Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Soyapannekaker (bruker dem som tortilla-lefse)

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 31-05-04, 10:58   #26
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 56
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av
Question

Opprinnelig lagt inn av MHM

Nå har jeg laget egne tortilla-lefser. Jeg startet med oppskriften øverst på siden her, med egg, vann og soyamel. Men da hang de ikke sammen i det hele tatt! Så jeg tok i litt mer vann og et par ss hvetemel, og da gikk alt så meget bedre. Røren var tykk, og jeg strøk den forsiktig ut i panna, slik at de skulle bli tynne. Smaksetting var salt, pepper, litt taco-krydder, en halv hvitløk og litt karri.
Smaken var TOPPERS!
Og først nå innser jeg at de kjøpte tortillalefsene ikke bare inneholder transfett og mye karbohydrater, men de smaker jo PAPIR sammenliknet med de hjemmelagede.

Har prøvd lefsene nå og de var fantastisk gode til taco, problemet var at de ble tykke og når jeg brettet de så brakk de. Ser flinke MHM jukset med hvetemel, da lurer jeg på om det ikke er bedre med glutenmel, hva har dere andre brukt?

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 31-01-05, 21:38   #27
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Åh, denne oppskriften har jeg ikke sett før!

Jeg ELSKER taco - og denne oppskriften må jeg prøve

Men tenkte på.. det var snakk om et annet sted på forumet, om at soyaprotein var bedre.. Noen som har prøvd denne oppskriften med det istedet for soyamel??

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 04-02-05, 14:46   #28
Helene
Seniormedlem
 
Helene sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 37
Innlegg: 2.399
Helene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressurs

Prøvde å lage disse i dag.. men jeg synest det smakte BARE egg. noe jeg kan gjør for å forbedre smalken litt?

__________________
Hilsen Helene.




Helene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert som ligner ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-12-07, 19:48   #29
iren84
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 40
Innlegg: 150
iren84 er på en erverdig vei

Sv: Soyapannekaker (bruker dem som tortilla-lefse)

Opprinnelig lagt inn av mofe, her.

Åh, denne oppskriften har jeg ikke sett før!

Jeg ELSKER taco - og denne oppskriften må jeg prøve

Men tenkte på.. det var snakk om et annet sted på forumet, om at soyaprotein var bedre.. Noen som har prøvd denne oppskriften med det istedet for soyamel??

Det lurer jeg også på. Kan noen kanskje gi noen logiske svar innen kort tid, da jeg skal til å lage taco nå?

iren84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-12-07, 19:49   #30
iren84
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 40
Innlegg: 150
iren84 er på en erverdig vei

Sv: Soyapannekaker (bruker dem som tortilla-lefse)

oi, den var visst veeeeldig gammel denne tråden

iren84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-12-07, 20:19   #31
michelle_a
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Bergen
Alder: 41
Innlegg: 82
michelle_a er på en erverdig vei

Sv: Soyapannekaker (bruker dem som tortilla-lefse)

Er det teit av meg å apørre hva karbe innholdet er på oppskriften...? Selv om det er en gammel tråd...

__________________



michelle_a er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på ketolyse... Svar med sitat
Gammel 13-07-11, 19:30   #32
Pingri
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 13
Pingri er på en erverdig vei

Sv: Soyapannekaker (bruker dem som tortilla-lefse)

Prøvde disse idag, men tror jeg tok for mye mel. De ble tykke, tørre og knakk. Og smakte bare egg som en omelett... I tillegg var det første førsøk med soyamel og jeg fikk mageknip og luft i magen. Betyr dette at jeg kanskje ikke tåler det? Liten skuffelse altså, men men :-)

Pingri er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no