Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Januarstartere

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-02-13, 10:47   #451
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.195
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Januarstartere

Opprinnelig lagt inn av Pinng, her.

Av prinsipp nekter jeg å punge ut med nesten tusen kroner for en måned, eller 1500 for 12 "klipp".

Hvorfor vil du ikke binde deg for ett år? Jeg betaler rundt 320,- i måneden, og trener 2-3 dager i uka. I tillegg så dekker arbeidsgiver 50% av kontigenten etterskuddsvis for at vi skal holde oss i form. Det blir ikke så ille pris på treningen av dette synes jeg! Men korttidsavtaler koster, det har du rett i...

Har du spurt om du kan få en prøveuke?

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 05-02-13, 10:47   #452
L@dy jojo
Medlem
 
L@dy jojo sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Ørje
Alder: 51
Innlegg: 233
L@dy jojo er ny på veien

Sv: Januarstartere

Har ikke vert så flink til å oppdatere vekta mi her....ble litt satt ut av spill av denne betennelsen,,,men her er tallene:

Start vekt 03.01.13 : 87,6 kg

11.01.13 - 82,6 (-5 kg)
18.01.13 - 81,4 (-1,2 kg)
25.01.13 - 82,2 (+800 gr) skeiet ut på lørdagen :-(
01.02.13 - 82,1 (-100 gr)

__________________


L@dy jojo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - 15-20 gr karbo pr dag. Svar med sitat
Gammel 05-02-13, 10:53   #453
L@dy jojo
Medlem
 
L@dy jojo sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Ørje
Alder: 51
Innlegg: 233
L@dy jojo er ny på veien

Sv: Januarstartere

Utrolig mange flinke her inne!!! Blir så inspirert!!

Jeg blir så fristet i helgene,,,,nå er det nazi ut februar!!

__________________


L@dy jojo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - 15-20 gr karbo pr dag. Svar med sitat
Gammel 05-02-13, 10:53   #454
Pinng
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2012
Hvor: Sør Trøndelag
Alder: 34
Innlegg: 27
Pinng er på en erverdig vei

Sv: Januarstartere

Opprinnelig lagt inn av index, her.

Hvorfor vil du ikke binde deg for ett år? Jeg betaler rundt 320,- i måneden, og trener 2-3 dager i uka. I tillegg så dekker arbeidsgiver 50% av kontigenten etterskuddsvis for at vi skal holde oss i form. Det blir ikke så ille pris på treningen av dette synes jeg! Men korttidsavtaler koster, det har du rett i...

Har du spurt om du kan få en prøveuke?

Jeg vil ikke binde meg, for jeg vet at jeg ikke kommer til å trene innendørs så fort det blir mildere i været. Er gladere i duften av granbar enn gummiball.

Hvordan gå frem for å få arbeidsgiver til å dekke 50% av utgiftene til trening? Gjelder dette alle arbeidsplasser?

Pinng er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferske råvarer Svar med sitat
Gammel 05-02-13, 22:53   #455
Sjøstjerne
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 164
Sjøstjerne er ny på veien

Sv: Januarstartere

Jeg er så lei, hver uke går jeg ned litt, så opp igjen på 65kg! Hver eneste uke! Men nå! Jeg skal spise litt mindre, eter meg stappings til middag, skal heller roe ned der, så kan jeg spise kvelds hvis jeg blir sulten. Så har jeg begynt å trene mer.. Håper denne nedgangs stoppen løsner snart, verste er at jeg ikke greier å gi opp heller! Før kunne jeg lett kaste meg på spisegilde, med pizza, boller og brus, men nei... Jeg er så deppa at jeg ikke orker det en gang!

