Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Da er vi klare til å begynne igjen!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-12-10, 23:14   #1
Helene M
Medlem
 
Helene M sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 37
Innlegg: 421
Helene M har en fantastisk aura rundt segHelene M har en fantastisk aura rundt seg

Da er vi klare til å begynne igjen!

Herregud for et høykarboinntak vi har hatt!

Vi har spist pizza, marsipan, sjokolade, pepperkaker, kaker... Ja, you name it!

Men nå er vi så ferdig med det og simpelthen gleder oss til å komme tilbake til normalen igjen. Det er rett og slett slitsomt å spise høykarbo!

Skal ikke hoppe på vekta i morgen. Tror jeg venter å ser at jeg er i ketose et par dager først

Håper alle har en strålende jul!

__________________
Min ticker

Samboeren sin ticker


Helene M er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 27-12-10, 07:57   #2
jammenpåtide
Juniormedlem
 
jammenpåtide sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 10
jammenpåtide er på en erverdig vei

Sv: Da er vi klare til å begynne igjen!

Samme her, utrolig hva en klarer å stappe i seg i løpet av to dager Håper bare jeg klarer å lande igjen etter alle utskeielsene. Ikke alt smakte så godt som forventet, men jo: marsipan ER godt...

Lykke til Helene!

jammenpåtide er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-12-10, 08:42   #3
Ditta
Juniormedlem
 
Ditta sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Finnmark
Innlegg: 41
Ditta er på en erverdig vei

Sv: Da er vi klare til å begynne igjen!

Vært helt merkelig å spise høykarbo igjen, noen ting bedre enn andre men fysj så sulten jeg har vært! Har gått rundt å småspist hele tiden (føles i allefall sånn). Har ikke spist høykarbo siden jeg starta i juni så er jo en stund siden. Blir deilig å gå tilbake til det normale igjen

__________________


Ditta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-12-10, 10:07   #4
Helene M
Medlem
 
Helene M sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 37
Innlegg: 421
Helene M har en fantastisk aura rundt segHelene M har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Da er vi klare til å begynne igjen!

Ja, det er helt sant Jammenpåtide. Marsipanen smakte akkurat som jeg forventet, nemlig himmelsk

Jeg har også gått rundt å småspist hele tiden. En sjokoladebit her og en sjokolade bit...

For å gjøre ting verre fikk vi to esker med blandet godis fra Nidar i julegave

Mannen tok med alt på jobb i dag

__________________
Min ticker

Samboeren sin ticker


Helene M er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 27-12-10, 10:21   #5
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Da er vi klare til å begynne igjen!

Jeg føler meg som et middels gasskraftverk fremdeles og da jeg skulle hoppe i "arbeidsbuksene" i morrest så var de nok ikke fullt så romslige som de var for en ukes tid siden... Men jeg regner med det er mest luft, ser ut som jeg er 5 mnd på vei omtrent jo!

Men det nytter nok ikke å skjerpe seg før hverdagen er ordentlig tilbake fra neste mandag av for meg, men det går an å prøve å ta seg litt sammen da. Men Freia marsipansjokolade og gubbens hjemmelagde risboller... For ikke å snakke om riskrem med hjemmerørt jordbærsyltetøy på! Sannelig bra det er jul bare en gang i året!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 27-12-10, 16:25   #6
MonaLita
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 68
MonaLita er på en erverdig vei

Sv: Da er vi klare til å begynne igjen!

Har ikke skeiet så voldsomt ut i jula egentlig... poteter til middag er egentlig det verste. Men i dag derimot! Er skamsyk (i følge meg selv)! Har heldigvis hjemmekontor, så slapp opp kjempetidlig. Men da klokka ble 15 og matlysten enda ikke hadde meldt seg raste jeg på butikken. Og endte opp med som seg hør og bør når man er syk.... Cola (Zero da..), salte skruer... en marsipangris og melkesjokolade... Huff og huff.
Men jeg har vært så flink og gått ned 13 kilo siden beg oktober, så tror ikke jeg ødelegger ALT med dette... så lenge det er tilbake til samme lavkarbo etter nyttår. Det er jo tross alt mellom nyttår og jul man legger på seg...!

(Jakter på litt støttende kommentarer her :P )

__________________

MonaLita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-12-10, 16:45   #7
Helene M
Medlem
 
Helene M sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 37
Innlegg: 421
Helene M har en fantastisk aura rundt segHelene M har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Da er vi klare til å begynne igjen!

Opprinnelig lagt inn av MonaLita, her.

