Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Om utroskap

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-07-07, 11:26   #1
AnnaV
Medlem
 
AnnaV sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 397
AnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjent

Om utroskap

Har skrevet en liten greie - som IKKE har skjedd - men som jeg kanskje engang viser en partner og spør - hva om dette hadde skjedd deg? Regner meg han ville blitt rimelig grønn i trynet ...


Dealen til typen min og meg er - Er det OK at den andre gjør det samme - er det helt greit for deg? Hvis nei - dont do it. Så om han skulle komme i en slik situasjon, håper jeg han ville huske mine beskrivelser som under og vel, gått hjem - alene....

Noen formeninger?
--------------------------------------------------------------

Du har gått alt, min elskede - vi sa hadet til hverandre for kvelden for noen timer siden. I kysset hverandre, "jeg elsker deg, beibi", og mente det, begge to, i hjemmet vårt der vi deler så mye og har bygget våre liv sammen. Du gikk på jobb, og jeg smilte da jeg så deg forsvinne ut døren - elsker deg så høyt, gutten min, du betyr så ufattelig mye for meg. Jeg har satset og satser alt på oss to, min elskede, min tid, mitt hjerte; all min kjærlighet…

Du er med meg i tankene når jeg sminker meg - jeg tegner øynene slik du liker dem; mystiske og innbydene, likevel dønn ærlige, en havn for dine øyne, min elskede. Litt parfyme, en tekkelig kjole til knærne slik du liker dem - mer classy enn sexy, likevel fremhevende min slanke figur og sterke, velformede legger og lår - lårene jeg elsker å slynge om deg når du kommer til meg og vi finner hverandre, søkende, kåte, yre, verkende etter hverandre... Jeg børster håret og smiler til meg selv i speilet - jeg er en pen jete, med fyldige, sensuelle lepper, lepper som kysser bare dine, min elskede….

Jeg drikker vin og ler - har det kjempemoro. Jeg kjenner mange på festen, andre er nye for meg, venner av venners venner og deres bekjente, jeg får godt med oppmersksomhet og koser meg, selv uten deg ved min side, min elskede. Mange vil prate med meg, løst og fast, vi ler okoser oss, musikk, litt mer vin, for en hyggelig kveld!
Jeg hadde lagt merke til ham straks jeg kom inn, min elskede, for det var nesten som om jeg hadde sett ham før et sted. Han er høyere enn deg, ikke utpreget kjekk som du er, men med gode, snille øyne og sterke hender. Han gestikulerer når han prater, forteller om en film han nettopp har sett som jeg må få med meg, levende, brennende for sin overbevisning. Han ser meg i øynene og smiler oppriktig når han forteller, om enn litt klossete av begeistringen for sitt emne. Han er tilreisende, skal kun være over til i morgen, har samboer og et lite barn - viser meg et bilde og jeg gir ham komplimenene han er ute etter.

Festen tar seg opp ytterligere, det støyes mer nå, han og jeg har trukket oss litt unna, min elskede, for å prate mer, vi sitter litt for oss selv, har funnet våret eget, midlertidige univers der kun han og jeg eksisterer - jeg tenker på deg ibalndt, min elskede - hadde du vært med i praten om du var her? Ville du heller støyet med de andre? Kanskje gløttet bort på ham og meg iblandt, litt småsjalu?
Jeg begynner å bli brisen nå, har drukket litt for mye, kanskje, og jeg merker det samme på hans tale. Han sitter nærmere nå, hviler armen sin på stolen min som for å beskytte meg mor den støyende festen, jeg må bøye meg nærmere for å høre alt siden musikker en såpass høy. Ansiktene våre er tette nå, jeg ser på leppene han mens han prater for å kunne oppfatte alt han sier.

