Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Optimal Ernæring

Optimal Ernæring

Optimal Ernæring Et kosthold basert på Jan Kwasniewski og Wolfgang Lutz sine anbefalinger. Boka "Bedre uten brød" er skrevet av Wolfgang Lutz.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-03-11, 16:44   #26
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Optimal Ernæring

Opprinnelig lagt inn av knh, her.

Takk for linken

Det var dette jeg regnet med Så når det er snakk om andre steder på forumet at det ikke er bra å gå inn og ut av ketose, så er dette i forhold til vektnedgang ?

Synes det er viktig å skille mellom ønske om vektnedgang og god helse (uten nødvendigvis vektnedgang) når det er snakk om hva som er bra og ikke bra

Mulig det skyldes svært variert informasjon på internett om det er "farlig" å gå inn og ut av ketose - og at det er blitt videreanalysert til å ikke være bra i forbindelse med vektnedgang.

Snakker du nå om å variere karboinntaket i så stor grad at du faktisk går inn og ut av ketose - ELLER snakker du om at du spiser fast svært lite karbo men at stixen av og til viser at du ikke er i ketose?

Er det den siste du mener - så ville jeg kastet hele stix-boksen - spise dine faste karbo pr dag, være sikker på at du spiser NOK protein og fett - og sluppet ned skuldrene

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 12-03-11, 17:06   #27
knh
Seniormedlem
 
knh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 36
Innlegg: 1.152
knh er en juvelknh er en juvelknh er en juvel

Sv: Optimal Ernæring

Jeg bruker ikke stix og har ingen målsetning om å være i ketose
Spiser etter Lutz sine prinsipper.. opptil 72 gram karbo med den mengden fett jeg ønsker er veldig glad i fett hehe... Men på en helt vanlig dag spiser jeg sjeldent veldig mye karber. Veier ikke og regner ikke ut. Er normalvektig og frisk som en fisk, aldri hatt noen plager, men spiser karbohydratredusert for å opprettholde god helse

Jeg mener at jeg til tider kan variere karboinntaket såpass mye at det er mulighet for at jeg går inn og ut av ketose men som sagt, jeg regner ikke på det, og undersøker ikke med ketostix Men det er jo noen dager jeg stort sett får i meg karbohydrater gjennom grønnsaker og egg.

Har egentlig ikke stressa med det, men siden det har vært så mye snakk om at det ikke er bra ifht vektnedgang, blei jeg nysgjerrig på om det samme gjelder hvis man ikke skal ned i vekt Personlig trur jeg ikke det gjør noe om jeg er i ketose til tider, det er jo en helt naturlig tilstand for kroppen Det er vel uansett værre for helsa å spise høykarbo!? hehe...

knh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: "Bedre uten brød" Svar med sitat
Gammel 12-03-11, 17:10   #28
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Optimal Ernæring

Opprinnelig lagt inn av knh, her.


Har egentlig ikke stressa med det, men siden det har vært så mye snakk om at det ikke er bra ifht vektnedgang, blei jeg nysgjerrig på om det samme gjelder hvis man ikke skal ned i vekt Personlig trur jeg ikke det gjør noe om jeg er i ketose til tider, det er jo en helt naturlig tilstand for kroppen Det er vel uansett værre for helsa å spise høykarbo!? hehe...

Jeg tror ikke du skal tenke på det - så lenge du er fornøyd med slik du spiser, har overskudd og har vektnedgang er vel alt som det bør være

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 12-03-11, 17:15   #29
knh
Seniormedlem
 
knh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 36
Innlegg: 1.152
knh er en juvelknh er en juvelknh er en juvel

Sv: Optimal Ernæring

Da tenker jeg ikke med på det Jeg er fornøyd og storkoser meg med maten regner med kroppen sier ifra hvis det er noe galt

vektnedgang bryr jeg meg ikke så mye om

knh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: "Bedre uten brød" Svar med sitat
Gammel 12-03-11, 17:20   #30
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Optimal Ernæring

Opprinnelig lagt inn av knh, her.