__________________

Created by MyFitnessPal.com - Free Calorie Counter
Sjøstjerne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-02-13, 07:41   #456
MaritR
Medlem
 
MaritR sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 50
Innlegg: 256
MaritR er på en erverdig vei

Sv: Januarstartere

Nå har jeg funnet meg verdens beste lunch (eller frokost om man vil)
Jeg steker en tynn eggepannekake som jeg fyller med masse godt og ruller sammen. Jeg har fått dilla må kylling. Så jeg smører først en lag med philidelfia ost, slenger på litt salat, paprika, agurk, bittelitt løk, kyllingkjøtt, ost og bacon og ruller alt sammen. Jeg pakker den inn i folie for da holder den seg godt i sammen.......dæsken å godt dette er En sånn rull holder lenge til lunch

__________________



http://bema.bloggr.no/
MaritR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-02-13, 13:32   #457
Gerrard
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Alder: 53
Innlegg: 68
Gerrard er på en erverdig vei

Sv: Januarstartere

Nå fikk jeg endelig oppløftende resultater!!:-) har vært veldig nøye nå. Kuttet ut de tynne skivene med lavlarbo brød, vært nøye med grønnsaker og nok fett. Blir nok i overkant mye protein, men når resultatene kommer så er ikke det så farlig. :-)

Start 02.01.2013 100 kg
08.01.2013 98,1 kg (-1,9)
16.01.2013 98,1 kg (0)
23.01.2013 97,9 kg (-0,2)
29.01.2013 97,8 kg (-0,1)
06.02.2013 95,4 kg (-2,4)

__________________
03.09.2012




Gerrard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 06-02-13, 14:15   #458
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Januarstartere

Opprinnelig lagt inn av Pinng, her.

Det var egentlig liten vits å sjekke priser på treningssenter for meg. Av prinsipp nekter jeg å punge ut med nesten tusen kroner for en måned, eller 1500 for 12 "klipp".
Nei, jeg drar heller på meg ullundertøyet og løper ut i kulda før jobb.

Bruk heller 1500,- på en treningsmatte og noen manualer, jeg elsker curl-bar'en min! På XXL koster det ikke all verden for en curl-bar eller rettstang og noen vektskiver. Så kan du trene hjemme så mye du bare vil uten å måtte betale noe mer.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 06-02-13, 14:19   #459
Sjøstjerne
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 164
Sjøstjerne er ny på veien

Sv: Januarstartere

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Bruk heller 1500,- på en treningsmatte og noen manualer, jeg elsker curl-bar'en min! På XXL koster det ikke all verden for en curl-bar eller rettstang og noen vektskiver. Så kan du trene hjemme så mye du bare vil uten å måtte betale noe mer.

Enig her! Jeg invisterte litt i en god matte, gode inne sko, manualer, chin up stang, å noen trenings dvder... Er helt amazing! Mye bedre en trenings studio, etter min mening!

__________________

Created by MyFitnessPal.com - Free Calorie Counter
Sjøstjerne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-02-13, 14:42   #460
Pinng
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2012
Hvor: Sør Trøndelag
Alder: 34
Innlegg: 27
Pinng er på en erverdig vei

Sv: Januarstartere

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Bruk heller 1500,- på en treningsmatte og noen manualer, jeg elsker curl-bar'en min! På XXL koster det ikke all verden for en curl-bar eller rettstang og noen vektskiver. Så kan du trene hjemme så mye du bare vil uten å måtte betale noe mer.

Takk for forslaget

Pinng er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferske råvarer Svar med sitat
Gammel 07-02-13, 08:42   #461
Tristhin
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2012
Innlegg: 39
Tristhin er på en erverdig vei

Sv: Januarstartere

Da har det nok en gang vært veie dag! Var veldig spendt siden forrig uke sto stille mest pga utskeielse forrige helg.

3/1 - startdag
10/1 - -2 kg
17/1 - -1 kg
24/1 - -0,5 kg
31/1 - +100 g
7/2 - - 1,3 kg

Ble sikkelig overrasket over nedgangen da jeg fortsatt føler jeg spiser litt lite fett og grønnsaker! Men, noe må jeg jo gjøre riktig siden pila går riktig vei!

Bare formen blir bedre så må jeg få kommet ordentlig i gang med treningen og! Er helt slått ut av forkjølelse, så blir jo sliten bare av å tenke på å trene... :/

Ha en god dag alle sammen!

__________________


Tristhin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketosekuren Svar med sitat
Gammel 07-02-13, 09:01   #462
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.195
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Januarstartere

Opprinnelig lagt inn av Pinng, her.

Jeg vil ikke binde meg, for jeg vet at jeg ikke kommer til å trene innendørs så fort det blir mildere i været. Er gladere i duften av granbar enn gummiball.

Hvordan gå frem for å få arbeidsgiver til å dekke 50% av utgiftene til trening? Gjelder dette alle arbeidsplasser?