Øynene hans holder fast ved mine når samtalen tar en pause - en naturlig pause, ingenting ukomfortabelt. "Du er så intressant", sier han. Jeg rødmer. "Så lenge siden jeg virkelig har funnet tonen med noen i en slik situasjon." Jeg trekker pusten litt dypere. Kjenner pulsen har steget - er det vinen? Det må være vinen - et sted ikke mange hundre meterne unna er du på jobb, min elskede, og håper jeg har det moro… Har jeg det moro nå? Vilel du fornøyd konstantert at, ja, nå har jenta mi det moro, så kjekt hun koser seg i kveld? Eller ville du svartnet lit i øynene, som bare du kan gjøre, min elskede, i øynene som så tillitsfullt holder fast ved mine når vi svette og utslitte ligger i hverandres armer? Ville du ikke likt det du så, om du var her? Er han farlig nær ditt territorium nå, min elskede? Ville du satt deg ned med oss og brutt opp samtalen - fått meg med deg hjem, kanskje, bort fra denne inntrengeren?

Det begynner å bli sent, og jeg er full nå. Du har mange timer igjen på jobb, min elskede, jeg liker ikke å komme hjem til tomt hus, men jeg kjenner kvelden er over og unnskylder meg litt, varsler oppbrudd. "Jeg slår følge", sier han, "hotellet mitt ligger like ved der du bor."
Vi går gjennom gatene, han og jeg, i stillhet nå. Rundt oss støyer helgefylla - vi er fulle, vi også, min elskede, han og jeg, men ikke på samme måte som menneskene rundt oss - vi føler ikke for å skråle, er litt sattut begge to av å ha funnet hverandre på så kort tid. Om ikke mange timene drar han hjem til sitt, min elskede, og jeg har deg i tankene mine; håper du vil krype inntil meg når du kommer hjem fra jobb, at du har savnet meg, at du vil komme for å varme meg. Det har blitt kaldere ute nå, jeg fryser litt selv om sommernatten og temperaturen ennå burde være behageligrundt oss. Jeg hutrer, og han reagerer, " ta jakken min", vrenger den av seg før jeg får protestert. Vi er ikke så langt unna der jeg bor nå - der vi bor, min elskede, der livene våre befinner seg, der det er oss to mot verden, der vi to lever og elsker og deler alt sammen.

Vi når døren, han og jeg, han har fulgt meg hele veien, min elskede, selv om vi har passert hhotellet hans for flere minutter siden - "man vet aldri".
"Du kler den", ler han "jakka mi står til øynene dine". Jeg vil smile, men får det ikke helt til. Prøver å finne noe å si, men har ingenting igjen, vi har sagt det meste mellom oss, han og jeg, og om noen timer kommerdu hjem, min elskede. Jeg savner deg nå, skynd deg, noe er galt nå, kom hjem og få verden tilbake på skinner!
"Du er så pen", hvisker han, og lar hånden stryke over kinnet mitt. Jeg kjenner varmen hans og må svelge unna. "Så pen", gjenntar han, og bøyer seg nærmere. Jeg fukter leppene - mot min vilje, min elskede! - og kjenner hjertet slå i hele meg. Hele hodet, i hele brystet, der nede….

