

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 14-07-09, 00:34   #73
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)

Mmmmm.....nå har jeg testet, med kaffe og med bakekakao!! Namme!

Har lest en LANG tråd på "Kolhydrater i Fokus", og fått mange tips til variasjoner der.
Ser det går igjen, at noen synes drikken blir for tynn (om en vil drikke den som et "måltid"), så imorgen skal jeg teste den med litt johannesbrødkjernemel (for et navn!! )

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 14-07-09, 23:04   #74
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)

Opprinnelig lagt inn av Borealis, her.

Hm...altså, ha rå egg oppi kokvarmt vann/smør...vil ikke egget begynne å stivne"/koke før det blir utblandet? Er det kanskje t.o.m poenget, eller?

Du skal ha i egget mens stavmikseren går, da rekker det ikke å stivne.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 15-07-09, 00:16   #75
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Du skal ha i egget mens stavmikseren går, da rekker det ikke å stivne.


Hm....oki...jeg forsto det slik at SMØR og EGG skulle piskes først, og så ha kaffe/varmt vann i deretter...laget det slik selv, men vet jo ikke om det er rett.

Eller, er det smør og vann først, så egg? Eller betyr det lite?

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Svar

Emneord
caffè latte, eggemelk, kaffe, melkefritt


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Glutenfri og melkefri lavkarbo-kost moma Lavkarbo generelt 1 19-11-08 19:56
Melkefri lavkarbo Enid Lavkarbo generelt 20 18-08-08 21:20
Lavkarbo café-produkter Bergen27 Spørsmål og svar 6 12-07-08 16:04
oppdatert liste og melkeerstatning kate Blodtypedietten 2 01-06-06 14:51
Barn på Melkefri diett & Lavkarbo Summer Barns kosthold 12 10-11-04 15:45


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no