Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hjelpe og trøste!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-12-13, 16:14   #1
Fullfres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2013
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 4.882
Fullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt likt

Hjelpe og trøste!

Også må man jo klage litt: Det ser ut til at uansett hvor forsiktig jeg har prøvd å være i jula, så detter jeg ut av ketose. Det siste døgnet har jeg vært superforsiktig med både mat og drikke, men har likevel bare spor av ketogener.
Er det noen som har noen gode råd for å kickstarte kuren igjen? Jeg spiser røkelaks, serranoskinke, eggerøre og alt mulig annet som jeg vet er så å si fritt for karber, og prøver å holde meg til bare salat, tomat, agurk for å få i meg littegranne riktige karber.

Nå skal det jo sies at det er en tid i mnd da jeg som alltid har et vanvittig søtsug, men jeg prøver så godt jeg kan å ikke tilfredsstille det med sukker. Jeg prøver å spise jevnt istedet, men det går ikke alltid som jeg vil. For å stoppe det aller verste, hender det jeg tar et lite stykke kavkarbo delfiakake, men jeg prøver å begrense det også.

Energien er nesten borte igjen, og jeg kjenner jo på hele kroppen at jeg har ramlet ut av kuren

Alle gode råd tas i mot med ydmyk takknemlighet!

__________________
Besøk gjerne journalen min
I feel that if a person can't communicate, the very least they can do is to shut up ~ Tom Lehrer
Fullfres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har helt sluttet å filosofere Svar med sitat
Gammel 27-12-13, 18:05   #2
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Hjelpe og trøste!!

Vist du har utslag på stixen så er du i ketose

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 27-12-13, 19:11   #3
Fullfres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2013
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 4.882
Fullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt likt

Sv: Hjelpe og trøste!!

Joda, men jeg har gått fra den nest dypeste fargen til den aller lyseste i løpet av et par døgn. Det er det jeg ikke skjønner...

__________________
Besøk gjerne journalen min
I feel that if a person can't communicate, the very least they can do is to shut up ~ Tom Lehrer
Fullfres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har helt sluttet å filosofere Svar med sitat
Gammel 27-12-13, 19:13   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hjelpe og trøste!!

Kast stixene, de er bare til frustrajon De viser ketoner i urinen.
er det utslag så er du i ketose.
Det er ikke stixen som får deg ned i vekt, det er det du spiser
Utfra det du skriver så er du verken ramlet ut av ketosen, eller har brutt kuren.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 27-12-13, 20:16   #5
Zalamandra84
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 5
Zalamandra84 er på en erverdig vei

Sv: Hjelpe og trøste!!

Jeg ville sett på hva du får i deg av grønnsaker. Jeg kan gå ut av ketose hvis jeg ikke spiser nok/variert med grønnsaker.

Zalamandra84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-12-13, 22:00   #6
Fullfres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2013
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 4.882
Fullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt likt

Sv: Hjelpe og trøste!!

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Kast stixene, de er bare til frustrajon De viser ketoner i urinen.
er det utslag så er du i ketose.
Det er ikke stixen som får deg ned i vekt, det er det du spiser
Utfra det du skriver så er du verken ramlet ut av ketosen, eller har brutt kuren.

Joda. Du har så rett i det. Jeg har en tendens til å få litt sånn tunnellsyn. Jeg henger meg opp i ting. Nå har jeg visst hengt meg opp i ketose-stix og hva de viser. Jeg er bare så 100% fokusert på å få til dette, at stixene er og blir den bekreftelse jeg trenger for å være sikker på at jeg gjør ting riktig. Hvis stixen viser skikkelig utslag, er jeg fornøyd. Da betyr det at jeg gjør det jeg skal. Når den ikke gjør det, og jeg samtidig går opp en kilo på 24 timer (og det ikke blir borte igjen), da blir jeg nervevrak for at alt er ødelagt og jeg skal ese ut som en bolledeig

Jeg bare håper at den kiloen bare er vann. Jeg har liksom litt vanskelig for å tro at jeg kan gå opp en kilo på ett døgn. På den annen side har dette skjedd meg før, og da har jeg ikke gått det ned igjen. Derfor får jeg hetta og en halv når jeg ikke ser skikkelig utslag på stix.


