Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hvilke tilskudd bør jeg ta?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-02-05, 14:34   #1
RAGNA
Medlem
 
RAGNA sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Trondheim
Innlegg: 196
RAGNA er virkelig snillRAGNA er virkelig snillRAGNA er virkelig snillRAGNA er virkelig snill
Question

Hvilke tilskudd bør jeg ta?

Har vært på ketolysedietten i en uke nå, og har begynt å orientere meg litt om disse tilskuddene som anbefales. Ser at det er snakk om krom, kalsium, sink, selen og multivitamin.

Er alt dette nødvendig egentlig? Har lest litt om disse stoffene i en bok nå, og ser at både kalsium, sink og selen dekkes gjennom den kosten jeg får i meg på ketolysedietten. Trenger jeg likevel å kjøpe tilskudd? Hva gjør krom for kroppen? Og går det an å ta Møllers trankapsler som multivitamintilskudd?

Hva gjør dere andre som er på dietten?

__________________
Hilsen karboelsker'n Ragna
BMI ved start: 37
BMI nå: 35
Vektnedgang til nå: 6,6 kg
RAGNA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ragnas psyko-lavkarbo diett :-) Svar med sitat
Gammel 24-02-05, 15:10   #2
LilNoor
Medlem
 
LilNoor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Ulvik
Alder: 45
Innlegg: 168
LilNoor er virkelig snillLilNoor er virkelig snillLilNoor er virkelig snillLilNoor er virkelig snillLilNoor er virkelig snill

Opprinnelig lagt inn av RAGNA

Har vært på ketolysedietten i en uke nå, og har begynt å orientere meg litt om disse tilskuddene som anbefales. Ser at det er snakk om krom, kalsium, sink, selen og multivitamin.

Er alt dette nødvendig egentlig? Har lest litt om disse stoffene i en bok nå, og ser at både kalsium, sink og selen dekkes gjennom den kosten jeg får i meg på ketolysedietten. Trenger jeg likevel å kjøpe tilskudd? Hva gjør krom for kroppen? Og går det an å ta Møllers trankapsler som multivitamintilskudd?

Hva gjør dere andre som er på dietten?

Jeg fikk uventet hjelp til å finansiere krom og selen tablettene fra ketolyse kuren, og har blitt fortalt at jeg bør ta begge som kosttilskudd. Dette er de fra ketolyse.no, og krom tablettene er tilsatt kalsium, mens selen er tilsatt sink. Ved siden av dette tar jeg fortsatt multivitaminer, men har blitt fortalt at det ikke går an å BARE ta det. Krom og selen må tas seperat, da de hemmer opptaket av hverandre.

Håper dette var til LITT hjelp.

__________________
LilNoor
Min dagbok
LilNoor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-02-05, 19:42   #3
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av RAGNA

Har vært på ketolysedietten i en uke nå, og har begynt å orientere meg litt om disse tilskuddene som anbefales. Ser at det er snakk om krom, kalsium, sink, selen og multivitamin.

Er alt dette nødvendig egentlig? Har lest litt om disse stoffene i en bok nå, og ser at både kalsium, sink og selen dekkes gjennom den kosten jeg får i meg på ketolysedietten. Trenger jeg likevel å kjøpe tilskudd? Hva gjør krom for kroppen? Og går det an å ta Møllers trankapsler som multivitamintilskudd?

Hva gjør dere andre som er på dietten?

Det er nøvendig fordi ketogen diett er vanndrivende. Du drikker mye og tisser mye og skyller viktige stoffer ut når du går på en så streng ketogen diett. Torkil anbefaler små doser i forhold til f.eks. Atkins som også er kjent for å være ganske så vanndrivende. Multivitamin er flott, men jeg ville heller tatt Omega 3-6-9 eller Udo's Choice isteden for Møllers trankapsler.... Krom demper søtsuget og hjelper med forbrenningen (sies det)

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no