Ingenting er vel som lukten av gummiball. Jeg foretrekker å trene innendørs året rundt, det gir meg mer forutsigbarhet i forhold til vær etc. Dessuten så liker jeg å trene på kveldstid, og det vet jeg at jeg ikke kommer til å gjøre på egenhånd selv om været er greit..

Vi har en ordning på jobben der vi sender inn et skjema med treningsutgifter og kvitteringer for foregående år, og så får vi refundert 50% av dette opp til 2500,-. Mange arbeidsplasser har slike ordninger, men ikke alle da. Sjekk opp med din arbeidsgiver om de har noe slikt, mange har det uten at det er gjort skikkelig kjent blant de ansatte.

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 08-02-13, 12:55   #463
L@dy jojo
Medlem
 
L@dy jojo sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Ørje
Alder: 51
Innlegg: 233
L@dy jojo er ny på veien

Sv: Januarstartere

Opprinnelig lagt inn av MaritR, her.

Nå har jeg funnet meg verdens beste lunch (eller frokost om man vil)
Jeg steker en tynn eggepannekake som jeg fyller med masse godt og ruller sammen. Jeg har fått dilla må kylling. Så jeg smører først en lag med philidelfia ost, slenger på litt salat, paprika, agurk, bittelitt løk, kyllingkjøtt, ost og bacon og ruller alt sammen. Jeg pakker den inn i folie for da holder den seg godt i sammen.......dæsken å godt dette er En sånn rull holder lenge til lunch

Åhhh...dette hørtes godt ut!!! Skal jeg prøve imorgen tidlig

__________________


L@dy jojo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - 15-20 gr karbo pr dag. Svar med sitat
Gammel 08-02-13, 12:56   #464
L@dy jojo
Medlem
 
L@dy jojo sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Ørje
Alder: 51
Innlegg: 233
L@dy jojo er ny på veien

Sv: Januarstartere

Opprinnelig lagt inn av Gerrard, her.

Nå fikk jeg endelig oppløftende resultater!!:-) har vært veldig nøye nå. Kuttet ut de tynne skivene med lavlarbo brød, vært nøye med grønnsaker og nok fett. Blir nok i overkant mye protein, men når resultatene kommer så er ikke det så farlig. :-)

Start 02.01.2013 100 kg
08.01.2013 98,1 kg (-1,9)
16.01.2013 98,1 kg (0)
23.01.2013 97,9 kg (-0,2)
29.01.2013 97,8 kg (-0,1)
06.02.2013 95,4 kg (-2,4)

Morro!!! Grattis....nå går det bare en vei

__________________


L@dy jojo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - 15-20 gr karbo pr dag. Svar med sitat
Gammel 08-02-13, 12:59   #465
L@dy jojo
Medlem
 
L@dy jojo sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Ørje
Alder: 51
Innlegg: 233
L@dy jojo er ny på veien

Sv: Januarstartere

Ny veiedag i dag:

Start vekt 03.01.13 : 87,6 kg

11.01.13 - 82,6 (-5 kg)
18.01.13 - 81,4 (-1,2 kg)
25.01.13 - 82,2 (+800 gr) skeiet ut på lørdagen :-(
01.02.13 - 82,1 (-100 gr)
08.02.13 - 80,5 (- 1,6 kg) selv på medesiner som messer med hormonene mine...jippi!!!

__________________


L@dy jojo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - 15-20 gr karbo pr dag. Svar med sitat
Gammel 08-02-13, 18:21   #466
Lullapie
Medlem
 
Lullapie sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 62
Lullapie er på en erverdig vei

Sv: Januarstartere

Opprinnelig lagt inn av L@dy jojo, her.

Hei Lullapie, vet at flere av oss som har PCOS`s tåler ikke mye karber, og veldig lite av bla kunstig søtningsstoffer,,,,
Vi må ligge veldig lavt på karber i forhold til mange andre som fint er i ketose selv om de får i seg mer enn anbefalt mengde karber.
Kroppen jobber først og fremst med å komme i hormonell balanse,,,,så kommer vekten etterpå, men..... vi må nok alltid ligge lavt på karber desverre.

Om du i tillegg tar tabletter,,,så kan dette forstyrre den hormonelle balansen.