Opprinnelig lagt inn av Zalamandra84, her.

Jeg ville sett på hva du får i deg av grønnsaker. Jeg kan gå ut av ketose hvis jeg ikke spiser nok/variert med grønnsaker.

Jeg spiser en del grønnsaker jeg altså. Mye tomater, salat, agurk og paprika. Til middag går det ofte i erter og gulrøtter. Jeg vet jeg må være litt forsiktig med gulrøtter, så det blir mindre av det. Til sammen ved middager med erter/gulrøtter spiser jeg uansett ikke fullt 100 gr av det. Jeg håper ting stabiliserer seg nå som jula snart er over.

__________________
Besøk gjerne journalen min
I feel that if a person can't communicate, the very least they can do is to shut up ~ Tom Lehrer
Fullfres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har helt sluttet å filosofere Svar med sitat
Gammel 27-12-13, 22:07   #7
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hjelpe og trøste!!

Du går ikke opp en kilo fett på et døgn. Det er væskeansamling. Det kan være syklusen, mange går opp både 1-2 og 3 kilo både under mensen og eggløsningen.

Viss du har det mørkeste utslaget kan det indikere på for lite vann/væskeinntak. Ikke nødvendigvis, men det kan være.

Nei du, senke skuldrene og stress ned. Vekta vil til tider fly litt opp og ned mer eller mindre uten grunn. Husk at uansett hva vi ønsker, håper og gjør, så er det tilslutt kroppen som bestemmer tempoet. Stresser vi, så holder gjerne kroppen igjen.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 27-12-13, 23:14   #8
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.198
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Hjelpe og trøste!!

Hvis du har spist mer enn 7000 kcal mer enn du har behov for det siste døgnet så finnes det en liten mulighet for den kiloen er fett. Men ærlig talt: klarer du å få i deg over 9000 kcal på ett døgn??

index er pålogget nå   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 27-12-13, 23:14   #9
Fullfres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2013
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 4.882
Fullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt likt

Sv: Hjelpe og trøste!!

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Du går ikke opp en kilo fett på et døgn. Det er væskeansamling. Det kan være syklusen, mange går opp både 1-2 og 3 kilo både under mensen og eggløsningen.

Viss du har det mørkeste utslaget kan det indikere på for lite vann/væskeinntak. Ikke nødvendigvis, men det kan være.

Nei du, senke skuldrene og stress ned. Vekta vil til tider fly litt opp og ned mer eller mindre uten grunn. Husk at uansett hva vi ønsker, håper og gjør, så er det tilslutt kroppen som bestemmer tempoet. Stresser vi, så holder gjerne kroppen igjen.

Du har jo så rett så rett vettu Takk for oppmuntrende og trøstende ord Den kroppen min fungerer ikke alltid slik jeg vet at den bør, og rundt menstider er den helt på jordet! Jeg prøver å senke skuldrene og tenke at så lenge jeg har en form for utslag, så forbrenner kroppen min fett og ikke karbohydrater. Skulle virkelig ønske det var en måte å kvitte seg med sånt tunnellsyn altså!!

__________________
Besøk gjerne journalen min
I feel that if a person can't communicate, the very least they can do is to shut up ~ Tom Lehrer
Fullfres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har helt sluttet å filosofere Svar med sitat
Gammel 27-12-13, 23:20   #10
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hjelpe og trøste!!

Opprinnelig lagt inn av Fullfres, her.

