Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold > Induksjonen

Hvilke medisiner påvirker egentlig ketose/ vekttap?

Induksjonen De første 14 dagene med Atkins

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-07-04, 23:20   #1
Kalorine
Medlem
 
Kalorine sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Alder: 44
Innlegg: 194
Kalorine er en juvelKalorine er en juvelKalorine er en juvel

Hvilke medisiner påvirker egentlig ketose/ vekttap?

I boka (den norske oversettelsen) nevner Atkins noen medisingrupper som kan påvirke ketose/vekttap. Jeg går på noen medikamenter, og lurte derfor på om noen kan gi meg litt mer detaljert informasjon om dette? Jeg kan jo nevne at ingen av disse medikamentene har gitt vektøkning før, men jeg tenkte at det kunne bli annerledes med denne dietten..

__________________















Nothing tastes as good as beeing thin feels!
Kalorine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins (the book is my bible) Svar med sitat
Gammel 27-07-04, 09:32   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Det finnes ingen medisiner som setter deg i ketose eller gir vekttap. Om noen hadde funnet en slik pille hadde de blitt rike !!!

MEN, når det er sagt. Det finnes noen som skal hjelpe på forbrenningen. Dessverre er ingen av disse i salg i butikk i Norge. Men noen er i salg på netttet - bl.a. L-Carnitine/Acetyl L-Carnitine.

Hvilke medikamenter er det du tar og hvilke medikamenter er det det står om i boken som du lurer på ? Jeg har ikke lest den norske oversettelsen ser du.....

kan du kopiere inn det som står der - slik at jeg skjønner hva det er snakk om ? kan godt hende jeg tar en sånn "Ååååååååhhh var det det det var !!!" at det er enklere enn det jeg tror !!!

ÅÅååå forresten, mener du at noen medikamenter forhindrer ketose / vekttap ??? Da er det vanndrivende, blodtrykknedsettende, noen hjertemedisiner og antidepressiva + piller med hormoner. Kjenner ikke til merker/navn, men vet at alle reagerer forskjellig. Jeg tar vanndrivende og har problemer med vekttap, mens andre tar samme merke og ikke har noe problem. Det gjelder å finne ut hvordan din kropp reagerer. Hva slags medikamenter er det du tar ??

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 27-07-04, 15:45   #3
Kalorine
Medlem
 
Kalorine sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Alder: 44
Innlegg: 194
Kalorine er en juvelKalorine er en juvelKalorine er en juvel
Smile

Opprinnelig lagt inn av Nille

Det finnes ingen medisiner som setter deg i ketose eller gir vekttap. Om noen hadde funnet en slik pille hadde de blitt rike !!!

MEN, når det er sagt. Det finnes noen som skal hjelpe på forbrenningen. Dessverre er ingen av disse i salg i butikk i Norge. Men noen er i salg på netttet - bl.a. L-Carnitine/Acetyl L-Carnitine.

Hvilke medikamenter er det du tar og hvilke medikamenter er det det står om i boken som du lurer på ? Jeg har ikke lest den norske oversettelsen ser du.....

kan du kopiere inn det som står der - slik at jeg skjønner hva det er snakk om ? kan godt hende jeg tar en sånn "Ååååååååhhh var det det det var !!!" at det er enklere enn det jeg tror !!!

ÅÅååå forresten, mener du at noen medikamenter forhindrer ketose / vekttap ??? Da er det vanndrivende, blodtrykknedsettende, noen hjertemedisiner og antidepressiva + piller med hormoner. Kjenner ikke til merker/navn, men vet at alle reagerer forskjellig. Jeg tar vanndrivende og har problemer med vekttap, mens andre tar samme merke og ikke har noe problem. Det gjelder å finne ut hvordan din kropp reagerer. Hva slags medikamenter er det du tar ??

Jeg mente sistnevnte, om medisiner kunne forhindre ketose/ vekktap, noen magisk vektnedgangspille er jeg fullt klar over at ikke finnes..Dessuten, når det å komme i ketose og gå ned i vekt er såpass ukomplisert som Atkins påstår er det vel ikke noe behov for en slik pille, er det vel? Ang. medisinene jeg tar sender jeg deg en pm, hvis det er greit.

