Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Karbohydrater fører til kviser?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-02-10, 17:51   #1
torsth09
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 9
torsth09 er på en erverdig vei

Karbohydrater fører til kviser?

Hei. Jeg er i en alder av tjue år og har vært plaget med kviser fra 9. klasse. Jeg har alltid prøvd å finne ut hva som kan være grunne for hvorfor jeg får kviser. Jeg merket mye selv at mat som: Taco, McDonalds, hamburgere, brus godteri etc gir mye kviser så dette holder jeg ved et moderat inntak.

Det jeg har funnet ut nå i det siste er at karbohydrater øker insulinet som fører til at hormonene går løpsk og kviser oppstår. Det er jo veldig vanskelig å spise mat som ikke inneholder karbohydrater når nesten all mat inneholder det. F.eks: Poteter og ris inneholder mye karbohydrater og det er den meste vanlige maten vi spiser i huset. Jeg merker at så fort jeg spiser ris kommer kvisene.

Kostholdet mitt består av:
Brød
Grove baguetter
Kyllingfileet
Fisk
Potet - Tror dette gir kviser
Havregryn
Pålegg: Skinke, kalkunskiver, leverpostei og noe kjøttpålegg.
Jeg spiser mye brokkoli og salat også. Ris har jeg helt kuttet ut. Drikker 3 kopper grønn te om dagen for å rense godt i kroppen!

Jeg vet at det finnes trege og raske karbohydrater. De raske holder jeg meg helt unna, men kan jeg spise de trege uten at det øker insulinet og gir meg kviser?Da tenker jeg på havregryn, fullkornspasta, villris, fullkornsbrød og slike matvarer.

Jeg trener en del og da trenger man karbohydrater noe som jeg prøver å holde meg unna. Så håper på at jeg kan spise de trege karbohydratene Noen som har noen formeninger her?

Så det jeg lurer på er som følger:
- Kan jeg spise villris, fullkornspasta, fullkornsbrød og havregryn uten at dette vil føre til kviser?
- Er det noen som har tips til matvarer som kan passe mitt bruk og for trening?

Dette ble kanksje langt og uoversiktilig, men jeg håper på god tilbakemelding!

torsth09 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 03-02-10, 17:56   #2
torsth09
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 9
torsth09 er på en erverdig vei

Karbohydrater fører til kviser?

Hei. Jeg er i en alder av tjue år og har vært plaget med kviser fra 9. klasse. Jeg har alltid prøvd å finne ut hva som kan være grunne for hvorfor jeg får kviser. Jeg merket mye selv at mat som: Taco, McDonalds, hamburgere, brus godteri etc gir mye kviser så dette holder jeg ved et moderat inntak.

Det jeg har funnet ut nå i det siste er at karbohydrater øker insulinet som fører til at hormonene går løpsk og kviser oppstår. Det er jo veldig vanskelig å spise mat som ikke inneholder karbohydrater når nesten all mat inneholder det. F.eks: Poteter og ris inneholder mye karbohydrater og det er den meste vanlige maten vi spiser i huset. Jeg merker at så fort jeg spiser ris kommer kvisene.

Kostholdet mitt består av:
Brød
Grove baguetter
Kyllingfileet
Fisk
Potet - Tror dette gir kviser
Havregryn
Pålegg: Skinke, kalkunskiver, leverpostei og noe kjøttpålegg.
Jeg spiser mye brokkoli og salat også. Ris har jeg helt kuttet ut. Drikker 3 kopper grønn te om dagen for å rense godt i kroppen!

Jeg vet at det finnes trege og raske karbohydrater. De raske holder jeg meg helt unna, men kan jeg spise de trege uten at det øker insulinet og gir meg kviser?Da tenker jeg på havregryn, fullkornspasta, villris, fullkornsbrød og slike matvarer.

Jeg trener en del og da trenger man karbohydrater noe som jeg prøver å holde meg unna. Så håper på at jeg kan spise de trege karbohydratene Noen som har noen formeninger her?

