Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold > Induksjonen

Telling av karbohydrater

Induksjonen De første 14 dagene med Atkins

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-01-05, 11:27   #1
Ruska
Medlem
 
Ruska sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 426
Ruska er virkelig snillRuska er virkelig snillRuska er virkelig snillRuska er virkelig snill

Telling av karbohydrater

har kjøpt Atkins slankejournal og der skal jeg føre opp hva jeg spiser hver dag og hvor mange karbohydrater det er per måltid og total per dag.

Så har jeg karbo-teller boka, og nå har jeg tittet i den.

Finner jo ut at der er karbohydrater i veldig mye av det vi kan spise, også egg...

Blir litt i tvil om hvordan jeg skal regne ut alt dette, det er jo karboer i kremfløte også f.eks. og når jeg tar 1 ss...ja, jeg må vel regne ut der også da ?

Hvordan har dere gjordt det - har dere regnet ut på absolutt alt, selv 1 ss ???

__________________
Start Eurodiett 04.02.08: 47 kg skal vekk
23 kg av og nå er 20 av dem tilbake....
2010 skal bli mitt år!!!!! Skjerpings
Ruska er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-01-05, 11:55   #2
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Ja, det skal du gjøre! Trodde selv det ikke var slik, men Nille har lært meg at alt skal telles. Fort gjort å få i seg for mye karbo om man ikke gjør det - eksempelvis spiste jeg ti oliven en kveld og hadde dermed fått i meg 5 karber bare der... Det er mye når man bare skal ha 20, og mesteparten skal komme fra grønnsakene. Det er ikke sikkert at det blir så mye rom til fløte og rømme da...

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 30-01-05, 12:28   #3
Ruska
Medlem
 
Ruska sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 426
Ruska er virkelig snillRuska er virkelig snillRuska er virkelig snillRuska er virkelig snill

neei

Opprinnelig lagt inn av Scilla

Ja, det skal du gjøre! Trodde selv det ikke var slik, men Nille har lært meg at alt skal telles. Fort gjort å få i seg for mye karbo om man ikke gjør det - eksempelvis spiste jeg ti oliven en kveld og hadde dermed fått i meg 5 karber bare der... Det er mye når man bare skal ha 20, og mesteparten skal komme fra grønnsakene. Det er ikke sikkert at det blir så mye rom til fløte og rømme da...

hmm...jaja, da får jeg bare sette igang og telle...Eventuelt droppe noe her og der hvis jeg er i tvil om jeg kommer til å gå over grensa eller ikke...

skal nok få det til - heldigvis skal vi ikke telle like mye etter hvert, og det er bra

__________________
Start Eurodiett 04.02.08: 47 kg skal vekk
23 kg av og nå er 20 av dem tilbake....
2010 skal bli mitt år!!!!! Skjerpings
Ruska er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-01-05, 13:19   #4
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Scilla har helt rett her !

Under induksjone og i begynnelen på vedvarende er det nødvendig å telle alt. Like godt å gjøre det først som sist, - enn plutselig oppdage at du ikke går ned....og så ser du at du ikke har telt med DET, for det var så lite - eller DET for det var så lite.... en masse ting du ikke teller med "fordi det er jo så lite" - og da har du det Atkins kaller fenomenet "skjulte karber". Du har spist 10-15 karber mer enn du trodde, - bare med "småting". 1 ss kremfløte har under 0.5 karber, - så OK, har du bare en så er det vel ikke all verden, men har du en her og en der....... 4 ss er 2 karber.

Siden du allikegel skriver ned, så kan du jo regne 1 ss som 0.5 karb, - bare sånn i begynnelsen -til til blir vant til hvordan ting funker ??

Creme fraische og rømme har begge 1 karb pr 4 ss, så det er ikke så mye å henge seg opp i ! Men du skal vite at karbene ER der !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 06-07-11, 19:26   #5
pillann
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 19
pillann er på en erverdig vei

Sv: telling av karbohydrater

Jeg må ærlig innrømme at jeg har vært dårlig på å regne ut alt, men har nå gått ned for det :-)
Men kunne kanskje gått ned mer hvis jeg hadde telt

pillann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Splenda og telling av karbohydrater? manne Spørsmål og svar 6 13-08-10 11:17
Forvirring rundt telling av karbohydrater Kiira Ketolysekuren 4 23-08-09 19:56
Ang. telling av karbohydrater Søster Ketolysekuren 8 02-05-08 15:54
Forvirret når det gjelder telling av karbohydrater mia1982 Ketolysekuren 14 28-06-07 12:10
telling av karbohydrater.. misseve Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 4 11-04-05 15:02


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no