Da tenker jeg ikke med på det Jeg er fornøyd og storkoser meg med maten regner med kroppen sier ifra hvis det er noe galt

vektnedgang bryr jeg meg ikke så mye om

Good for you! Beste livet er det som ikke har unødvendige stressfaktorer tilstede

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 12-03-11, 17:29   #31
knh
Seniormedlem
 
knh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 36
Innlegg: 1.152
knh er en juvelknh er en juvelknh er en juvel

Sv: Optimal Ernæring

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Good for you! Beste livet er det som ikke har unødvendige stressfaktorer tilstede

Det er sant! Men stressfaktorer er det nok desverre mere enn nok av Nå sitter jeg å skriver på masteroppgaven. Skal levere utkast til metode og resultat på tirsdag så sitter jeg bare her på forumet å skravler!!! får bare ned noen linjer innimellom og i tillegg må jeg innom labben og sette igang noen forsøk, så må jeg vaske klær, og leiligheten må støvsuges og vaskes!! hehe....
Stressa ja

Men nå skal jeg slutte å kuppe tråder og prøve å komme meg tilbake til arbeidet hehe...

knh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: "Bedre uten brød" Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 18:38   #32
knh
Seniormedlem
 
knh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 36
Innlegg: 1.152
knh er en juvelknh er en juvelknh er en juvel

Sv: Optimal Ernæring

Noen som har lyst til å legge ut noen eksempler på hva dere spiser ?? Er så mange eksempler på det i andre retninger her inne, så greit å få litt inspirasjon her også

Her er det jeg har spist så langt i dag:
Frokost (kl 7):
2 egg og 1/2 pakke bacon oppå mange skiver ost med tykt lag smør, 1/2 tomat, noen skiver agurk.

Lunsj (rundt kl 13-14):
1 stor porsjon kyllingsalat: isberg, tomater, paprika, agurk, valnøtter, litt rosiner, stekt kyllingfile, masse ost i terninger, seterrømme og litt balsamico. (rosiner er ikke akkurat helt optimalt, men er jo ikke store mengden, og synes det smaker veldig godt i salat synes rosiner smaker pyy alene )

Et lite mellommåltid: (siden jeg fortsatt er på skolen..) ca kl 17
2 ss cottage cheese med litt funsaft (wildberries)

Middag vet jeg ikke helt hva blir enda, men får mikse sammen noe godt når jeg kommer hjem Middagen i går var ovnsstekt kyllingfile med masse hvitløkssmør, blomkålmos (med smør og fløte) og blandet salat med seterrømme og balsamico (samma salat som til lunsjen minus osten)

knh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: "Bedre uten brød" Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 18:47   #33
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Optimal Ernæring

Hvordan blir fordelingen din mellom fett/karb/protein?

Jeg benytter meg nok mer av muligheten for å spise opptil 72 karb
Og jeg er ikke god nok på grønnsakene, så denne menyen trenger ikke nødvendigvis å etterapes

Frokost:Resten av kveldsmatsmoothien.

Lunsj: ute med venninne: "cowboy sandwich" bacon, egg, skinke, aioli, brød. (lot noe brød ligge igjen)

Middag: to kylling/kalkun pølser. Brokkolimos med spinat, smør, philadelfia, fløte.

Kvelds: Aner ikke!

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!



Sist redigert av Aline : 16-03-11 kl 18:53.
Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 18:51   #34
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Optimal Ernæring

Igår endte jeg opp på følgende:

Energi:1492
Fett: 105.46
Karbohydrat:54.68
Protein:97.84

Jeg testet ut å spise først når jeg var sulten, og dermed muligens bryte noen av mine måltidsmønstre. så dagen ser litt rar ut

Frokost: to ostebiter, ca 30 gram?
Lunsj: egentlig tidlig middag. Form med svinekjøtt, pølse, fløte, rømme, ost, paprika. Litt ris til. Liten porsjon siden jeg hadde et ønske om å bli sulten igjen før jeg la meg.
Kvelds: Smoothie, nesten en hel porsjon.

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 19:10   #35
knh
Seniormedlem
 
knh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 36
Innlegg: 1.152
knh er en juvelknh er en juvelknh er en juvel

Sv: Optimal Ernæring

Opprinnelig lagt inn av Aline, her.

Hvordan blir fordelingen din mellom fett/karb/protein?

