Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Din beste lørdags-oppskrift!

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-08-13, 12:33   #1
Veronicakar
Juniormedlem
 
Veronicakar sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2013
Hvor: Hordaland
Innlegg: 37
Veronicakar er på en erverdig vei

Din beste lørdags-oppskrift!

Hei flokken!

Nå skal jeg ha min første helg hos kjæresten i Trondheim, og vi planlegger den vanlige "Lørdags-kose-middagen".
Jeg er helt ny på lavkarbo, og lurer da på; Hva er deres favoritt lørdags-middag?
Jeg føler jeg må "bevise" at lavkarbo er supert, og vil da gjerne imponere med en knallgod rett!

Florerer av oppskrifter, og mange ser gode ut, men nå leter jeg etter deres favoritt av alle favoritter!

__________________


Veronicakar er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-08-13, 12:52   #2
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Din beste Lørdags-oppskrift!

Søk på enchiladas her inne, jeg la inn en oppskrift for noen år siden. Den er skikkelig lørdagsmiddag og fått mye skryt for den av folk som ikke spiser lavkarbo.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 15-08-13, 13:26   #3
Veronicakar
Juniormedlem
 
Veronicakar sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2013
Hvor: Hordaland
Innlegg: 37
Veronicakar er på en erverdig vei

Sv: Din beste Lørdags-oppskrift!

Oi, for en enkel oppskrift. Spennende!

Tusen takk!

__________________


Veronicakar er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-08-13, 14:35   #4
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Din beste lørdags-oppskrift!

Vi bruker ofte taco vi. Så knuser jeg bare et skjell på tallerkenen og har "tacosalat". Skjellet kan til og med utelates. Ellers finnes det vel oppskrift her inne på lavkarbolasagne (jeg har ikke prøvd den) og en chilli con carne det går gjetord om.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 15-08-13, 15:28   #5
Jean1986
Medlem
 
Jean1986 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Hvor: Ålesund
Alder: 38
Innlegg: 264
Jean1986 er ny på veien

Sv: Din beste lørdags-oppskrift!

Lam rogan josh er en absolutt favoritt hos meg og samboer, og veldig enkelt å lage

Du trenger:
2 løk
6 hvitløksfedd
2 cm ingerfær
800 g lammebog/lammelår
1 boks hakka tomat
2 dl naturell yohurt

Krydderblanding:
2 ts salt
1 ts chilipulver
3 ts garam masala
2 ts cumin
2 ts koriander
1 ts gurkemeie

Skjær kjøttet i terninger og brun det i en panne og sett til siden.
Ha løk, ingefær og hvitløk i en blender og blend til en fin masse.
Ha en vid kjele og la det surre i noen minutter, ha i krydderblanding og la det vær i ca 2 min.
Ha i kjøttet, hakka tomat og yohurt og la dette koke på svak varme under lokk i 2 timer. Rør i gryta av og til. Ha i masse hakka koriander når det er ferdig, og server med blomkålris og raita yoghurt Den er veldig hot og du kan gjør den mildere ved å ha i mer yohurt!

__________________


Jean1986 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-08-13, 15:47   #6
Veronicakar
Juniormedlem
 
Veronicakar sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2013
Hvor: Hordaland
Innlegg: 37
Veronicakar er på en erverdig vei

Sv: Din beste lørdags-oppskrift!

Opprinnelig lagt inn av Jean1986, her.

Lam rogan josh er en absolutt favoritt hos meg og samboer, og veldig enkelt å lage

Du trenger:
2 løk
6 hvitløksfedd
2 cm ingerfær
800 g lammebog/lammelår
1 boks hakka tomat
2 dl naturell yohurt

Krydderblanding:
2 ts salt
1 ts chilipulver
3 ts garam masala
2 ts cumin
2 ts koriander
1 ts gurkemeie

Skjær kjøttet i terninger og brun det i en panne og sett til siden.
Ha løk, ingefær og hvitløk i en blender og blend til en fin masse.
Ha en vid kjele og la det surre i noen minutter, ha i krydderblanding og la det vær i ca 2 min.
Ha i kjøttet, hakka tomat og yohurt og la dette koke på svak varme under lokk i 2 timer. Rør i gryta av og til. Ha i masse hakka koriander når det er ferdig, og server med blomkålris og raita yoghurt Den er veldig hot og du kan gjør den mildere ved å ha i mer yohurt!

Dette høres himmelsk ut. Hvis det blir tid på lørdagen, skal jeg lage dette. Tusen takk!!

__________________


Veronicakar er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-08-13, 10:47   #7
synsegulla
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 575
synsegulla har en fantastisk aura rundt segsynsegulla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Din beste lørdags-oppskrift!

