Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Kjipt med vektøkning ...

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-10-11, 20:48   #1
Mammarosa
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 156
Mammarosa er på en erverdig vei

Kjipt med vektøkning ...

Irriterende at vekten bare går oppover...i dag var jeg en halv kilo over utgangspunktet som i seg selv er 3 kg over normalen når jeg har vanlig kosthold. Demotiverende!

Spiser ca 20 karber pr dag og har en fin fordeling. Ligger under kcalbehovet diett.no har satt opp for meg.

Magen min er fin og det er tydelig jeg har det bedre uten mel. Synes likevel det er dritkjipt å gå opp i vekt. Synes vekten min varierer mye mer opp og ned på lavkarbo. Tidligere har den ligget stabilt på 63.

__________________


Mammarosa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ***LCHF*** Svar med sitat
Gammel 07-10-11, 23:21   #2
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Kjipt med vektøkning ...

Opprinnelig lagt inn av Mammarosa, her.

Irriterende at vekten bare går oppover...i dag var jeg en halv kilo over utgangspunktet som i seg selv er 3 kg over normalen når jeg har vanlig kosthold. Demotiverende!

Spiser ca 20 karber pr dag og har en fin fordeling. Ligger under kcalbehovet diett.no har satt opp for meg.

Magen min er fin og det er tydelig jeg har det bedre uten mel. Synes likevel det er dritkjipt å gå opp i vekt. Synes vekten min varierer mye mer opp og ned på lavkarbo. Tidligere har den ligget stabilt på 63.

Uff! Det ser ut til at vi som har lite og gå ned, må spare litt på fettet!
Det er iallefall min erfaring

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-10-11, 09:06   #3
Mammarosa
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 156
Mammarosa er på en erverdig vei

Sv: Kjipt med vektøkning ...

Du sier noe der... Tror kanskje skal øke mine karber fra rundt 5% som de er pr i dag. Gå over til "vanlig" kost igjen, men holde meg unna hvetemel og raffinert sukker. VET at magen min reagerer på det hvetemelet. Også savner jeg frukt, men alt med måte

__________________


Mammarosa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ***LCHF*** Svar med sitat
Gammel 08-10-11, 11:50   #4
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Kjipt med vektøkning ...

Jeg gikk bare opp i vekt med LCHF, så jeg gikk over til generell lavkarbo.
Nå teller jeg kalorier samtidig som jeg styrer unna høykarbomat.
Fungerer mye bedre for meg dette

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 08-10-11, 12:22   #5
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Kjipt med vektøkning ...

Det er en del som erfarer at kroppen holder igjen på veldig lavt karbohydratinntak. Dette må bare hver og en finne ut - siden det utvilsomt er individuelt.

Å kutte ut mel og sukker tar unna to store, tomme karbohydratkilder og er nok lurt for de aller, aller fleste.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 08-10-11, 12:57   #6
Chamomilla
Seniormedlem
 
Chamomilla sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 2.453
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: Kjipt med vektøkning ...

Ja, det er nok utfordrende å bli kvitt de siste kiloene når man i følge bmi har normalvekt allerede.
Sjekk om noen av rådene fra Thomas Geisner sin blogg kan funke. Jeg tester det litt selv og på veldig kort sikt - suksess! Og da veldig lav på karbo, mye fett og kuttet melkeprodukter.
Ligger en tråd om det nå her inne.

__________________
Journal
..lever du dagen i dag godt gjøres alle gårsdager til lykkelige drømmer og hver eneste morgendag blir et bilde på håp.
Chamomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert Svar med sitat
Gammel 08-10-11, 21:17   #7
Mammarosa
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 156
Mammarosa er på en erverdig vei

Sv: Kjipt med vektøkning ...

Takk for svar! Skal sjekke Geisners blogg. Merker jeg har litt vann i kroppen, er nok i nærheten av mnd besøk, men har jo ikke veid så mye som nå siden jeg var gravid for fire år siden , da med vanlig høykarbokosthold.

__________________


Mammarosa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ***LCHF*** Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Plutselig vektøkning danielve Lavkarbo generelt 12 17-08-11 10:05
Vektøkning? fabienne Spørsmål og svar 1 22-03-10 15:32
Vektøkning Smyklebust Atkins kosthold 3 20-07-09 02:38
Vektøkning? CHESS Ketolysekuren 6 10-10-08 09:55
Hmmm- vektøkning Benzo Atkins kosthold 7 12-09-05 18:26


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no