Jeg har PCOS og også en kronisk betennelse i kroppen, denne blusset opp for et par uker siden, noe som gjorde at jeg måtte krype til korset og begynne på medesiner.
Dette gjorde at jeg stagnerte i vekt med en gang. Så kanskje det gjelder deg også?

Surhetsgraden i kroppen er også viktig, og siden du sliter litt med magesyre kan det høres ut som om du er litt sur i kroppen?

Mitt tips er å kjøpe ph-sticks på apoteket,,,da får du en indikasjon på hvor sur du er i kroppen.

Jeg ville også forsøkt å kutte melke-produkter og byttet med grønne salatblader hver gang du får sure oppstøt, dette er veldig basisk og vil nøytralisere magen din fort :-)
Jeg ville forsøkt at de fleste karbene du får i deg, skal komme fra grønnsaker. Samt spise de rå så ofte du orker, dette er veldig basisk og er med på å dra med seg masse avfallsstoffer ut av kroppen.
Pleier å drikke olivenolje på morgenen, holder meg for nesa og drikker noen sluker,,,og skylder ned med sanasol (en liten munnfull).

Håper noe av dette kan hjelpe deg :-)

Fortvil ikke, har lest om flere med PCOS som sakte men sikkert har kommet ned i matchvekt, og fått et nytt liv på lav-karbo .

Kan tabletter stagnere vekten?!
Hvilke tabletter tenker du på da i såfall? Jeg må foreksempel ta 3X500 metformin for PCOS'en, kan liksom ikke slutte med det og hadde vel trodd det heller skal hjelpe på med vekten, enn motsatt? I tillegg tar jeg blodtrykkstablett og anti-depressiv og evt. paracet og ibux for skader jeg sliter med. Jeg skulle gjerne tatt dette opp med legen, men hun aner ikke hva ketose er, så det vil ikke være til stor nytte tror jeg.

Når det gjelder magesyren så er det ikke sure oppstøt jeg sliter med. Det er mer magesmerte og kvalme. For øyeblikket er jeg helt sengeliggende pga smerten i magen. Har vært såpass ille at jeg nesten ikke har fått i meg noe mat, eller fått gjort noe fornuftig.
Tror jeg får kjøpe meg en slik PH test som du foreslår. Spiser grønnsaker, men føler ikke det hjelper noe særlig. Det er mulig jeg innbiller meg det, men har alltid følt at melkeprodukter (yoghurt eller fløte) har hatt en lindrende effekt.

Jeg holder meg lavt med karber (det er i hovedsak grønnsaker og yoghurt som jeg får i meg av karber), men innbiller meg at jeg gjerne ikke får i meg nok fett, kanskje. Da jeg hadde mensen stod vekten helt stille, men heldigvis gikk det litt ned etterpå.

Takk for tipsene.

__________________
Ønsker å miste 30kg, men setter delmål underveis.
Oppdatering: Delmålet gikk som en drøm. Nå har jeg bare 2 kg igjen!
Lykke til alle sammen!
Lullapie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-02-13, 18:27   #467
Lullapie
Medlem
 
Lullapie sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 62
Lullapie er på en erverdig vei

Sv: Januarstartere

Mensen er ferdig og jeg raste ned 2,2kg. TIlsammen ca 5 kg på en måned. Ikke like bra resultat som mange andre her, men så lenge det går ned kan jeg ikke si meg annet enn fornøyd. Denne gangen var det rompa som var blitt mindre med 4cm, men den mystiske magen min er som den har vært, helt fra starten av. For hver uke håper jeg å se en forskjell, men for hver uke måles det samme. Rart, rett og slett...

__________________
Ønsker å miste 30kg, men setter delmål underveis.
Oppdatering: Delmålet gikk som en drøm. Nå har jeg bare 2 kg igjen!
Lykke til alle sammen!
Lullapie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-02-13, 20:04   #468
Sjøstjerne
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 164
Sjøstjerne er ny på veien

Sv: Januarstartere

Huff, jeg har fått mensen. Føler meg konstant oppblåst! Men har trent masse denne uka! Har nådd målet mitt iflg Polar pulsklokka!

