Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Plutselig lavt blodsukker

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-11-13, 14:51   #1
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Plutselig lavt blodsukker

Den siste uka (spesielt i helga) har jeg slitt med kvalme og generell uggenhet innimellom. Spesielt på morgenen kan jeg være kvalm samt at jeg skjelver, stresser og har en uro i kroppen. Fortalte dette til kjæresten og han sa at jeg hadde lavt blodsukker og måtte få i meg noe å spise (jeg hadde prøvd å få i meg noe å spise, men alt jeg prøvde å lage ble ødelagt da jeg var så urolig) og gav meg en sjokoladebit, jeg ble raskt bedre.

Igår var jeg skikkelig kvalm på morgenen og slet med å få i meg mat, prøvde med nøtter for å få i meg noe salt, men det ble ikke bedre. Tilslutt poppet jeg en pakke med popcorn for å prøve å få i meg noe (her var det like før jeg kastet opp kjentes det ut som) og ble bedre.

Idag har de tatt vannet vårt så jeg kan ikke lage frokosten jeg bruker spise og derfor spiste jeg et pizzastykke fra igår (Lavkarbopizza) og nå sitter jeg her igjen med litt kvalme samt symptomer på lavt blodsukker.

Hva er dette her? Jeg har aldri opplevd lite blodsukker før, ihvertfall ikke som jeg kan komme på? Sist jeg gikk på ketolyse opplevde jeg heller ikke lavt blodsukker. Jeg har søkt litt rundt på nett og man blir jo anbefalt å spise noe med sukker i når man får lavt blodsukker, det kan jo ikke gjøre på lavkarbo?

Jeg beklager at dette blir rotete, men som sagt kroppen er svært urolig nå og derfor er det ikke helt lett

Noen her som vet hva dette kan komme av? Trodde ikke man skulle få lavt blodsukker på lavkarbo?

Noen som kan komme med tips til hva man kan spise når blodsukkeret er sånn slik at man kan bli normal igjen?

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 19-11-13, 15:05   #2
Nutta
Medlem
 
Nutta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 447
Nutta er ny på veien

Sv: Plutselig lavt blodsukker

Svarte deg på oktobertråden jeg, så svaret mitt ligger der. Såg ikke tråden her før nå

….men når du spurte om hva du kunne gjøre for å unngå disse blodsukkerfallene så har jeg bare et tips som fungerer for meg: Spis godt og jevnlig (hver 3 time), og spis mer fett i en periode. Kanskje til og med drikk en stor kopp eggemelk en gang om dagen i tillegg til maten. Sørg for å få i deg nok vann, og få inn mosjon (gå tur?) hver dag. Dette hjalp meg veldig i min verste blodsukkerfall - periode. Det viktigste er iallefall å få kroppen til å stole på at den får nok næring. Mulig du står stille på vekta en ukes tid, men det er absolutt verdt det.

Og så er det som jeg sa: utskeielser er det aller verste, selv om man naturlig tyr til sukker og karbohydrater når man opplever et sånt ubehag (det gjorde jeg og) men jeg ble igrunnen bare dårligere av det….

__________________


Nutta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-11-13, 15:13   #3
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Plutselig lavt blodsukker

Opprinnelig lagt inn av Nutta, her.

Svarte deg på oktobertråden jeg, så svaret mitt ligger der. Såg ikke tråden her før nå

….men når du spurte om hva du kunne gjøre for å unngå disse blodsukkerfallene så har jeg bare et tips som fungerer for meg: Spis godt og jevnlig (hver 3 time), og spis mer fett i en periode. Kanskje til og med drikk en stor kopp eggemelk en gang om dagen i tillegg til maten. Sørg for å få i deg nok vann, og få inn mosjon (gå tur?) hver dag. Dette hjalp meg veldig i min verste blodsukkerfall - periode. Det viktigste er iallefall å få kroppen til å stole på at den får nok næring. Mulig du står stille på vekta en ukes tid, men det er absolutt verdt det.

Og så er det som jeg sa: utskeielser er det aller verste, selv om man naturlig tyr til sukker og karbohydrater når man opplever et sånt ubehag (det gjorde jeg og) men jeg ble igrunnen bare dårligere av det….