Du har jo så rett så rett vettu Takk for oppmuntrende og trøstende ord Den kroppen min fungerer ikke alltid slik jeg vet at den bør, og rundt menstider er den helt på jordet! Jeg prøver å senke skuldrene og tenke at så lenge jeg har en form for utslag, så forbrenner kroppen min fett og ikke karbohydrater. Skulle virkelig ønske det var en måte å kvitte seg med sånt tunnellsyn altså!!



Det blir bedre etterhvert man føler seg tryggere på at det man gjør er rett
Vi har nok vært der, de fleste av oss

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 28-12-13, 00:17   #11
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Hjelpe og trøste!!

Opprinnelig lagt inn av Fullfres, her.

J
Jeg spiser en del grønnsaker jeg altså. Mye tomater, salat, agurk og paprika. Til middag går det ofte i erter og gulrøtter. Jeg vet jeg må være litt forsiktig med gulrøtter, så det blir mindre av det. Til sammen ved middager med erter/gulrøtter spiser jeg uansett ikke fullt 100 gr av det. Jeg håper ting stabiliserer seg nå som jula snart er over.

Jeg synes det høres ut som at du gjør veldig mye riktig, så jeg vil også tro at ekstrakiloet ditt er vann. Kroppene våre er jo litt forskjellige for hvor mye karbohydrater vi tåler før vi går ut av ketose. For meg er det faktisk ikke mulig å beholde ketose verken med gulrøtter eller erter. Kanskje du skulle se litt nærmere på de?

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-12-13, 08:10   #12
Fullfres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2013
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 4.882
Fullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt likt

Sv: Hjelpe og trøste!!

Opprinnelig lagt inn av Pearl, her.

Jeg synes det høres ut som at du gjør veldig mye riktig, så jeg vil også tro at ekstrakiloet ditt er vann. Kroppene våre er jo litt forskjellige for hvor mye karbohydrater vi tåler før vi går ut av ketose. For meg er det faktisk ikke mulig å beholde ketose verken med gulrøtter eller erter. Kanskje du skulle se litt nærmere på de?

Det er i grunnen det eneste jeg kan tenke meg at lager trøbbel for meg ja. Kan godt hende at jeg ikke kan spise dem. Jeg har jo ikke drevet med dette i mer enn litt over 3 uker, så jeg kommer nok enda til å oppdage nye ting, både "feller" og positive ting

__________________
Besøk gjerne journalen min
I feel that if a person can't communicate, the very least they can do is to shut up ~ Tom Lehrer
Fullfres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har helt sluttet å filosofere Svar med sitat
Gammel 28-12-13, 13:20   #13
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Hjelpe og trøste!!

Husk at salt mat som serranoskinke og røkelaks nok binder noe vann også.

Ellers enig med de andre, det er ikke utslaget på stxen som gir vektnedgan, og fargen på den er irrelevant. Utslag er utslag.

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-12-13, 15:08   #14
Fullfres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2013
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 4.882
Fullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt likt

Sv: Hjelpe og trøste!!

Jepp. Jeg merker godt tørsten om jeg spiser for mye av skinke og laks. Det skal faktisk ikke så mye til før jeg kjenner tørsten. Nå ser det ut til at kroppen min er på vei tilbake i gjenge igjen, og det er deilig! I dag hadde jeg faktisk LYST til å gå tur med hund! Det har jeg ikke hatt på noen dager nå. Godt å kjenne at formen kommer tilbake, og godt å se at mye av vannet er borte fra kroppen også. Vekta viste mer positive tall i dag, og jeg får faktisk av meg gifteringen! Det fikk jeg ikke i går! Ikke at den skal av, men det er en grei målestokk for hevelser i fingrene, og det kommer gjerne av overskudd av vann.

Så alt i alt en myyyyye bedre dag i dag

__________________
Besøk gjerne journalen min
I feel that if a person can't communicate, the very least they can do is to shut up ~ Tom Lehrer
Fullfres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har helt sluttet å filosofere Svar med sitat
Gammel 28-12-13, 23:14   #15
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Hjelpe og trøste!!