Jeg må inn nå, alene, gjemme meg bort, finne tilbake til oss og til meg selv - dette er ikke meg, jenta jeg er finnes ikke her når jeg puster raskere, kjenner fuktigheten komme sivende, skrittet banke - dette har ikke noe med meg å gjøre. Jeg finnes ikke nå som jeg stryker ham tilbake, forsiktig men sikkert, bøyer meg ennå nærmere. Pusten hans øker i takt med min, min elskede, og vi er centrimetre fra hverandre før vi møtes i enighet.
Hvordan vi kommer oss inn døren og opp trappen husker jeg ikke, min elskede, slapp leppene våre taker på veien opp? Hånden hans hviler på hoftebeinet mitt - farlig nær der jeg holder på å sprenges av begjær - den andre på korsryggen min som i en slagt omfavnelse. Jeg holder øynene lukket, min elskede, som om for å fjerne meg fra noe jeg ikke lenger kan benekte, ikke klarer motstå, jeg holder pusten men puster likevel tungt, klamrer meg fast til ham, begjærer ham, min elskede, kysser ham dypere og dypere til jeg ikke kan komme videre.
Han famler med knappene mine, åpner kjolen og lar den falle til gulvet. Vårt gulv, min elskede! Brystene mine svulmer av opphisselse, trusen er gjennomvåt og kjønnet mitt bankende gjennom det florlette stoffet. Han er knallhard, presser seg inntil meg, løsner beltet og lar buksene sine falle til dulvet. Gulver vårt, min elskede.
Vi er nakne, og higer etter hverandre. Jeg strekker meg etter lysbryteren for å gjemme oss, men han lar meg ikke. "Jeg vil se deg", stønner han. Jeg gir ham lov, min elskede.
Lårene mine som er sterke når jeg holder deg fast er også sterke når jeg holder ham. Neglene jeg stryker deg forsiktig o gkjærlig med når vi ligger nettopp her, i denne sengen, i vår seng, min elskede, borer seg inn i ryggen hans mens jeg prøver å kvele de dype stønnene han får ut av meg mens han støter i meg - dyrisk, krevende, knallhard i det våte… Hendene hans kjærtegner brystene mine, im elskede, kraftigere enn dine pleier gjøære, tvilholder dem mens han knuller meg - hardt men ømt på samme tid, som om redd for at jeg plutselig skal forsvinne for ham og han skal våkne av en våt drøm - hvor? I sin egen seng, min elskede, ved jenta si ved sin side? Er han hos henne i tankene, min elskede, eller er han hos meg, på din side av sengen, med din jente spredd under seg, med sin munn der din munn hører hjemme, støtende i din kjæreste, min elskede?
Jeg lar ham ikke komme i meg, vet ikke om han ville gjort det, han ber ikke og jeg tilbyr ikke. Han kommer på lakenet vårt, min elskede, samtidig som meg, stønner og faller utmattet sammen i armene mine. Vi holder hverandre i fuktighet og stillhet. Det finnes ingenting å si.

Hvordan han takker for seg og går til hotellet, husker jeg ikke. Som i transe bytter jeg på sengen, fjerner spor av ham og av meg, fra sengen vår, min elskede, legger på nytt. Jeg dusjer raskt, pusser tennene - pusser bort smaken av ham - og synker utmattet sammen under dynen der han lå med meg.
Snart kommer du hjem fra jobb, min elskede, og vil kanskje komme inn og kysse meg på kinnet, konstantere at jeg sover fredelig, før du lukker døren og setter deg ned ved TVen for å koble av etter en travel dag på jobb.

Kanskje smiler du litt for deg selv, min elskede, jeg vet du er glad i nyvasket sengetøy...

__________________




"Jeg spiser for å leve - jeg lever ikke for å spise"
AnnaV er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - egenkomponert Svar med sitat
Gammel 24-07-07, 12:27   #2
Thorwald
Medlem
 
Thorwald sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 54
Innlegg: 303
Thorwald er en juvelThorwald er en juvelThorwald er en juvel

Sv: Om utroskap

Opprinnelig lagt inn av AnnaV, her.

Har skrevet en liten greie - som IKKE har skjedd - men som jeg kanskje engang viser en partner og spør - hva om dette hadde skjedd deg? Regner meg han ville blitt rimelig grønn i trynet ...


Dealen til typen min og meg er - Er det OK at den andre gjør det samme - er det helt greit for deg? Hvis nei - dont do it. Så om han skulle komme i en slik situasjon, håper jeg han ville huske mine beskrivelser som under og vel, gått hjem - alene....

Noen formeninger?

Jeg synes avtalen mellom dere er uklar. Jeg selv er liberalist og tilhenger av at man skal være frie glade kåte individer også i forhold. Så jeg er ikke for å sette hverandre i bur. Dermed er det fritt frem for sidesprang, hvis ønskelig, for begge parter. Så om typen din er liberalist kan han si ja til denne avtalen, være ute med andre kvinner, mens du tror at han ikke gjør noe galt. Så avtalen er i mine øyne uklar. (Men i dette tilfellet lurer han deg med overlegg for å få ligge med andre kvinner, noe jeg slettest ikke synes noe om).

Det er jo helt ok om mennesker blir enige om at sex med andre er uakseptabelt. Det er en nokså klar avtale, under forutsetning av at man definerer hva som er sex.