Jeg veier ikke maten og regner ikke ut, så det er jeg ikke helt sikker på hehe... Kanskje jeg burde teste litt for moroskyld når jeg har tid

Det jeg spiser fra dag til dag kan variere ganske mye da Pleier ofte å spise et par fiberrik med masse smør og ost når jeg er på skolen f.eks.
I helga lagde jeg hjemmelaget sushi også.. det er ikke heeelt lavkarbovennelig:P Men det er så godt, og ikke akkurat hverdagskost, så det unnet jeg meg med god samvittighet Brukte bevisst mindre klumper med ris til nigirin, og så tynt lag jeg klarte til maki'n, så fikk begrenset det litt da

Jeg har også blitt flinkere til å spise når jeg er sulten, og ikke til "vanlige" tider. Veldig behagelig egentlig. Men det kan ofte gå ganske lang tid før jeg spiser lunsj! Er ofte jeg ikke er sulten før klokka 3, og da har jeg spist frokost i 7-tia ..hehe... Men merker at de gangene jeg ikke får i meg egg i en eller annen form til frokost blir jeg sulten myye fortere! Men det skjer uhyyre sjeldent da! Standard prosedyre om morgenen er å sette på eggekokeren før jeg går i dusjen Gjør det nesten i søvne!

knh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: "Bedre uten brød" Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 19:12   #36
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Optimal Ernæring

JA, det er helt sært med sultfølelsen! Jeg måtte teste det ut siden jeg la merke til at egentlig, så følte jeg meg ikke sulten til måltidene. Og var bare stappa hele tiden.

Føles rart å ikke spise når man "skal" Men kroppen liker det!

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 19:13   #37
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Optimal Ernæring

Definitivt interessant å regne ut innimellom, jeg gidder ikke hver dag, men sjekker innimellom for å se hvordan jeg ligger an

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 19:18   #38
bevaremegvel
Medlem
 
bevaremegvel sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 252
bevaremegvel har en fantastisk aura rundt segbevaremegvel har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Optimal Ernæring

Jeg har ikke regnet på innholdet i maten vi spiser, har kun vært opptatt av å holde karbohydratinntaket nede og prøve å få i meg mye fett.

Så i dag prøvde jeg å regne ut hvordan det så ut med karbohydrater, proteiner og fett og kom frem til at til nå i dag så har jeg spist 5% karbohydrater, 74% fett og 21% protein. Det må vel være nokså optimal fordeling vel?

bevaremegvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbokost Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 19:20   #39
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Optimal Ernæring

Det skal være rimelig glimrende

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 19:37   #40
knh
Seniormedlem
 
knh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 36
Innlegg: 1.152
knh er en juvelknh er en juvelknh er en juvel

Sv: Optimal Ernæring

Prøvde å legge inn det jeg har spist hittil i dag på diett.no...

Har jo ikke veid alt, så blir jo litt sånn ca:

Fett:74 %
Protein: 22 %
Karbohydrat: 4 %

Energi: 1369 kcal
Fett: 112g
Karbohydrat:12.3g
Protein: 74.3g

Dette er vel en alright fordeling ? Har ikke spist middag enda da, det blir vel ikke før i halv 9-9 tiden. Men vil ikke tro middagen endrer prosentfordelingen så voldsomt

knh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: "Bedre uten brød" Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 19:38   #41
knh
Seniormedlem
 
knh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 36
Innlegg: 1.152
knh er en juvelknh er en juvelknh er en juvel

Sv: Optimal Ernæring

Opprinnelig lagt inn av bevaremegvel, her.

Jeg har ikke regnet på innholdet i maten vi spiser, har kun vært opptatt av å holde karbohydratinntaket nede og prøve å få i meg mye fett.

Så i dag prøvde jeg å regne ut hvordan det så ut med karbohydrater, proteiner og fett og kom frem til at til nå i dag så har jeg spist 5% karbohydrater, 74% fett og 21% protein. Det må vel være nokså optimal fordeling vel?

Oj, vi hadde ganske lik fordeling heheh...

knh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: "Bedre uten brød" Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 19:46   #42
bevaremegvel
Medlem
 
bevaremegvel sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 252
bevaremegvel har en fantastisk aura rundt segbevaremegvel har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Optimal Ernæring

Opprinnelig lagt inn av knh, her.

