Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Sverigetur på lørdag - trenger tips

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-04-14, 23:44   #1
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sverigetur på lørdag - trenger tips

Kan begynne tråden med at jeg har saumfart forumet for alle sverigetråder og har funnet mange tips der, men føler at de fleste var et par år gamle og at alle de nye trådene kun ble henvist videre til de trådene igjen.

Derfor vil jeg høre om det har kommet noen nye ting i sverige som er verdt å huske å ta med seg?
Her i norge har det jo kommet masse nye lavkarboting så kanskje det har kommet til sverige også?

Har funlight med stevia på listen allerede!

Gjerne skriv opp det dere pleier handle i sverige når dere er innom, jeg har så lite peiling på hva som er billig der og ikke :P

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 03-04-14, 23:50   #2
Røsslyng
Medlem
 
Røsslyng sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Litt sånn midt imellom..
Alder: 35
Innlegg: 497
Røsslyng er på en erverdig vei

Sv: Sverigetur på lørdag - Need tips

Jeg handler hvertfall 70% sjokolade når jeg er i Sverig Billigere enn i Norge, og flere varianter å velge mellom

__________________
Delmål 1: 118 kg innen 1.desember!



Røsslyng er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-04-14, 00:08   #3
Butterfly83
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 1.069
Butterfly83 er en juvelButterfly83 er en juvelButterfly83 er en juvel

Sv: Sverigetur på lørdag - Need tips

Andebryst er mye billigere i Sverige, og er kjempegodt

Sellerirot er ofte til 10 kr kg på maximat.

Guldfågeln tacokylling er supergodt, og lettvint. Er litt sukker i krydderet tror jeg, men det er ikke mye. Vi bruker det hvertfall med god samvittighet. Til omeletter, i salat, tacotallerken osv.

Butterfly83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-04-14, 00:55   #4
kristine89
Medlem
 
kristine89 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Oppland
Innlegg: 254
kristine89 er ny på veien

Sv: Sverigetur på lørdag - Need tips

Mandelmel, sukrin og lignende er billigere der.
Sukkerfri sjokolade som er søtet med stevia.
Masse deilige oster og spekeskinke.

God tur

__________________
Min journal: Kristines vei mot velvære
kristine89 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 04-04-14, 18:25   #5
ninaheg
Seniormedlem
 
ninaheg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 1.267
ninaheg har en fantastisk aura rundt segninaheg har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sverigetur på lørdag - trenger tips

Handler masse egg, Kvarg, sukrin gold, sukrin+, fiberhusk, pofiber, vaniljepulver, grønn te og masse kylling, kjøtt og frosne bær. God tur

ninaheg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 04-04-14, 20:35   #6
Festina lente
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 54
Innlegg: 736
Festina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snill

Sv: Sverigetur på lørdag - trenger tips

Jeg leste i en annen (gammel) tråd at mange kjøper Halloumi for det er visst mye billigere i Sverige. Halloumi= kypriotisk fast ost som er veldig god stekt.

__________________


Festina lente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jobber meg sakte men sikkert inn i ketose etter Ketolysefilosofien :-) Svar med sitat
Gammel 04-04-14, 20:54   #7
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Sverigetur på lørdag - trenger tips

Obs på at det svenskene kaller mandelmel bare er vanlige malte mandler. Kjipt å juble over å ha funnet mandelmel og komme hjem med bare malte mandler( det er jo mange bruksområder for det og, men andre egenskaper).

Jeg handler fløte, tyrkisk yoghurt, bacon, pølser med mindre karbo, ølkorv.. Tja, ikke så mye, men så bor vi nærmere en svensk butikk enn vi bor sentrum, så det er ikke lange svippen, bare et par mil.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 04-04-14, 20:59   #8
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Sverigetur på lørdag - trenger tips

Tangnudler! (Og om du skulle vurdere det billige kokosmelet; sjekk næringsinnholdet først - tror begge variantene jeg har sett har ligget langt høyere på kh enn funksjonellmat/aman prana sitt)

De store hushållsostene og västerbottensost er som regel også med i kurven. Og falukorv med litt bedre næringsinnhold enn de variantene som finnes her.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 05-04-14, 12:28   #9
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Sverigetur på lørdag - trenger tips

Takk for flotte tips!

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 06-04-14, 17:38   #10
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: Sverigetur på lørdag - trenger tips

Opprinnelig lagt inn av Rin, her.