Tusen takk for flotte svar Nutta!
Jeg sitter her med litt cola nå, jeg ble skikkelig dårlig så da tenkte jeg at jeg må prøve NOE, formen har bedret seg litt nå med colaen så derfor tror jeg ikke det kan være noe annet enn lavt blodsukker.

Jeg tenker at jeg må fokusere på å spise oftere og mer grønnsaker, grønnsaker er nok noe jeg spiser for lite av gjennom dagen og har lest at det skal hjelpe litt på det. Jeg ligger nok også gjerne litt lavt på karbohydrater gjennom dagen ofte 10 g pr dag.

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 19-11-13, 15:22   #4
Nutta
Medlem
 
Nutta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 447
Nutta er ny på veien

Sv: Plutselig lavt blodsukker

Bare hyggelig! Jeg håper det var litt til hjelp iallefall! Det høres ut som det er blodsukkeret du sliter med ja.

Jeg sliter selv med å komme opp i 15 kh om dagen. Ikke så veldig lurt, med tanke på at jeg vil gå en del ned i vekt. Vekta mi går lite eller ingenting ned når jeg sløver med grønnsakene. Så jeg må innimellom ta meg selv i det, og skjerpe meg men det er ikke alltid like lett!

__________________


Nutta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-11-13, 15:25   #5
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Plutselig lavt blodsukker

Opprinnelig lagt inn av Nutta, her.

Bare hyggelig! Jeg håper det var litt til hjelp iallefall! Det høres ut som det er blodsukkeret du sliter med ja.

Jeg sliter selv med å komme opp i 15 kh om dagen. Ikke så veldig lurt, med tanke på at jeg vil gå en del ned i vekt. Vekta mi går lite eller ingenting ned når jeg sløver med grønnsakene. Så jeg må innimellom ta meg selv i det, og skjerpe meg men det er ikke alltid like lett!

Det var til god hjelp!

Ja, grønnsaker er liksom det jeg stresser minst med, spise litt men lite så derfor tenker jeg at når jeg først ligger lavt på karbohydratene er jo grønnsaker det man skal bruke for å øke de!

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 19-11-13, 18:19   #6
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Plutselig lavt blodsukker

Spiser du nok kalorier i løpet av dagen?
10 karbohydrater til dagen tilsier at det er ikke plass til all verdens mat med mindre du er veldig flink til og få i deg fett.
Som diabetiker type 1 som regulerer blodsukkeret mitt med kosten opplever jeg som alle diabetikere lavt blodsukker/føling, men jeg bruker ikke cola, sukkertøy eller slikt for og få opp blodsukkeret mitt.
1 eller to ruter 70 % sjokolade, eventuelt en dl ren juice og så passe på og få i meg fett og proteinrik mat som "binder" blodsukkeret er min måte og behandle følinger helt ned til to i blodsukker.
Sliter du med uregelmessig blodsukker er slike karbo-bomber bare begynnelsen på en spiral;
du kjenner deg dårlig pga lavt blodsukker
gir kroppen en haug med kjappe karbohydrater
blodsukkeret flyr opp
men
kjappe karbohydrater faller kjapt igjen
du føler deg uvel fordi blodsukkeret faller igjen
du gir kroppen enda mer kjappe karber
etc
etc

Det absolutt beste du kan gjøre er og tilføre proteiner/fett jevnlig utover dagen, og kjenner du at du blir uvel er tre fire nøtter et mye bedre alternativ for og holde blodsukkeret jevnt.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 19-11-13, 20:19   #7
smoothieboy
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 16
smoothieboy er på en erverdig vei

Sv: Plutselig lavt blodsukker

Kan jo være flere ting.

Spiser du nok kalorier per dag?

For din del bør du vel ligge rundt 2000 eller noe sånt avhengig av vekt.

Drikker du nok vann?

Anbefalt minsteinntak på 2-4 liter per dag.

Får du i deg nok salt?

Prøv å ha 1 ts seltin i et glass vann og drikk. Føler du deg bedre innen kort tid kan det tyde på feil saltbalanse i kroppen.

Spiser du nok grønnsaker?