Oj, vi hadde ganske lik fordeling heheh...

ja det må vel bety at vi har skjønt det og at vi er gode

bevaremegvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbokost Svar med sitat
Gammel 17-03-11, 14:24   #43
knh
Seniormedlem
 
knh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 36
Innlegg: 1.152
knh er en juvelknh er en juvelknh er en juvel

Sv: Optimal Ernæring

Middagen i går ble noe kjapt og enkelt:
Wok med strimla svinekjøtt, minimais, bønnespirer, bambusskudd, brokkoli og vannkastanjer.

Blei ekstremt lite fett her da... Kjæresten var skikkelig fysen på noe godt utover kvelden, så da han fant fra, litt popkorn lkarte jeg ikke å holde fingrene helt borte jeg heller jaja... shit happens

Frokosten i dag:
1 bløtkokt egg med smør
1 fiberrik med baconpostei, majones og agurk
1 fiberrik med skinke, masse ost og agurk

Lunsj:
Tunfisk salat. Blandet inn hermetisk tunfisk med en god dæsj sæterrømme. Blandet det sammen med isberg, paprika, agurk, minimais og masse osteterninger yammi!!

knh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: "Bedre uten brød" Svar med sitat
Gammel 17-03-11, 14:50   #44
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Optimal Ernæring

jeg fikk et "foropplegg" hos dr.Hetland før Eurodiettstart, dette er sånn ca det jeg kunne tenke meg å ha som opplegg etter dietten, altså som hverdagsmat. La inn en typisk dag fra den måneden jeg gikk på dette. Ble:

fett 69%, protein 23% og karbohydrater 8%

fett 181,43 gram, protein 135,96 gram og karbohydrater 47,66 gr

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 14:30   #45
knh
Seniormedlem
 
knh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 36
Innlegg: 1.152
knh er en juvelknh er en juvelknh er en juvel

Sv: Optimal Ernæring

Tenkte jeg skulle legge inn litt mat her igjen

Frokost i går:
1 bløtkokt egg med masse smør
1 frokostlapp (basert på jukseloffoppskiften) med skinke og ost
1 frokostlapp med masse brie

Middag:
Laks med blomkålmos (most med fløte, smør, salt, pepper, muskat og gurkemeie)
Revet gulrot
Stor dæsj rømme, og noen klatter smør på laksen

Blei "tidlig" middag for engangs skyld i går (16-17 tia). Måte hjem til syk kjæreste for å pleie han litt, så det blei ikke noe lunsj i går. Småspiste litt nøtter, og et par ruter sjokolade som var igjen fra en fest i helga

Frokosten i dag:
1 bløtkokt egg med smøøør
1 frokostlapp med ost og skinke

Lunsj:
En stor avokado med aromat, smør og majones Følte det blei nok fett i dette måltidet hvertfall! hehe...Hadde egentlig tenkt til å ha på litt philadelphia med urter og hvitløk, men den var visst blitt muggen etter å ha stått i kjøleskapet på lesesalen litt for lenge

Middagen i dag blir:
Biff med bearnaisesaus!!
Litt usikker på hva jeg skal ha som tilbehør, men tror kanskje det blir sellerirot fries (eller noe annet med sellerirot), og en frisk salat med rømme og balsamico.


Gikk gjennom hva slags grønnsaker jeg hadde i kjøleskapet i går: brokkoli, blomkål, sellerirot, gulrot, hodekål, kålrot... veldig mye rotgrønnsaker og "kåler" fant jeg ut Mye av dette er jo litt "fyfy" på et lavkarbokosthold... Så lurer på hvordan forhold dere har til disse grønnsakene med litt mer karbo?