Jeg selv vil ha et forhold basert på gjensidig tillit, hvor begge parter erkjenner at vi er et produkt av en biologiske prosess, og at det ligger i vår natur å ønske sex med andre. En erkjennelse av at vi mennesker ikke er skapt for å være monogame, men at dette er tillært adferd.

Synes min ordning er både ærlig og real.

__________________


Thorwald er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal ernæring Svar med sitat
Gammel 24-07-07, 13:23   #3
AnnaV
Medlem
 
AnnaV sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 397
AnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjent

Sv: Om utroskap

takk for svar - ærlig og realt innlegg, det er helt klart.
Selv hadde jeg ikke maktet å være i et forhold der man var liberal nok til å tillate sex med andre - jeg kjenner meg selv godt nok til å vite at jeg hadde blitt fullstendig knust, gått rundt og drevet meg selv til vannvidd med usikkerhet og sjalusi.
Denne avtalen er nok ikke så uklar som den kanskje virker for deg - vi er enige om at ingen av oss makter tanken på partneren kysse på andre/holde på med andre - så vi er begge klare på det punktet. (Bare for å spesifisere)
Mulig biologien vår ikke er "skapt" for monogami, men jeg - og han - velger likevel å bruke vår frie vilje til å velge monogami med tanke på hva vi ser på som et sunt forhold.

__________________




"Jeg spiser for å leve - jeg lever ikke for å spise"
AnnaV er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - egenkomponert Svar med sitat
Gammel 24-07-07, 13:45   #4
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Om utroskap

Du gleder nok fler ved å publisere det i Cupido eller noe.... enn å gi det til en "elskede"

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 24-07-07, 13:53   #5
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Om utroskap

Men Anna, hva vil du oppnå med å vise han dette?

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-07-07, 14:00   #6
Thorwald
Medlem
 
Thorwald sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 54
Innlegg: 303
Thorwald er en juvelThorwald er en juvelThorwald er en juvel

Sv: Om utroskap

Opprinnelig lagt inn av Sprudle, her.

Uhyre viktig og relevant poeng. Uansett hvordan man vrir og vender på det har man alltid et valg. Om mennesket ikke er skapt for monogami, har man alltid valget om å være tro mot partneren sin. Vi er ikke viljeløse dyr drevet av behov, lyster og instinkter, men rasjonelle vesen med muligheten til å velge. Derfor hadde jeg valgt bort en utro partner. Tvert.

Det er jo helt greit. Men hvordan kan man vite om det er en illusjon eller ei?

Ta en titt på skillsmissestatistikken. Den er i allefall ikke med på å kvele mine påstander.

For det det koker ned til da, basert på denne argumentasjonen er følgende: Du mener at partneren din, basert på hans vilje, skal velge deg fremfor han selv (og dermed hans biologiske ballast)?

Dette fungerer sikkert for endel. Men det fungerer definitivt ikke for meg. Jeg må kunne stole de som er rundt meg. Og da må det være tuftet på virkelighetsorientert realisme. Og ikke frykten for å bli såret, eller andre irrasjonelle grunner.

__________________


Thorwald er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal ernæring Svar med sitat
Gammel 24-07-07, 14:17   #7
AnnaV
Medlem
 
AnnaV sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 397
AnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjent

Sv: Om utroskap

Opprinnelig lagt inn av Aline, her.

Men Anna, hva vil du oppnå med å vise han dette?

Vet ikke. han kommer sikkert aldri til å få seg det - det var faktisk vondt å SKRIVE, da ville det nok vært ENDA vondere å lese.