Har ikke skeiet så voldsomt ut i jula egentlig... poteter til middag er egentlig det verste. Men i dag derimot! Er skamsyk (i følge meg selv)! Har heldigvis hjemmekontor, så slapp opp kjempetidlig. Men da klokka ble 15 og matlysten enda ikke hadde meldt seg raste jeg på butikken. Og endte opp med som seg hør og bør når man er syk.... Cola (Zero da..), salte skruer... en marsipangris og melkesjokolade... Huff og huff.
Men jeg har vært så flink og gått ned 13 kilo siden beg oktober, så tror ikke jeg ødelegger ALT med dette... så lenge det er tilbake til samme lavkarbo etter nyttår. Det er jo tross alt mellom nyttår og jul man legger på seg...!

(Jakter på litt støttende kommentarer her :P )

Nei, jeg tror heller ikke du ødelegger alt med å kose deg ekstra i dag. Jeg blir rimelig sjokka om du går opp 13 kg på en dag altså

__________________
Min ticker

Samboeren sin ticker


Helene M er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 27-12-10, 16:49   #8
wevi
Medlem
 
wevi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Ullerøy
Alder: 46
Innlegg: 349
wevi har en fantastisk aura rundt segwevi har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Da er vi klare til å begynne igjen!

Ja her bobler og freser det og jeg går og småspiser. Men jeg tar denne jula som en liten pause etter å ha holdt på i omtrent ett år, så jeg tar det litt pent, men spiser brødksive til frokost. Mandag tredje januar er det tilbake på lavkarboen igjen, og jeg må si at jeg gleder meg..

__________________



wevi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tidligere ketolyse, men har gått over til noe omtrent som Fedon. Svar med sitat
Gammel 27-12-10, 20:13   #9
Helene M
Medlem
 
Helene M sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 37
Innlegg: 421
Helene M har en fantastisk aura rundt segHelene M har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Da er vi klare til å begynne igjen!

Opprinnelig lagt inn av wevi, her.

Ja her bobler og freser det og jeg går og småspiser. Men jeg tar denne jula som en liten pause etter å ha holdt på i omtrent ett år, så jeg tar det litt pent, men spiser brødksive til frokost. Mandag tredje januar er det tilbake på lavkarboen igjen, og jeg må si at jeg gleder meg..

Godt med en pause ja. Jeg har ikke holdt på i nærheten så lenge som deg, memen til og med jeg følte for en pause nå

Det er godt å komme i ketose igjen. Jeg er varm og litt rar, men det føles godt

__________________
Min ticker

Samboeren sin ticker


Helene M er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 27-12-10, 20:14   #10
Etherena
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 179
Etherena er på en erverdig vei

Sv: Da er vi klare til å begynne igjen!

------------


Sist redigert av Etherena : 03-01-11 kl 19:05.
Etherena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 27-12-10, 20:25   #11
Helene M
Medlem
 
Helene M sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 37
Innlegg: 421
Helene M har en fantastisk aura rundt segHelene M har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Da er vi klare til å begynne igjen!

Opprinnelig lagt inn av *NuNu*, her.

Ja det er et helt annet liv på lavkarbo, jeg hadde min "avgiftningsdag" i går etter 2-3 dager med høykarbo... og hekkan så slit Var helt matt i kroppen og skikkelig daff hele dagen.

Veide meg ikke i går, for tenkte å gi deg en dag ekstra mtp. væske og slikt, men i dag var jeg hele 2 kg tyngre enn "rekorden" Skikkelig demotiverende -at jeg gadd! Ikke har jeg spist marsipan heller, men en god del chips da...

Men da hopper du galant over den veiing. Lat som den ikke skjedde og vei deg igjen neste gang du har veiedag. Man teller ikke oppover, bare nedover

__________________
Min ticker

Samboeren sin ticker


Helene M er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 28-12-10, 12:53   #12
Benedictee
Medlem
 
Benedictee sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 204
Benedictee er på en erverdig vei

Sv: Da er vi klare til å begynne igjen!

Pogull, sjokolade, rundstykker, sjokolade, sjokolade, yoghurt, lomper, pølser, sjokolade, pogull, alkohol...jada, føler meg ikke direkte deilig her. Oppblåst så det holder, hadde jeg sluppet ut magen kunne jeg garantert vært tatt for høygravid. Har hatt noen skikkelig daffe dager i jula, men nå er det jaggu på tide å stoppe, for dette føles helt fryktelig. Jeg vet de kommer til å bli noen glass og pogull på nyttårsaften også, så jeg drøyer til søndag (tilfelle fyllesyke på lørdag)...men da er det seriøst nazidiett. Skulle gjerne hatt noen å sparre med siden jeg er så svak. men fra søndag skal det ikke skeies ut før om minst 10 kg!