Hei mye godt vi spiser i helgene, lager både pizza, lasagne, pasta, biffer, taco, indisk, thai og alt mulig annet som er typisk helgemat. Forskjellen fra før er bare at i stedet for å kjøpe halv eller helfabrikat lager vi nå alt selv. En oppskrift jeg vil slå et slag for er Marianns tacolodd . Det er supergodt. Hun har også haugevis av andre gode oppskrifter på bloggen sin http://mariann08matbloggen.blogspot....karbo.html?m=1

__________________




Følg min vei ned i vekt på bloggen min synsegulla.wordpress.com
synsegulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse på vei mot paleo Svar med sitat
Gammel 18-08-13, 14:50   #8
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Din beste lørdags-oppskrift!

Kutt opp grønnsaker og legg i en langpannepanne, f.eks løk, sellerirot, sopp, grønn paprika, grønne bønner, minimais o.l.
Legg på et helt kjøttstykke (de fra first price eller coop funker veldig bra) eller en stek. Stek på lav varme i ovn til kjøttet har rett temperatur (husk steketermometer). Lag en saus, f.eks bernaise, eller en sjysaus av kraften i panna. Veldig enkelt siden det lager seg selv, og veldig godt!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-08-13, 23:29   #9
Veronicakar
Juniormedlem
 
Veronicakar sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2013
Hvor: Hordaland
Innlegg: 37
Veronicakar er på en erverdig vei

Sv: Din beste lørdags-oppskrift!

Namnam! Nå blir det go' middag ett par helger fremover. Takk for tips!

__________________


Veronicakar er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-08-13, 21:28   #10
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Din beste lørdags-oppskrift!

Fet og god gryte som jeg får beskjed om å lage hver gang når det er familiesammenkomst:

Jeg steker lik mengde av ternet bacon, svine-og oksekjøtt. Har dette i en kasserolle og heller litt vann over. Lar det begynne å koke. Deretter steker jeg sopp og surrer løk. Koker ut panna og heller det sammen med kjøttet. Når dette har kokt litt har jeg en boks cf eller to oppi. Smak og behag. Salter og peprer. Rett før servering har jeg oppi brokkolibuketter og lar dem koke med i ca 5 min. Serveres med blomkålris eller fritert sellerirot. Nammis!!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 20-08-13, 10:53   #11
Veronicakar
Juniormedlem
 
Veronicakar sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2013
Hvor: Hordaland
Innlegg: 37
Veronicakar er på en erverdig vei

Sv: Din beste lørdags-oppskrift!

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Fet og god gryte som jeg får beskjed om å lage hver gang når det er familiesammenkomst:

Jeg steker lik mengde av ternet bacon, svine-og oksekjøtt. Har dette i en kasserolle og heller litt vann over. Lar det begynne å koke. Deretter steker jeg sopp og surrer løk. Koker ut panna og heller det sammen med kjøttet. Når dette har kokt litt har jeg en boks cf eller to oppi. Smak og behag. Salter og peprer. Rett før servering har jeg oppi brokkolibuketter og lar dem koke med i ca 5 min. Serveres med blomkålris eller fritert sellerirot. Nammis!!

Hva er CF? høres veldig godt ut!

__________________


Veronicakar er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-08-13, 12:24   #12
Jean1986
Medlem
 
Jean1986 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Hvor: Ålesund
Alder: 38
Innlegg: 264
Jean1986 er ny på veien

Sv: Din beste lørdags-oppskrift!

Opprinnelig lagt inn av Veronicakar, her.

Hva er CF? høres veldig godt ut!

Creme fraiche

__________________


Jean1986 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-08-13, 19:37   #13
Veronicakar
Juniormedlem
 
Veronicakar sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2013
Hvor: Hordaland
Innlegg: 37
Veronicakar er på en erverdig vei

Sv: Din beste lørdags-oppskrift!

Haha! Jeg burde jo egentlig ha skjønt det.

__________________


Veronicakar er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar

Emneord
favoritt oppskrift, helgekos, lørdags middag


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kvæfjordkake/verdens beste-kake og budapestkake-oppskrift? Moogie Spørsmål om matvarer og oppskrifter 5 21-02-13 00:02
Din beste oppskrift på cookies? bouboulette Spørsmål om matvarer og oppskrifter 2 01-05-12 19:02
Hva er DIN beste oppskrift 1100 Middag 2 16-08-11 11:54
Din ALLER BESTE oppskrift SøtesteTrikken Oppskrifter 1 15-10-10 14:40
Hva er din beste oppskrift på iskrem? Jabba Kake/dessert og snacks 7 22-05-10 17:42


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no