Kan jo nevne at jeg skrev i halvfylla, hehe. Fylla har jo skylda - ikke sant ;-)

__________________




"Jeg spiser for å leve - jeg lever ikke for å spise"
AnnaV er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - egenkomponert Svar med sitat
Gammel 24-07-07, 14:22   #8
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Om utroskap

Enig i at det ikke er lurt å vise... det kan jo føre til at han begynner å mistenke deg.. Og det fører nok ikke til så mye godt

Men det ver meget godt skrevet

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-07-07, 14:36   #9
Thorwald
Medlem
 
Thorwald sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 54
Innlegg: 303
Thorwald er en juvelThorwald er en juvelThorwald er en juvel

Sv: Om utroskap

Opprinnelig lagt inn av AnnaV, her.

takk for svar - ærlig og realt innlegg, det er helt klart.
Selv hadde jeg ikke maktet å være i et forhold der man var liberal nok til å tillate sex med andre - jeg kjenner meg selv godt nok til å vite at jeg hadde blitt fullstendig knust, gått rundt og drevet meg selv til vannvidd med usikkerhet og sjalusi.

Det er forøvrig nøyaktig dette jeg vil til livs. For den tilstanden du her beskriver er jo den som er vanlig ute blandt folk. Sjalusi er jo nærmest en folkesykdom. Og utroskap også. Så denne metoden virker ikke spesielt godt på de store massene. Så hvorfor holde fast på slike ordninger?

Løsingen jeg skisserer, er å slutte å lyge. Først til seg selv, så til de man er glad i. Det er jo det ekte kjærlighet går ut på. Å kunne unne hverandre en godbit innimellom, uten at det blir ramaskrik av den grunn. Men klart, jeg skjønner jo at dette ikke passer helt innenfor rammene av den dagligdagse A-4 tenkningen.

__________________


Thorwald er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal ernæring Svar med sitat
Gammel 24-07-07, 14:37   #10
AnnaV
Medlem
 
AnnaV sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 397
AnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjent

Sv: Om utroskap

Opprinnelig lagt inn av Aline, her.

Enig i at det ikke er lurt å vise... det kan jo føre til at han begynner å mistenke deg.. Og det fører nok ikke til så mye godt

Men det ver meget godt skrevet

Akkurat den slo meg også - og jeg vil for all del ikke skape noen tvil hos ham om at jeg er hans, og bare hans - for det ER jeg.

__________________




"Jeg spiser for å leve - jeg lever ikke for å spise"
AnnaV er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - egenkomponert Svar med sitat
Gammel 24-07-07, 14:40   #11
AnnaV
Medlem
 
AnnaV sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 397
AnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjent

Sv: Om utroskap

[Løsingen jeg skisserer, er å slutte å lyge. Først til seg selv, så til de man er glad i. Det er jo det ekte kjærlighet går ut på. Å kunne unne hverandre en godbit innimellom, uten at det blir ramaskrik av den grunn. Men klart, jeg skjønner jo at dette ikke passer helt innenfor rammene av den dagligdagse A-4 tenkningen. [/quote]


Er ikke helt enig her. Jeg SR jo at andre mennesker er vakre og verdifulle og sexy og whatever, men så lenge de ikke ER ham, så er de ingen godbiter for meg. Sånn er det faktisk, og det er ingen løgn. Eller overdrivelse, engang. Kjæresten min har mistet alt hår og er litt overvektig, tjener ikke spesielt bra, men øynene... og armene... og den mannen han ER, alt han GJØR, ikke bare mot meg, men mot andre... han tar pusten fra meg. DET er en godbit, det!

__________________




"Jeg spiser for å leve - jeg lever ikke for å spise"
AnnaV er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - egenkomponert Svar med sitat
Gammel 24-07-07, 14:44   #12
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Om utroskap

Er ikke helt enig her. Jeg SR jo at andre mennesker er vakre og verdifulle og sexy og whatever, men så lenge de ikke ER ham, så er de ingen godbiter for meg. Sånn er det faktisk, og det er ingen løgn. Eller overdrivelse, engang. Kjæresten min har mistet alt hår og er litt overvektig, tjener ikke spesielt bra, men øynene... og armene... og den mannen han ER, alt han GJØR, ikke bare mot meg, men mot andre... han tar pusten fra meg. DET er en godbit, det![/quote]

Vakkert skrevet

Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 24-07-07, 14:47   #13
AnnaV
Medlem
 
AnnaV sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 397
AnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjent

Sv: Om utroskap

Vakkert skrevet [/quote]


Vakker mann. Jeg er griseheldig.