__________________

Created by MyFitnessPal.com - Free Calorie Counter
Sjøstjerne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-02-13, 21:36   #469
Pinng
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2012
Hvor: Sør Trøndelag
Alder: 34
Innlegg: 27
Pinng er på en erverdig vei

Sv: Januarstartere

I morgen blir det topptur med snøbrettet på ryggen, for så å renne ned igjen

Pinng er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferske råvarer Svar med sitat
Gammel 09-02-13, 19:45   #470
Karrbis
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Langt unna
Innlegg: 168
Karrbis er ny på veien

Sv: Januarstartere

Veiiedag:

07.01: 0 kg 0
12.01; -3,1 kg (-3,1)
18.01; -4,5 kg (-1,4)
25.01; -5,2 kg (-0,7)
02.02; -6,3 kg (-1,1)
09.08; -6,3 kg (0,0)


Ja, der kom det en stopp, gitt...
Denne uka har jeg gått på vekta hver dag for å prøve å følge med hva som skjer. Vekta går opp og ned...for noen dager siden var jeg en halv kilo lettere for så å være noen hundre gram tyngre..

Jeg begynte heldigvis å måle meg forrige uke - så jeg ser at jeg krymper
Jeg har på mine 4 målepunkte på magen gått inn,
1,5 cm, 2 cm, 3 cm og 4 cm
Så er fornøyd likevel ( iallfall litt )

Ser jo etterhvert at vi er flere med samme utgangspunkt - håper vi klarer det og at dette ikke blir en død tråd om to, tre måneder - som det kan virke som i andre tråder.
For min del er dette en livsstil - men med mulige endringer når optimal vekt er nådd

Ser at dere har hatt gode resultater denne uka Bra jobba!

Karrbis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 09-02-13, 19:46   #471
L@dy jojo
Medlem
 
L@dy jojo sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Ørje
Alder: 51
Innlegg: 233
L@dy jojo er ny på veien

Sv: Januarstartere

Opprinnelig lagt inn av Lullapie, her.

Kan tabletter stagnere vekten?!
Hvilke tabletter tenker du på da i såfall? Jeg må foreksempel ta 3X500 metformin for PCOS'en, kan liksom ikke slutte med det og hadde vel trodd det heller skal hjelpe på med vekten, enn motsatt? I tillegg tar jeg blodtrykkstablett og anti-depressiv og evt. paracet og ibux for skader jeg sliter med. Jeg skulle gjerne tatt dette opp med legen, men hun aner ikke hva ketose er, så det vil ikke være til stor nytte tror jeg.

Når det gjelder magesyren så er det ikke sure oppstøt jeg sliter med. Det er mer magesmerte og kvalme. For øyeblikket er jeg helt sengeliggende pga smerten i magen. Har vært såpass ille at jeg nesten ikke har fått i meg noe mat, eller fått gjort noe fornuftig.
Tror jeg får kjøpe meg en slik PH test som du foreslår. Spiser grønnsaker, men føler ikke det hjelper noe særlig. Det er mulig jeg innbiller meg det, men har alltid følt at melkeprodukter (yoghurt eller fløte) har hatt en lindrende effekt.

Jeg holder meg lavt med karber (det er i hovedsak grønnsaker og yoghurt som jeg får i meg av karber), men innbiller meg at jeg gjerne ikke får i meg nok fett, kanskje. Da jeg hadde mensen stod vekten helt stille, men heldigvis gikk det litt ned etterpå.

Takk for tipsene.

Huff da,,,ikke noe godt å ha slike smerter. Vet du hva de kommer av?

Om ikke grønnsaker tar det så er det sikkert ikke sureoppstøt nei. Da vil det sikkert ikke hjelpe deg heller.

Noen tabletter messer med hormonene i kroppen, som f.eks Kortison. Metformin (er bra for forbrenningen), paracet og Ibux tror jeg nok er ganske greit.
Hvordan det er med anti-depresiva vet jeg ikke.

Om du søker på pcos inne på forumet finner du mange fine informative tråder rundt dette. Anbefaler deg å lese tråden "pcos-skravletråd" som ligger under PCOS og karbohydratkontroll.

Jeg fikk utrolig mange svar av å lese alle tråder jeg kom over her inne. Det var maaange biter som falt på plass :-)

Om du legger inn alt du spiser på diett.no eller lignende program, så ser du fort om du spiser riktig i forhold til fett, proteiner og karber.

