Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Ja, det er noen som kan spise uten å ese ut

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-08-12, 08:32   #1
Jaudaa
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 422
Jaudaa har en fantastisk aura rundt segJaudaa har en fantastisk aura rundt seg

Ja, det er noen som kan spise uten å ese ut

frem til nå, om han fortsetter slik

http://www.vg.no/sport/ol/2012/artik...artid=10059621

Jaudaa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo Svar med sitat
Gammel 13-08-12, 09:14   #2
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Ja, det er noen som kan spise uten å ese ut

Phelps er vel faktisk i særstilling selv som svømmer. Har lest flere som teoretiserer om at han trener i kjøligere vann enn de fleste andre og derfor brenner av mer for å holde kroppstemperaturen oppe...

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 13-08-12, 09:38   #3
Qlio
Seniormedlem
 
Qlio sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Lørenskog
Alder: 48
Innlegg: 2.250
Qlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt likt

Sv: Ja, det er noen som kan spise uten å ese ut

Vi kan alle spise de mengdene der, eller tett opptil, om vi lever slik han gjør.

Qlio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-08-12, 12:35   #4
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Ja, det er noen som kan spise uten å ese ut

Opprinnelig lagt inn av Qlio, her.

Vi kan alle spise de mengdene der, eller tett opptil, om vi lever slik han gjør.

Vel - jeg tror også dét er en overforenkling...

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 13-08-12, 15:14   #5
Qlio
Seniormedlem
 
Qlio sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Lørenskog
Alder: 48
Innlegg: 2.250
Qlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt likt

Sv: Ja, det er noen som kan spise uten å ese ut

En toppidrettsutøver trener mye, ofte og lenge. Jeg tror de aller fleste vil oppdage at man kan spise mer når man øker treningsmengden (sier ikke at alt ligger der). Men en annen ting er jo at man faktisk blir mer sulten også. Jeg må bruke lang tid når jeg spiser etter trening, hvis jeg spiser så mye som jeg tror jeg må ha spiser jeg mer enn det jeg egentlig trenger (spiser for fort, rekker ikke kjenne etter når jeg blir "mett").

Makes sense?

Qlio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-08-12, 19:20   #6
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Ja, det er noen som kan spise uten å ese ut

Før jeg begynte lchf og var og svømte 1/2 time (hvor jeg da svømte totalt 1000m bryst..) var jeg alltid kjeempe sulten etterpå.. Men etter lchf så har den ekstreme sulten gitt seg

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 13-08-12, 20:38   #7
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Ja, det er noen som kan spise uten å ese ut

Opprinnelig lagt inn av Qlio, her.

En toppidrettsutøver trener mye, ofte og lenge. Jeg tror de aller fleste vil oppdage at man kan spise mer når man øker treningsmengden (sier ikke at alt ligger der). Men en annen ting er jo at man faktisk blir mer sulten også. Jeg må bruke lang tid når jeg spiser etter trening, hvis jeg spiser så mye som jeg tror jeg må ha spiser jeg mer enn det jeg egentlig trenger (spiser for fort, rekker ikke kjenne etter når jeg blir "mett").

Makes sense?

Joda - i en frisk kropp som fungerer etter teorien. Jeg heller vel i den retning at de fleste av oss avviker fra "normalen" på ett eller flere punkter så jeg synes kalorier inn/kalorier ut blir for enkelt som forklaring. Selv om man modererer den med treningens appetittregulerende sider (som ikke alltid slår ut samme vei).

Når det gjelder å spise og fungere som Phelps vil jeg si at det fungerer når man har
- tilsvarende genetikk
- er frisk
- har lagt tilsvarende grunnlag

Kniper det på ett eller flere punkter så kan man ende opp med en kropp som eser opp av trening. Det finnes eksempler på det også.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 15-08-12, 17:56   #8
BitTorres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 553
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: Ja, det er noen som kan spise uten å ese ut

Synes det høres ut som et (vann)vittig konsum. Når Bjør Dæhlie var i sine tøffeste treningsperioder, med turer på 4-5 timer pr dag, med en puls som vi vanlige dødelig kun har på de hardeste økter, satte til 6-7ooo kcal, så kan man undre på hvordan Phelps kropp har orket det hardkjøret. Men mannen lider av ADHD, kanskje det gir kroppen hans ekstra stress som forbrenner noe? Who knows...
Det mest imponerende er hvordan har i det hele tatt ORKET å sette livs så enorme mengder. Jeg hadde hatt nok med èn 15 eggs omelett på en dag, og han spiste det som en DEL av froskosten??

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-08-12, 17:58   #9
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Ja, det er noen som kan spise uten å ese ut

Opprinnelig lagt inn av BitTorres, her.

Synes det høres ut som et (vann)vittig konsum. Når Bjør Dæhlie var i sine tøffeste treningsperioder, med turer på 4-5 timer pr dag, med en puls som vi vanlige dødelig kun har på de hardeste økter, satte til 6-7ooo kcal, så kan man undre på hvordan Phelps kropp har orket det hardkjøret. Men mannen lider av ADHD, kanskje det gir kroppen hans ekstra stress som forbrenner noe? Who knows...
Det mest imponerende er hvordan har i det hele tatt ORKET å sette livs så enorme mengder. Jeg hadde hatt nok med èn 15 eggs omelett på en dag, og han spiste det som en DEL av froskosten??

Ikke 15 eggs omelett, men EN 5 eggsomelett.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noen solskinnshistorier for oss uten startresultater? VK-Tutta kutter karbs Ketolysekuren 18 14-07-11 21:09
Kan spise ubegrenset med nøtter uten å komme ut av ketosen Synnoff Spørsmål og svar 8 10-02-11 22:22
Lav GI uten grønt? Hva kan jeg spise? Megvel Lavkarbo generelt 12 30-11-09 11:22
Lakris uten sukker-kan jeg spise den? Chris85 Ketolysekuren 4 30-03-09 00:50
Kan jeg spise ubegrenset med ting uten karb i? -7kgtakk Ketolysekuren 8 19-09-08 00:28


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no