Personlig utelukker jeg ikke dette. Tenker at mye av det er jo ganske sunt sett bort fra karbene, og jeg er jo ikke sååå nøye på antall karber heller, så jeg har ikke noe problem med å unne meg kålrotstappe, stuet kål, kokt kål med smør , eller gulrøtter i ulike former når jeg har lyst på det Er man ute etter vektnedgang må man kanskje passe litt på, men jeg tror ikke disse matvarene alene vil ha noen negativ effekt på helsa? Hva mener dere?

knh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: "Bedre uten brød" Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 14:32   #46
knh
Seniormedlem
 
knh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 36
Innlegg: 1.152
knh er en juvelknh er en juvelknh er en juvel

Sv: Optimal Ernæring

Opprinnelig lagt inn av streber, her.

jeg fikk et "foropplegg" hos dr.Hetland før Eurodiettstart, dette er sånn ca det jeg kunne tenke meg å ha som opplegg etter dietten, altså som hverdagsmat. La inn en typisk dag fra den måneden jeg gikk på dette. Ble:

fett 69%, protein 23% og karbohydrater 8%

fett 181,43 gram, protein 135,96 gram og karbohydrater 47,66 gr

Virker som en grei fordeling det Hva slags karbohydratkilder var det i det opplegget?

knh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: "Bedre uten brød" Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 15:18   #47
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Optimal Ernæring

Karbokilder er: grønnsaker, et måltid med karbo fra grove knekkebrød eller havregrøt kokt på vann, lett youghurt og litt mandler er det med i opplegget -ingen begrensninger på hvilke grønnsaker faktisk, men jeg holdt meg til lavkarbovennligeGikk faktisk ned på den måneden jeg gikk på det, trivdes godt også

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 14-04-11, 22:11   #48
Kozemor
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 96
Kozemor er på en erverdig vei

Sv: Optimal Ernæring

Heisann!
Trodde den optimale energifordelingen på ketolyse var på 75% fett, 20% protein og 5% karbohydrater.... Det står jo overalt.
Så hvordan kombinerer dere den energifordelingen på et kosthold opptil 72 karber om dagen?

Jeg har gått noen uker på ketolyse nå, og det skjer ingenting.. Så har tenkt å teste på om jeg kan øke på karbene. Så da lurer jeg på hvor jeg skal ta prosentene fra.

Altså... skal man redusere prosenten av fett, eller karber?
For om man skal ete feks 50g karber, og fortsatt opprettholde den energifordelingen så må man jo eta vanvittig mye? Altså øke mengden på fett og protein også?
Har lagt ut som i egen tråd på spørsmål og svar, og er blitt henvist til optimal ernæringsforumet... Har lest, men blir ikke klokere... så derfor spør jeg her også

Kozemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Xtravagansa Svar med sitat
Gammel 14-04-11, 22:18   #49
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Optimal Ernæring

Opprinnelig lagt inn av Kozemor, her.

Heisann!
Trodde den optimale energifordelingen på ketolyse var på 75% fett, 20% protein og 5% karbohydrater.... Det står jo overalt.
Så hvordan kombinerer dere den energifordelingen på et kosthold opptil 72 karber om dagen?

Jeg har gått noen uker på ketolyse nå, og det skjer ingenting.. Så har tenkt å teste på om jeg kan øke på karbene. Så da lurer jeg på hvor jeg skal ta prosentene fra.

Altså... skal man redusere prosenten av fett, eller karber?
For om man skal ete feks 50g karber, og fortsatt opprettholde den energifordelingen så må man jo eta vanvittig mye? Altså øke mengden på fett og protein også?
Har lagt ut som i egen tråd på spørsmål og svar, og er blitt henvist til optimal ernæringsforumet... Har lest, men blir ikke klokere... så derfor spør jeg her også

Har nettopp svart deg i den andre tråden

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 21:33   #50
grethe55
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 3
grethe55 er på en erverdig vei

Sv: Optimal Ernæring

jeg har fått denne linken, er det noen som har vært på en sånn tur
http://www.optimaltliv.no/sosialt/index.html

grethe55 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavcarbo Svar med sitat
Svar

Emneord
lchf, lutz, optimal ernæring


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ein optimal dag på optimal ernæring smiler35 Optimal Ernæring 24 25-02-10 12:07
Optimal Ernæring klinikken dydde Optimal Ernæring 1 12-05-09 21:12
Optimal Ernæring - Ketose Fleskulf Optimal Ernæring 6 11-04-09 17:00
Er EAT og optimal ernæring det samme? Titti Optimal Ernæring 14 29-11-06 11:31


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no