Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hvor mye fett er nok?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-01-14, 12:22   #1
chikelu420
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 80
chikelu420 er på en erverdig vei

Hvor mye fett er nok?

Hei på dere, og godt nyttår!

Jeg har tidligere hatt en runde på ketolyse, og har begynt igjen nå. Sist gang fikk jeg et veldig godt resultat av kuren. Det som imidlertid gjør meg usikker nå er hvor mye/hvor lite fett jeg skal ha i meg Redd for at med for mye, går jeg opp i vekt, og ved for lite så stagnerer jeg og ingenting skjer. Har dere noen erfaring med dette?

Kan legge ved hva jeg spiste i går:
Frokost: Omelett av 3 egg med litt fløte, 10 pepperoni og litt sjampinjong og vårløk. 1 ss med omega 3.
Lunch: 2 egg med en god dæsj majones og 10 pepperoni
Middag: Stekte opp en pakke med 600 g kjøttdeig og 150 g bacon, 150 g sjampinjong og 1/2 purre og delte denne porsjonen i 5. Steker i olje. Spiste en porsjon til middag.
Kvelds: en porsjon med det jeg lagde til middag.

Jeg er 174cm og veier 75 kg.

chikelu420 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-01-14, 13:10   #2
milena
Seniormedlem
 
milena sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.712
milena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvor mye fett er nok?

Sånn fra en amatør så ser det for det første ut som du ikke får i deg nok grønnsaker. Hvor er brokolli/blomkål/salat osv. Og når det gjelder mengder fett så kan du jo se litt lenger ned på denne siden så ser du andre svar på lignende spørsmål.

__________________
milena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på Eurodiet Svar med sitat
Gammel 07-01-14, 21:45   #3
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye fett er nok?

Hei
Varierte grønnsaker og blandet salat er viktig det skal gi 15 gram KH pr dag. Dertil ca 100 gram protein og 100 gram fett. Jeg anbefaler det kommer fra maten , fett kjøtt, fetefisk, fete oster creme fraiche etc.
Lykke til
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 08-01-14, 00:11   #4
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye fett er nok?

Jeg tror flere går på en "smell" ved å tro, dess mere fett jo bedre. Spis naturlig mat med greit fettinnhold uten og " pøse på med smør og fløte, men det er meg da

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-01-14, 16:16   #5
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye fett er nok?

Det skal overraskende lite til å komme opp i ca 70% av energiintakket i fett, som pleier å være standarden for ketogene dietter som ketolysekuren. Fett er omtrent dobbelt så næringsrikt som f.eks. karbohydrater, og langt mer mettende. Som Langaard skriver, er det ingen vits i å overdrive. Bare velg naturlig fete matvarer som godt marmorerte kjøttstykker, stek maten i smør, ikke vær redd for fete sauser, oljedressinger etc, så har du kommet langt.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 09-01-14, 20:50   #6
chikelu420
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 80
chikelu420 er på en erverdig vei

Sv: Hvor mye fett er nok?

Hei igjen, og tusen takk for svar!

Har vært litt frustrert for det som virket så smidig sist gang var plutselig ikke det lenger.

Takk for "spesifikke" tall, Torkil!

Kan legge ved hva jeg spiste i går etter å ha sett kommentarene:
Frokost: grønn salat med 100 g skinke
Lunch: omelett-wrap av 2 egg og bittelitt fløte, med en laksefilet og ruccola
Før trening: 100 g brokkoli og 50 g pepperoni
Etter trening: Grønn salat med oliven, fetaost, kylling, skinke og litt mozzarella.

Kjentes bedre ut..

chikelu420 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-01-14, 23:32   #7
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye fett er nok?

Spis fett før trening så holder du lenger! Da jeg gikk ned raskest spiste jeg en halv avocado m rekesalat før treningng.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar

Emneord
for lite fett, for mye fett, nok fett


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor mye fett? Gaupe Dr Lindbergs 8 24-07-11 21:54
FOR mye fett og HVOR mye fett? bamseline34 Andre dietter 2 17-02-11 10:17
Hvor mye fett og hvor mye kh om dagen? elibro Spørsmål og svar 0 22-09-10 17:25
Hvor mange karbo og hvor mye fett pila Spørsmål og svar 16 17-11-09 14:13
Hvor mye fett er fett nok? Tinka Ketolysekuren 1 18-11-08 12:26


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no