Tangnudler! (Og om du skulle vurdere det billige kokosmelet; sjekk næringsinnholdet først - tror begge variantene jeg har sett har ligget langt høyere på kh enn funksjonellmat/aman prana sitt)

De store hushållsostene og västerbottensost er som regel også med i kurven. Og falukorv med litt bedre næringsinnhold enn de variantene som finnes her.

Ooooh. Kor har du funne tangnudlar? Det vil eg og ha

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-04-14, 01:11   #11
MoccaMaster
Medlem
 
MoccaMaster sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 153
MoccaMaster er ny på veien

Sv: Sverigetur på lørdag - trenger tips

Jeg vet ikke hvor du handler i Sverige, men skal du til Svinesund ligger det en innvandrerbutikk helt innerst med masse spennende og BILLIGE oster.. ala feta, mozzarella osv.. Og de har masse billig kjøtt, egg, krydder og listerine! Listerine(munnskyllevann) koster 37kr der (tror jeg) ! Der kjøper jeg også mandelmel (almond powder) aner ikke om det er "riktig" mandelmel.. men det duger til mitt bruk. De har også mengder med linfrø, sesamfrø, solsikkekjerner osv.. dette er også veldig billig både her og på eurocash..
På eurocash: Fløte, meierismør, CC, kesam, gresk yoghurt, fiberhusk, sukkerfritt godis, bacon, flesk, splenda.. +vaskepulver, skyllemiddel osv..

Det er det jeg kjøper i alle fall...

MoccaMaster er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo og sunn fornuft <3 Svar med sitat
Gammel 09-04-14, 08:41   #12
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Sverigetur på lørdag - trenger tips

Opprinnelig lagt inn av vimsen85, her.

Ooooh. Kor har du funne tangnudlar? Det vil eg og ha

I alle fall på svenske ICA-butikker, men jeg kan ikke huske om jeg har funnet det på Nordby/Maximat. (Finnes dog på iherb også)

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 09-04-14, 09:32   #13
Chamomilla
Seniormedlem
 
Chamomilla sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 2.453
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: Sverigetur på lørdag - trenger tips

Abonnerer....

håper å få tatt en harry-tur til uka. Dvs. harrytur for å sjhoppe kosttilskudd- og sånt som dere tipser om her. Alkohol går det omtrent null av, hehe. Men gi meg et glass med megadoser B-vitamin... gaah, må vel sjekke hva som er lov å innføre av denslags da... Så jeg ikke kommer i fare for å skade meg selv eller andre med for store doser lizzm.

__________________
Journal
..lever du dagen i dag godt gjøres alle gårsdager til lykkelige drømmer og hver eneste morgendag blir et bilde på håp.
Chamomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert Svar med sitat
Gammel 10-04-14, 03:07   #14
Mariline
Medlem
 
Mariline sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2014
Hvor: Telemark
Alder: 44
Innlegg: 115
Mariline er på en erverdig vei

Sv: Sverigetur på lørdag - trenger tips

Jippiiii for denne tråden. Skal til Sverige på fredag. Får man kjøpt syltetøy,snop og lettbrus sukret på stevia der?

__________________
VELKOMMEN TIL MIN LAVKARBOMAT BLOGG
http://lavkarbomat.blogg.no
Der jeg samler de beste oppskrifter jeg finner
Mariline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med lav GI forsøk på å bli frisk Svar med sitat
Gammel 10-04-14, 03:16   #15
kristine89
Medlem
 
kristine89 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Oppland
Innlegg: 254
kristine89 er ny på veien

Sv: Sverigetur på lørdag - trenger tips

Opprinnelig lagt inn av Mariline, her.

Jippiiii for denne tråden. Skal til Sverige på fredag. Får man kjøpt syltetøy,snop og lettbrus sukret på stevia der?

Jeg pleier å kjøpe sukkerfritt syltetøy fra önos. Det er lavkalori og lavkarbo.
De har også sjokolade som er søtet med steiva. De er veldig gode

__________________
Min journal: Kristines vei mot velvære
kristine89 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 10-04-14, 04:22   #16
Mariline
Medlem
 
Mariline sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2014
Hvor: Telemark
Alder: 44
Innlegg: 115
Mariline er på en erverdig vei

Sv: Sverigetur på lørdag - trenger tips

Opprinnelig lagt inn av kristine89, her.

