Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Helt ny her =) Litt forskjellige spørsmål :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-01-12, 20:56   #1
IAlexandra
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Drammen
Innlegg: 15
IAlexandra er på en erverdig vei

Helt ny her =) Litt forskjellige spørsmål :)

Jeg startet på ketolysekuren på mandag, har akkurat satt meg litt inn i de forskjellige matvarene, men lurer på noen småting
Hvordan er det med krydder? Hvilken krydder kan man bruke? Og hvilken er helt NEI?
Har det noe å si hvor mange ganger man spiser om dagen?

På forhånd taaakk =D

IAlexandra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 05-01-12, 21:01   #2
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Helt ny her =) Litt forskjellige spørsmål :)

Opprinnelig lagt inn av IAlexandra, her.

Jeg startet på ketolysekuren på mandag, har akkurat satt meg litt inn i de forskjellige matvarene, men lurer på noen småting
Hvordan er det med krydder? Hvilken krydder kan man bruke? Og hvilken er helt NEI?
Har det noe å si hvor mange ganger man spiser om dagen?

På forhånd taaakk =D

Gå for rene krydder, ikke blandingskrydder, de innholder ofte sukker.
Spis når du er sulten, stopp når du er passe mett
Lykke til

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-01-12, 21:05   #3
IAlexandra
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Drammen
Innlegg: 15
IAlexandra er på en erverdig vei

Sv: Helt ny her =) Litt forskjellige spørsmål :)

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Gå for rene krydder, ikke blandingskrydder, de innholder ofte sukker.
Spis når du er sulten, stopp når du er passe mett
Lykke til

Oki =D Så grillkrydder er ikke greit? Oki =) For jeg spiser veldig skjeldent :S Spiser som regel frokost og middag.. Jeg spiser ikke mye, til frokost er det omelett med brokoli, og da er det ca 4 egg og 100g brokoli.. Også vanlig porsjon til middag.. Men det holder vell..? Eller har dette no påvirkning på kuren? Har de siste dagene ligget på mellom 13 og 20 karbs per dag..

IAlexandra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 05-01-12, 21:21   #4
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Helt ny her =) Litt forskjellige spørsmål :)

Hei,
Da de fleste blandingskrydderne dessverre innholder sukker så har vi laget denne fantastiske samletråden:
Hjemmelagde krydderblandinger

”’Nannah’s’ rub a dub mix til grill og burgere” er en stor alround slager her i huset. Kjøpe taco blandinger er en av de som oftest innholder sukker og du finner flere varianter i krydder-tråden.
Lag store posjoner og fyll opp krydderskapet med hjemmelagde krydderblandinger.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-01-12, 21:24   #5
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Helt ny her =) Litt forskjellige spørsmål :)

Er det noe krydder du liker å bruke som du bruker mye av og lurer på om er greit? Kanel inneholder en del karbohydrater kan jeg tenke meg, men krydder bruker man ikke i store mengder vanligvis så jeg ville ikke tenkt så mye på det, med unntak av at du må sjekke innholdsfortegnelsen på blandinger da noen inneholder sukker som sagt over.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-01-12, 23:34   #6
IAlexandra
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Drammen
Innlegg: 15
IAlexandra er på en erverdig vei

Sv: Helt ny her =) Litt forskjellige spørsmål :)

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Er det noe krydder du liker å bruke som du bruker mye av og lurer på om er greit? Kanel inneholder en del karbohydrater kan jeg tenke meg, men krydder bruker man ikke i store mengder vanligvis så jeg ville ikke tenkt så mye på det, med unntak av at du må sjekke innholdsfortegnelsen på blandinger da noen inneholder sukker som sagt over.

Ja, tenkte egentlig mest på grillkrydder Men går jo egentlig greit med bare salt og pepper også

IAlexandra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 05-01-12, 23:42   #7
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Helt ny her =) Litt forskjellige spørsmål :)

Opprinnelig lagt inn av IAlexandra, her.

Ja, tenkte egentlig mest på grillkrydder Men går jo egentlig greit med bare salt og pepper også

De aller fleste krydderblandinger kan du lage selv, også grillkrydder.
Bruk søkefunksjonen

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-01-12, 05:25   #8
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Helt ny her =) Litt forskjellige spørsmål :)

Det finnes faktisk ganske mange blandingskrydder i butikken uten sukker/smaksforsterker også, nå. I alle fall den serien til Santa Maria (med vaianter som "chili explosion", "chicken & steak" og "forest blend"), og jeg vet jeg har sett flere. Men det er nå moro å lage krydderblandingene selv også.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 06-01-12, 08:58   #9
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Helt ny her =) Litt forskjellige spørsmål :)

På innvandresjapper har de krydderblandinger kalt masala i runde bokser. Garam masala og en annen jeg har glemt navnet på som har rødt innhold. De kan brukes. Det er den med rødt innhold som er mest likt grillkrydder. Bra krydder uten glutamat, salt og sukker. Karri er jo godt også. Jeg har merkelig nok slutta med min iherdige krydring fordi jeg bruker tahini som saus på alt mulig, og det smaker søtlig og passer ikke med annet enn salt og pepper.Men før brukte jeg timian, dill, gressløk, paprikakrydder og karri i salaten.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 00:30   #10
IAlexandra
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Drammen
Innlegg: 15
IAlexandra er på en erverdig vei

Sv: Helt ny her =) Litt forskjellige spørsmål :)

Tusen takk for mange gode start =D Tror jeg i begynnelsen forholder meg til salt og pepper, hvertfall til jeg får satt meg inn i maten, så får jeg ta det gradvis derifra =D

IAlexandra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 01:05   #11
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Helt ny her =) Litt forskjellige spørsmål :)

Opprinnelig lagt inn av IAlexandra, her.

Tusen takk for mange gode start =D Tror jeg i begynnelsen forholder meg til salt og pepper, hvertfall til jeg får satt meg inn i maten, så får jeg ta det gradvis derifra =D

Ja, ikke dumt. Da får du i dg mindre karbohydrater også. Tørka urter har dog nyttige egenskaper. Bare å lese seg til.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 16:50   #12
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Helt ny her =) Litt forskjellige spørsmål :)

Om du liker litt sterke kryddere, anbefaler jeg deg å kjøpe:
Cajennepepper
Chilikrydder
Spisskummin (cumin)
hvitløkskrydder
Koriander
Paprikakrydder

Disse går igjen i mange oppskrifter... Også i Taco-krydder om du liker mexikansk mat.

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Helt ny og trenger litt hjelp av Torkil og dere andre med litt erfaring digger Ketolysekuren 4 07-01-09 22:35
Et helt vanvittig spørsmål! Tess Generell diskusjon 7 23-04-08 22:55
Endre litt på Ketolyse. Nille eller andre som er flinke med forskjellige filosofier. SkinnyToBe Ketolysekuren 11 08-01-08 18:05
Helt ny her, og har et spørsmål.. Kiara Atkins kosthold 6 11-09-04 08:55


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no