Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Forstoppelse pga for mye protein?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-06-18, 21:43   #1
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Forstoppelse pga for mye protein?

Da jeg gikk på lavkarbo sist spiste jeg mer protein på bekostning av fett og det besto av kylling og ost hovedsakelig. Nå lurer jeg på om det var grunnen til at jeg ble forstoppa. Jeg spiste en god del fiber, så jeg tror ikke jeg manglet det. Ikke manglet jeg salter eller væske heller. Har lest noen steder at ost kan virke forstoppende. Hva er deres erfaring? Er det osten, proteinet eller mangelen på fett eller alle tre?

Jeg vil tilbake til lavkarbo fra og med 3 juni i håp om å slippe forstoppelse denne gangen ved å spise mindre protein og da ikke i form av kjøtt eller ost + mer fett. Tror dere det er sjanse for at jeg vil lykkes?

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-06-18, 09:55   #2
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: Forstoppelse pga for mye protein?

Det er ikke godt å si, egentlig. Jeg har ikke hørt noe om at kjøtt, fisk, fugl i seg selv er forstoppende. Melkeprodukter kan være problematisk hvis du har IBS-tendenser. Magnesium-tilskudd hjelper. Avokado og blomkål har sukkeralkoholer som hjelper på fordøyelsen (problematisk ved IBS). Fysisk aktivitet hjelper.

Jeg ville loggført hva jeg spiser og sett hva som skjer. Og gjerne notert ned hvordan fordøyelsen har vært før start.

Mindre volum på tallerken gir også mindre som skal fordøyes. Og med større næringstetthet så er det større andel som tas opp.

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".

Sist redigert av HP : 03-06-18 kl 10:10.
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 10-06-18, 22:56   #3
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Forstoppelse pga for mye protein?

har skjønt det nå. For lite kalium (grøntfor)+ for mye ost (kalsium) var årsaken.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-06-18, 03:36   #4
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill
Talking

Sv: Forstoppelse pga for mye protein?

400g+ grønnsaker per dag og 100g+ fett så løser det seg ganske fort.

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
Alt går i grisen
(trening- og spiseblogg)
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Gammel 15-07-18, 00:11   #5
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Forstoppelse pga for mye protein?

Leste nettop at mennesker ikke har det som skal til for å fordøye kasein som er mye av i gulost. Skjerper meg og kutter det helt ut, spiser mer fett og mindre protein fra nå av!

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar

Emneord
ost kjøtt protein


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Forstoppelse Miranda13 Generell ernæringsdebatt 6 28-01-16 12:08
Forstoppelse! Wiggo Spørsmål og svar 17 22-03-12 16:26
Forstoppelse søt uten sukker Fysisk og mental helse 9 25-01-10 14:26
Forstoppelse sara Fysisk og mental helse 15 08-06-09 22:17
Forstoppelse schnuckey Ketolysekuren 14 30-06-08 12:12


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no