For meg er det viktig å drikke vann, spise masse grønnsaker (myyyyyye) og holde litt tilbake på fløten.

Håper du snart føler deg bedre. God bedrings klem fra meg

__________________


L@dy jojo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - 15-20 gr karbo pr dag. Svar med sitat
Gammel 11-02-13, 11:29   #472
Sjøstjerne
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 164
Sjøstjerne er ny på veien

Sv: Januarstartere

Trening er nøkkelen til suksess! Går nå ned jevnt og trutt, samtidig som jeg får en del muskler. Har nå synelig biceps og abs! I helga ble det både poteter, goddis og alkohol, men det hadde ingenting å si på vekta eller formen, gikk også en mil i går da, så kan ha noe med det å gjøre

__________________

Created by MyFitnessPal.com - Free Calorie Counter
Sjøstjerne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-02-13, 06:21   #473
MaritR
Medlem
 
MaritR sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 50
Innlegg: 256
MaritR er på en erverdig vei

Sv: Januarstartere

Startvekt: 98,8
08 januar : 96,4 -2,4
15 januar: 93,9 -2,5 (influensa)
22 januar: 93,6 -0,3
29 januar: 93,1 -0,5
05 februar: 93,1 0 (tror det ble for mye nøtter i forrige uke)
12 februar: 92,4 0,7

__________________



http://bema.bloggr.no/
MaritR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-02-13, 18:40   #474
Lullapie
Medlem
 
Lullapie sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 62
Lullapie er på en erverdig vei

Sv: Januarstartere

Opprinnelig lagt inn av L@dy jojo, her.

Huff da,,,ikke noe godt å ha slike smerter. Vet du hva de kommer av?

Om du søker på pcos inne på forumet finner du mange fine informative tråder rundt dette. Anbefaler deg å lese tråden "pcos-skravletråd" som ligger under PCOS og karbohydratkontroll.

Jeg fikk utrolig mange svar av å lese alle tråder jeg kom over her inne. Det var maaange biter som falt på plass :-)

Om du legger inn alt du spiser på diett.no eller lignende program, så ser du fort om du spiser riktig i forhold til fett, proteiner og karber.

For meg er det viktig å drikke vann, spise masse grønnsaker (myyyyyye) og holde litt tilbake på fløten.

Håper du snart føler deg bedre. God bedrings klem fra meg

Takk for det. Jeg er fremdeles ikke bedre dessverre og begynner å bli ganske bekymret. Samboeren min prøver å få i meg riktig mengde av fett, salt, vann osv. i håp om at det skal bedre seg. Jeg følte jo meg ganske så bra i begynnelsen da jeg startet på dietten, men nå er det ganske så ille. Blir litt desperat og vurderer å gå til legen, men redd hun skal si at jeg må slutte på dietten. Jeg skal ta en titt på PCOS trådene her inne. Kanskje jeg finner ut noen gode tips.

Skremte meg selv litt da jeg leste en nettside i går. Jeg har ikke diabetes, men det med ketoner og slikt går jo i hop med dietten. Tror du dette kan være noe vi på ketose-dietten kan utsettes for? - Hvis man er uheldig?
http://www.nettdoktor.no/sykdommer/f...orgiftning.php

__________________
Ønsker å miste 30kg, men setter delmål underveis.
Oppdatering: Delmålet gikk som en drøm. Nå har jeg bare 2 kg igjen!
Lykke til alle sammen!
Lullapie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-02-13, 18:42   #475
Lullapie
Medlem
 
Lullapie sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 62
Lullapie er på en erverdig vei

Sv: Januarstartere

Er det forresten noen ketose-leger man kan stille spørsmål til her angående magesmertene og kvalmen?

__________________
Ønsker å miste 30kg, men setter delmål underveis.
Oppdatering: Delmålet gikk som en drøm. Nå har jeg bare 2 kg igjen!
Lykke til alle sammen!
Lullapie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar

Emneord
januar, ketolyse, kilo, kosthold, trening


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Veietråd, januarstartere 2012 swirre Ketolysekuren 25 07-02-12 11:28
Januarstartere Slegg Dr Lindbergs 109 21-02-11 19:12
Januarstartere - veiedag mandag? m.f Ketolysekuren 179 03-07-10 07:24


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no