Jeg pleier å kjøpe sukkerfritt syltetøy fra önos. Det er lavkalori og lavkarbo.
De har også sjokolade som er søtet med steiva. De er veldig gode

Tusen takk Kristine

__________________
VELKOMMEN TIL MIN LAVKARBOMAT BLOGG
http://lavkarbomat.blogg.no
Der jeg samler de beste oppskrifter jeg finner
Mariline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med lav GI forsøk på å bli frisk Svar med sitat
Gammel 10-04-14, 23:30   #17
Butterfly83
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 1.069
Butterfly83 er en juvelButterfly83 er en juvelButterfly83 er en juvel

Sv: Sverigetur på lørdag - trenger tips

Hvilke butikker har det syltetøyet? Kan ikke si jeg har sett det på maximat hvertfall

Butterfly83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-04-14, 08:06   #18
ninaheg
Seniormedlem
 
ninaheg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 1.267
ninaheg har en fantastisk aura rundt segninaheg har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sverigetur på lørdag - trenger tips

Maximat på Nordby har de det syltetøyet. Også fun light saft med stevia, den er god!!!

ninaheg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 11-04-14, 15:03   #19
Butterfly83
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 1.069
Butterfly83 er en juvelButterfly83 er en juvelButterfly83 er en juvel

Sv: Sverigetur på lørdag - trenger tips

Da har jeg ikke sett godt nok Da blir det syltetøy neste gang

Butterfly83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-04-14, 11:49   #20
Chamomilla
Seniormedlem
 
Chamomilla sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 2.453
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: Sverigetur på lørdag - trenger tips

Noen som har kommet over nitrittfritt bacon i sverige? Blir det samme priser som i Norge i såfall?

__________________
Journal
..lever du dagen i dag godt gjøres alle gårsdager til lykkelige drømmer og hver eneste morgendag blir et bilde på håp.
Chamomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert Svar med sitat
Gammel 12-04-14, 12:11   #21
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Sverigetur på lørdag - trenger tips

Opprinnelig lagt inn av ninaheg, her.

Maximat på Nordby har de det syltetøyet. Også fun light saft med stevia, den er god!!!

Haha, drømte om dette syltetøyet inatt!
Har aldri sett det før og aner ikke hvordan det ser ut, men jeg drømte at jeg var å handlet kassevis!

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 12-04-14, 21:20   #22
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Sverigetur på lørdag - trenger tips

Jeg fant sukkerfritt syltetøy fra ICA i dag( på vår lokale lille ICA butikk), søtet med stevia, sukrin og maltitol. Kjøpte med bringbær og et glass med tyttebær.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 12-04-14, 21:52   #23
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Sverigetur på lørdag - trenger tips

Opprinnelig lagt inn av Chamomilla, her.

Abonnerer....

håper å få tatt en harry-tur til uka. Dvs. harrytur for å sjhoppe kosttilskudd- og sånt som dere tipser om her. Alkohol går det omtrent null av, hehe. Men gi meg et glass med megadoser B-vitamin... gaah, må vel sjekke hva som er lov å innføre av denslags da... Så jeg ikke kommer i fare for å skade meg selv eller andre med for store doser lizzm.

Så lenge du reiser over selv kan du ta med nesten hva du vil av kost tilskudd. Det skal ganske store doser b vitaminer til før du tar skade av det. Selv holder jeg på å trappe opp til 500mg b6 og 1000mg b3

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 13-04-14, 00:14   #24
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Sverigetur på lørdag - trenger tips

Regelen er vel at man kan ta med inntil tre måneders forbruk av kosttilskudd over grensa, ut fra de anbefalte doseringene som står på respektive forpakning, uavhengig av anbefalte doser i Norge.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 17-04-14, 23:47   #25
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Sverigetur på lørdag - trenger tips

Tangnudler? Det hørtes interessant ut! Hvor finner man dem? Hvordan ser de ut?

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sverigetur med tv-team! El1e Generell diskusjon 0 21-01-10 16:31
Hei jeg er ny og trenger tips Thea_84 Spørsmål og svar 4 29-06-09 23:20
Hjelp, trenger svar fort! Spørsmål om søtningsmiddel og Sverigetur! Iselilja Spørsmål om matvarer og oppskrifter 4 01-05-09 23:05
Trenger tips og råd her lille bolle Ketolysekuren 8 09-06-08 22:09
trenger tips Siljevanilje Ketolysekuren 4 07-04-06 18:06


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no