Hvis du holder deg under 20 g karbo per dag bør du sørge for at du bruker opp "karbobudsjettet" ditt, og fylle på med grønnsaker. Det kan være brokkoli, sjampinjong, asparges, grønn paprika eller tomat.

smoothieboy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, LCHF, ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-11-13, 20:43   #8
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Plutselig lavt blodsukker

Og du er sikkr på at du ikke er gravid?
Høres nemlig veldig slik ut for meg!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 19-11-13, 20:45   #9
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Plutselig lavt blodsukker

*kremt* du er heeeelt sikker på at du ikke er gravid? dette hørtes nemlig veldig kjent ut....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-11-13, 21:27   #10
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Plutselig lavt blodsukker

Hvis ikke det er graviditet, så opplever jeg noe lignende. Hender hvis jeg spiser ketogent sånn rundt 15 gram karbohydrat og venter for lenge utover dagen med å spise.. Holder lenge med å spise noe, hva som helst. Trenger ikke være sukker eller karbohydrat i det hele tatt.

Mye derfor holder jeg meg heller rundt 25, hvis jeg absolutt skal spise ketogent. Det hjelper, bare det.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-11-13, 22:51   #11
Antoinette6
Seniormedlem
 
Antoinette6 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 63
Innlegg: 11.116
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Sv: Plutselig lavt blodsukker

Jeg har diabetes 1, men har ikke hørt om kvalme ved lavt blodsukker. . .

Gravid???

__________________


Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-11-13, 23:55   #12
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: Plutselig lavt blodsukker

Hvis jeg får lavt blodsukker blir jeg svett, kvalm, kald, skjelven, besvimelsen nær og helt kraftløs. Kvalm.. tja ikke sikkert det er riktig ord for følelsen

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 20-11-13, 00:06   #13
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Plutselig lavt blodsukker

Jeg blir kvalm, men bare når det skjer. Ikke på morgenen.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-11-13, 09:10   #14
FriskogGlad
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Plutselig lavt blodsukker

Jeg har slitt med lavt blodsukker til tider hele livet. Blir skjelven, og litt aggressiv. Når jeg var liten hente det bena bare svikta under meg, og jeg var så sulten at jeg nesten ikke klarte å gå til kjøkkenet for å få mat, fordi bena svikta helt. Jeg var småspist og kresen, men ingen diagnose.

  Svar med sitat
Gammel 20-11-13, 18:03   #15
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Plutselig lavt blodsukker

Jeg er ikke gravid, det har jeg sjekka! Første som falt meg inn også

De siste dagene har jeg ikke vært noe flink til å spise ordentlig og jeg har nesten ikke spist grønnsaker eller tatt kosttilskuddene mine så jeg tror nok løsningen ligger der!

Idag spiste jeg frokost med en gang jeg sto opp (eggemelk-kakao), spiste en avocado og majones noen timer etterpå og nå har jeg spist middag (carbonara med squashpasta). Formen har vært mye bedre idag, neste ikke vært skjelven så jeg tror nok at det å spise jevnlig er viktig og ikke minst så må jeg begynne med kosttilskuddene mine

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 20-11-13, 22:25   #16
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Plutselig lavt blodsukker

Kvalm=sulten på lavkarbo

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-11-13, 22:43   #17
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Plutselig lavt blodsukker

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Kvalm=sulten på lavkarbo

Og dette er et fakta, eller noe DU mener?

Blir overhodet ikke kvalm når jeg er sulten. Akkurat samme sultfølelse som ved moderat/høy/kjempehøykarbo.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-11-13, 22:49   #18
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Plutselig lavt blodsukker

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Kvalm=sulten på lavkarbo

at du har det sånn er ikke det samme som at alle andre har det sånn.

jeg er IKKE sulten når jeg er kvalm. og jeg kjenner kroppen min godt, takk.

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 20-11-13, 23:41   #19
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Plutselig lavt blodsukker

Det er vel like vanlig å bli kvalm av sult uansett kosthold om man er av de som reagerer sånn, men at ketose kan gi kvalme er jo et faktum.
Det sies vel at mange av de menneskene som ikke er frokost- spisere har et snev av ketose etter nattens faste.

Etter min GBP kan jeg fortsatt føle at jeg trenger mat, men jeg blir ikke fysisk syk som jeg ble før. Var vel en av grunnene til at jeg ble stor i utgangspunktet. Jeg ble jo ikke bare sulten, jeg ble syk av sult, og unngikk den følelsen for alt det var verdt!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 21-11-13, 01:29   #20
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Plutselig lavt blodsukker

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Og dette er et fakta, eller noe DU mener?