Så det jeg lurer på er som følger:
- Kan jeg spise villris, fullkornspasta, fullkornsbrød og havregryn uten at dette vil føre til kviser?
- Er det noen som har tips til matvarer som kan passe mitt bruk og for trening?

Dette ble kanksje langt og uoversiktilig, men jeg håper på god tilbakemelding!

torsth09 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 03-02-10, 18:07   #3
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Karbohydrater fører til kviser?

Hei,
Vanskelig å gi noen råd når du ikke gir noen indikasjon på hvor mange kh du skal ligge på hver dag. For eksempel Fedon tillater noe havregryn mens på ketolyse er det helt uaktuelt. For de aller, aller fleste så er: ris, poteter, brød uaktuelt.
Her har du en tråd som er laget med tanke på nykommer i lavkarbo verdenen,
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970

…og siden du trener så finner du treningsdelen av forumet her: http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=25

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-02-10, 18:40   #4
Vettel
Seniormedlem
 
Vettel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Fra Oslo, men bor i Gøteborg for tiden.
Innlegg: 1.333
Vettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snill

Sv: Karbohydrater fører til kviser?

Hvis du ser på før/etter bildene her inne, så ser du at blandt annet hudet er blitt forbedret. Så ja, jeg tror for mye karbohydrater ikke er bra for huden.

Er forøvrig forsket på hos eksembarn (Balder-klinikken) at mer fett i kostholdet minsker behover for kremer, kortison, etc.

__________________
FAILURE IS NOT AN OPTION!



Vettel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Less carbs, better carbs. Svar med sitat
Gammel 03-02-10, 18:47   #5
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Karbohydrater fører til kviser?

Om du leser her, http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=25, på treningsdelen av forumet vil du se at man absolutt IKKE behøver karbohydrater for å trene Tvert i mot, er mange som opplever økt utholdenhet når kroppen bruker ketoner fremfor karber

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-02-10, 18:48   #6
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Karbohydrater fører til kviser?

Er det ikke noe med at karbohydrater pluss fett gjør huden dårlig? Er da nok av folk som trøkker nedpå med karbohydrater som har finfin hud, men som reagerer veldig så fort de får noe fet mat inn i kroppen.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-02-10, 20:56   #7
marithja
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 47
Innlegg: 162
marithja har en fantastisk aura rundt segmarithja har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Karbohydrater fører til kviser?

Kan bare snakke for meg selv men JA karbohydrater gir kviser! har vært plaget i alle år men når jeg kom meg under 25 kh om dagen ble de borte! Så fort jeg spretter over 25 kh spretter kvisene ut igjen....Lykke til!

__________________


marithja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Thor Foseid- spis deg slank Svar med sitat
Gammel 03-02-10, 22:27   #8
Multi
Medlem
 
Multi sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 53
Innlegg: 116
Multi er ny på veien

Sv: Karbohydrater fører til kviser?

Jeg har slitt med kviser i snart 30 år , men nå er de vekk. 4 uker i i LCHF har jeg fått babyhud

__________________


Multi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF/Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-02-10, 10:43   #9
Smakfull
Medlem
 
Smakfull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 196
Smakfull er på en erverdig vei

Sv: Karbohydrater fører til kviser?

For meg har det lite å si. Jeg får like mange kviser nå som før
Kjipt å være 22 å ha en god del kviser.

Men etter jul begynte jeg å renske huden hver dag før jeg legger meg og jeg merker at kvisene begynner å bli mye mindre, de vises ikke. Men hvis jeg klemmer rundt i ansiktet tyter de ut. Haha. Men nå kan jeg i allefall gå ut av huset uten sminke De store kvisene har det blitt mye mindre av også.

__________________
Det er i motbakke det går oppover.
Smakfull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 04-02-10, 12:04   #10
frøken
Medlem
 
frøken sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Innlegg: 400
frøken er ny på veien

Sv: Karbohydrater fører til kviser?

Etter at jeg begynte med lavkarbo kosthold, har kvisene blitt borte. Skeier jeg ut en helg, popper de ut igjen...

Så ja, for meg har karbobydrater absolutt noe å si.