Som de andre sier: glem stiksene det eneste de viser er overskudsketoner som kroppen din ikke klarer å dra nytte av. Jo flinkere kroppen er til å utnytte ketoner jo mindre kommer ut i urinen. Ved optimal ketose er det fult mulig å ikke få noe som helst utslag på stiksene. Så egentlig jo mindre utslag jo bedre er det forutsatt at man spiser riktig selvsagt.

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Gammel 31-12-13, 16:27   #16
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hjelpe og trøste!!

Opprinnelig lagt inn av Moogie, her.

Som de andre sier: glem stiksene det eneste de viser er overskudsketoner som kroppen din ikke klarer å dra nytte av. Jo flinkere kroppen er til å utnytte ketoner jo mindre kommer ut i urinen. Ved optimal ketose er det fult mulig å ikke få noe som helst utslag på stiksene. Så egentlig jo mindre utslag jo bedre er det forutsatt at man spiser riktig selvsagt.

Er nå dette riktig??

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 01-01-14, 18:47   #17
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Hjelpe og trøste!

Hei
Ketostix viser at det er ketoner i urinen. Det er konsentrasjonen som måles. Er man flink til å drikke vann, blir urinen tynn og da viser stixen rosa. Drikker man for lite, konsentreres urinen og det kan bli lilla utslag. I begge tilfeller er man i ketose, så kanskje ikke kast stixen, men utslag betyr ketose. De fleste bruker ikke stix hver dag, kanskje bare av og til for å sjekke at man er i ketose og på rett kurs.
Når det er sagt, bruker kroppen ketoner til brennstoff for nesten alle organer når man starter på ketolysekuren. Etter to til tre uker vil musklene ha doblet evnen til å forbrenne fettsyrer direkte fra fettvevet, uten at leveren først må omdanne fettsyrene til ketoner. Da reduserer leveren ketondannelsen og man får svakere utslag på stixen. Hjernen må hele tiden ha enten ketoner eller sukker, så ketonproduksjonen stopper ikke helt opp.
Nå har du vært på kur i tre uker så nå er din fettforbrenning optimalisert og du kan glede deg over at nå er det bare fett som forsvinner fremover. Gå tur daglig, det øker fettforbrenningen og reduserer insulinresistens.
Lykke til

Vennlig Hilsen
Torkil P Andersen

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 02-01-14, 20:54   #18
Fullfres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2013
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 4.882
Fullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt likt

Sv: Hjelpe og trøste!

Ja jeg prøver å komme meg ut på en rask gåtur om dagen. Ikke alltid den blir like rask som jeg ønsker med en hund med vondt i beina, men ut kommer vi oss ihvertfall!

Takk for oppklaring ang. ketostixene. Det var som jeg trodde, og erfarer, at utslagsfargen har med urinkonsentrasjon å gjøre. Det var nettopp derfor jeg ble litt lang i maska i jula da jeg hadde relativt konsentrert urin, og likevel meget lavt utslag. Dvs nesten ikke utslag i det hele tatt. Jeg lå på det lyseste (det som på boksen sier "spor av"...). Derfor trodde jeg at jeg var på full fart i feil retning. Nå har alt stabilisert seg, og formen er tilbake. Det er lettere å få ståpåvilje når man ser at ting funker.

__________________
Besøk gjerne journalen min
I feel that if a person can't communicate, the very least they can do is to shut up ~ Tom Lehrer
Fullfres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har helt sluttet å filosofere Svar med sitat
Gammel 05-01-14, 10:01   #19
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Hjelpe og trøste!

Godt nyttår
Nå er du i full ketose, og det eneste du mister i ukene fremover er fett. Ikke muskler, ikke vann. Og det er vel det vi alle sammen ønsker oss.
Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kan noen hjelpe meg? chantala Spørsmål og svar 1 16-01-10 19:39
Hjelpe meg? missbungum Spørsmål og svar 5 15-12-09 17:37


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no