Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hvor lenge kan man gå på ketolysekuren?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-01-12, 00:27   #1
IAlexandra
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Drammen
Innlegg: 15
IAlexandra er på en erverdig vei

Hvor lenge kan man gå på ketolysekuren?

Hei! Jeg startet med ketolysekuren på mandag og har holdt meg til ca. 15 karbs om dagen. Mitt mål er å gå ned ca. 10 kg. Men jeg lurer på hvor lenge jeg kan gå på ketolysekuren?

IAlexandra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 00:31   #2
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvor lenge kan man gå på ketolysekuren?

Opprinnelig lagt inn av IAlexandra, her.

Hei! Jeg startet med ketolysekuren på mandag og har holdt meg til ca. 15 karbs om dagen. Mitt mål er å gå ned ca. 10 kg. Men jeg lurer på hvor lenge jeg kan gå på ketolysekuren?

Det er anbefalt å gå til legen hver 3. mnd å ta alle prøver å sjekke at alt er ok. Ellers har jeg hørt at det er lurt å ta en pause etter 6. mnd. Tror det stod det i ketolyse-boka. Lykke til Alexandra!!

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 00:33   #3
IAlexandra
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Drammen
Innlegg: 15
IAlexandra er på en erverdig vei

Sv: Hvor lenge kan man gå på ketolysekuren?

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Det er anbefalt å gå til legen hver 3. mnd å ta alle prøver å sjekke at alt er ok. Ellers har jeg hørt at det er lurt å ta en pause etter 6. mnd. Tror det stod det i ketolyse-boka. Lykke til Alexandra!!

Oki, takk for svaret Tusen takk! Dette var mer morro enn forventet, er jo masse god mat man kan lage, også så flott forum med masse gode tips

IAlexandra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 00:36   #4
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvor lenge kan man gå på ketolysekuren?

Opprinnelig lagt inn av IAlexandra, her.

Oki, takk for svaret Tusen takk! Dette var mer morro enn forventet, er jo masse god mat man kan lage, også så flott forum med masse gode tips

Ja dette forumet er gull verdt!!! Jeg hadde ikke klart dette uten alle her

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 01:05   #5
ketoseprinsen
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 338
ketoseprinsen har en fantastisk aura rundt segketoseprinsen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvor lenge kan man gå på ketolysekuren?

Stemmer det Marella sier. Jeg kontrollerte meg selv etter min 5. måned hadde passert og prøvene mine var perfekte. Lavere blodtrykk og perfekt kolestrol. Så vidt jeg har forstått når man tar "pause" etter 3 mnd eller 6 mnd for den saks skyld så burde man leve lavkarbo da også, men bare mer i 50-70kbh området.

ketoseprinsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ned 35kg med ketolysekuren. Høykarbo treningskosthold nå. :o Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 01:11   #6
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvor lenge kan man gå på ketolysekuren?

Du kan fint bruke kuren til du er ferdig slanka og om du ikke blir undervektig kan du fortsette også. Det er jo sunn mat. Noen kan øke på karbohydratinntaket uten å legge på seg, andre ikke. Og hvor mye de kan øke varierer fra person til person. Jeg har lagt til nøtter og frø og det er jo sunt å få i seg, men det kan du spise på ketolysekuren også. Kosttilskudd må du nesten ha, da. Det står det om i boka. Om du spiser mye ost er ihvertfall magnesium viktig å ta tilskudd av for å balansere opp, men også fordi man lett får i seg for lite. Noe som gjelder hele befolkningen.Men frø og nøtter har en del i seg, altså.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 08:34   #7
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hvor lenge kan man gå på ketolysekuren?

Mange lever ketogent i årevis, så det er ingen grunn til å stoppe etter 3 eller 6 måneder, så fremt man føler seg frisk og fornøyd.

Vi mennesker er ikke like og for å være sikker på at man tåler et ketogent kosthold, er det som sagt lurt å ta en legesjekk innimellom for å sikre at man feks ikke tilhører de som lider av familiært forhøyet kolesterol eller at man faktisk tar opp alle næringsstoffer man trenger osv.

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor lenge på Ketolysekuren? Slegg Ketolysekuren 11 31-12-09 00:33
Hvor lenge kan jeg være på ketolysekuren? Nattesjel Ketolysekuren 1 23-11-09 18:28
Hvor lenge? Tonemi Mer enn 30 kg overvekt 8 12-08-09 19:25
Hvor lenge? stinasol Spørsmål og svar 20 25-02-07 00:47
Hvor lenge med intro? cathrine Induksjonen 2 29-02-04 16:50


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no