__________________




"Jeg spiser for å leve - jeg lever ikke for å spise"
AnnaV er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - egenkomponert Svar med sitat
Gammel 24-07-07, 14:48   #14
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Om utroskap

Skjønner hva du mener Anna Jeg har aldri vært inne på tanken å ville ha noen andre enn min mann. (så lenge han har vært min, altså )
Hvis det betyr at jeg lurer meg selv... so be it. Jeg har det fint sånn
Jeg føler ikke det som noe offer i det hele tatt.

Jeg tror at om jeg hadde villet ha noen andre, så ville jeg kanskje sett på det som et tegn på at noe ikke helt stemte med mine følelser overfor han. Men jeg påstår ikke at dette er fasiten for alle...

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-07-07, 14:50   #15
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Om utroskap

Jeg skjønner heller ikke at ikke monogami ikke skulle ligge i vår natur..?
Det finnes en god del arter dyr som instinktivt er monogame...

Så jeg ser det ikke som noe unaturlig å ikke ønske å vær utro

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-07-07, 14:53   #16
AnnaV
Medlem
 
AnnaV sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 397
AnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjent

Sv: Om utroskap

Opprinnelig lagt inn av Aline, her.

Skjønner hva du mener Anna Jeg har aldri vært inne på tanken å ville ha noen andre enn min mann. (så lenge han har vært min, altså )
Hvis det betyr at jeg lurer meg selv... so be it. Jeg har det fint sånn
Jeg føler ikke det som noe offer i det hele tatt.

Jeg tror at om jeg hadde villet ha noen andre, så ville jeg kanskje sett på det som et tegn på at noe ikke helt stemte med mine følelser overfor han. Men jeg påstår ikke at dette er fasiten for alle...


Enig. Kunne ikke sagt det bedre.

__________________




"Jeg spiser for å leve - jeg lever ikke for å spise"
AnnaV er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - egenkomponert Svar med sitat
Gammel 24-07-07, 15:06   #17
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Om utroskap

Opprinnelig lagt inn av Aline, her.

Skjønner hva du mener Anna Jeg har aldri vært inne på tanken å ville ha noen andre enn min mann. (så lenge han har vært min, altså )
Hvis det betyr at jeg lurer meg selv... so be it. Jeg har det fint sånn
Jeg føler ikke det som noe offer i det hele tatt.

Jeg tror at om jeg hadde villet ha noen andre, så ville jeg kanskje sett på det som et tegn på at noe ikke helt stemte med mine følelser overfor han. Men jeg påstår ikke at dette er fasiten for alle...

Enig som bara det

Jeg har hatt samme mann i 20 år, og det er ingen som setter mitt hjerte i brann som han gjør, det er ingen som gjør meg så glad som han gjør. Og det er heller ingen som gjør meg så sint som han kan.... Men han er min mann, hele han... På godt og vondt.
Og det har overhodet ikke vært et offer, nei....

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 24-07-07, 15:09   #18
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: Om utroskap

Dette burde jaggu vært sendt til Cupido eller noe sånt. Jeg tror det er vanlig å få penger for det.

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Gammel 24-07-07, 15:13   #19
AnnaV
Medlem
 
AnnaV sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 397
AnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjent

Sv: Om utroskap

Opprinnelig lagt inn av themonk, her.

Dette burde jaggu vært sendt til Cupido eller noe sånt. Jeg tror det er vanlig å få penger for det.

hahaha, skulle tatt seg ut.
Kunne jeg notert det på CVen mitt da? Mykporno-skribent - freelance?

__________________




"Jeg spiser for å leve - jeg lever ikke for å spise"
AnnaV er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - egenkomponert Svar med sitat
Gammel 24-07-07, 16:48   #20
moinx
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Om utroskap

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Enig som bara det

Jeg har hatt samme mann i 20 år, og det er ingen som setter mitt hjerte i brann som han gjør, det er ingen som gjør meg så glad som han gjør. Og det er heller ingen som gjør meg så sint som han kan.... Men han er min mann, hele han... På godt og vondt.
Og det har overhodet ikke vært et offer, nei....

