Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Fortelle eller ikke

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-02-05, 14:09   #1
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 56
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av
Question

Fortelle eller ikke

Jeg var på fest i helgen og ved bordet satt ett ungt par. Han fortalte at han ikke likte å kjøre så langt fordi han var plaget av svimmelhet. Jeg hadde lyst til å si at det er jo ikke noe rart når du forsyner deg med 7 poteter.

Jenta hadde skallebank sa hun, jeg hadde lyst til å si at det var på grunn av at hun ikke spiste laksen sin og at hun burde drikke mer vann.

Burde jeg ha sagt ifra eller er det best å holde kjeft og håpe deres lege forteller de hva de burde gjøre

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 07-02-05, 14:13   #2
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Tja. litt avhengig av hvor godt du kjenner dem kanskje. Skal vel være litt forsiktig med å "misjonere" i selskap med mange ukjente . Før de kjenner deg og vet hva du står for, mener jeg.

...men litt i humoristiske/alvorlige toner kan en jo prøve seg forsiktig med. Kanskje de får en aha-opplevelse. Det kunne jo faktisk hende at det var andre grunner også...

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 07-02-05, 14:14   #3
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

vanskelig.. hvis man kjenner vedkommende godt, så er det kanskje lettere å vite om man burde holde helt kjeft eller ikke ..

noen ganger må man kanskje bare hoppe i det... jeg har gjort det innimellom og overraskende er det ofte noen i nærheten som har hørt noe om det samme og som ikke med en gang avfeier deg...

som regel sier jeg ikke at jeg følger atkins eller south beach, men jeg kan komme med komentarer som går på generell mat..

nevner f.eks at loff er dumt, men sier ikke noe om brød m mindre noen spør...
snakker mere om sukker enn poteter.

og legger vekt på å fortelle hvor bra kjøtt egentlig er. og forteller også hvor skremmende stor mengde varer som inneholder sukker...

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-02-05, 14:16   #4
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Ja, det tenkte jeg også på - at det er muligheter for at det er andre grunner for at de følte seg som de gjorde.

Kanskje mannen med svimmelheten følte seg slik fordi han f.eks trappet ned på noen medisiner?

Kanskje damen med hodepine var plaget av migrene?

Poenget mitt er at det kan være tusen grunner til at folk plages av det de plages av. Høykarbo er en av dem.

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 07-02-05, 14:17   #5
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

jo og for ikke lenge siden forklarte jeg det at jeg ikke forsynte meg med ris på denne måten:

jeg spiser samme mengde kjøtt og grønt uansett, så hvorfor skal jeg utsette meg selv for å bli ubehagelig mett når risen ikke inneholder noe næring...

og det er helt sant. når jeg spiser pasta eller ris/ poteter, så orker jeg mere mat før jeg klarer og stoppe. og ender opp med å være stappmett. hadde jeg kun spist det utenom ris/poteter/pasta så hadde jeg vært mer fornøyd etterpå og ikke gått sulten

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-02-05, 14:20   #6
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Det du kan si er at det å drikke mye vann kan hjelpe på hodepine.

Resten bør man holde for seg selv. Det er svært få som takler å høre at det er deres egen skyld at ting er som de er.

Desuten så kan det være helt andre grunner til at han ble svimmel.

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 11-02-05, 20:55   #7
snoopygirl
Seniormedlem
 
snoopygirl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: oppland
Alder: 56
Innlegg: 1.821
snoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt av

kansje det smarteste å ikke si noe i det tilfelle trur jeg....veldig ofte tåler ikke folk å bli tilsnakka sånn...og det kan jo være mange grunner til hugguvondt og svimmelhet da...har levd masse på pasta ol jeg før og ikke eti mye fisk ol,,,men sleit ikke med hugguvondt og svimmelhet forde...noen tåler masse karbo og andre ikke.......

__________________
snoopygirl

snoopygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva Er Det Som Feiler Meg hannahgamlem Induksjonen 26 14-12-04 10:04
Reglene for induksjonen HP Induksjonen 0 13-02-04 22:46


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no