__________________


Benedictee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-12-10, 13:30   #13
Debussy
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Asker
Alder: 52
Innlegg: 90
Debussy er på en erverdig vei

Sv: Da er vi klare til å begynne igjen!

Har heldigvis ikke fråtset i søtsaker, har ikke hatt så veldig lyst på
Har spist godt til hovedmåltidene, litt rugbrød og faktisk litt potet til middag (var en av de tingene jeg hadde regnet med å holde meg unna, men den gang ei...) Og så har jeg spist litt lefse og vørtebrød + bittelitt kake. Og så har jeg ikke tenkt så veldig på hva som er i sausen og har også spist litt Waldorf. Tror jeg har gått opp et par kilo, og i går følte jeg meg så oppblåst (har ikke hatt vondt i magen eller flydd på do), at jeg bestemte meg for å stramme inn i dag. Så det ble rugsprø med masse pålegg til frokost i dag, og det kjennes bedre med en gang. Bortsett fra at jeg har litt mer søtsug enn jeg har hatt de siste månedene. Full trøkk blir det nok ikke før 3.januar, men det skal gå.

__________________


Debussy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-12-10, 13:34   #14
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Da er vi klare til å begynne igjen!

Opprinnelig lagt inn av Debussy, her.

Tror jeg har gått opp et par kilo, og i går følte jeg meg så oppblåst (har ikke hatt vondt i magen eller flydd på do), at jeg bestemte meg for å stramme inn i dag.

Oppblåst er bare fornavnet! Vanligvis MÅ jeg ha belte på disse buksene for ikke å se ut som en sagger... Nå er det bare såvidt jeg får dratt igjen glidelåsen! Men det er nok mest luft og vann og det ordner seg nok i løpet av neste uke.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 28-12-10, 13:54   #15
MadamMim
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Sandnes
Innlegg: 236
MadamMim er på en erverdig vei

Sv: Da er vi klare til å begynne igjen!

Jeg starta også opp igjen igår, JIPPI!!!! Herlig!!! For fy så sullten jeg konstant er på høykarbomat!!!!

Og fra igår til idag er 0,8 kg vann borte! Jippi!!! Nå er det bare 15 kg igjen, så får jeg være fornøyd! :-D

Lykke til videre alle sammen!

__________________


25 kg er borte på lavkarbo i 2010. Nå starter dansen om å få vekk de siste 15 kg!! :-)

Startdatoen nå er 18. juli 2011! Følg meg i journalen min
MadamMim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 17:01   #16
MonaLita
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 68
MonaLita er på en erverdig vei

Sv: Da er vi klare til å begynne igjen!

Jeg sliter skikkelig med å komme i gang igjen Men har ikke gått opp (enda) da....
I dag er jeg halvveis til målet, 14 down, 14 to go! Djiiiz.. Men jeg har også spist en marsipangris i dag.. fordi den var på tilbud.. Hvor er besluttsomheten jeg hadde fra oktober frem til jul!?!?

__________________

MonaLita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 17:39   #17
Helene M
Medlem
 
Helene M sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 37
Innlegg: 421
Helene M har en fantastisk aura rundt segHelene M har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Da er vi klare til å begynne igjen!

Opprinnelig lagt inn av MonaLita, her.

Jeg sliter skikkelig med å komme i gang igjen Men har ikke gått opp (enda) da....
I dag er jeg halvveis til målet, 14 down, 14 to go! Djiiiz.. Men jeg har også spist en marsipangris i dag.. fordi den var på tilbud.. Hvor er besluttsomheten jeg hadde fra oktober frem til jul!?!?

Auoch! Kjenner til den ja. Jeg var på kino i dag og lot som og jeg ikke visste at baconsnacksen er laget av noe helt annet enn svin.....

Håper vi finner tilbake til besluttsomheten!

Men 14 kilo siden oktobert er helt fantastisk!

__________________
Min ticker

Samboeren sin ticker


Helene M er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 23:03   #18
tjeldberg
Medlem
 
tjeldberg sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 176
tjeldberg er på en erverdig vei

Sv: Da er vi klare til å begynne igjen!

Opprinnelig lagt inn av Helene M, her.

Auoch! Kjenner til den ja. Jeg var på kino i dag og lot som og jeg ikke visste at baconsnacksen er laget av noe helt annet enn svin.....

Hehe Hørtes kjent ut!

__________________
Me out
tjeldberg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse og lchf Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Begynne å spise karbo igjen, hvordan ikke gå opp i vekt? karljohan92 Spørsmål og svar 10 09-08-10 10:55
Begynne på ketolysekuren igjen? smily79 Ketolysekuren 1 22-10-08 09:42


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no