Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Vil ned i vekt, men må spise glutenfritt. Hvilken diett?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-09-13, 21:19   #1
Tutta87
Medlem
 
Tutta87 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 75
Tutta87 er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Vil ned i vekt, men må spise glutenfritt. Hvilken diett?

Jeg og min samboer prøvde oss på ketolyse for 2 1/2år siden, og jeg gikk da ned ca 8 kg på 13uker. Da sprakk vi pga "alt fettet" i maten føltes ut som den vokste i munnen. Det bø oss i mot.Og jeg har selvfølgelig nå gått opp igjen, med renter!!! Men jeg husker at jeg var så mye mer våken, opplagt og hadde mer energi på den kosten, så derfor ønsker jeg (vi) nå å prøve igjen, men kanskje noe annet enn ketolyse med alt sitt fett....
SAMTIDIG så har jeg nå trolig utvikler Cøliaci (venter på biopsi svarene) så derfor må dietten også være glutenfri....

Det skal også sies at jeg bør ned ca. 33kg, fra 106kg til 73kg, høyde 174cm. Drømmen er 70-75kg på vekta, men alt er bedre enn livet nå.....

Noen tips og råd til type diett for meg?
Jeg har selvfølgelig lest om andre dietter, men håper å høre fra neon som også lever glutenfritt

__________________





Tutta87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Glutenfri LCHF :) Svar med sitat
Gammel 08-09-13, 21:42   #2
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Vil ned i vekt, men må spise Glutenfritt. Hvem diett??

De aller fleste lavkarbodietter, med unntak av Fedon og muligens south Beach er tilnærmet glutenfrie

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-09-13, 21:52   #3
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Vil ned i vekt, men må spise Glutenfritt. Hvem diett??

Det er jo mange som lever glutenfritt utilsiktet på lavkarbo ettersom mange ikke spiser hvete eller annet mel. Og du trenger ikke spise så mye fett, men bruke fett i maten. Steke i meierismør, bruke fete meieriprodukter, avocado og slike ting.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 09-09-13, 07:10   #4
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Vil ned i vekt, men må spise Glutenfritt. Hvem diett??

Fet meste utenom Fedon og andre i øvre karbosjikt er naturlig glutenfritt. Gluten er det siste du skal bekymre deg for.

Hva spiste du sist som vokste i munnen på deg? Det skal ikke mye fett til for å få en fettprosent på 75. Egg alene inneholder vel ca 65% fett,legg til litt kaviarmix eller en fløteskvett i kaffen og du har kommet opp i 75%. Mange tror de omtrent må drikke smør og dynke maten i fløte og stekefettet, det er ikke slik.
Jeg opplever stadig at folk kommenterer min mst: men du spiser ikke så mye fett. De blir temmelig overrasket når jeg forteller at dette inneholder 75% energi fra fett. Vanlig ost inneholder mye fett, helt perfekt fordeling alene.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 09-09-13, 08:21   #5
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Vil ned i vekt, men må spise Glutenfritt. Hvem diett??

Alle lavkarboretningene kan fint gjennomføres glutenfritt, også Fedon (man er jo ikke pålagt å spise fedonbrød eller pasta).

Frø er også gode, "subtile" fettkilder. Det er overraskende god fettprosent i et brett hjemmelagde lavkarboknekkebrød.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 09-09-13, 22:09   #6
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Vil ned i vekt, men må spise glutenfritt. Hvilken diett?

Jeg lever lavkarbo glutenfritt, null problem og det er bare droppe alle slags erstatninger for ting og tang. Eneste jeg lager er knekkebrød, ellers går det mye i salat med forskjellig protein og fett. Ren mat, ingen kakeerstatninger og alltid ha noe du kan kaste i deg om du dør av sult når du kommer inn døra. For meg er det smoothie av kokos og bringebær, har jeg det i hus går jeg ikke i glutenfri-ferdigmatfella.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 11-09-13, 08:23   #7
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Vil ned i vekt, men må spise glutenfritt. Hvilken diett?

De fleste former for lavkarbo + "steinalderkosthold" i form av paleo (mindre fett, mer fokus på naturlige råvarer, masse grønnsaker + protein) og primal blueprint (som paleo + fokus på naturlig fett).

Jeg vil anbefale hvem som helst av disse framfor å velge "et vanlig kosthold hvor man bare bytter ut brød med glutenfritt brød"... fordi den formen for glutenfritt er proppfullt av stivelse. Selv har jeg primal blueprint (melkeredusert) som et ideal å strekke meg mot, men bruker glutenfri pizzabunn/bakst, vin eller litt sukkervarer som utskeielser. Det fungerer godt for meg. Og så merker jeg at kroppen min responderer bra på
- nok søvn
- nok sol (d-vitamin er viktig)
- masse lavnivå bevegelse (laaaaaange gåturer er mye bedre enn harde 30-minuttersøkter for min del)

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvilken diett passer meg? Maria23 Spørsmål og svar 7 08-05-10 17:57
Kan man spise glutenfritt? litemeg Ketolysekuren 6 18-03-10 22:57
Hvilken diett for å holde blodsukkeret stabilt, men ikke gå ned i vekt? krokodillen Spørsmål og svar 2 04-07-09 06:53
Hvilken diett går du på? Snikende Saccosekk Livets lyse side 15 08-02-07 06:52
hvilken diett? Lilja82 Lavkarbo generelt 7 30-01-05 12:51


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no