__________________
trening august:530 min


frøken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-02-10, 18:32   #11
torsth09
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 9
torsth09 er på en erverdig vei

Sv: Karbohydrater fører til kviser?

Dere som har fått bedre hud ved å kutte ut karbohydrater. Kan dere gi meg noen tips angående hva jeg kan spise.. Jeg spiser fisk, men hva kan jeg erstatte potetene med? Og gjelder det alle typer karbohydrater? Det jeg lurer på er om jeg kan spise de trege? Som havregryn etc?

torsth09 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 05-02-10, 19:17   #12
Ivory
Seniormedlem
 
Ivory sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Hedmark
Innlegg: 680
Ivory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlys

Sv: Karbohydrater fører til kviser?

I stedet for poteter og ris så spiser jeg mye "jukseris" (raspet blomkål stekt i smør i panna, med litt løk, salt og pepper), eller blomkål- og brokkoligrateng (pose i frysedisken på coop, i alle fall, eller du kan lage selv). De karbohydratene som jeg spiser er de som da er i rømme, salat, grønnsaker, kremfløte etc. Men jeg går på ketolysekuren og skal ha veldig lite karber, og det beste her er å få karohydratene via salat og grønnsaker. Kan ikke uttale meg om hva som er best for deg. Men jeg har det ypperlig på ketolysekuren Trener ikke veldig mye, men går mye turer, jogger en del (ikke så mye på vinteren), og trener fortiden magen med "superset", og jeg har ikke noe problemer med at jeg får i meg lite karber.

Lykke til videre

__________________

Ivory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-02-10, 23:48   #13
frkprym
Medlem
 
frkprym sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Røyken
Alder: 48
Innlegg: 213
frkprym er ny på veien

Sv: Karbohydrater fører til kviser?

Opprinnelig lagt inn av marithja, her.

Kan bare snakke for meg selv men JA karbohydrater gir kviser! har vært plaget i alle år men når jeg kom meg under 25 kh om dagen ble de borte! Så fort jeg spretter over 25 kh spretter kvisene ut igjen....Lykke til!

Så fantastisk måleinstrument du har da!

Litt kjedelig om du vil skjeie ut en dag helt hemmelig - det blir vanskelig å lyve om det etterpå (Men hemmelige utskeielser er jo kilden til alt ondt)

__________________
Du spør meg hva jeg ler av, lille venn. Jeg ler fordi jeg lever, simpelthen.(André Bjerke)
frkprym er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 25-07-10, 12:01   #14
Sungrazer
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 308
Sungrazer er ny på veien

Sv: Karbohydrater fører til kviser?

Melkeprodukter kan være med på å øke inflammasjonen i kroppen, så om du drikker melk kan det være en av synderene.

Sungrazer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: n/a Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 16:47   #15
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Karbohydrater fører til kviser?

gammel tråd men... jeg trodde lavkarbo skulle gi bedre hud men jeg har plutselig fått flere kviser nå etter jeg begynte Huff, montro om det går over? :| plutselig 4 stk på noen få dager, grrr :/

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 16:55   #16
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Karbohydrater fører til kviser?

Opprinnelig lagt inn av senorita, her.

gammel tråd men... jeg trodde lavkarbo skulle gi bedre hud men jeg har plutselig fått flere kviser nå etter jeg begynte Huff, montro om det går over? :| plutselig 4 stk på noen få dager, grrr :/

Det blir gjerne verre først før det blir bedre. Om du akkurat har begynt betyr det nok bare at kroppen er i ferd med å kvitte seg med avfall; du har med andre ord satt i gang en renseprosess.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 17:50   #17
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Karbohydrater fører til kviser?

ja har bare holdt på 2 uker nå så... håpe det går fort over, ser ut som en fjortis

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Langvarig stress fører til bukfedme! Nena Nyheter / media 2 12-12-06 13:04
Protein og fett alene fører til raskt vekttap Trolljenta Nyheter / media 1 11-12-06 23:04
kviser! TinaF Atkins kosthold 14 27-05-05 20:31
Kviser Diva Generell diskusjon 5 10-03-05 16:59


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no