Blir overhodet ikke kvalm når jeg er sulten. Akkurat samme sultfølelse som ved moderat/høy/kjempehøykarbo.

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

at du har det sånn er ikke det samme som at alle andre har det sånn.

jeg er IKKE sulten når jeg er kvalm. og jeg kjenner kroppen min godt, takk.

Det er absolutt ikke bare meg, dukker ofte opp i tråder her inne. Forøvrig tar det litt tid før man kobler kvalme med sult, som regel ender man jo med å spise mindre og mindre pga kvalmen.

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Det er vel like vanlig å bli kvalm av sult uansett kosthold om man er av de som reagerer sånn,

Før ble jeg sulten som "normale" folk, rumlende mage o.l, men i ketose går jeg rett fra kjempemett til veldig, veldig kvalm. Det eneste som hjelper da er å få i seg mat.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-11-13, 18:45   #21
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Plutselig lavt blodsukker

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Og du er sikkr på at du ikke er gravid?
Høres nemlig veldig slik ut for meg!

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

*kremt* du er heeeelt sikker på at du ikke er gravid? dette hørtes nemlig veldig kjent ut....

Hehe, jeg tenkte på akkurat det samme. Det er sånn, som Nupsida beskriver det, jeg følte meg de første 4 måneder jeg var gravid sist. Og det tok en del uker får jeg fikk se en positiv test, hehe.


Men er det ikke det så håper jeg du finner ut av hva om kan hjelpe deg med å bli kvit den følelse, Nupsida! Må bare føye på at kan også kjenne kvalme når jeg er sulten. Men dog må jeg være VEEEELDIG sulten. Ikke på morgenen, men f.eks. seint på kvelden der jeg har hatt en skikkelig travel dag der jeg kanskje ikke hadde spist siden frokost/tidlig lunsj eller noe.

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Gammel 21-11-13, 22:20   #22
Spinnerette
Seniormedlem
 
Spinnerette sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 35
Innlegg: 845
Spinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlys

Sv: Plutselig lavt blodsukker

Jeg kan bli kvalm når jeg er sulten. Om jeg spiser dagens siste måltid for tidlig, blir jeg ofte kvalm og uggen rundt midnatt. Kan ikke huske å ha opplevd det på høykarbo, så er vel kanskje noen av oss som reagerer med kvalme når vi er sultne

__________________


Spinnerette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, hverdagsvegetarianer. Svar med sitat
Gammel 23-11-13, 22:41   #23
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Plutselig lavt blodsukker

Jeg skjønner ikke at du tyr til det verste, cola og popcorn når det finnes sunnere alternativer som frukt, grønnsaker, bær og et balansert måltid. Jeg er en sjelden gang kvalm jeg også men endrer ikke matvanene av den grunn. Om jeg føler meg litt dårlig betrakter jeg ikke det som noe "galt". Kroppen utsettes for diverse påkjenninger (forurensning, irriterende stoffer i mat, virus, bakterier, sopp) daglig som kan påvirke magesyre, hormoner osv. Gidder ikke ty til sukker av den grunn.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-11-13, 12:09   #24
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Plutselig lavt blodsukker

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Det er absolutt ikke bare meg, dukker ofte opp i tråder her inne. Forøvrig tar det litt tid før man kobler kvalme med sult, som regel ender man jo med å spise mindre og mindre pga kvalmen.



Før ble jeg sulten som "normale" folk, rumlende mage o.l, men i ketose går jeg rett fra kjempemett til veldig, veldig kvalm. Det eneste som hjelper da er å få i seg mat.

Enig med Carisma. Før ble jeg sulten, men på lavkarbo så kjenner jeg ikke noe før jeg blir grusomt kvalm. Da vet jeg at det er på tide med mat...

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavt blodsukker ketoseprinsen Ketolysekuren 34 13-09-11 12:13
Lavt blodsukker = Bra? Ninian Spørsmål og svar 6 13-06-10 20:16
Lavt blodsukker? Camilla82 Spørsmål og svar 3 24-02-09 21:33
Lavt blodsukker VioLETTa Ketolysekuren 3 18-11-07 23:35
Lavt blodsukker lita Ketolysekuren 7 10-03-07 09:29


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no