Enig med Gerd her!
Vel, jeg har ikke hatt samme mann i 20 år da, ei heller samme mann som Gerd.....

Men jeg mener at det Gerd sier her, er sånn det skal være!!
Jeg kan virkelig hate min kjære innimellom, men den du ikke elsker av hele ditt hjerte, kan du heller ikke hate....
Jeg kunne sikkert hoppa over gjerdet for å sjekke om gresset er grønnere på den andre siden, men når hverdagen kommer (hvilket den gjør uansett om man vil eller ikke), vet jeg at INGEN er bedre enn/alle er like ille som (alt ettersom hvordan man ser det...) min aller kjæreste alikevel!

  Svar med sitat
Gammel 24-07-07, 21:48   #21
Tussa
Seniormedlem
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 4.169
Tussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastisk

Sv: Om utroskap

Opprinnelig lagt inn av Thorwald, her.

Løsingen jeg skisserer, er å slutte å lyge. Først til seg selv, så til de man er glad i. Det er jo det ekte kjærlighet går ut på. Å kunne unne hverandre en godbit innimellom, uten at det blir ramaskrik av den grunn.

Duverden. Så forskjellig kan man altså se på ting. Å unne kjæresten sin en godbit, gitt. Hm. Det er godt du ikke er min mann.

__________________


Tussa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tussas eget valg Svar med sitat
Gammel 24-07-07, 21:58   #22
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: Om utroskap

For at det skal finnes utroskap må det i utgangspunktet finnes et eieforhold. Ideen om å "eie" et annet menneske er kun en tanke og ikke en reell situasjon, så her blir det jo snakk om normer. Når man ser sånn på det så kan det ikke finnes noen absolutt fasit for hvordan det bør være.

Sex er en handling. Forelskelse er tanker og følelser. Ekte kjærlighet er en tilstand som ikke er avhengig av hverken tanker, følelser eller handlinger. Sånn jeg ser det kan man godt ha et fungerende forhold som er fritt, sånn som Thorwald beskriver, men oftest bunner utroskap i en underliggende uro og utilfredshet som er veldig vanlig i den masete tilværelsen vi er oppdratt i.

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Gammel 24-07-07, 22:11   #23
Nannah
Seniormedlem
 
Nannah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Akershus
Alder: 63
Innlegg: 3.126
Nannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastisk

Sv: Om utroskap

Thorwald: nå vet ikke jeg hvor gammel du er...men for min del har jeg levd lenge nok til å oppdage att gresset ikke er grønnere på den andre siden av gjerdet!
Folk får leve og elske som de vill for meg...så lenge de selv trives med det, men jeg må tilstå att jeg synes din livsstil er en typisk mannegreje!

Jeg vill ha gubben for meg selv!

__________________
Oppskriftene mine finnes her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32614

Nye oppskrifter i matbloggen min !! http://hanseloggretel.blogspot.com/
Nannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF... Svar med sitat
Gammel 24-07-07, 22:16   #24
Bjella
Medlem
 
Bjella sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 47
Innlegg: 279
Bjella har en fantastisk aura rundt segBjella har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Om utroskap

Thorwald: Jeg tenker faktisk at da har du ikke funnet den rette.... Ja jeg er litt sneversynt.
Tillært sier du. Jeg mener nå heller at flesteparten velger det som er mest naturlig for de fleste. Det er sikkert noen som KAN leve slik og ha det bra. Men jeg mener da at flesteparten er tjent med trofasthet (på alle plan)

Bjella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF sånn ca. Svar med sitat
Gammel 24-07-07, 22:44   #25
moinx
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Om utroskap

Opprinnelig lagt inn av Bjella, her.

Thorwald: Jeg tenker faktisk at da har du ikke funnet den rette....

Det var min tanke også...
Har man funnet den rette, har man ikke lyst på noen andre, uansett hvordan syn man har! Det er nå min mening....
Men det ser ut som det er en typisk mannegreie, som det blir sagt her, det er vel den store drømmen, men det kan da umulig være sunt i lengden...

  Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kvinner med former opplever mindre utroskap? Dorothy Nyheter / media 3 07-07-06 13:43


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no