__________________















Nothing tastes as good as beeing thin feels!
Kalorine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins (the book is my bible) Svar med sitat
Gammel 27-07-04, 15:54   #4
Kalorine
Medlem
 
Kalorine sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Alder: 44
Innlegg: 194
Kalorine er en juvelKalorine er en juvelKalorine er en juvel

Listen over kostilskuddene Atkins nevner i den norske utgaven av boken er vel sannsynligvis bare en mindre omfattende utgave av den i den amerikanske..Han oppgir en "slankeformel" bestående av essensielle oljer, krompikolinat og noe kalt Karnitin, q10 og PAK. Jeg venter selv litt med å bruke alt dette, jeg passer selvsagt på å få nok av omega 3-fettsyrer, vitaminer og slikt, men foreløpig er min fremste slankehjelp mosjon!

Når det gjelder slike ting som skal hjelpe på forbrenningen har man jo ikke dokumenter særlig effekt enda. CLA har jo mer eller mindre en bevist virkning, men den er jo svært begrenset. Selv sterke, farlige og ulovlige midler som efedrin kan bare øke forbrenningen med toppen 5%, og det er ikke helserisikoen verdt.
Nei, jeg satser på mosjon jeg!

__________________















Nothing tastes as good as beeing thin feels!
Kalorine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins (the book is my bible) Svar med sitat
Gammel 27-07-04, 18:58   #5
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

De jeg har forstått kan være hemmende for vekttap er:

  • Østrogener og syntetiske hormonmedikamenter, inkludert p-piller.
  • Anti - depressiva (Zoloft, Prozac, Paxil, Celexa)
  • Insulin og insulin stimulerende medisin
  • Medikamenter til behandling av reumatiske lidelser (bechterevs, leddgikt) inkl. steroider (betendelseshemmende)
  • Vanndrivende midler
  • Beta-blokkere - hjertemedisin
Jeg tar vanndrivende som egentlig ligger på toppen av fyfy lista, - og er i samme situasjon som deg, jeg kan ikke klare meg uten - og må ta følgene av det. Mine problemer er hormonrelaterte (tror spesialistene) og jeg har valget mellom vanndrivende og masse hormoner (som de vil prøve). Har valgt det minste av to onder, - får iallefall ikke blodpropp og humør/personlighetsforandringer av vanndrivende.....

Det viktigste er å høre etter kroppen din sier, - og hva legen sier. Jeg er imot at man på død og liv skal kutte ut medisner man trenger for å ta av. Konsekvensene kan være alvorlige. For oss som MÅ ta en eller annenform for medisin som hemmer vektap, er det ekstra viktig å gjøre en sunn diett til en livsstil. Vi må være tålmodige og akseptere at det tar tid. Men med sunn lavkarbo mat og god trening vil vi komme til målet.....det tar bare litt lenger....

Jeg har også et stoffskifte som ligger i nederste del av tabellen,samt en forbrenning lik 0. Jeg tar L-Carnitine (1500 mg pr dag) og Oil Of Oregano (4-6 dråper pr dag). Etter at jeg begynte med det har faktisk vekten langsomt beveget seg etpar hakk nedover, etter å ha stått stille en lang stund. Jeg har også prøvd Cocosa (kokosnøttolje) (flere mnd) men merket ingen endring på vekten. Jeg tar fremdeles Cocosa som tilskudd - ikke fast, bare om kaloriinntaket mitt trenger å økes og fordi hår og hud liker det ! Jeg tar Omega 3-6-9 også. Mine menyer og data er gjennomgått av folk jeg anser som spesialister på området og jeg gjør det riktig og det jeg kan matmessig. Det er vannvittig irriterende at kosttilskudd koster små formuer. Jeg tar også Q10. Har tatt ett som heter Lube Q10 hele tiden. Det kostet rundt 100 kr for 100 stk. Den er gått ut av produksjon og nå må jeg betale 200 for kr for 60 stk. for et produkt som er prikklikt Lube. *arrrrgh*

...........men det er vel en anne tråd !

Lykke til videre Kalorine !!!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 28-07-04, 13:09   #6
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Det kan jo forklare noe av manglende vektnedgang for min del iom jeg både tar østrogen og betennelsesdempende medisiner Ikke mye å gjøre med det foreløig tror jeg...Hm ...tenke...

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvordan følge fase 2 - vedvarende vekttap HP Vedvarende vekttap 0 29-02-04 21:31


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no